Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Beetje late reactie, maar goed.
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Oudere mensen zijn meestal helemaal niet zo handig met dit soort dingen, maar zorgen vaak juist wel dat hun auto pico bello in orde is.

Dat iemand niet handig is met internet etc, zegt natuurlijk niets over hoe ze hun auto hebben onderhouden.

Nou is er natuurlijk ook wel een verschil tussen iemand die zonder na te denken een advertentie online pleurt, of iemand die er gewoon niet lekker uit komt. En dat verschil kan je meestal ook wel zien. Als het iemand duidelijk helemaal niets interesseert, heb je natuurlijk wel een punt.

Geloof het of niet, als ik zo'n advertentie zie vind ik het inderdaad juist interessant.

Het zijn ook vaak mensen die er gewoon vanaf willen voor een eerlijke prijs. Ze hoeven niet de hoofdprijs, als ze er maar vanaf zijn. Dit soort mensen zijn geen handelaars, en hebben ook geen zin in heel hard onderhandelen etc. Beetje het "wij kopen auto's" idee. Ze willen er gewoon vanaf zonder teveel gedoe. Dat het dan wat minder oplevert is niet anders.

Zoals je ook zegt, sommige mensen doen ook gewoon veel te veel moeite, vind ik ook een beetje een afknapper. 367 foto's, gemaakt door een fotograaf, en een boekwerk bij de advertentie. Dat werkt ook niet echt als je het mij vraagt.

Niemand bekijkt al die foto's, en leest het hele boek. Tenzij ze echt interesse hebben. Maar dan komen ze ook wel langs om gewoon een keer te kijken, en kan je de boel gewoon persoonlijk vertellen.

Foto of 10, alle hoeken etc, (vergeet het interieur ook niet) zodat je duidelijk kan zien dat er geen schade op zit of zo. Dan een simpel verhaaltje over onderhoud, evt problemen of wat dan ook, prima. Heel veel meer moet je inderdaad ook niet doen als je het mij vraagt.
Lang verhaal kort. eigenlijk ben je het dus wel met me eens dat er een redelijke balans in moet zitten.
Een digibeet maakt meestal geen slechte foto's, of laat het zelfs een ander online zetten. En je ziet idd snel het verschil tussen een digibeet en iemand die het gewoon totaal niet boeit hoe het verkocht wordt, als het maar verkocht wordt. Of juist slechte fotos maken om slechte eigenschappen te verbergen.
De meeste mensen die iets willen verkopen, proberen in elk geval wel moeite te doen om dat voor elkaar te krijgen, handelaarsgeest of niet.

Ik vind bepaalde advertenties die "matig" zijn ook interessant, maar het ligt er sterk aan wat het object is wat verkocht wordt en vooral hoe het wordt aangeboden.
Die fiesta vind ik juist in die categorie vallen: je ziet wat het is, en je ziet dat er werk aan is. Maar er is weinig moeite voor gedaan om het te verkopen. Ga je naar de rest van de voorraad van het bedrijf kijken begrijp je dat ook gelijk:
De verkoper in kwestie heeft wel het inzicht om de auto niet gelijk richting de sloop te drukken maar het is niet vergelijkbaar met de rest van zijn occasionvoorraad. Dus ik snap de geringe moeite wel.
Juist daarom zei ik, ga langs en bied ter plekke. (als ik t zelf kon doen, deed ik het nog ook)

Beetje late reactie, maar goed.
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Oudere mensen zijn meestal helemaal niet zo handig met dit soort dingen, maar zorgen vaak juist wel dat hun auto pico bello in orde is.

Dat iemand niet handig is met internet etc, zegt natuurlijk niets over hoe ze hun auto hebben onderhouden.

Nou is er natuurlijk ook wel een verschil tussen iemand die zonder na te denken een advertentie online pleurt, of iemand die er gewoon niet lekker uit komt. En dat verschil kan je meestal ook wel zien. Als het iemand duidelijk helemaal niets interesseert, heb je natuurlijk wel een punt.

Geloof het of niet, als ik zo'n advertentie zie vind ik het inderdaad juist interessant.

Het zijn ook vaak mensen die er gewoon vanaf willen voor een eerlijke prijs. Ze hoeven niet de hoofdprijs, als ze er maar vanaf zijn. Dit soort mensen zijn geen handelaars, en hebben ook geen zin in heel hard onderhandelen etc. Beetje het "wij kopen auto's" idee. Ze willen er gewoon vanaf zonder teveel gedoe. Dat het dan wat minder oplevert is niet anders.
Wijkopenautos heb ik al genoeg over gelezen. Eerst een leuk bod beloven, en vervolgens hoog en laag beweren dat dat hun bod niet was…

Ik zie op Autoschout deze (ontzettende mega vette) MG Metro Turbo.
720x540.webp

Link naar de advertientie

Deze meneer mag wel zijn lens wel eens schoonmaken, maar hij lijkt gezien alle andere auto's wel een liefhebber te zijn, en hoewel de Metro al 20 jaar niet gereden heeft, krijg je wel een hoop extra onderdelen erbij!

(Ben ik nu heel erg aan het romantiseren, maar ik zie dus een oudere man, beetje zoals de Ludolfs, voor me die dit verkoopt)

Jammer van het laswerk. Ik heb nu geleerd dat dit heel veel mensen afschrikt. (kijkend naar de interesse in mijn Astra)
Vaak is het ook het topje van de ijsberg, als de roest zichtbaar is of als de auto er op wordt afgekeurd.
Je valt van het één in het ander en de kosten lopen dan al snel op, zeker als er nog spuitwerk bijkomt.

Tof ding. Ik heb er in de jaren '80 een paar dagen eentje gehad in dezelfde kleur. Helaas met een putdeksel (aftermarket zonnedak), waardoor er onder de stoelhoes op de bijrijdersstoel van alles groeide. Snel voor hetzelfde bedrag doorverkocht (met uitleg over de champignonkwekerij).

Reed wel fijn, trouwens.

Wouw die ritmo idd, is hij nog te redden of gaat hij de cross in. Z'n broertje heeft dat pak al aan.

Gaaf ding zo'n Nash Rambler. Voor m'n gevoel zie je hier de wagon vaak van en de sedan veel minder.
cf010371-5f91-4c2f-af04-9872bd1660c7.jpg

Hopelijk blijft deze in Nederland, wat een leuk model is het toch ook. :)
674d353a-63d8-4450-905f-f433ea320404.jpg

In die tijd roestten ze best behoorlijk. Mijn broer had een '91er 200SX die altijd in een droge garage stond en bij mooi weer werd gebruikt. Ook daar vielen de gaten in.

@Pjötr Dan moeten ze hem maar zo snel mogelijk kopen, goede strategie. :p

Tja, ik vind het niet echt slechte reclame, natuurlijk ziet het er niet uit, maar het is ook te zien dat dat bedrijf er waarschijnlijk al in minimaal geen 20 jaar meer aan is geweest.
Je ziet ook wel eens bedrijfsauto's van autobedrijven rijden in ongeveer zo'n staat, dan zou ik me wel helemaal kapot schamen.

@Jay DoubleYou Hopelijk beland hij niet op de sloop met zo'n prijs. Dat is echt geen geld.

Inmiddels al verkocht. Iemand van hier toevallig?

Wie heeft er al eens een auto door dit of het andere te koop topic gekocht?

Het is een paar keer voorgekomen dat een forummer een auto uit dit topic heeft gekocht, of dat iemand daarna forummer werd :)
Zou wel leuk zijn als we een lijstje hebben met die voorbeelden!

• Leuk
Waarderingen: Stif
Wauw! Net te laat om de foto's te bekijken jammer genoeg. Er zit vast het nodige werk aan gezien de prijs, maar dat ziet er wel uit als een goed bewaard exemplaar.

Inmiddels al verkocht. Iemand van hier toevallig?

Wie heeft er al eens een auto door dit of het andere te koop topic gekocht?
Ik heb een paar jaar geleden een corsa a gekocht die geplaatst was door rzasa. Inmiddels rijdt ie ergens in de buurt of in Leeuwarden. Opeltje is wel te zien in m’n profiel bij ‘vorige’ auto’s.

Ik ben benieuwd of de 403 binnenkort voor een hogere prijs te koop staat, laswerk gedaan of niet... De prijs was zo laag dat het voor eigenlijk elke handelaar een no-brainer lijkt. Met een dag lassen kom je een eind en kan je er nog steeds goed op verdienen lijkt me.

oh wow die 5... Mijn ouders hadden de 52-TN-16, en ik heb altijd al eens een 5 uit die tijd willen hebben. Het is maar goed dat ik écht geen plek heb en ook geen projecten wil ondernemen :LOL:

Ik heb ooit zo´n 5je van 1979 moeten verkopen.. bleek al snel echt te slecht daarvoor en hij is opgehaald toen.
Wel mooi verhaal..

Oud vrouwtje, mevrouw Houben, was oud lerares en vriendin van mijn moeder, wat al tig jaren in een 5je reed, maakte een keer schade met haar autootje. Zoonlief pakte meteen sleutels af dus ze zat zonder vervoer. Zij heeft simpelweg een andere 5 gekocht, een garage gehuurd en het ´nieuwe´ 5je daarin gezet.. en stiekem gebruikt.

Omdat hij haar te vaak moest brengen-en-halen toch toegegeven en ze mocht weer een autootje. Heb toen persoonlijk een nieuwer, facelift model 5je (dacht van 1989) bij een dealer vandaan gehaald en ze heeft er nog vele jaren in gereden. Weet nog dat het een rode was met kenteken TR-xx-xx. Het nieuwere model was wat vreemd maar ze ze is eraan gewend geraakt in de loop der tijd. De ingebouwde radio moest ik er wel uit halen want dat vond ze niks.

Een Renault dealer in Den Haag heeft hem later ooit APK afgekeurd op aandrijfas hoezen en ze had hem maar daar maar achtergelaten.. Ik heb weer persoonlijk die auto ´teruggekocht´ van de dealer, ashoezen laten vervangen en de inmiddels 85 jarige weer blij gemaakt met haar autootje.. voor nog geen 1000 euro.

Maar dat "stiekeme" 5je heeft al die tijd in een garage gestaan.. zeker 10 jaar. Huur is altijd netjes betaald, verzekering ook maar niet gekeurd en niet gebruikt. De garagedeur was zelfs een jaar of 10 niet open geweest.
Ik kreeg via mijn moeder eens van haar alle papieren en de sleutels.. om die auto te verkopen.

Nou, het was daar binnen 1 groot en goor spinnen- en schimmelparadijs, de roest hoorde je vallen bij sluiten van een deur en alle banden waren plat dus dat ´oer´ 5je was echt klaar.

Weet helaas het kenteken niet meer maar had nog wel gele kentekenplaten.

Dat lijkt me een koopje. Al is het natuurlijk de vraag hoeveel werk er onderhuids aan zit. Carrosserie ziet er nog prima uit op de foto's.

Terug
Bovenaan