ginkelvanmichiel
Kilometervreter
Wel grappig om te bedenken dat de Opel-dealer hier ook met een pickup reed, met een Opel Campo. Kennelijk is dat een tijdje mode geweest oid?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ginkelvanmichiel zei:Wel grappig om te bedenken dat de Opel-dealer hier ook met een pickup reed, met een Opel Campo. Kennelijk is dat een tijdje mode geweest oid?
Wouter82 zei:Dat is wel zeer bijzonder, die vroege Sable. Kwarttarief ook nog. Maar kennelijk ook katsverrot![]()
Sjon77 zei:Dak van die rode Mini: hoe dan? Mogelijk is er iets zwaars opgevallen en daarna heeft men van binnenuit een poging gedaan om uit te deuken![]()
Aras zei:Toch nog €850 voor een verrotte bak waar je vroeger een pakketje van drukte.![]()
mustang onderstel met motor
D Elzinga zei:Ik meen dat Amerikaanse fabrikanten tot zo ongeveer eind jaren 70 weinig tot niets bouwden met zes cilinders in v-vorm. Zes in lijn en V8, zo was het aanbod bijna altijd.
Wouter82 zei:Scaldia-Volga M24D
![]()
![]()
Uiterst zeldzaam, de enige originele Volga Scaldia M24 diesel, 2477, in Nederland. Over de hele wereld bestaan er nog twee handjesvol..
Een diesel en wegenbelastingvrij! Bijna APK vrij.
Overgenomen van de eerste eigenaar welke deze in 1976 heeft besteld bij Scaldia te Antwerpen. In 1977 geleverd en ingeschreven. De originele aankoopbon is nog aanwezig. Geassembleerd in België, Antwerpen.
Ik heb hem reeds ingevoerd in Nederland en heb hem in orde gebracht voor de APK. Sinds enkele dagen is hij voor twee jaar blanco APK gekeurd, tot 21/06/2023.
Helaas heb ik zelf niet de tijd en de plek om hem in zijn volledige waardigheid te zetten. Het blok, een Peugeot Indenor 2.1 XDP 4.90, zou goed nagelopen moeten worden. Hij start en rijdt maar wanneer hij op temperatuur komt begint het blok onregelmatig te lopen. Gezien de hoedanigheid geproduceerde Indenors in verschillende auto’s en boten en de beschikbaarheid van alle onderdelen is dit goed te overzien. Volga/Gaz onderdelen zijn ook nog gewoon te bestellen.
Hij valt dus draaiend te zien maar kan best niet warm gedraaid worden om niets te beschadigen.
Het chassis, dorpels, kassen, bodem, … staan allemaal droog en hard. De paar slechte plekjes zijn netjes aangepakt. De auto is altijd in het vet gesmeerd en heeft daarom de tand des tijds mooi doorstaan.
Verder zijn de twee koppelingcilinders en de achterste remcilinders vervangen. Er zit ook een nieuwe grote deep cycle AGM Varta LAD115 in.
Interieur in behoorlijk nette staat. Bekleding mooi intact. Verder heb ik er ook nog extra portieren en een achterklep plus wat reserve onderdelen in dozen bij.
Het is een zevenzitter, de banken kunnen helemaal plat waardoor er een enorme ruimte ontstaat.
Kenners weten de waarde van deze uitzonderlijke verschijning.
Moderator
Indy 2264380 zei:Hey Wouter,is deze nog te koop? 😄
Wouter82 zei:Indy 2264380 zei:Hey Wouter,is deze nog te koop? 😄
Klik eens op de link van dit bericht uit juli...
Een mooie uitdaging voor iemand die van restaureren houdt.
Op de originele papieren staat geen cilinderinhoud aangegeven.
Muddy Bandit zei:Wel een mooi en nog onverprutst tuinornamentje.
Ik vraag me alleen af of je dit ornamentje nog op een aanhanger kunt lieren zonder dat het een 2-delig ornament gaat worden.