Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Grappig zo'n polo heb ik in precies de zelfde kleur ooit voor mijn vriendin gekocht, heb daar nog een foto en een filmpje van...
Helaas nooit meer terug gevonden. (die foto's en die film)

danny1995 zei:
Met Golf doel ik op de station rechts, de mk3 ;)
Zit zo'n aansteker ook in een 900?

Ah neem me niet kwalijk dan. Geen idee, maar ik kan me niet voorstellen dat die als dag en nacht verschillen. Bovendien is alles beter dan niets. ;)

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/nissan-skyline-sehr-selten-datsun-260c-coupe-1975-kein-skyline-neerkant/203215783.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=18700&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxFirstRegistrationDate=1980-12-31&negativeFeatures=EXPORT&noec=1
$_1.JPG

Roeldebruyn zei:
Polo is een hele leuke wagen! En iedereen heeft zijn mening..
Mij hier langzaam begint op te vallen dat het miepe op iets dat even niet origineel is hier de standaard is, lekker origineel.
Vaak zat zie ik hier dan ook de suggestie gewekt worden dat het dan niet een echte liefhebber betreft. En natuurlijk vraagt het om reacties als iemand iets op dit forum deelt. Het is me alleen iets te vaak opgevallen waardoor het me begint te storen. Het word erg doorzichtig en zijn vaak dezelfde personen die dergelijke reacties plaatsen. Zelf bij fimpjes op de site kom ik ze tegen. Vraag me dan altijd af of dit voldoening opleverd? Moet haast wel.. Bij meelezers is deze mening echt wel bekent! Wat voor meerwaarde heeft het dan? Waar ik het meeste van geniet is het plezier dat mensen uit hun hobby halen. Kritische blik is helemaal niet verkeerd, maar probeer ook respect te hebben voor de manier waarop iemand zijn hobby vormgeeft. Veranderen kun je het toch niet...

Ik lees nergens het commentaar dat de mensen die auto's vertimmeren geen 'echte liefhebbers' zijn, behalve bij de eigenaar van de Polo. Waar hij dat vandaan haalt weet ik ook niet, het is wel een verweer wat ik in deze discussies bijna altijd lees. Het punt van een aantal forummers is dat dergelijke auto's bijna altijd in de handen van mensen komen die ze op een van de bekende manieren verbouwen, waardoor er alsmaar minder originele exemplaren overblijven. Als ik het geld en de ruimte had, had ik zoveel mogelijk van dit soort originele auto's verzameld zodat er wat bewaard blijven. Helaas is dat op dit moment niet mogelijk. Ieder z'n smaak, maar ik begin me eraan te ergeren dat je alles maar mooi moet vinden en dat je niet meer mag melden dat je een auto liever origineel ziet, zonder dat er wat lui over je heen vallen.

@ Roeldebruyn: Ik begrijp je! (tu) Natuurlijk zijn mensen die hun auto vertroetelen en origineel houden waarschijnlijk net zo grote liefhebbers als de mensen die er andere veren en velgen onder leggen. Ik vind het eigenlijk allebei even mooi. Een Kadett vind ik even mooi als hij netjes origineel is, als wanneer hij netjes is en verlaagd met een net setje BBS of verbreed staal. Ik begrijp het "probleem" ook niet, want met een middagje schroeven heb je zo'n auto weer helemaal origineel. Mijn Bestel-Kadett wordt op dit moment helemaal gerestaureerd en wordt dus zo goed als (of beter dan) nieuw gemaakt. Ik heb alle originele onderdelen erbij. Maar ik vind het ook leuk om af en toe eens van wielen te kunnen wisselen. Bij een Alt-Opel-Treffen maak ik hem zo origineel mogelijk, en met een Opeltreffen zoals in Oschersleben leg ik er verbreed staal op.
Ik stoor me overigens niet zo snel aan andermans meningen, maar ik wil dit wel even gezegd hebben. Al is het maar om te laten weten dat hier ook liefhebbers zijn die het allebei mooi vinden. ;)

Astrawez zei:
@ Roeldebruyn: Ik begrijp je! (tu) Natuurlijk zijn mensen die hun auto vertroetelen en origineel houden waarschijnlijk net zo grote liefhebbers als de mensen die er andere veren en velgen onder leggen. Ik vind het eigenlijk allebei even mooi. Een Kadett vind ik even mooi als hij netjes origineel is, als wanneer hij netjes is en verlaagd met een net setje BBS of verbreed staal. Ik begrijp het "probleem" ook niet, want met een middagje schroeven heb je zo'n auto weer helemaal origineel. Mijn Bestel-Kadett wordt op dit moment helemaal gerestaureerd en wordt dus zo goed als (of beter dan) nieuw gemaakt. Ik heb alle originele onderdelen erbij. Maar ik vind het ook leuk om af en toe eens van wielen te kunnen wisselen. Bij een Alt-Opel-Treffen maak ik hem zo origineel mogelijk, en met een Opeltreffen zoals in Oschersleben leg ik er verbreed staal op.
Ik stoor me overigens niet zo snel aan andermans meningen, maar ik wil dit wel even gezegd hebben. Al is het maar om te laten weten dat hier ook liefhebbers zijn die het allebei mooi vinden. ;)
Als liefhebber had ik het niet beter kunnen verwoorden.(tu)

Edit: nog even als toevoeging. Ik heb persoonlijk helemaal niets met de jappenoekies uit de jaren 80/90 die hier bijna vereerd worden. Dat heb ik ook wel eens gezegd dus moet ook de hand in eigen boezem steken. Het gaat om liefhebberij in welke vorm dan ook.

Astrawez zei:

Ik schrok me dan ook dood toen ik die brede wielen zag op je Bestel!

Allereerst netjes dat er zo sportief gereageerd word, dit waardeer ik juist heel erg.
Mij betreft mag er best kritisch gekeken worden, maar soms valt het mij op dat het erg vaak gebeurd en op dezelfde wijze.
Daarbij vind ik dat tuning door jullie in een negatieve context geplaats word. de termen als petjesvolk, petjes komen vaak voorbij.
Daarbij doel ik niet alleen enkel op het bericht omtrent de polo. persoonlijk vind ik dat erg generaliserend. Vind het in ieder geval zo'n negatieve lading hebben. Het bang zijn om niet ervoor uit te komen dat jullie liever origineel zien moet absoluut niet de standaard worden. Maar de manier waarop het soms gebeurd forumbreed vind ik soms erg negatief, weet draagt de eigenaar wel geen petje (grapje). Vaak weet je bij een bepaald topic/wagen dat er af word geweken van origineel, dan zie ik de noodzaak er niet van in om dit weer te benoemen. Los daarvan geniet ik steeds meer van dit forum! als ik de bijdrages zie van bijv Rob, astrawez, klassiekerijder etc vind ik het alleen maar mooi. Wellicht dat ik ook actiever ga posten hier. Maar zonder vaste prikkers was het hier ook maar saai :) Mijn gepimpte mazdake staat overigens ook te koop. ben intussen vader geworden en heb de behoefte aan een gezinswagen. Zoek het ook niet meer met dit wagentje te rijden. Mijn gerestaureerde 1300 heeft daarentegen nu veel meer mij voorkeur.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m888831501-opel-manta-2-0-n-1979-rood.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

Apart dashboard zit daar in! Het lijken vooral losse plaatdelen (motorkap, kofferdeksel) te zijn die rot zijn, behalve dan het onderste gedeelte van de kont en de dorpels... Wellicht is hij nog wel te redden. Maar de vraag is of er liefhebbers voor zijn voor zo'n onbekende en tamelijk anonieme auto.

Jammer dat de Rootes Arrow serie hier bijna is uitgestorven, misschien is er in Engeland nog wat plaatwerk te krijgen. Zo'n zeldzame auto verdient een tweede leven.

Gaaf! Zal wel extreem zeldzaam zijn als men hier 2.000 euro voor durft te vragen.

Lijkt mij een kansloos project, waarom zou het anders ook verkocht worden. Zonde van de auto, was een GTti van 1988 die inmiddels dik vier jaar zonder apk staat.

https://www.ebay.nl/itm/Diversen-Citroenklassiekers-VISA-Cabrio-CX-2500-prestige-Turbo2-BX-1-6-aut-/221670574674?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item339c988a52
$_57.JPG

929V6 zei:
Nog nooit gehoord van een Charade Flash 4x4. Of is dat de naam van het project? *-)

Flash is de naam van het pakket. Zijn er ook maar enkele van gemaakt, meen dat er ooit rond de 12 in Nederland zijn geweest. Enkele zijn inmiddels als project in restauratie. En enkele zijn al klaar. Sommige naar eigen inzicht verbouwd. Hier enkele voorbeelden

gui2.jpg

En een met de originele wielen.
r0300264.jpg

In het verleden had ik de originele folder van dit pakket. Moet even kijken. Want volgens mij heb ik hem destijds ook gescand.

Lekkere crisisuitvoering zonder achteruitrijlichten, achterruitverwarming en hoofdsteunen op de voorstoelen.:)

Ziet iemand hier nog wat in, het is toch een redelijk oude:
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/11695/5154611

Kan iemand overigens mij ook uitleggen hoe je met internet explorer eenvoudig een foto aan dit bericht kunt toevoegen van de auto, ik krijg het maar niet voor elkaar.

danny1995 zei:
Kan iemand overigens mij ook uitleggen hoe je met internet explorer eenvoudig een foto aan dit bericht kunt toevoegen van de auto, ik krijg het maar niet voor elkaar.

Klik met de rechter muisknop op de foto die je hier wilt hebben en klik op URL-kopiëren. Vervolgens typ je hier img ... /img . Op de plaats van de puntjes plak je de URL. ;) De img's moeten tussen [ en ] staan, alleen als ik dat hier nu doe zie je het alsnog niet. *-)

Terug
Bovenaan