D. Elzinga zei:
Klassiekerrijder zei:
Gaaf, die Taunus! Daar zul je niet snel een tweede van tegenkomen...
Ik vind hem ook best leuk. Naar ik vermoed kan het ook nog eens best tijdscorrect (althans: gedaan in de jaren 80) zijn.
Hopelijk blijven de biedingen bij deze veiling een beetje binnen de perken...
Ik ben net terug van het kijken bij de veiling. Ik wou speciaal voor de Taunus gaan kijken. Het is een heel apart ding, waar niets van klopt.
Ondertussen geprobeerd zoveel mogelijk info over de veiling in te winnen. Er wordt 2x een boedel van 25 auto's geveild. Dit is de eerste boedel.
Ze komen uit Limburg, dus ik vermoed dat het inderdaad de nalatenschap van Math Koenen is. Deze partij is onlangs gekocht door een handelaar, die ze nu via BVA laat veilen. Bijna alle auto's hebben geen sleutels, ontbrekende kentekens worden door de BVA geregeld.
Over de Taunus:
- V6 terwijl 1600 op kenteken. Motor staat denk ik vast
- auto heeft op gas gelopen, vuller achter de kentekenplaat, geen installatie meer aanwezig
-achter de achterbank geen beschermplaat meer
-kofferdeksel onder de spoiler compleet verrot, met purschuim en de knikkerbus daaroverheen in vorm gestyled
-diverse plekken aan de achterschermen/dorpels waaraan geplamuurd is.
-gaten in de hoedenplank
-BMW E21 / Zender?? neusstuk erin met parkers
Maar het goede:
-geen roest aan de voorschermen
-vinyldak netjes
-interieur compleet en relatief ongeschonden. Dashboard moet wel deels vv worden
-een 1600 sierra kost bijna niets, en dan klopt het kenteken ook weer
-weinig algehele rotterij zichtbaar, rondom tank is het ook netjes.
Al met al ga ik misschien een beetje laf meebieden. Want het is wel een aparte vertoning.