Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

D. Elzinga zei:
In het echt ziet hij er nog minder strak uit dan op de foto's, inderdaad.;) Ben benieuwd of/wie er bijna 2k gaat neertellen voor iets dat echt serieus laswerk nodig heeft, wil je er nog eventjes van kunnen genieten.

(..)

Uit de advertentie "Als de motor eenmaal opwarmt dan wil hij na verloop van tijd wel eens stotteren of uitvallen, maar daarna start hij weer. (koppakking?)" .. denk ik eerder aan een versleten brandstofpomp. Doet mij herinneren aan mijn Seat Fura van destijds.. Ben er ooit mee van Apeldoorn naar Den Helder moeten rijden.. en telkens stoppen en afkoelen.. en dan weer verder 'pruttelen'.. totdat het bij Velsen-Zuid echt niet meer ging.. :(

Bleek de brandstofpomp te zijn..(wordt aangedreven door het nokkenasje..). Kennelijk door de warmteontwikkeling zet het materiaal uit ofzo waardoor er onvoldoende druk werd opgebouwd..

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

$_85.JPG

Voor een auto met zo weinig kilometers vind ik hem er wel tamelijk slecht uit zien...

Zou je de onderdelen van die Datsun niet makkelijker kunnen vinden in GB? Daar rijden er nog iets meer rond dan hier geloof ik.

Grrrr, die "Bruno" uit Hilversum.... Zo ontzettend zonde waar die vent mee bezig is!

En die Cuore is echt lachwekkend...

Stefan-V6 zei:
Zou je de onderdelen van die Datsun niet makkelijker kunnen vinden in GB? Daar rijden er nog iets meer rond dan hier geloof ik.

Ook allang niet meer, zeker niet van dit model. Misschien in Griekenland of Egypte.

Wow, die Rovin.
Als ik een loods had gehad had ik hem opgehaald. Chassis van zo'n brommobiel plukken, nieuwe bodem maken, rovin erop zetten en karren maar. Leuke cabrio heb je dan.

ginkelvanmichiel zei:
Wow, die Rovin.
Als ik een loods had gehad had ik hem opgehaald. Chassis van zo'n brommobiel plukken, nieuwe bodem maken, rovin erop zetten en karren maar. Leuke cabrio heb je dan.

Brommobielchassis? Twee stukken vierkant ijzeren buis staat daar al aan gelijk kan ik je uit ervaring melden ;)

Niet echt zorgzame eigenaar dan... papieren kwijt en auto op stal sinds 77, in hetzelfde jaar als dat de nieuwe papieren zijn uitgegeven. Vaag.

Zoiets wil ik ooit nog hebben, een VW Caddy mk1. Dit is een project, maar wel redelijk geprijsd: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/carrosserie-en-plaatwerk/m1000472351-caddy-mk1-project.html>
Je krijgt ook niet veel meer dan een kale carrosserie en (hopelijk) een kenteken, maar toch :T

Nog een VW project waar (nog?) niet de hoofdprijs voor gevraagd wordt: een T3 pick-up. Leuk ding! <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/5/volkswagen-t3-pritsche-154059012.html>

Wouter82 zei:
Niet echt zorgzame eigenaar dan... papieren kwijt en auto op stal sinds 77, in hetzelfde jaar als dat de nieuwe papieren zijn uitgegeven. Vaag.

Terug van diefstal zou ook nog kunnen.
Ik vind het een moddervette bak. Inderdaad gewoon zo laten, maar wel rijdend/APK waardig maken.

Met een startprijs en een verwachte eindprijs van een geschatte 25-45k en een gescheurd blok is het wel een beetje een bodemloze put.
Die velgen met die enorm brede banden vind ik super.

oe, wat gaaf die lincoln. als ik iets meer technische capaciteiten en een brug / loods had zijn dat wel de leuke projectjes.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/schuurvondst-lancia-thema-type-1-1988-154806180.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1998
154806180_1_big.jpg

Peugeot 309 met een lekke koppakking: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m1006109532-peugeot-309-1-4-gr-apk-10-2016-veel-nieuw-maar.html>
$_85.JPG

Hm, interessant! Wel erg weinig info helaas. Maarja, misschien is het wat! Wel bijzonder dat ie op Marktplaats staat, een advertentie kost al €12,50 voor een week dacht ik.

Ik heb de adverteerder even geappt. Ben wel benieuwd wat er nog aan moet gebeuren, iets in mij denkt (Door vorige ervaringen met 3x Fiat) Dat er een hoop laswerk aan zal zitten.. To be continued dus.

EDIT: Panda heeft sinds 2004 geen APK meer en het gaat om een Panda 750 uit `88

Braadslee, ik neem aan dat dat bod van jouw is.
Als je interesse hebt, moet je niet bieden via Marktplaats. Maar bellen en direct dat ding gaan halen.
Meestal krijgt eerste die met geld komt hem dan mee ;)

Welk bod? Heb geen bod geplaatst. Heb hem alleen geappt omdat ik wat info wil verzamelen voor hier :) Ben zelf meer dan tevreden met mijn Twingo. Hoef geen (Met alle respect) Waarschijnlijk kats verotte Panda.

braadslee zei:
Welk bod? Heb geen bod geplaatst. Heb hem alleen geappt omdat ik wat info wil verzamelen voor hier :) Ben zelf meer dan tevreden met mijn Twingo. Hoef geen (Met alle respect) Waarschijnlijk kats verotte Panda.

Dat bod van wesley, Zo heet jij toch?
Vandaar dat ik dacht dat die van jou was ;)
(ik hoef hem verder ook niet, 1 auto roestrvij maken is duur zat :(

Goedendag zei:
braadslee zei:

Dat bod van wesley, Zo heet jij toch?
Vandaar dat ik dacht dat die van jou was ;)
(ik hoef hem verder ook niet, 1 auto roestrvij maken is duur zat :(

Ik heet niet Wesley nee :D
Heb nog geen bericht terug van de verkoper.

Even wat giswerk van mijn kant:
- 11 jaar geen APK, dus misschien staat de auto ook al 11 jaar stil. Motorproblemen zullen er dan wel zijn.
- Roest? Het blijft een oude italiaan, dus misschien zijn beide dorpels en bodem(Na 11 jaar stilstand?...) Rot.
En er zullen vást nog wel wat dingen zijn. Denk aan leidingen, hoop scheurtjes en corrosie. Benzinetank zal vol zitten met oude benzine en zal misschien ook wel goed roestig zijn?
Het is een leuke unieke Panda, maar ik dénk niet dat het heel rendabel is om het autootje op te knappen. Veel winst zal je er waarschijnlijk tóch niet op kunnen maken en ik denk óók dat het autootje te ver heen is om op enigszins korte termijn (Zeg 3-6 maanden) Weer goed te krijgen..

Mocht ik nog door de verkoper geappt worden dan hou ik jullie op de hoogte :) Want vind het best een interessant autootje, en het is best wel tof als het karretje een nieuw baasje op het forum krijgt !

Nogmaals, giswerk van mijn kant. Straks valt het allemaal mee, maar je kan beter van het ergste uitgaan in zo`n geval als dit. 11 Jaar geen APK, vraagprijs van 80 euro..

Moet een auto dan winstgevend zijn om 'm op te knappen?

Met alle respect, maar als je een Panda gaat kopen om winst te maken, dan vind ik dat een behoorlijk sneue actie en instelling.

Die Panda is perfect voor iemand die wilt oefenen met techniek. Lekker sleutelen waarbij alles mis en stuk mag gaan voor €80.

D. Elzinga zei:
Rob0032 zei:
Met alle respect, maar als je een Panda gaat kopen om winst te maken, dan vind ik dat een behoorlijk sneue actie en instelling.

En op welke modellen mag je wel winst maken?
Inderdaad beetje vreemde reactie Rob, waarom zou je die Panda niet mogen redden (zal anders toch richting sloop gaan als niemand zich ervoor meldt lijkt mij) als je hem in orde maakt en vervolgens met wat winst verkoopt, dat heet toch handel?

Ik meen dat je pas zelf je C70 ook met een beetje winst had verkocht, dat is toch niet anders?

Als handel niet mocht, bestonden er weinig autobedrijven ;) .

Maar volgens mij loop je weinig risico met een Panda voor 80 euro. Die 80 euro heb je aan losse onderdelen al zo eruit, mocht het niet te redden zijn hem op te knappen.

Rob0032 zei:

Want als jij een auto koopt verkoop jij hem altijd met verlies?
Het is áltijd beter (Wat Danny al zei) Dan dat de auto op de sloop beland.

Terug
Bovenaan