Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Een mooie Mitsubishi Starion uit de tijd van de gestaalde perfectie.
Samen met de Celica en de Silvia toch wel hele mooie tijdloze coupés uit de 80's.
Jammer van dat 3tje op het kenteken. Dat zou voor mij dan weer een no-go zijn.

Ferrari neus op een supra. Lijkt nu wel een Fiero. Bij nader inzien kan die het wel hebben. Soort van 944 meets Fiero ;). Alleen die uitlaten. Beetje overkill.

Als die echt zo uniek en zoveel waard is waarom zet die hem niet op de veiling?
Waarschijnlijk hadden ze hem al op een veiling voor veel te veel gekocht... :LOL:
Persoonlijk vind ik hem wel goed gelukt en kwa proporties niets op aan te merken. Er hangt alleen een beetje een poor-mans-König-Testarossa-vibe omheen en om die reden zou ik hem nooit willen hebben.

Is deze hier al voorbijgekomen?
Laat hier alsjeblieft GEEN rallymonster van gemaakt worden, want originele Chrysler Sunbeams zijn er zo goed als niet meer over. Zelfs dit exemplaar is al niet helemaal origineel meer, want een sportieve "1.6 S" uitvoering waarover in de advertentie wordt gesproken bestaat helemaal niet. Dit is een GLS. En die zijn dus verder uitgestorven.

Edit: nog even beter naar de foto's gekeken, het blijkt dus wel een 1.6 S te zijn die echter nooit officieel in Nederland leverbaar is geweest. Vandaar dat ik die niet kende. Misschien was dit gezien het bouwjaar 1977 zelfs wel een voorserieauto, want de Chrysler Sunbeam kwam pas in '78 officieel op de Nederlandse markt.

Laatst bewerkt:
Leuk ding maar de onderkant heeft aardig wat roest. Maar met een brug en wat geduld is daar best wat van te maken. Alleen jammer van de bekleding. Zijn daar nog nieuwe hoezen voor te krijgen?

volkswagen-golf-1-5-gl-volledige-historie-en-51-075-km.jpg

peugeot-106-1-0-sketch-1-0-sketch.jpg

Ook wel mooi, een foto erbij van de geopende asbak die dus duidelijk wél gebruikt is waarvoor hij bedoeld is. :ROFLMAO:
Zo had vroeger de moeder van mijn toenmalige vriendin (hemel, ik was 18 net) exact een 106, reed er vrij wild mee maar altijd en stipt dealeronderhouden, en asbak vol. Zo'n aardige, beetje verstrooide, altijd goedlachse vrouw. En ik mocht de 106 gewoon pakken. Heerlijke auto's

Zo had vroeger de moeder van mijn toenmalige vriendin (hemel, ik was 18 net) exact een 106, reed er vrij wild mee maar altijd en stipt dealeronderhouden, en asbak vol. Zo'n aardige, beetje verstrooide, altijd goedlachse vrouw. En ik mocht de 106 gewoon pakken. Heerlijke auto's
Ja, fijne autootjes waren het. Heb er ook veel mee gereden, mijn moeder had er een in de laatste jaren dat ik nog thuis woonde en ik heb eind jaren 90 stage gelopen bij een Peugeot-dealer.

Een echte winkeldochter als ik de rdw-gegevens juist interpreteer.
alfa-romeo-giulia-1-6-l-origineel-nederlands-geleverde-auto.jpg

Datum eerste tenaamstelling in Nederland 16 maart 1979

Datum eerste toelating 16 maart 1979

Datum inschrijving voertuig in Nederland 15 juli 1982

audi-quattro-20v-220-pk.jpg

Driewerf: Wauw, wauw, wauw voor deze erg mooi bewaard gebleven Rover. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik lelijk aan dit model vind, het dashboard is zelfs schitterend. Kan zo mee in de laatste occasionwedstrijd op dit forum.

0-b442310a8769a135673642d691e8f661.jpg

0-c358d896e4e58b5d0badd8f65ceb1189.jpg

saab-900-coupe-2-0-c-2-0-c.jpg

De Rover SD blijft toch een prachtig, enigzins ondergewaardeerd model.
Auto van het jaar 1977.
Lotus gebruikte de achterlichten voor de Esprit, Exel en Eclat.

Ik vind die astra dan wel om te pruimen, best uniek lijkt mij zo in sedan.
En vriendelijk geprijsd, nog niet verkocht lees ik net.

Heb beide fotoseries van de Lancers bekeken en de verschillen tussen de pre-facelift en de facelift zijn best groot. De pre-facelift heeft bijvoorbeeld nog echte tochtraampjes in de voorportieren en ook het dashboard is wezenlijk anders. En 7 mille prijsverschil is best veel. Mijn keuze zou bij de bruine 2 deurs met automaat liggen. Met dit soort auto's is het wel een beetje "wat de gek er voor geeft".

Heb beide fotoseries van de Lancers bekeken en de verschillen tussen de pre-facelift en de facelift zijn best groot. De pre-facelift heeft bijvoorbeeld nog echte tochtraampjes in de voorportieren en ook het dashboard is wezenlijk anders. En 7 mille prijsverschil is best veel. Mijn keuze zou bij de bruine 2 deurs met automaat liggen. Met dit soort auto's is het wel een beetje "wat de gek er voor geeft".
De tochtruitjes in de voorportieren zijn bij de pre-facelift al heel snel verdwenen, volgens mij nog voordat de export naar Europa goed en wel op gang kwam. Maar de verschillen zijn verder inderdaad ook best groot, eigenlijk kun je beter spreken van een re-skin dan van een facelift.

Ah, ik zag al dat-ie verdwenen was. Er zit ook een ander bedrijf in het pand. Ik zie geen vraagprijs, maar hij moest altijd iets van 16.5k opbrengen als ik me niet vergis. Dat is natuurlijk een goede reden waarom hij er zo lang stond, uniek of niet...

Yup, dat was 'm. Hoe mooi of uniek dan ook, 'waarde' is niet zomaar een bedrag. Het is wat mensen er daadwerkelijk voor willen neertellen. En als het ding er decennia staat (al jaren vrij opvallend in het felgeel in een verder lege showroom aan een drukke straat), is dat wellicht een indicatie dat dit bedrag geen realistische 'waarde' is.

Een ZX 16v uit 1993.

Terug
Bovenaan