Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Ja logisch. Maar qua bedragen dan? Kan me niet voorstellen dat hij hem voor 15k inkoopt, beetje poetsen en voor 20k verkopen (onder de youngtimer zweem). Denk eerder; ergens opgedoken voor 5k, poetsen en 20k vragen. En kijken hoe en wat de markt doet/reageert. Argumenten; youngtimer (ander woord voor nette oude auto) en er is geen 2e.
En hij is alweer verkocht.

Het stof is 'luxe velours', dat is wat anders dan basisstof (of was dat er niet voor de S?). Mooi exemplaar, stond een paar jaar terug op Autoblog als ik me niet vergis. De huidige aanbieder is helaas wat minder betrouwbaar.

Wat is er mis met deze aanbieder? Staat best goed bekend hoor. Was eerst hoofd verkoop bij een ander bedrijf in de buurt.

Toeval? Twee Chrysler GS'en vers op kenteken. Wel leuk om zo naast/onder elkaar te zien. Is de striping op de rode origineel?
chrysler-gs-daytona-turbo-oldtimer-nieuwstaat.jpg

chrysler-gs-2-2-turbo-2-1989-72-000-km-airco-electrische-stoelen-uniek-zeer-mooi-en-fris-alle-inruil.jpg

chrysler-gs-daytona-turbo-oldtimer-nieuwstaat.jpg

chrysler-gs-2-2-turbo-2-1989-72-000-km-airco-electrische-stoelen-uniek-zeer-mooi-en-fris-alle-inruil.jpg

Chrysler GS Daytona
Chrysler GS 2.2

Maar deze origineel Nederlandse Chrysler Daytona is de topper! :DDe APK is al wel eventjes verlopen..
Vervaldatum APK: 6 januari 2000
chrysler-daytona-shelby-2-5i-turbo-2-5i-turbo.jpg

chrysler-daytona-shelby-2-5i-turbo-2-5i-turbo.jpg

Chrysler Daytona

Laatst bewerkt:
Uit de tekst: Hij is niet te koop en behoort tot de privécollectie van de eigenaar van Pedal to the Metal.

??

Vandaag besteedde het Porsche Museum aandacht aan de Opel Zafira.
An Opel Zafira on the Porsche Museum feed?

You may be wondering why, and the answer is quite simple: it was developed as a collaboration between the engineers and technicians from Opel and Porsche Engineering. While the chassis, suspension, engines and design came from Opel, the overall concept was developed in Weissach. The seven-seat configuration with intelligently folding seats in the second and third rows maximised the interior space.

Veel echt mooie exemplaren zijn er niet meer. Het is natuurlijk ook (ruim) 20 jaar geleden. Hier staat nog wel een fraaie te koop:

Opel Zafira​

3.999
| 2004
| 132.000 km

0-ea84471c35a427d7b6f356cae594d6cf.jpg

https://www.autotrack.nl/a/opel-zafira-benzine-2004-56549141

En nog een mooie Astra van ook 20 jaar in een fraaie kleur:

Opel Astra - 1.6 Enjoy | AIRCO | 5D | TREKHAAK

2004, Benzine, Handgeschakeld, Hatchback, Groen
€ 3.499 107.088 km
opel-astra-1-6-enjoy-airco-5d-trekhaak.jpg

Ja, maar ervaring leert dat dit geen klus is om heel blij van te worden.
Kan ik me iets bij voorstellen. Als ik al wel eens lees hoeveel tijd er gaat zitten in het verwijderen van wrapfolie, dan is dat echt tijdrovend. Zal met dit wel net zo zijn. En dan met een wrap moet je nog oppassen dat je de onderliggende lak niet beschadigt.

Ja, ik heb wel eens gezien dat na het ontwrappen de auto meteen gespoten moest worden.

Tint verwijderen is lastiger dan wrap of bestickering. Je zit in een onhandige houding en het zit nog vaster geplakt, zeker bij een oude tint. Er blijft lijm achter en bij de achterruit moet je uitkijken met de verwarmingsdraden.

Leuke auto's met wat dingetjes:
2fb527c5-0477-4789-9983-74841086f584

87410afb-c8e5-4b30-8d83-60f01e657230

Een leuke en zeer zeldzame "patrijspoort" Daihatsu Charade XTE coupé
De verkoper vraagt er € 6.950 voor. Vind er maar eens nog één
daihatsu-charade-1980-xte-coupe-coupe.jpg

Een auto die je vroeger veel zag en nu ook zeldzaam:
Mazda 323 1.3
Deze auto is uit 1979 en wordt onder consignatie verkocht. Vraagprijs: € 6.450
mazda-323-1-3-verkoop-in-opdracht-van-klant.jpg

heerlijk interieur:
mazda-323-1-3-verkoop-in-opdracht-van-klant.jpg

Een auto uit 1981 deze Mitsubishi Colt 1.4 GLX
Met de beroemde achtversnellingsbak! Minder dan 90.000 km. Vraagprijs is op 1 euro na 5.000
mitsubishi-colt-1-4-glx-1-4-glx.jpg

mitsubishi-colt-1-4-glx-1-4-glx.jpg

Ik vraag me af: na 30 jaar stilstand, hoe zit het met alle pakkingen, rubbers etc. ?
Voor een diesel doorgaans minder erg dan benzine. Bovendien was destijds de kwaliteit van het pakkingmateriaal zoals alles tegenwoordig, vele malen beter. Daargelaten dat je kan aannemen dat de aanbieder een zorgvuldige is als hij de sapjes e d. heeft vervangen. Maar toch...ga je er mee toeren is het wel verstandig om het goed in de smiezen te houden qua lekjes en geurtjes.

Ik hoop vooral dat het geen knakenrijdersbak wordt. Die kans heb je wel met een 40 jaar oude diesel. Maar dat wordt al gauw genoeg problematisch, want onderdelen zijn er niet meer voor te krijgen.

We vinden die charade allemaal leuk, maar niemand die m koopt. Staat al best lang te koop. En het is ook veelzeggend dat je als verkoper van een origineel NL geleverde auto het kenteken 'blurt' en niet vermeldt.

Terug
Bovenaan