Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

1920x1080.webp


2fa703a1-75eb-4f89-8e1a-df78861ee903


volkswagen-k-70-leder-bekleding-de-auto-is-compleet-gereviseerd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn favoriete merk is Bristol. Ze zijn in 2011 gestopt met het bouwen van auto's en in 2020 definitief failliet gegaan. Bristol kende een soortgelijke historie als Saab: beide voortgekomen uit fabrieken die (gevechts)vliegtuigen bouwden en na WOII hun markt zagen afnemen. En daarom op zoek gingen naar iets anders om te bouwen. En dat werden dus auto's. Bristol ging voor hun auto's uit van de Frazer-Nash BMW 326/327. Die stond model voor hun eerste auto: de Bristol 400. De 401 en 403 waren doorontwikkelingen op hetzelfde thema, de 402 was een zeer zeldzame cabriolet.
De 404 was de eerste Bristol met een echt eigen ontwerp. Gepresenteerd in 1953 en gebouwd tot en met 1958 bleef de 404 een zeldzame verschijning: er zijn 51 exemplaren gebouwd.
Alle Bristols tot en met de 406 waren voorzien van de vooroorlogse 6 in lijn BMW-motor, zoals gebruikt in de BMW 327 en 328. Daarna werden de auto's steeds groter en zwaarder en was de BMW-motor aan de grenzen van zijn ontwikkeling en werd overgestapt naar dikke V8 motoren van Chrysler Canada.
Daarvan staan er nu vier te koop bij één dealer: SLJ Hackett in het VK. Alle redelijk tot zeer onbetaalbaar.

Nummer 1
Te koop voor £ 185,000 (± € 222.400)
SiteAssetImage.axd


Nummer 2:
Te koop voor £ 195,000 (± € 234.400)
SiteAssetImage.axd


Nummer 3

Vraagprijs £ 225,000 (± € 270.500)
SiteAssetImage.axd


En last, but not least: Nummer 4!
Voor dezelfde prijs als nummer 3. Bijzonderheid: deze auto is in bezit geweest van Anthony Crook, eerst de enige dealer van het merk en later de eigenaar van het merk. Dankzij hem heeft het merk zo lang kunnen bestaan.
SiteAssetImage.axd


SiteAssetImage.axd


SiteAssetImage.axd

Er was ook een model 405. Dat was de enige vierdeurs Bristol ooit.
Toch maar een staatslot kopen?
 
f6e62be6-531c-4d78-a141-3b901dedadd6


Ik zou hem even laten drogen en dán een foto maken.
ford-escort-1-6-pacific-cool-99-000-n-a-p-nieuwe-apk-nl-auto-airco.jpg


41055349-1.jpg
 
Ik zag die Cara al in de achtergrond bij een Autoblog video van de week. Leuk ding! Jammer dat ik er te lang voor ben.
 
Een echte zeldzame auto:

Ford Comète (1954)
Gebouwd door Facel Vega, in opdracht van Ford France (later overgenomen door Simca) en voorzien van een V8-motor. Deze staat te koop in Etten-Leur voor op 50 euro na een ton. Deze auto heeft een cilinderinhoud van 2.355 cc en een vermogen van 105 pk. in 1954 was dat veel voor een Europese auto...
ford-comet-comete-by-facel-vega-cotal-versnellingsbak-1954.jpg


ford-comet-comete-by-facel-vega-cotal-versnellingsbak-1954.jpg
 
Een paar Fords van 1977 t/m 1984

Ford Granada 2.0 V6 (1977)
Te koop voor € 9.950 in Ruinerwold. Een ruime station, voorzien van automaat. Waren destijds al zeldzaam, nu helemaal.
ford-granada-combi-6-cilinder-automaat-1977-stuurbekrachtiging-apk.jpg


Ford Taunus 1600 L Station (1979)
Dit soort auto's werd gewoon opgereden. Om er dan één te vinden met ONK en in deze toestand is echt heel mooi. Wel met LPG. Te koop voor € 9.450 in Soest
ford-taunus-1600-l-station-lpg-apk-mei-2026-nette-oldtimer.jpg


Ford Sierra 2.0 V6 L
Een Duitse import Sierra van de eerste generatie, bouwjaar 1983. Te koop in Dinxperlo voor € 2.950. De automaat begint te slippen en heeft dus aandacht nodig. Nog geen 140.000 km ervaring. Wat een koopje!
ford-sierra-2-0-v6-l-2-0-v6-l.jpg


Ford Orion 1.3 GL (1984)
De Escort met kont, 77.000 km mee gereden en te koop voor € 6.950 in Heeze.
0-f70e9167a8bb61fa2c221db70bb8d9dd.jpg
 
Die Hyundai Pony Pickup staat al een hele tijd te koop en is hier ook al wel eens eerder voorbij gekomen. Wel een heerlijk curieus model, net als de Suzuki Cara. :) 3,30 strekkende meters lang en een cilinderinhoud van 658 cc, om als Kei car aangemerkt te kunnen worden, lees ook https://www.autozine.nl/suzuki/cara/autotest.
 
Laatst bewerkt:
Bijzondere Japanner (staat al een tijd te koop, ik heb hem ooit als inzending voor een occasion wedstrijd gebruikt...

Nissan Silvia S10
Aan de spiegels op de zijkant te zien is het een JDM, dit model is hier nooit geleverd, dacht ik.
ik vind 'm erg mooi dit 1976-model. Staat te koop in Hoogeveen voor € 29.950
nissan-silvia-s10-euro-26-404-excl-btw-now-in-holland.jpg


nissan-silvia-s10-euro-26-404-excl-btw-now-in-holland.jpg
 
Twee bijzondere Morgans, van vlak na WOII:

Morgan 4/4 (1948)
Dit model staat bekend als een Flat Rad, ofwel de uitvoering met een vlakke radiateur. te koop in Brummen voor € 32.500
morgan-4-4-one-of-140-very-rare-stunning-condition.jpg


Van een jaar later, maar met een wiel minder:

Morgan Super 3F
Deze staat in Scherpenzeel en kost bijna 2x zoveel als zijn vierwielige broertje/zusje hierboven: € 64.950
morgan-3wheeler-f-super.jpg
 
volvo-360-2-0-gls-5-speed-uniek-keurig-nette-staat-wegenbelasting-vrij-origineel-nederlands-133.jpg


alfa-romeo-33-1-7-qv-nuova-condizione.jpg


rover-75-1-8-club-2000-airco-115351km.jpg


00454000-5946-4191-b44a-4aceecf43a1b


Gedurfde vraagprijs.
 
Die Felicia is misschien duur maar vind er maar eentje in gelijke conditie voor een lagere prijs. Ik word er wel hebberig van.
 
Onze oude 19 staat alweer te koop.

volvo-360-2-0-glt-inj-ch-import-96-000-org-km-belastingvrij.jpg


Lekker fris zo in het wit! Lijkt wat schade te hebben RA.
mazda-626-2-0i-glx-hp-ambition-2-0i-glx-hp-ambition.jpg


Blijft indrukwekkend!
0-34c140bf85a0a48c7d13f5916d7d4991.jpg
 
1920x1080.webp


DSC07221.jpg
 
Onze oude 19 staat alweer te koop.
Staat altijd droog in de garage en ik rij er zelden mee.
Hoelang heeft de nieuwe eigenaar ‘m gehad? :ROFLMAO:

Edit: volgens RDW sinds 21/5. Hoe dan ook, blijft bijzonder wat voor teksten mensen soms verzinnen.
 
pff, bijna 6000 euro voor die Marbella. En dan niet even op zoek gaan naar een nieuwe pookknop en de achterbumper rechtzetten.
Ik denk niet dat er iemand is die dit aan een dergelijke Marbella uitgeeft. Als het nou een hele vroege (eind '86) of hele late 98-er was dan zou dat sneller gaan...
 
Een auto die de teloorgang van Triumph definitief maakte: de Acclaim
Een Honda Ballade met Triumph badges, niks meer, niks minder.
De auto is van 1982, 71.200 km gelopen en kost € 3.450. Wel een ONK!
triumph-acclaim-1-3-hls-semi-aut.jpg


Om in het VK te blijven: deze Wolseley 4/44 uit 1956
Ook een origineel NL auto. Te koop voor € 9.500. Typisch Engels met houten dashboard en lederen bekleding (die wel wat vet/voeding kan gebruiken).
wolseley-6-99-4-44.jpg


wolseley-6-99-4-44.jpg


Iets heel anders, dit is letterlijk de Mini gemaximaliseerd: Austin Maxi 1750 HL
Zeer ruim vanbinnen, maar de eerste serie was belabberd in meerdere opzichten. Dit is een later model en een stuk beter. Dit exemplaar is uit 1978 en heeft 100.000 km afgelegd. Vraagprijs is € 5.990
austin-maxi-1750-hl-de-luxe-1750-hl-de-luxe.jpg


Als laatste een model van een al heel lang niet meer bestaande autofabrikant: Armstrong Siddeley Sapphire 346
Een auto uit 1954, hier geïmporteerd. Een chique, luxe en exclusieve automobiel. Vraagprijs: € 22.945.
Let vooral op de semafoor richtingaanwijzer (foto 2)
armstrong-siddeley-sapphire-346-armstrong-siddeley-four-light-bouwjaar-30-06-1954.jpg


armstrong-siddeley-sapphire-346-armstrong-siddeley-four-light-bouwjaar-30-06-1954.jpg


armstrong-siddeley-sapphire-346-armstrong-siddeley-four-light-bouwjaar-30-06-1954.jpg
 
Nu wat leuke BMW's en varianten daarop. Van oud naar nieuw gepresenteerd.

BMW 2800 CS
Een prachtige coupé! Mooie vorm, sharknose, prachtige glaspartij. Dit zou ik 100x zo liever willen dan welke hedendaagse BMW dan ook. De auto is uit 1971, kost € 55.000 en heeft iets meer dan 77.100 km afgelegd. De verkoper is verder erg karig met zijn beschrijving:
"Goed rijdende roestvrije auto.
Meer informatie
Laadvermogen: 394 kg
Emissieklasse: Euro 0"


Zucht. Dan maar wat foto's. Er staat achterop Alpina, maar of dat origineel is, of toegevoegd door een latere eigenaar weet ik niet. En dat ondanks de ruimhartige beschrijving van de verkoper...
0-a70b662b182a3a233c3f7c6882c3eb56.jpg

0-fff9cecce51a7c120a8b71964df654a9.jpg



Als tweede een "gewone" E12 5-serie BMW: BMW 520
Een auto uit 1977, met ONK! Nog geen 130.000 km en de jouwe voor € 7.950

bmw-5-serie-520-inr-mog.jpg



Nu dan wel een echte Alpina: BMW Alpina C1
Een prachtige goudkleurige E21 C1 gebaseerd op de 323i, maar met 170 in plaats van 143 pk. Staat er prachtig bij. De auto is uit 1979 en men vraagt er € 29.500 voor.
bmw-alpina-3-serie-e21-323i-c1-2-3-170pk.jpg


En weer een Alpina! Nu een stuk duurder en exclusiever: BMW Alpina B7 turbo coupé
Uit 1981, met 164.000 km ervaring en 300 pk sterk. Vraagprijs € 165.000
alpina-b7-bmw-turbo-coupe-m0660.jpg
 
DSC07221.jpg

Die is echt heel mooi! En dat voor minder dan € 3.000! Hebbedingetje!
 
Blijft indrukwekkend!
0-34c140bf85a0a48c7d13f5916d7d4991.jpg

Zo mooi: een onverprutste pre-facelift Jaguar XJ-S (toen nog met de "-")
De pre-HE kan dan weliswaar mooier lopen, maar hij zoop als een Tempelier. De latere motor was een stuk minder dorstig. Van 1 op 5 naar 1 op 8 of zo.
 
Een aantal mooie klassieke Benzen, alle te koop in Veenoord (Drenthe, ten zuidwesten van Emmen).

Een van mijn favoriete auto's aller tijden: Mercedes Benz 450 SLC
Dit exemplaar is uit 1976 en komt uit de USA. Er staat minder dan 120.000 km op de teller en voor deze auto wordt net geen € 30.000 gevraagd.
IMG_0463-scaled.jpeg

IMG_0467-scaled.jpeg



17 jaar ouder, een echte bolhoed coupé: Mercedes Benz 220S Coupé
Ook een USA-import, deze auto uit 1959. Vraagprijs € 57.900
IMG_7367-scaled.jpeg

IMG_7370-scaled.jpeg


En dan de duurste van het stel: Mercedes Benz 250 SE Coupé (W111)
Deze auto is in 1965 nieuw geleverd in West-Duitsland. De auto heeft 168.000 km afgelegd en kost € 69.900.
IMG_8099-scaled.jpeg

IMG_8132-scaled.jpeg
 
Inkoopprijs, kosten om hem in showroomstaat te krijgen en winstmarge.
Ja logisch. Maar qua bedragen dan? Kan me niet voorstellen dat hij hem voor 15k inkoopt, beetje poetsen en voor 20k verkopen (onder de youngtimer zweem). Denk eerder; ergens opgedoken voor 5k, poetsen en 20k vragen. En kijken hoe en wat de markt doet/reageert. Argumenten; youngtimer (ander woord voor nette oude auto) en er is geen 2e.
 
Ja logisch. Maar qua bedragen dan? Kan me niet voorstellen dat hij hem voor 15k inkoopt, beetje poetsen en voor 20k verkopen (onder de youngtimer zweem). Denk eerder; ergens opgedoken voor 5k, poetsen en 20k vragen. En kijken hoe en wat de markt doet/reageert. Argumenten; youngtimer (ander woord voor nette oude auto) en er is geen 2e.
Nou als youngtimer handelaar kan ik je uit de droom halen dat dit zo gemakkelijk gaat. Was het maar zo’n feest. Uitzonderingen overigens nagelaten. Voordat bij ons de auto in de showroom staat is er wel iets meer dan een beetje poetsen gebeurd. Zelfs ik schrik soms nog van de prijzen. Probleem is ook vaak dat bepaalde onderdelen bijna niet meer te vinden zijn en dus zie je dat zelfs de tweedehands onderdelen het dubbele kosten van wat ze ooit nieuw deden.Het scheelt ook behoorlijk welke merk. Een Mercedes met 35.000 km kun je vaak na alleen een poetsbeurt en beurtje in de showroom zetten. Een Renault daarentegen heeft wat dat betreft echt wel wat last van de ouderdom. Voor het technische werk van de GT5 turbo kan ik een leuke auto kopen.
 
Vraag me af hoe hier de waarde van bepaald is.
De markt neem ik aan. Een Espace is al een model met een zekere fanbase. De motorisering van dit exemplaar is prima en zeer weinig kilometers. Dan nog van 1e eigenaar in een warm land. Auto ziet er onberispelijk uit. Gaat wel lukken voor deze prijs, al moet je mss een paar jaar geduld hebben.
 
Terug
Bovenaan