Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-auto-onderdelen/m1732980215-nsu-ro80.html?previousPage=lr

$_86.JPG
 
Barri zei:
De aanbieder van die 304 heeft echt veel spul. Ongeveer elke Fiat 500 die in NL te koop staat, staat daar. Ben wel benieuwd naar dat bedrijf.

Er staan ook regelmatig Dafs maar die zijn vrijwel altijd in slechte staat. Het is een handelaar die beetje aan onderkant van de markt zit. Niet al te hoge prijzen en auto’s met een beetje tot veel werk.
 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rover/m1658629885-rover-75-1-8-turbo-groen-2006-heel-erg-mooi-met-defect.html?previousPage=lr

$_85.JPG


Topkleur, technisch probleem...
 
Deze motoren hadden plastic paspennen in de cilinderkop die na verloop van tijd de kop niet op het blok konden houden met als gevolg lekke koppakking. Niet echt spannend, wel wat werk én dan metalen paspennen monteren.
 
En nog een fraai gekleurde Brit voor de sleutelaar met lef: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/land-rover/m1737239257-land-rover-range-rover-vogue-p38-4-6-hse-aut-4wd-2000-groen.html?previousPage=lr

$_85.JPG
 
R14 in Noord-Frankrijk. Nog met de knipperlichten in de bumper!

https://www.leboncoin.fr/voitures/2021036200.htm?ac=4051296304

c1f1d1c2f5de34aac1f6404ff2f18a34d598324a.jpg
 
Dat is gelukkig niet zo'n probleem. Als je een koopovereenkomst hebt kun je hem vrij eenvoudig in NL op kenteken krijgen. Belangrijkste is dat hij in FR niet als gestolen te boek staat oid.

En die sleutels...ach, in die tijd was dat ook nog niet zo'n groot probleem.
 
Vandaag in de veiling, een door een gemeente in beslag genomen 104 en Kadett cabrio:

https://nl.bca-europe.com/Pages/Viewlot.aspx?Token=null&VehId=8b680104-6e30-442e-ba9c-c46107e9a862&LotId=17802783&ViewLotLink=aHR0cDovL3BlZXBhcGktcHJvZHVjdGlvbi5iY2EtZGlyZWN0LmNvbS9hcGkvbG90cy8xNzgwMjc4Mw==&q=&bq=saleid_exact%3A734933ce-66c2-4ed0-a2f7-c347b4ef93bc%7Cplate_exact%3A1999%2C1990%2C1981&sort=LotNumber&missingMileage=True&awaitingAppraisal=True&page=1&extraFiltersActive=true&saleHeader=true&returnTo=HD-12-TB&promoAppliedSets=&R=15&SR=10&selectedVehicleIds=

2088251_B1.1c05b1c74e91464786338e1116c5743c.jpg


https://bca.autoblox.nl/CarDetailsBuyer2.aspx?UID=93c2b238-75ae-41f9-9d18-23f2ce4b7070&Redirect=0

2088249_B1.5272d35ada66447e8d9a1b91b4897271.jpg
 
Na een in beslag genomen 104 en Kadett nu een in beslag genomen Rolls.o_O

https://nl.bca-europe.com/Pages/Viewlot.aspx?Token=null&VehId=1a8770c7-4c2a-4e17-a4a6-77c4739b8241&LotId=17810232&ViewLotLink=aHR0cDovL3BlZXBhcGktcHJvZHVjdGlvbi5iY2EtZGlyZWN0LmNvbS9hcGkvbG90cy8xNzgxMDIzMg==&q=&bq=saleid_exact%3A8a04f094-be0b-4d43-99f8-89cc16f8b174%7Cplate_exact%3A1977%2C-&sort=LotNumber&missingMileage=True&awaitingAppraisal=True&page=1&extraFiltersActive=true&saleHeader=true&returnTo=08-51-24&promoAppliedSets=&R=15&SR=10&selectedVehicleIds=

2085124_B1.12c3a5ad088446e79fe67876db407578.jpg
 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/carrosserie-en-plaatwerk/m1740960210-b-kaddet-uit-1968-voor-loop-of-sloop.html?previousPage=lr

$_86.JPG


https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-auto-onderdelen/m1728526941-auto-union-1000s-dkw-1964.html?previousPage=lr

$_86.JPG
 
5k voor een Ascona met forse schade en allerlei euvels?!

Edit: 750 euro goedkoper en er hoeft zo te zien geen professionele schadehersteller aan te pas te komen, doe mij deze dan maar: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1727604082-opel-ascona-1-2-s-1973-rood.html?previousPage=lr
 
D Elzinga zei:
5k voor een Ascona met forse schade en allerlei euvels?!

Edit: 750 euro goedkoper en er hoeft zo te zien geen professionele schadehersteller aan te pas te komen, doe mij deze dan maar: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1727604082-opel-ascona-1-2-s-1973-rood.html?previousPage=lr

Ik vind die gele ascona ook zeker geen geweldige, maar aan die rode moet zo te zien ook gewoon een professionele schadehersteller te pas komen. Die dorpels lijken redelijk netjes gelast, (en vooral goed dichtgesmeerd) als je er op gaat kloppen denk ik dat er weinig van over blijft. De achterkant precies hetzelfde.

Ik zou denk ik ook voor de rode gaan, omdat hij wat eerlijker over komt. Maar ik vind ze beide eigenlijk niet zo bijzonder.
 
De gele was een aantal jaren geleden in topstaat maar heeft in een kop-staartbotsing gezeten. Er is het een en ander aan gedaan maar niet zo professioneel, hij is krommer dan hij lijkt. Hij is de afgelopen jaren ook behoorlijk verwaarloosd.
 
louisz zei:
8 old/youngtimers in 1 koop:

1X Opel Monza 3.0 e Automaat ongerestaureerd 1985
1x Opel monza 1981 2.5 ongerestaureerd
1x Opel Monza 1986 2.2 aut.ongerstaureerd duits
1x Opel Monza GSE 1984 handgeschakeld ongerestaureerd 1984
1X Bitter SC 1982 ongerstaureerd
1x Opel Senator 3.0 e Automaat nieuwe restauratie en nieuwe LPG.1980 Dus volledig belastingvrij
Subaru SVX 1993 goede staat
Citroen C5 HDI Break automaat prima auto bj.2003

Helaas wat vage foto's bij de advertentie (en helaas geen foto van de Bitter).
De advertentie is herplaatst, onder een andere naam en met andere foto's, nu wel met foto's van de Bitter. 1 daarvan:

$_86.JPG
 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1743531448-opel-kadett-1-3-s-1986-grijs.html?previousPage=lr Is er een bom in het interieur ontploft? Is de bestuurder incontinent? Waarom is er op allerlei rare plekken plastic verdwenen of afgebroken?o_O Het kan wel leuk zijn om zoiets een beetje low budget op te knappen, maar niet voor deze vraagprijs denk ik...

$_85.JPG


https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m1743233834-peugeot-305-1-5-gl-1983-blauw.html?previousPage=lr

$_85.JPG


https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1744061348-ford-capri-2-2300-gtr.html?previousPage=lr

$_85.JPG
 
Barri zei:
Wat mij betreft is die Kadett rijp voor de sloop.

Tsja, iemand die het interieur op de oermens-methode behandelt is allicht niet de aangewezen persoon om iets te zeggen over de kwaliteit van onderhoud of laswerk:T
 
https://www.autoscout24.nl/aanbod/fiat-regata-85-weekend-benzine-blauw-ea5dd05b-9208-494b-9200-1ee2fcfe2ae1?cldtidx=8&sort=standard&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=-1941086859

640x480.jpg
 
Jeej, een Regata!

Maarre, hier ben je inderdaad nog wel even zoet mee zeg... Leuk projectje wel, de Weekends zijn inmiddels wel echt zeldzaam.
 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1742599114-opel-olympia.html?previousPage=vip

$_85.JPG


https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1744475818-thriumph-standard-ten.html?previousPage=lr

$_85.JPG


https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1727009419-citroen-uit-1924.html?previousPage=vip

$_85.JPG


https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1740886636-skoda-octavia-super.html?previousPage=vip Ook nog andere oostblok-opknappers bij deze verkoper, de 110 R oogt wel vrij kansloos...

$_85.JPG
 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1745932327-ford-popular-oldtimer.html?previousPage=lr

$_85.JPG


Fantastisch(y) Kaal, zelfs naar de normen van de jaren 50.
 
D Elzinga zei:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1745932327-ford-popular-oldtimer.html?previousPage=lr

Fantastisch(y) Kaal, zelfs naar de normen van de jaren 50.

Hij is zelfs geüpgraded naar twee ruitenwissers...
 
Leuk verhaaltje ook, maar geen woord over de staat van het betreffende exemplaar. Lijkt me een best leuk projectje!
 
D Elzinga zei:
Vandaag in de veiling, een door een gemeente in beslag genomen 104 en Kadett cabrio:

https://nl.bca-europe.com/Pages/Viewlot.aspx?Token=null&VehId=8b680104-6e30-442e-ba9c-c46107e9a862&LotId=17802783&ViewLotLink=aHR0cDovL3BlZXBhcGktcHJvZHVjdGlvbi5iY2EtZGlyZWN0LmNvbS9hcGkvbG90cy8xNzgwMjc4Mw==&q=&bq=saleid_exact%3A734933ce-66c2-4ed0-a2f7-c347b4ef93bc%7Cplate_exact%3A1999%2C1990%2C1981&sort=LotNumber&missingMileage=True&awaitingAppraisal=True&page=1&extraFiltersActive=true&saleHeader=true&returnTo=HD-12-TB&promoAppliedSets=&R=15&SR=10&selectedVehicleIds=

2088251_B1.1c05b1c74e91464786338e1116c5743c.jpg

En daar issie weer: https://www.schadeautos.nl/nl/schade/personenautos/peugeot-104-gr/o/1322340

67d144a81f3b8ac97b7cfdab076ad123.jpg


Ineens zijn de dorpels zwartgelakt, wat niet perse een goed teken is...
 
Net over de grens in België staat deze (US model) Lotus Elite uit 1975 te koop. € 5.500 lijkt goedkoop voor een auto als deze, maar er zit zo te zien heel veel werk aan (als het überhaupt de moeite nog waard is). Wat er nog werkt is niet duidelijk, maar veel zal het vast niet zijn.

800x600.jpg
 
1. ik wist niet dat er nog eentje was met die striping.
2. waren de Ford dealers soms de enige afnemers/gebruikers? ;)
 
De kwaliteit was het nou net niet..... Dramatische dieselmotoren, herrie, stug... Was dit niet een project van Ford S.A.?
 
Barri zei:
2. waren de Ford dealers soms de enige afnemers/gebruikers? ;)

Pick-ups waren natuurlijk nooit populair in Noord-Europa. Daarbij worden pick-ups vooral gezien en gemaakt als offroad-voertuigen. De P100 is dat absoluut niet maar heeft juist een hoog laadvermogen (1,1 ton), wat niet gebruikelijk is voor een pick-up.

Pietzoveel zei:
De kwaliteit was het nou net niet..... Dramatische dieselmotoren, herrie, stug... Was dit niet een project van Ford S.A.?

Wat was er mis mee dan? En wat was er dramatisch aan de 1.8 TD? De P100 is niet lawaaiiger dan een Sierra met dezelfde motor en dat werd dan ook gebracht als USP. Stug, ja nogal wiedes gezien het laadvermogen. De P100's hebben inderdaad een Zuid-Afrikaanse oorsprong maar deze generatie is gebouwd in Portugal.
 
Ik begreep dat je koppakkingen per 5 kocht..... Door de kortere achterasoverbrenging draaide de motor bij 100 km/u al heel wat meer toeren dan een 'gewone' Sierra. Ik zie geen enkele 1.8 td te koop staan in Nederland.
 
Ja de koppakkingen zijn wat zwak, maar om het dan meteen als dramatisch te kwalificeren :rolleyes: En nogmaals, het is een zware bedrijfsauto dus ja dan heb je een andere achterasoverbrenging. Hoeveel diesel-Passats, -405's, -Carina's en -Prisma's staan er eigenlijk nog te koop?
 
Ik heb inderdaad een hele andere livrei :)

3ozPINI.jpg


Er zit ook een sticker op van een lokaal, universeel reclamebedrijf, dus het werd ook niet door de importeur aangestuurd lijkt het.
 
Ik heb er in de jaren '90-'94 vrij veel mee gereden, het waren best betrouwbare werkpaarden.
Leeg inderdaad stuiterbakken, maar met een lading hekwerkbuizen op de imperiaal en rollen harmonicagaas in de bak best comfortabel. (en door z'n geringe hoogte ook praktisch, alles op de imperiaal lag gewoon in handbereik zonder trapje)
Het ding is uiteindelijk ten onder gegaan aan stelselmatige mishandeling en overbelading gedurende 9 jaar trouwe dienst (het lot van de meeste pickup's) + een bangerrace, de roest was een groter probleem als de motor en aandrijflijn.
 
Terug
Bovenaan