Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
929V6 zei:Het voordeel is wel: áls er dan toch iemand aan die restauratie begint is er dus geen gebrek aan onderdelenvoorraden.![]()
D Elzinga zei:https://www.schadeautos.nl/nl/schade/personenautos/peugeot-403-station-opknapper/o/1302980
Lekker kleurtje ook![]()
Muddy Bandit zei:D Elzinga zei:https://www.schadeautos.nl/nl/schade/personenautos/peugeot-403-station-opknapper/o/1302980
Lekker kleurtje ook![]()
... en lekker krokant ook.![]()
Moderator
Uiterst zeldzaam, de enige originele Volga Scaldia M24 diesel, 2477, in Nederland. Over de hele wereld bestaan er nog twee handjesvol..
Een diesel en wegenbelastingvrij! Bijna APK vrij.
Overgenomen van de eerste eigenaar welke deze in 1976 heeft besteld bij Scaldia te Antwerpen. In 1977 geleverd en ingeschreven. De originele aankoopbon is nog aanwezig. Geassembleerd in België, Antwerpen.
Ik heb hem reeds ingevoerd in Nederland en heb hem in orde gebracht voor de APK. Sinds enkele dagen is hij voor twee jaar blanco APK gekeurd, tot 21/06/2023.
Helaas heb ik zelf niet de tijd en de plek om hem in zijn volledige waardigheid te zetten. Het blok, een Peugeot Indenor 2.1 XDP 4.90, zou goed nagelopen moeten worden. Hij start en rijdt maar wanneer hij op temperatuur komt begint het blok onregelmatig te lopen. Gezien de hoedanigheid geproduceerde Indenors in verschillende auto’s en boten en de beschikbaarheid van alle onderdelen is dit goed te overzien. Volga/Gaz onderdelen zijn ook nog gewoon te bestellen.
Hij valt dus draaiend te zien maar kan best niet warm gedraaid worden om niets te beschadigen.
Het chassis, dorpels, kassen, bodem, … staan allemaal droog en hard. De paar slechte plekjes zijn netjes aangepakt. De auto is altijd in het vet gesmeerd en heeft daarom de tand des tijds mooi doorstaan.
Verder zijn de twee koppelingcilinders en de achterste remcilinders vervangen. Er zit ook een nieuwe grote deep cycle AGM Varta LAD115 in.
Interieur in behoorlijk nette staat. Bekleding mooi intact. Verder heb ik er ook nog extra portieren en een achterklep plus wat reserve onderdelen in dozen bij.
Het is een zevenzitter, de banken kunnen helemaal plat waardoor er een enorme ruimte ontstaat.
Kenners weten de waarde van deze uitzonderlijke verschijning.
Moderator
1.8S < modeljaar 1989 = carburateur, daarna monopoint-injectie.Pietzoveel zei:Heeft een S inspuiting?
Stif zei:Het motorkaprubber aan de voorkant is zowaar nog niet gaan golfen
D Elzinga zei:Schuurfonds, de fondsen zijn hard nodig om de schuur weer op te bouwen?
Marktplaats zei:Schuur nu gesloopt. Heb veel fotos gemaakt.
Die stond eind vorig jaar nog te koop in Noordwijkerhout... Geen idee wat toen de prijs was, maar gezien de huidige prijs kan de winstmarge nooit groot zijn. Wat een vreselijk leuk ding, en nu nog dichterbij... Gelukkig heb ik de komende tijd al te veel grote uitgaven gepland.D Elzinga zei:https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1735915867-peugeot-304-coupe-met-apk.html?previousPage=lr Leuk!
foto 304