Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

1993 Volkswagen Golf GTI

142007882_1_big.jpg

Vanwege de duidelijke (roest)plekjes hier geplaatst. Hoe dan ook, voor een aanschafprijs van slechts een paar honderd euro in een onverprutste GTI rijden lijkt erg aantrekkelijk...

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/volkswagen-golf-1-8-cl-syncro-country-4x4-1-8-16v-144079382.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1998&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
144079382_1_big.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/saab/m836032111-unieke-v4-saab-95-1-5-l-1977-wit.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

Voor de E30 Liefhebbers : Link

Auto heeft slecths 167.000 kms en 3 eigenaren gehad, moet op een paar punten gelast worden maar kan nog jaren mee.

Wilde hem zelf wel als tijdelijke auto en mijn Mondeo in een stalling zetten voor een half jaartje, echter kan geen stalling vinden en mijn plannetje strandt dan ook.8-)

0255586161002.jpg

Tis even poetsen en bijhouden met poetsen zonder blanke lak :T

slechts 450 Euro.

Tja die golf...het is een opknapper,maar je hebt ook al een berg werk om allemaaloriginele counry dingetjes te vinden, hier heeft iemand een gewone golf van willen maken.

Heee wrangler hoe is het met die twee fiats op de vorige pagina?
Heb je nog contact met ze gehad?

Bij de plaatselijke handelaar/sloperij staat nu een fraaie ascona te koop, qua interieur wel wat schoonmaakwerk.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m836601101-opel-ascona-1-6-s-standaard.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

@Stif, de beste man reageert niet op mijn emailtjes helaas. Advertentie is nu verwijderd, dus hoop dat het een liefhebber is geworden als nieuwe eigenaar. Zonde als die op de sloopt komt, ookal is het de koppeling die vervangen moet worden. Dat is geen hogere wiskunde en best betaalbaar om te vervangen immers.

Edit: heb op 1 van de 2 Fiat's gemaild, de type 1 vind ik persoonlijk wat fraaier dan de type 2. Ookal is dat ook geen geld voor een 128.
Evengoed ben ik nooit zo happig op motoren die vast zitten. Heb (nog) geen mogelijkheden om in een klusschuur projecten aan te pakken, hoe graag ik ook zou willen.

https://link.marktplaats.nl/m833421375 blijft een leuk autootje met een klein beetje werk. Jammer dat ik er op dit moment geen plaats voor heb.

Vwrallyteam zei:
https://link.marktplaats.nl/m833421375 blijft een leuk autootje met een klein beetje werk. Jammer dat ik er op dit moment geen plaats voor heb.

Dat is niet echt een projectauto, ik had erger verwacht.

Rob0032 zei:
Heel gaaf ding, maar heeft ook erg veel TLC en vooral geld nodig!
Klopt! Maar de basis lijkt goed. Ook positief: De spatborden zijn bij de meesten bij de knipperlichten doorgerot. Bij deze niet.

Whitecat53b zei:
Rob0032 zei:
Klopt! Maar de basis lijkt goed. Ook positief: De spatborden zijn bij de meesten bij de knipperlichten doorgerot. Bij deze niet.

Dat ding lijkt compleet dicht geplamuurd, de bumpers zitten aan de carroserie geplakt. En de rest lijkt compleet weggerrot. Daar gaat heel veel geld in, wil je die mooi maken. Dan kun je beter een paar euro meer besteden aan een basis die wel goed of iig redelijk is.

Gullwing zei:
Whitecat53b zei:
Rob0032 zei:

Dat ding lijkt compleet dicht geplamuurd, de bumpers zitten aan de carroserie geplakt. En de rest lijkt compleet weggerrot. Daar gaat heel veel geld in, wil je die mooi maken. Dan kun je beter een paar euro meer besteden aan een basis die wel goed of iig redelijk is.

Dat dacht ik ook....
Heb er wel lange tijd naar zitten staren.
Soms denk ik wel eens van een hobby-auto die net zo oud is als ikzelf. Niet om er nu direct een aan te schaffen, maar zo af en toe zoek ik de verschillende sites eens af.
Nu is deze van 30-03-1976, en ikzelf ben 03-04-1976
Verleidelijk, maar inderdaad, daar gaat een boel werk inzitten.

Die R5 wilde ik ook net posten :D
Leuk ding he? Ik vroeg me ook al af of ie nog te redden is of niet. Ben ook bang dat er veel laswerk aan zit.

Lorenz & Rankl uit 1984

m76ir9.jpg

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Is dat niet iets voor het projectautotopic?

Waarvan akte!

Zo blijft misschien een echte Lorenz & Rankl behouden. Namen zijn redelijk illuster. Hun Silberfalke mag als voorbeeld voor de BMW Z8 gelden.

Zemelaar zei:
Zo blijft misschien een echte Lorenz & Rankl behouden. (...)

De aanschafprijs is voor zo'n auto natuurlijk peanuts, maar wat zou 't kosten om 'm weer in toonbare staat te brengen? Ik zag hem in Teutonia al voorbij komen, maar bij het bekijken van de advertentie kreeg ik toch de indruk dat het voor deze auto al te laat is...

... en zelfs als je 'm weer rijd- en toonbaar kunt maken, heb je veel moeite en geld gestoken in een auto die door slechts een handjevol mensen herkend en op waarde geschat wordt. Moet je maar zin in hebben.

Yellow Cab zei:
... en zelfs als je 'm weer rijd- en toonbaar kunt maken, heb je veel moeite en geld gestoken in een auto die door slechts een handjevol mensen herkend en op waarde geschat wordt. Moet je maar zin in hebben.

Dat is het eeuwige dilemma. Wat de een de hemel in prijst, vindt de ander ouwe troep.
Ik ben nogal begeistert van deze AMG. Mede omdat er zo'n zeldzame motor in ligt.

De een zal zeggen, so what? Ik zie echter het ultieme wat AMG in 1991 kon leveren. En dat interesseert mij.

Maar als iedereen 'm een oud hok blijft vinden, en zijn bijzondere status niet ziet, is toch een gedeelte van de vreugde weg.

Zemelaar zei:
Maar als iedereen 'm een oud hok blijft vinden, en zijn bijzondere status niet ziet, is toch een gedeelte van de vreugde weg.

Wat maakt dat nou uit wat een ander er van vind. Als jij er zelf vreugde aan beleefd is dat toch goed?
Een mooie standaard W126 kan ik net zo waarderen als een AMG, hoor. Als het in het geval van een gewone dan een 500 of 560 SEL is, is dan een leuke bijkomstigheid. Vorige week nog: Ik kwam uit mijn werk, en stond er vlakbij ook een goed onderhouden W126 geparkeerd. Ben ik toch even voor gestopt. Even kijken, even wegdromen en toen weer verder. (tu)

[size=x-small]

JW01 (vanaf een Appel), je bevestigt louter wat ik zeg.

Stoterstangen90, bij jou twijfel ik inderdaad. Gelet op jouw wagenpark. :}

Nee serieus. Een ieder die zegt, zich niks van de mening van een ander aan te trekken, moet nog geboren worden. Dat daar gradaties in bestaan is twee. Maar onverschillig voor een ander is niemand.

Terug
Bovenaan