Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Bij die Argenta is het duidelijk: zonder wieldoppen :). Heel bijzonder, in geen eeuwen in het wild gezien. Jammer dat het een 1600 is, maar misschien wordt hij daardoor exclusiever, iedereen wil immers een Volumex of tenminste een 120ie.
Ben benieuwd naar je bevindingen!

244-55 zei:
Bij die Argenta is het duidelijk: zonder wieldoppen :). Heel bijzonder, in geen eeuwen in het wild gezien. Jammer dat het een 1600 is, maar misschien wordt hij daardoor exclusiever, iedereen wil immers een Volumex of tenminste een 120ie.

Ja, heel jammer dat het een 1600 is, ik zou hem laten staan.
Trouwens, ik vind de wieldoppen niet misstaan.

rzasa zei:
244-55 zei:

Ja, heel jammer dat het een 1600 is, ik zou hem laten staan.
Trouwens, ik vind de wieldoppen niet misstaan.

Ach ja, dat was spijkers op laag water zoeken 8-)
De originele doppen bij deze facelift-Argenta zijn wel passend en mooi (.... vind ik....)

@Stefan-V6: dan kun je er nog 2 van de 4 bijschrijven: 58-HGZ-8, GP-NV-26, KP-91-GK en LL-87-KV zijn allen met handelsbenaming 'Argenta 100'. (de KJ-95-XS is afgelopen jaar gedemonteerd)

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...e270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=37

$_85.JPG

Dat vind ik nu echt een hele hele mooie auto. Grote kans dat ik die ooit nog eens koop. (mits natuurlijk geld en zo)

Samen met een 300ZX echt een prachtige coupe.

Een monteur met 50 jaar ervaring (en bedreven met de spuitbus), laat duidelijk zien over welke kwaliteiten hij beschikt als ik de Renault 18 zo bekijk. :D

Niet mobiele link: https://www.speurders.nl/overzicht/autos/alles/f_particulier_zakelijk-particulier/page/9/renault-5-tl-1983-oervijf-165538444.html/

En met nwe superpassende voorspatborden. Jaja, ze passen niet gewoon, maar super!

Lijkt mij geen project, moest deze niet in het Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic?

Dat is wel ernstig briljant inderdaad! Ook bijzonder dat die auto waarschijnlijk nooit buiten die regio heeft "gewoond".

Volgens mij is er ooit een Fiat Argenta geweest in klokje rond,maar dat is al aardig weer wat jaren geleden.

Charger zei:
Volgens mij is er ooit een Fiat Argenta geweest in klokje rond,maar dat is al aardig weer wat jaren geleden.

Daar moest ik ook meteen aan denken! Ik kon echter niet zo 1,2,3 het artikel achterhalen om te checken of deze nog in leven is.
Moet ergens vóór het jaar 2000 zijn geweest..

Misschien heeft iemand nog een complete collectie AW? Ik heb ze bij een verhuizing de deur uitgedaan..

Leuk, ziet er uit als een gewone 728i. Ik had overigens nog niet eerder een volledig beige dashboard gezien bij de E28.

Deze zinsnede uit de advertentie van de 750 i vind ik ook interessant: 'BMW 750i met maar 326 PK!!' Is dit nu wervend bedoeld of niet?

Phoenixrood74 zei:
Deze zinsnede uit de advertentie van de 750 i vind ik ook interessant: 'BMW 750i met maar 326 PK!!' Is dit nu wervend bedoeld of niet?

Waarschijnlijk probeert de verkoper daarmee aan te geven dat de gegevens bij "modelinformatie" niet kloppen omdat ze daar gek genoeg uit gaan van een veel nieuwer model.

Ik vraag me af of het een bewuste keuze is. De rest van de tekst is zo slecht geschreven dat ik vermoed van niet. Ik denk dat er had moeten staan 'maar liefst 326 pk'.

Geweldig ja en vooral niet restaureren maar alleen technisch in orde maken. Maar als die auto alleen een provinciaal kenteken heeft, dan staat die dus al 50 tot 60 jaar stil *-)

Wouter82 zei:
dan staat die dus al 50 tot 60 jaar stil *-)

Minimaal sinds 1956, inderdaad. Overigens stond er een aantal jaren geleden een Opel uit begin jaren 30 te koop die in 1940 verstopt was voor de bezetter, en pas zo'n 70 jaar later weer tevoorschijn kwam. Daarvan was de identiteit echter iets makkelijker te achterhalen omdat de papieren en provinciale platen er nog gewoon bij waren...

Edit: deze dus:D

Opel_1931_roest_250.jpg

Wouter82 zei:
Haarlem - Mastenbroek is best een eindje met een motor die onderhoud nodig heeft en niet goed loopt :?

Haha, deze foto maakte ik al in november 2014:

Maargoed, misschien 'hoort' dat bij de auto...

Eigenlijk best wel te pruimen die golf.

De mitshu colt is al weg, leuke modelletjes waren dat altijd, zeker met de rechte koplampen.

Die actie foto van de rokende benz:D je ziet gewoon niet dat het een limo is!

Best leuk, die rode mk1 cabrio. Alleen die roestdingetjes zijn wel vervelend.

Ik kwam deze Honda Shuttle nog tegen: <https://ww3.autoscout24.nl/classified/301824459>
Leuk ding voor weinig. Wel een goede motorkap monteren, wieldoppen, achterwisser en de genoemde onderhoudsdingetjes: gasveren kofferklep, schokbrekers achter.
En: de hoofdsteunen goed monteren. Nu ziet het er erg slordig uit, door kris-kras verschillende hoofdsteunen.

Terug
Bovenaan