AutoWeter
Asfaltkampioen
Lang verhaal kort. eigenlijk ben je het dus wel met me eens dat er een redelijke balans in moet zitten.Beetje late reactie, maar goed.
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Oudere mensen zijn meestal helemaal niet zo handig met dit soort dingen, maar zorgen vaak juist wel dat hun auto pico bello in orde is.
Dat iemand niet handig is met internet etc, zegt natuurlijk niets over hoe ze hun auto hebben onderhouden.
Nou is er natuurlijk ook wel een verschil tussen iemand die zonder na te denken een advertentie online pleurt, of iemand die er gewoon niet lekker uit komt. En dat verschil kan je meestal ook wel zien. Als het iemand duidelijk helemaal niets interesseert, heb je natuurlijk wel een punt.
Geloof het of niet, als ik zo'n advertentie zie vind ik het inderdaad juist interessant.
Het zijn ook vaak mensen die er gewoon vanaf willen voor een eerlijke prijs. Ze hoeven niet de hoofdprijs, als ze er maar vanaf zijn. Dit soort mensen zijn geen handelaars, en hebben ook geen zin in heel hard onderhandelen etc. Beetje het "wij kopen auto's" idee. Ze willen er gewoon vanaf zonder teveel gedoe. Dat het dan wat minder oplevert is niet anders.
Zoals je ook zegt, sommige mensen doen ook gewoon veel te veel moeite, vind ik ook een beetje een afknapper. 367 foto's, gemaakt door een fotograaf, en een boekwerk bij de advertentie. Dat werkt ook niet echt als je het mij vraagt.
Niemand bekijkt al die foto's, en leest het hele boek. Tenzij ze echt interesse hebben. Maar dan komen ze ook wel langs om gewoon een keer te kijken, en kan je de boel gewoon persoonlijk vertellen.
Foto of 10, alle hoeken etc, (vergeet het interieur ook niet) zodat je duidelijk kan zien dat er geen schade op zit of zo. Dan een simpel verhaaltje over onderhoud, evt problemen of wat dan ook, prima. Heel veel meer moet je inderdaad ook niet doen als je het mij vraagt.
Een digibeet maakt meestal geen slechte foto's, of laat het zelfs een ander online zetten. En je ziet idd snel het verschil tussen een digibeet en iemand die het gewoon totaal niet boeit hoe het verkocht wordt, als het maar verkocht wordt. Of juist slechte fotos maken om slechte eigenschappen te verbergen.
De meeste mensen die iets willen verkopen, proberen in elk geval wel moeite te doen om dat voor elkaar te krijgen, handelaarsgeest of niet.
Ik vind bepaalde advertenties die "matig" zijn ook interessant, maar het ligt er sterk aan wat het object is wat verkocht wordt en vooral hoe het wordt aangeboden.
Die fiesta vind ik juist in die categorie vallen: je ziet wat het is, en je ziet dat er werk aan is. Maar er is weinig moeite voor gedaan om het te verkopen. Ga je naar de rest van de voorraad van het bedrijf kijken begrijp je dat ook gelijk:
De verkoper in kwestie heeft wel het inzicht om de auto niet gelijk richting de sloop te drukken maar het is niet vergelijkbaar met de rest van zijn occasionvoorraad. Dus ik snap de geringe moeite wel.
Juist daarom zei ik, ga langs en bied ter plekke. (als ik t zelf kon doen, deed ik het nog ook)