Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bestelauto-s/m1590220357-schuurvondst-opel-rekord-1-9-n-1982-starten-en-lopen.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

$_85.JPG

Barri zei:
Wauw. Echt, waarom?

Ik verbaas me bij die laatste meer over de vorm van de wielkastverbreders. De "echte" van een GT Turbo staan toch stukken beter op een Supercinq. Maar zulke kleurcombinaties zag je vroeger wel vaker op GT Turbo's, al dan niet in racetrim.

Dat is nog wel op maat te maken. Maar als de wielkasten op de foto al zo zichtbaar rot zijn, dan wil ik niet weten wat er aan onzichtbare ellende verborgen gaat...

Lexaan ruitje erin: bijna niemand die 't zal opvallen.
Motor loopt op 3 pitten; goed argument voor de prijs onderhandeling en dan na aanschaf de 4e bougiekabel weer op de verdeelkap drukken :}

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1588629365-lancia-aprilia1938-met-van-rijswijk-carrosserie-uit-den-haag.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr Ontzettend gaaf!

$_85.JPG

929V6 zei:
@Muddy Bandit,

De Visa Service werd wel degelijk als zodanig uit Frankrijk geïmporteerd waar hij op het leveringsgamma stond als Visa Entreprise. Het is dus zeker wel een bijzondere uitvoering en het enige exemplaar daarvan dat nog bestaat in Nederland. Evengoed denk ik niet dat hij voor deze prijs een nieuwe eigenaar gaat vinden, daar vind je ook nog best een Visa met geldige apk voor.

Heren,

Iemand nog wat meer info wat er in de advertentie stond? Ik ben vandaag naar de auto gaan kijken en los van het interieur dat er half uit ligt is hij redelijk goed. Hoor het graag als jullie nog weten wat er als mankementen vermeld stonden...

Gaat om de Visa op pagina 91.

Marc

Klassiekerrijder zei:
De eigenaar heeft daar een aantal Scania torpedoneustrucks staan die hij laat vergaan. Een stukje verderop staan nog wat Scania-trucks in sloopstaat.

Toevallig niemand foto's van de Scania's, altijd mooi om te zien. :)

@marcf,

Ik zou je graag willen helpen maar zo gedetailleerd heb ik de advertentie helaas niet in me opgenomen. Misschien stond het ook niet zo gedetailleerd in de advertentie beschreven, anders had ik dat vast wel onthouden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/subaru-mini-jumbo-0-7-de-luxe-super-benzine-blauw-9a74a3ab-df99-bb43-e053-0100007fda97?cldtidx=6&cldtsrc=listPage

640x480.jpg

Die JX-69-GG is trouwens de oudste Mini-Jumbo met APK die in Nederland op kenteken staat (maar liefst 2 jaar ouder dan de nummer 2, de NR-17-ZT)

Ik heb dit type Corolla altijd heel gaaf gevonden... Jammer dat de motor nu ook gaar lijkt te zijn...

edit: hij mag weg voor 400 euro... dat is wel interessant... Hoe krijg ik dat ding alleen in de buurt van Utrecht zonder auto die een aanhanger kan trekken...

Misschien wil het autobedrijf hem wel bij je thuis afzetten voor een mooi bedrag? Ik vind het ook echt een leuk model en de zeldzaamheid in Nederland speelt natuurlijk ook mee!

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m1604610113-peugeot-306-2-0-xsi-e2-1995-rood-voor-de-liefhebber.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
Enkele zaken die aandacht verdienen;

Blanke lak op het dak en de motorkap laat los
Lekt olie bij de pakking, geen olie verbruik !!
Dashboardkastje is eraf. Heb ik nog wel.
$_85.JPG

https://www.autowereld.nl/jaguar/xjs/5-3-v12-he-coupe-twr-34007039/details.html
jaguar-xjs-5-3-v12-he-coupe-twr.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/2/volkswagen-golf-3-2-0-gti-1992-zwart-193026236.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1992

193026236_1_big.jpg

Bijzonder verhaal bij die GTI. Al 20 jaar erg aan gehecht? Onverwachte omstandigheden kunnen er zijn, maar laat je een auto dan zo verpieteren?

Jay DoubleYou zei:
Bijzonder verhaal bij die GTI. Al 20 jaar erg aan gehecht? Onverwachte omstandigheden kunnen er zijn, maar laat je een auto dan zo verpieteren?
Aan de andere kant: waar vind je nog een zo te zien onverprutste GTI voor € 300?

Voor dat geld wel een leuk projectje als er niet al te veel werk aan zit. Want de waarde is gezien de kilometerstand ook niet heel veel meer dan 2k.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mini/m1611344064-schuurvondst-classic-mini-van.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

$_85.JPG

marathon zei:
Jay DoubleYou zei:
Aan de andere kant: waar vind je nog een zo te zien onverprutste GTI voor € 300?

De wielen kloppen niet, en ik mis de dak antenne. De gril klopt dan weer wel.

Goed voor onderdelen.

Erwin 2090858 zei:
marathon zei:
Jay DoubleYou zei:

De wielen kloppen niet, en ik mis de dak antenne. De gril klopt dan weer wel.

Goed voor onderdelen.

Wat is er met die wielen dan? Heb al vaker GTI’s met die wielen gezien...

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/suzuki-super-carry-hr-van-193175343.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1992

193175343_1_big.jpg

Is dat een GTI in de folder?

Een VR6 en een GTI hebben een dak antenne. De normale golf heeft die niet.

Wel of geen dakantenne op een sportieve VW uit die periode is schijnbaar geen touw aan vast te knopen: ook bij de Polo 2f G40 (1991-1994) is 't raar. De meeste G40's hebben een dakantenne, maar niet allemaal.

Erwin 2090858 zei:
Is dat een GTI in de folder?

Een VR6 en een GTI hebben een dak antenne. De normale golf heeft die niet.

De folder die marathon plaatst, ligt inderdaad open op de pagina van de GTI. Volgens de Golf-specificatielijst van 1993 heeft de GTI geen 'elektronisch versterkte dakantenne' standaard en hebben de GTI 16V en de VR6 die wel.

Achteraf een dakantenne plaatsen is natuurlijk altijd mogelijk, dus dat kan ook bij bovenstaande rode Golf zijn gedaan.

Afbeelding van de golf hier boven is van een facelift (na 1995) het onderwerp gaat over de eerste geleverde type's 3 (1992)
En trouwens bij VW moet je voor alles bij betalen, dus vast ook voor die 16v antenne.
Ik weet nog dat je 16v antenne lookalike;s kon kopen bij de blokker*-) met zo'n plakkertje aan de onderkant:}

Wat een mooi project die tweedeurs panhard.
Moet in mijn ogen wel te redden zijn door iemand met moed en ruimte.
Ook onderdelen lijken me toch niet moeilijk...

Stif zei:
En trouwens bij VW moet je voor alles bij betalen, dus vast ook voor die 16v antenne.

Knipsel.png

In de onderste regel staat toch echt dat hij standaard is bij de 16V en VR6 (specificaties januari 1993).

Deze GTI uit 1993 lijkt ook geen dakspoiler antenne te hebben, wel weer GTI-badge in de grill, ook meerprijs? Of later gedemonteerd?
Mijn opa had een 1997 Golf Variant 1.9D die had wel een dakantenne en de Variant 1.6 benzine van mijn oom had de antenne op het schutbord, vond dat als kind al een vreemde keuze van Volkswagen.

Golf.jpg

1993 Volkswagen Golf GTI

Stif zei:
Wat een mooi project die tweedeurs panhard.
Moet in mijn ogen wel te redden zijn door iemand met moed en ruimte.
Ook onderdelen lijken me toch niet moeilijk...

Mij wel. Dood merk, geen ondersteuning en weinig auto's gemaakt. Lijkt me erg lastig om alle beschadigde en ontbrekende delen te zoeken.

marathon zei:
Ik zie toch een dakspoiler?

Sorry typefout, dakantenne bedoel ik :}

EDIT: Ik zit nu andere foto's te bekijken van pre-facelift Mk3 GTI 8v's die hebben dan ook geen antenne op het schutbord maar alleen een dopje hoe is dit geregeld dan? Want een normale Golf heeft wel een antenne op het schutbord.

Sidenote: De Passat B3 35i GL Variant die mijn opa voor de Golf had, had ook een dopje op schutbord en dakantenne, dus daar is ook zo'n 'vreemde keuze' gemaakt in 2 type antennes. Geen idee waarom?

Af-fabriek kon er worden gekozen voor radiovoorbereiding. Dan kwam er een antenne op het voorscherm of tegen meerprijs een dakantenne. Op het voorscherm was altijd voorbereid.

Terug
Bovenaan