Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Muddy Bandit zei:
Nissan GTR R34 zei:
Heb je gezien hoe die motor er in ligt? Vind het heel moeilijk om te geloven dat de aandrijflijn (vrijwel) ongeschonden is gebleven.

Ik heb ze er nog wel veel gekker in zien liggen, maar verkijk je daar niet op.
Een motor is een aardig taai ding, hangt volledig in rubbers die aardige botskrachten kunnen absorberen/dempen voordat ze uitrekken/afscheuren, en de opbouw rondom de motor (dynamo, pompen, koelblokken, beschermkappen enz.) werkt ook nog als een kreukelzone die de motor beschermt.
Dat klopt op zich ook wel, maar als ik zie hoe hij in elkaar zit, denk ik dat de aandrijfas en of bak een goede klap gehad heeft. Het is allemaal gegoten aluminium, ook weer niet zo heel sterk. Als dat allemaal een goede klap van de zijkant krijgt gaan er gewoon dingen kapot. Ik maak me ook niet echt zorgen over de voorkant, meer over de achterkant. De auto ligt praktisch in tweeën. (jammer dat de foto's weg zijn)
 
Deze auto had 2 soorten schade's: klap op de achterkant + klap op de B-stijl/voorportier links + klap op de achterkant door het ongeluk, en dan nog een hoop knipschade rondom het schutbord en A-stijl (het complete dash incl. raamkader is eruit geknipt) om de inzittenden uit de auto te halen.
Door al dat knipwerk is het wrak ongeveer 2-delig gemaakt, maar dat was niet het directe gevolg van het ongeluk.

Zo te zien heeft deze auto een dreun op het linker portier (schuin ingereden van voor) gekregen en is hierdoor met de achterkant tegen een boom o.i.d. gedrukt.
De reddingsdiensten hebben de A-stijlen + dakstijlen voor de B-stijl doorgeknipt (gaat gemakkelijk met een open dakje) om dat deel te verwijderen, vervolgens de dorpel/vloer links weggeknipt en een hydraulische ram tussen geplaatst tussen restant dorpel en schutbord... en inderdaad jammer dat de foto's nu weg zijn, anders had je nog kunnen zien dat het spatbord voor de rechter A-stijl ook zo bewerkt is met de knipper is dat het schutbord daar als een soort scharnierpunt kon fungeren.
 
Renault 11 gtx, dus luxe uitvoering met "dikke" 1.7 motor, voor weinig:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/renault/m1845231463-renault-11-1-7-gtx-1987-grijs-klassieker
 
https://apkkeuringhoofddorp.nl/occasion/honda-civic-1-2-luxe-handtekingen-bekende-nederlanders/

30018791-9.jpg[img]
 
Mooie Audi 90 die wel wat tlc kan gebruiken.

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/audi/m1842117420-audi-90-2-2-aut-1987-grijs-met-nap-apk-nov-2023
 

Ik snap dat je een deel van je uren terug wilt zien in de verkoopprijs, maar dit lijkt me niet reëel.
Wanneer het zou rijden, en er een beetje knap bij zou staan, is het wel een gave auto.
 
Jemig(y) Waarschijnlijk origineel Nederlands lijkt me, een van de best verkopende modellen in het Nederland van eind jaren 30.

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1863792350-ford-type-78-bj-1938-standard-fordor-sedan-4-dr

8d735d0e-78b4-407c-8e75-bf32eb120866
 
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/overige-auto-s/m1857622751-essex-super-six-6-cilinder-bouwjaar-1927

27fd7bc1-e9be-4215-be23-b2a3553fa44d


Fantastisch natuurlijk, maarrr.... dit is toch geen Essex van 1927? Modeljaar 1931, zou ik zeggen...
 
Ik heb geen idee of dit een 27 of 31er is, het is eel een geweldig ding. Masr waarom denk jij dat hij uit 31 komt
 
Het duidelijkst is dat zichtbaar aan de grille, motorkap en dashboard. Die zijn bij een exemplaar uit 1927 echt vrij wezenlijk anders.
 
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/fiat/m1867804976-fiat-128-us-1-3-1975-geel-usa-import-nl-kenteken
9ebe0176-55cd-42a9-a0d8-df6a7152c91c
 
In dat land van herkomst gaat men graag enthousiast met plamuur in de weer... als je oa op deze foto linksonder kijkt zie je ook dat het vast niet de eerste laklaag is. Ik vrees dat er een hoop narigheid onder verborgen zit.

toyota-celica-1-6-gt-5-speed-ta22-coupe-1973.jpg
 
Het is al heel wat dat het ding als één geheel uit de container is gekomen. Het zegt ook wel wat over de belachelijke waardestijging van dat soort modellen dat men de moeite neemt om zulke wrakken van lelijke Amerikaanse uitvoeringen hiernaartoe te laten verschepen.
 
700 euro is al veel geld voor die celica. Als die mensen van zulke waanzinnige prijzen dromen stop hem dan maar weer vlug in de juiste container terug naar het beloofde land....
 
hobbes2cv zei:
700 euro is al veel geld voor die celica. Als die mensen van zulke waanzinnige prijzen dromen stop hem dan maar weer vlug in de juiste container terug naar het beloofde land....

Deze is nog mooi compleet.
Voor € 700,=/stuk mag je er mij gelijk 10 leveren in die staat, aan onderdelen brengen ze inmiddels al een veelvoud op.
 
Het model is echt geweldig, maar dit exemplaar is gewoon rot. Lijkt me enkel geschikt als donor. Zo Mooij (zie bedrijfsnaam) is deze Celica niet.
 
Volgens mij is dat als verkoper ook niet bepaald handig trouwens, zou je dan niet een enorme wirwar aan reacties krijgen van mensen die meer info willen, vragen naar de (niet gegeven) prijzen, een enkele auto willen, een gedeelte, alles bij elkaar?
 
Was de advertentie al tegengekomen. Vond die Simca invalide-auto wel interessant. En dan de vraag: wat moet je ermee? Ben zelf rolstoelgebonden, dus voor mij de ideale oldtimer. :)
 
Klassiekerrijder zei:
Lijkt me ook wel redbaar, als een van de weinige.

Dat kan ook nog wel eens aardig tegen gaan vallen, want die dingen roesten van binnenuit compleet door rondom het schutbord, de A-stijlen en de voorste langsdragers.
Het casco van de VF2 is identiek aan het casco van de Matra Rancho, met die laatste heb ik al las-ervaringen genoeg opgedaan.... en ik zie bij deze VF2 dezelfde beruchte roestnesten als die ik destijds ook tegen kwam tijdens de restauratie van m'n Rancho GR.

Maar goed... met een hoop geduld en doorzettingsvermogen is alles redbaar, of het economisch gezien nog enigszins verantwoord blijft is weer een heel ander verhaal.
Ik heb het sterke vermoeden dat je goedkoper uit bent met voor 15K een compleet gerestaureerde VF2 in z'n originele staat te kopen.
 
Tja een marina, ook nog een echte ONK.
Net als de relliant hier boven blijft het engelse [sub]shitzooi[/sub].
 
Ik had al een beetje twijfels bij het typeplaatje waar 'plain air' op vermeld staat en dat wat merkwaardige dakconstructie, zie nu dat op de papieren inderdaad verwezen wordt op een ombouw van gesloten naar open. Ik vond hem alleen vanwege de koplampen al zo leuk. :)
 
Slapend kenteken, wel een geweldig ding zo met de spoiler kit en dikke V6! Zou natuurlijk erg leuk zijn als die 'uit z'n slaap' wordt gehaald. :)
renault-25-v6-injection-project-slapend-kenteken-nl-auto.jpg


renault-25-v6-injection-project-slapend-kenteken-nl-auto.jpg

https://cdn.autowereld.nl/I563235737/640x0/renault-25-v6-injection-project-slapend-kenteken-nl-auto.jpg
 
En dit is ook fantastisch, maar lijkt ook wel een aardig project. De enige in de wereld wordt er gezegd, kan dat echt zo zijn?
mercedes-benz-280-280s-station-zeer-zeldzaam.jpg


mercedes-benz-s-klasse-280s-station-zeer-zeldzaam.jpg

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/s-klasse/280s-station-zeer-zeldzaam-35870331/foto.html
 
Is al een samengesteld knutselproject van weleer, en nog niet eens netjes afgewerkt aan de binnenkant.
Dus het zal inderdaad zijn dat het de enigste is die zo is verbouwd, en ik ben ook wel benieuwd of er toevallig het GM-logo in de achterste ruiten vermeld staat.... een mooi vraagstuk wat de donorauto van dat dakdeel is geweest. :)
 
Terug
Bovenaan