Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

1988 Opel Kadett 1.3 350 euro

$_85.JPG

Tsja in dit topic dan maar, als de adverteerder al zelf schrijft dat het een loop/sloop gevalletje is...

Arme Kadett. Geteisterd door roest en een zure eigenaar. Wel goed dat 'ie erbij zet dat de auto eens nieuw is gekocht. Dat zie je niet vaak...

Dat is er eentje voor Ginkelvanmichiel! (tu)

Ik zou 'm ook wel tof vinden, op de oprit voor de blauwe Golf 2 1.3CL, ook van begin 1988!

Hij is sowieso leuk, maar dat kenteken is inderdaad een erg gave bijkomstigheid! Hij ziet er ook behoorlijk goed uit en ik heb er ook best oren naar, maar een schuurvondst die zo in de showroom is gezet durf ik gewoon niet aan...

Overigens heeft de verkoper ook nog een 504 Coupé in de aanbieding, ook een schuurvondst.

Oh ja een 604 is leuk.
De handelaar heeft het over een schuurvondst, later zegt ie dat de auto zo is overgenomen zoals hij bij hem op het terrein stond!
Deze wagens zijn er trouwenns ook wel goedkoper te vinden lijkt me.

Zit met net te bedenken, Rob als ik jouw wagen park zo eens bekijk....een 604 past er volgens mij prima tussen

Ja ik vind die 604 geweldig, en sta er ook zeker voor open. Maar ze zijn relatief duur. Deze is verder echt helemaal perfect, qua kleuren en prijs en uitvoering. Maar ja, een schuurvondst durf ik gewoon niet aan.
Overigens vraag ik me af wat er van de tekst klopt. Die is identiek aan die van de 504. En om een km-stand van 145.000 of 245.000 nou 'extreem hoog' te gaan noemen...

Die 604 is vet KiKKe met een grote K , paar blauwe platen er op en een lpg tank er in . En knalle
voor vraagprijs er nog een apk bij regelen !

Barri zei:
Oe, die 944 "is verleidelijk zeg!

Die tekst in de advertentie, ook leuk :
Niet bellen voor uiterste prijs of zoiets, gewoon ophalen en aftikken voor ik me bedenk
:D

Hahaha, dat is een goede!
Alleen wel jammer dat Erik wordt opgelicht door de Belastingdienst en 136 euro MRB per jaar moet betalen.

Jammer dat een vroege, origineel Nederlandse 944 is omgebouwd naar een S2- of turboneus. Ik ben juist een fan van de originele, minder lompe bumper.

1985 Toyota Corolla 1.3 Special

$_85.JPG

Zou je een nieuwe APK krijgen voor die afleveringskosten?;)

Overigens snap ik nooit zo goed waarom een handelaar niet even de moeite neemt om zo'n interieur wat op te ruimen, al is het slechts een snelle stofzuigbeurt oid. Zou al veel netter ogen...

Die 944 staat hier in het dorp, heb hem gisteren zien rijden, Mijn vader heeft net 2 weken terug een 944 aangeschaft, ben wel echt fan geworden van deze auto's. Als iemand wil dat ik even ga kijken dan kan ik misschien kijken of ik in contact met de verkoper kan komen, ken hem verder niet.

D. Elzinga zei:
Overigens snap ik nooit zo goed waarom een handelaar niet even de moeite neemt om zo'n interieur wat op te ruimen, al is het slechts een snelle stofzuigbeurt oid. Zou al veel netter ogen...

Omdat het een handelaar is en geen liefhebber zoals wij zijn. Opruimen kost tijd en tijd is geld. Zo redeneren die gasten, denk ik.

Maar een schone auto zal makkelijker kopers trekken dan een vies hok. Dat zou de handelaar toch moeten aanspreken.

Klopt, maar die handelaar wil dat ding zo snel mogelijk kwijt en stopt daar geen energie meer in. Elke dag dat een occasion bij een handelaar staat, kost 'm geld.

Pfff, wat een prijzen voor twee regelrechte wrakken. Dan kunnen ze nog zo zeldzaam zij, maar het lijken me erg onrealistische prijzen.

De Tiger is erg gewild en zeldzaam, en de T1 een hype. Ik vind de prijzen niet extreem, maar het zal niet meevallen om ze voor een redelijk budget te restaureren.

Die T1 moet je ook niet in nieuwstaat willen brengen. Genoeg liefhebbers die een beter exemplaar een handje geholpen hebben om een dergelijke ratlook te bereiken.

In dat geval in ieder geval veel respect voor degene die zich eraan waagt. Ach, als je dit al betaald voor een basis, zou de restauratie ook wel wat mogen kosten.

Als je nagaat wat de prijzen van gerestaureerde exemplaren zijn dan zullen er genoeg mensen zijn die dit ervoor over hebben. Ik heb ze ook duurder gezien.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/page/2/renault-safrane-3-0i-v6-rxe-uniek-vol-opties-loop-sloo-152186415.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1997&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
152186415_1_big.jpg

Gewoon Dirk zei:

Prachtig.

Zo een was de eerste auto van mijn vader. Wat ik mezelf nog herinner was de ruimte achter de achterbank, het dorstige karakter van de halfzachte boxer achterin, het inpakken van de motor en accu wat pa met koude winternachten moest doen omdat de auto anders niet wilde starten en het eeuwige gepruts van pa aan de richtingaanwijzers in de deurstijlen.
Richtingaanwijzers die bij dit exemplaar zijn vervangen door simpele en praktische lampjes.

7%20Volkswagen%20Kever%20informatie%20pagina%20www.oldtimerautosite.nl%20[1600x1200].jpg

Als ik zo kijk wat er voorbij komt, heeft NL te weinig tijd om al dat moois op te knappen...

Dat zijn zeker erg leuke projecten! De twee Nederlandse Monza's daar had ik nog geen foto's van in mijn register. ;)
Ik ben ook wel benieuwd wat de diverse Manta's op gaan brengen.

Zelf ben ik wel benieuwd naar die Mini eigenlijk. Als hij al die tijd binnen heeft gestaan is hij hopelijk niet al te rot.

Binnenkort maar eens even kijken, Amersfoort is toch vlakbij...

Edit: die Taunus is trouwens ook een heerlijk gek ding:D

20-1.jpg

Wow die taunus, kan me herinneren dat er ooit eens eentje in de autoweek heeft gestaan, een licht groene uit argentinie, daar komen ze namelijk vandaan.
Een taunus tc3 coupe.
Maar wacht deze heeft een tc1 neus*-)
Wel weer een achterkant van een tc3coupe:S

De link werkt trouwens niet D.Elzinga.

Stif zei:
Wow die taunus, kan me herinneren dat er ooit eens eentje in de autoweek heeft gestaan, een licht groene uit argentinie, daar komen ze namelijk vandaan.
Een taunus tc3 coupe.
Maar wacht deze heeft een tc1 neus*-)
Wel weer een achterkant van een tc3coupe:S

De link werkt trouwens niet D.Elzinga.

Achterkant is niet van een TC3 maar van een Granada Mk II (althans de achterlichten).

Terug
Bovenaan