Pietzoveel
Asfaltkampioen
Beetje het bureau lege dozen geworden voor weggepromoveerde landelijke politici.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geen argumenten, PPV-er roepen en over populisme beginnen. Zie hier 1 van de belangrijke kenmerken van fascisme.....ik zie daar graag een feitelijke berekening van. Verder dan populistisch gezwets gaat je bewering namelijk niet
ik zie daar graag een feitelijke berekening van. Verder dan populistisch gezwets gaat je bewering namelijk niet
Vergeet vrij verkeer van goederen niet. Niet meer bij iedere grens douanecontrole.Meeste was al goed geregeld in de EEG. Alleen vrijverkeer van mensen en gemeenschappelijke munt niet in ieder geval.
Dus nu met postpakketjes van alles te bestellen, of gewoon zelf ophalen, pilletjes, drugs, illegaal vuurwerk, lawinepijlen, wapens, munitie, maakt allemaal niets meer uit. Onze Oosterburen hebben het toch niet voor niets wel weer ingevoerd?Vergeet vrij verkeer van goederen niet. Niet meer bij iedere grens douanecontrole.
Die pilletjes maken wij gewoon zelf hoor. En een groot deel van die verboden wapens en middelen worden alsnog buiten de EU geproduceerd en binnengebracht.Dus nu met postpakketjes van alles te bestellen, of gewoon zelf ophalen, pilletjes, drugs, illegaal vuurwerk, lawinepijlen, wapens, munitie, maakt allemaal niets meer uit. Onze Oosterburen hebben het toch niet voor niets wel weer ingevoerd?
We zitten hier op een auto-site. Iedereen weet dat je niet gewoon een auto in een ander EU-land kan kopen en er dan hier in kan gaan rondrijden. Er zijn immers beperkingen aan het vrije verkeer binnen de EU. Wil je daar vanaf, dan heb je meer, niet minder, eenwording binnen de EU nodig. Dus dat heb je sinds de oprichting van de EEG gezien: verdergaande eenwording. Prima, zou ik zeggen. Laat dat vooral doorgaan.
Hoe zou dat zijn zonder de EU? Dan stelt ieder land zijn eigen toelatingseisen aan auto's, en als ze zelf auto's produceren, maakt het import uit andere landen moeilijker. Hoe dan ook worden auto's dan duurder, niet goedkoper, en heb je als koper minder keuze.
Wat ingevoerd?Dus nu met postpakketjes van alles te bestellen, of gewoon zelf ophalen, pilletjes, drugs, illegaal vuurwerk, lawinepijlen, wapens, munitie, maakt allemaal niets meer uit. Onze Oosterburen hebben het toch niet voor niets wel weer ingevoerd?
Dan ontstaat er een zeer serieus machtsblok. Zowel militair als economisch.Prima inderdaad, laat economie een Europese bevoegdheid worden, net als defensie en infrastructuur. Dan kunnen we van veel van dat regionale en nationale geklungel af.
Perfect!Dan ontstaat er een zeer serieus machtsblok. Zowel militair als economisch.
Dat gaat nooit lukken. Teveel mentaliteitsverschil. Zal Griekenland aan dezelfde standards kunnen voldoen als, pak em beet, Noorwegen? Iets "simpels" zal wel lukken maar op het vlak van pensioenen, overheidsfinancien, defensie liggen we onderling in Europa al zo ver uit elkaar dat het niet zal werken.Dan ontstaat er een zeer serieus machtsblok. Zowel militair als economisch.
Ik meen mij te herinneren dat Europese samenwerking (EEG) niet alleen nagestreefd werd om economische redenen maar ook om nationalisme tegen te gaan, wat toch best wel ten grondslag lag aan de beide wereldoorlogen.Wij leven nog steeds in grote vrijheid en welvaart. Mede dankzij de EU.
Het zal in ieder geval over een andere boeg moeten. Men tracht de PVV altijd de bestrijden door hem op ideologie aan te vallen, moreel de maat te nemen. En met iedere verkiezing pakt-ie weer meer zetels, naar verluidt stemmen zelfs moslims op Wilders (minder onlogisch dan het lijkt, overigens, maar dat terzijde). Dus die aanpak werkt niet.Ze zullen een antwoord moeten vinden op populisten. Die roepen nog wel eens dingen die bezijden de waarheid zijn, daar zal men fel op moeten reageren metde echte waarheid.
En daar gaat het mis. Want die "doorgeleerde' journalist poneert totale onwaarheid, waarin jij misschien denkt: hij heeft er voor doorgeleerd, dus het zal wel kloppen.Ik bedoelde eigenlijk dat je bronnen niet allemaal gelijk kan stellen. Ik betaal voor een krant omdat er dan mensen zijn die ervoor hebben doorgeleerd om zin van onzin te onderscheiden en mij alleen de zin te laten lezen (en zonodig aangeven waarom onzin onzin is).
Waar blijkt dat uit? Heb je voorbeelden? Vanwaar de conclusie dat "we" (wie is 'we'?) weinig weten/geïnformeerd zijn?Ik volg dit topic, ik woon 10km van de NL-grens en lees 2 kranten, een serieuze financiële en een sportkrant. Sta er echt van versteld hoe weinig wij hier weten / geïnformeerd zijn over de politiek in NL. Er is gewoon amper aandacht voor. Wellicht ook vice versa?
![]()
Wat weet jij van de Belgische politiek? Misschien weten nog wel wat mensen dat Bart de Wever premier is, dat was als burgemeester van Antwerpen al iemand die regelmatig in Nederlandse talkshows te zien was. Maar hoeveel mensen zouden de premier bij naam kunnen noemen, in het beste geval enkele tientallen procenten?Waar blijkt dat uit? Heb je voorbeelden? Vanwaar de conclusie dat "we" (wie is 'we'?) weinig weten/geïnformeerd zijn?
Was een goed optreden. Ze zat er vooral om terug te blikken op haar tijd als VN-gezant voor het Midden-Oosten (mijns inziens veel interessanter) en werd gevraagd om een reactie toen het nieuws binnenkwam over de moord op die Charlie Kirk. Zij is natuurlijk iemand die te maken had met vele (doods)bedreigingen aan haar adres van extreemrechts, dus ik denk dat je dat deels in die context moet lezen.En die vreselijke Kaag (politiek dier nb.), die een werkelijk schandalig optreden gaf in een talkshow. Gewoon geen afstand nam van geweld en de politieke moord goedpraatte. Elite mens. Of in de woorden van Marcel van Dam (PvdA dino): minderwaardig mens.
Rustig rustig, ik bedoelde niks verkeerd. Ik probeer me breed te informeren voor mijn werk, maar in de beste Vlaamse krant (De Tijd, een kruising van bij jullie FD en NRC zo schat ik het in - ik koop die beide als we bij jullie op vakantie zijn en uiteraard de Autoweek) is er amper aandacht voor Nederland.Waar blijkt dat uit? Heb je voorbeelden? Vanwaar de conclusie dat "we" (wie is 'we'?) weinig weten/geïnformeerd zijn?
Iedere onschuldige moord is even erg, het motief maakt daarin niet uit.maar ik vind zijn dood minder erg
Iedere onschuldige moord is even erg, het motief maakt daarin niet uit.
Maar goed, ik heb nog geen antwoord op mijn vraag gezien. Wat zeggen de partijen over auto's in hun programma's? Zijn er nog opmerkelijke zaken? rekening rijden? Wachten ze af wat europa roept over 2035.
stemming 2035 - autoweek
Ik las ook iets over wereld oorlogen en nationalisme, dat dit iets 'rechts' zou zijn.
Links extremisme is vaak gebaseerd op een ideaal van totale gelijkheid. In de praktijk betekent dit dat de staat diep ingrijpt in het leven van burgers om verschillen uit te wissen. Historische voorbeelden zoals de Sovjet-Unie, Mao’s China of Cambodja onder Pol Pot tonen aan dat miljoenen mensen omkwamen door hongersnood, deportaties en politieke zuiveringen in naam van een "gelijkwaardige" samenleving.
Alleen de 2e wereld oorlog is gestart door het nazisme/facisme. Waar later dus ook het communisme vele slachtoffers maakte.
De 1e werd juist gestart door: nationalisme, imperialisme, militarisme en een complex systeem van bondgenootschappen.
Let dus op dat zaken vaak onder de radar gaan:
Rechts extremisme wordt sneller herkend en veroordeeld (denk aan neonazisme en racisme). Links extremisme vermomt zich echter vaak als “sociale rechtvaardigheid” of “strijd voor gelijkheid”. Daardoor kan het gemakkelijker ingang vinden in onderwijs, media en politiek, en langzamerhand de samenleving van binnenuit ondermijnen.
Het wijzen naar links of rechts is dus fout, we moeten wijzen naar het extremisme dat speelt.
Leef en laat leven
Moderator
En wel vragen om op te treden...Ik begrijp die censuur ook niet zo, vooral omdat het nogal selectief is. Waarom het ene bericht weghalen, en het andere niet? Waarom doet de persoonlijke mening van een moderator er toe?
Ik heb alles gelezen en ben het hiermee eens. Het was niet de vriendelijke discussie die we hier normaal gesproken kunnen hebben.Berichten zijn bewaard, weet alleen niet wat ik er mee aan moet. Merendeel was bepaald niet vriendelijk, opbouwend of passend bij het topic.
Lol...Veel - met alle respect - holle woorden die vooral het normaliseren en accepteren van domrechts insinueren. Er is geen noemenswaardig probleem met links in Europa en zeer zeker wel met verschillende vormen van extreem-rechts/Poetinrechts/conservatief rechts/racistisch rechts in talloze verschillende vormen.
Feiten zijn holle woorden, leuk is dat hé.Lol...