Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Wat ik bij die Mercedes opvallender vind, is dat de bekleding en deurpanelen van een MoPf 0 (tot halverwege 1989) zijn, terwijl deze auto een MoPf 1 (1989-1993) is. Ondanks de lage (aantoonbare) kilometerstand toch apart dat daar iets aan veranderd is.

1920x1080.webp

Wat een gave AMX! 1979 was het één na laatste jaar dat het model weer werd geleverd. Die van 1980 is motorisch veel minder interessant. Mooie vondsten weer @rzasa

Laatst bewerkt:
Een paar buitenbeentjes...

Als eerste een (losjes) op de Mercedes-Benz SSK uit 1928 geënte auto:

Excalibur Phaeton
Het merk heeft bestaan tussen 1963 en 1997. De eerste auto was ontworpen door Brooks Stevens op het onderstel van de Studebaker Lark Convertible.
Deze is uit 1982 en kost € 44.500
0-88624583ffb27097c1edf89d5db0c8b1.jpg

Als tweede een andere Amerikaanse zeldzaamheid:

Stutz Blackhawk sedan
Stutz was tussen 1911 en 1939 een bekende fabrikant van snelle en luxe auto's. Ze zijn vooral bekend geworden met de Bearcat, een voor die tijd zeer snelle racer. In 1939 gingen ze, net als veel andere exclusieve Amerikaanse autofabrikanten, hemelen.
In 1968 werd het merk nieuw leven ingeblazen, maar waren het vooral, opvallende koetswerken op in massa geproduceerde GM-merken onderstellen.
Deze is uit 1971 en staat voor bijna 200.000 te koop in Limburg.
0-fcdf91ba73353e51379f7f0602aa608e.jpg

Als laatste een extreem verlengde Rolls Royce:

Rolls Royce Silver Spur
De auto is 8,05 meter lang en kost € 110.000
rolls-royce-silver-spur-1983-lwb-8-05-meter-limousine.jpg

Alle drie uitermate geschikt voor Las Vegas.
Ik zie mijn favoriete zanger Tony Clifton er wel in rondrijden (of in meerijden)

iu

Zo'n Excalibur vind ik zo afzichtelijk. Hier in de buurt rijdt er ook eentje rond.
Die Ritmo is erg mooi, maar zelfs voor een tiende van die prijs is er nauwelijks markt voor dus deze gaat echt nooit verkocht worden.

mitsubishi-sigma-3-0-v6-205pk-4ws-ecs-schuifdak-uniek.jpg

Helaas geen interieurfoto's.
volvo-242-usa.jpg

Van deze wel.
toyota-cressida-2-2-dx-belastingvrij-harde-bodem-voor-alledaags-gebruik-apk.jpg

1920x1080.webp

mitsubishi-sigma-3-0-v6-205pk-4ws-ecs-schuifdak-uniek.jpg

Helaas geen interieurfoto's.
volvo-242-usa.jpg

Van deze wel.
toyota-cressida-2-2-dx-belastingvrij-harde-bodem-voor-alledaags-gebruik-apk.jpg

1920x1080.webp
Het verhaal in de advertentie van de Mitsubishi Sigma is juist. Dezelfde Sigma werd in 2021 aangeboden door de inmiddels niet meer bestaande Mitsubishi-dealer Auto Lancker in Weesp. Vraagprijs destijds € 9.999,-. Ik heb toen zelf deze auto ook overwogen. Ik vond echter in België een nog originelere Sigma. Op het nu weer te koop aangeboden exemplaar zit in ieder geval niet de oorspronkelijke voorbumper. De bumper met kleine, ronde mistlampen hoort op een faceliftversie die in de loop van 1994 op de markt kwam. Op dit model hoort een bumper te zitten met grote, vierkante mistlampen. Het is daarom raadzaam om uit te zoeken waarom deze andere bumper er ooit opgekomen is.

Dank voor het delen!

Ben een aantal jaren wel in de markt geweest voor een mooie Sigma, wat een prachtige auto! Ook het interieur. Destijds werd het voor mij een Volvo 850 T5 met alles erop en eraan, maar de Sigma blijft in mijn herinnering. Keek destijds ook naar de station, vond ik ook een mooi model. Je zag ze al niet veel (één van de pluspunten), maar nu is zijn het helemaal unicorns.

Heb vorig jaar of het jaar ervoor een keer een blauwe gezien hier in de buurt, maar het is voor Nederlandse begrippen echt wel een lel van een auto! En dan ook nog in de blauwe kleur. En ik denk juist doordat het waterstof ‘tanken’ zo lastig is dat daardoor de prijzen zo laag liggen. In de US weet ik ook niet hoe dat gaat onderweg, maar het zo ongetwijfeld een beetje plannen zijn net als het laden met een EV.

Heb vorig jaar of het jaar ervoor een keer een blauwe gezien hier in de buurt, maar het is voor Nederlandse begrippen echt wel een lel van een auto! En dan ook nog in de blauwe kleur. En ik denk juist doordat het waterstof ‘tanken’ zo lastig is dat daardoor de prijzen zo laag liggen. In de US weet ik ook niet hoe dat gaat onderweg, maar het zo ongetwijfeld een beetje plannen zijn net als het laden met een EV.
Ha ja, volgens mij kan je enkel tanken in Californië en New York, zo'n beetje. Dus voor mij - Pennsylvania - is het echt een compleet waardeloze auto. Maar toch, zo'n luxe lel van een auto (met LS-structuur, als ik het me goed herinner) voor deze prijs is wel fascinerend. Misschien als we in Californië wonen...?

Die staat ook al een tijdje in mijn favorieten. Iets verderop hier in de straat woont iemand met een gele Mondial, maar hij zei al tegen mij dat zelfs voor de Mondial een beurt of reparatie aardig in de papieren kan lopen. Ook hier is het zo dat als er achterstallig onderhoud is dat je de aanschafprijs er vaak nog eens in moet steken wil die auto weer goed zijn.
Geldt trouwens ook voor de Lancia Thema 8.32.

Binnenkort worden zowel The Beast als de Wolfrace Sonic geveild! De Sonic zit momenteel uiteraard nog in de project-fase, maar om deze twee krankzinnige one-offs even bij elkaar te houden toch maar hier:

1930 Rolls-Royce JOHN DODD BEAST (1972) Saloon PETROL Manual
Echt jammer dat hij in saai grijs is overgespoten, ik vond hem in het beige veel gaver.

Wat de Mirai betreft: ik ontdekte onlangs dat dit exemplaar van het huidige model dit jaar al is gesloopt. Zijn ze zo waardeloos of zou hij total loss zijn geraakt?

Vroege Laguna, nog een V6 ook.
4c5da7c6-37d9-49a6-aa5b-66a9aeaf1b67

0-43f22a51fb5f4a455fe173d3f3368a43.jpg

IMG_1658.jpg

14.750 euro voor een auto die je niet meer op kenteken krijgt. Voor mij waardeloos, voor een VW verzamelaar waarschijnlijk interessant.
Hierbij vergeleken is een de instapper van de Picanto uitermate luxueus!
Inderdaad alleen voor de verzamelaar. Wij hadden de laatste rechtsgestuurde mk4. Die is linea recta een verzamelijng ingegaan. We hebben ook nog een Lupo 3L TDI staan. De officiële testauto van Audi destijds. Uniek maar wel alleen voor de verzamelaar.

Ik geloof niks van die Golf. Zo'n kale CL was er de laatste jaren niet meer, en deze is gezien de rechthoekige knipperlichten in het zijscherm nog van vóór de facelift van 1995. Ik ben wel benieuwd naar wat meer datums in de auto, bijvoorbeeld van de gordels of van andere losse onderdelen.

Terug
Bovenaan