Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

nissan-sunny-1-6-16v-gti.jpg
In de verdriedubbelaar:


Kilometerstand: 238.000 km
Bouwjaar: 10/1990
Verkoopprijs: € 7.950,-
 
gezien al het geld dat er aan onderhoud in is gestoken, is die verkoper er ene die denkt dat je je inleg terug kan verdienen op zulke uitgaven... Dan heb je toch pech...
Net gebakje, op die subwoofer, stuurwiel en wieldoppen na.
Maar de prijs mag wel minus de kosten van de cilinderkoprevisie zijn...
 
En eigenlijk wil je de turbodiesel.

Deze heeft volgens Autoweek 37 pk en een top van 125.
De Turbodiesel overigens 46 dus hoe ze in de advertentie aan die 52 komen...
 
En eigenlijk wil je de turbodiesel.

Deze heeft volgens Autoweek 37 pk en een top van 125.
De Turbodiesel overigens 46 dus hoe ze in de advertentie aan die 52 komen...
Volgens de fabrikant van Trabanten was 26pk "Voldoende" voor de snelheid van 100km per uur.
Dus je hebt ruim voldoende aan 37pk ;)
 
Volgens de fabrikant van Trabanten was 26pk "Voldoende" voor de snelheid van 100km per uur.
Dus je hebt ruim voldoende aan 37pk ;)
Ik heb in een Dyane met 29 pk gereden, dus laat maar... Wel handig, gratis frisse wind van de auto's die je aan alle kanten inhalen.
 
Mijn vader kocht in 1991 een nieuwe Ford Escort Clipper. De folder heb ik nog steeds liggen. Vooral het exemplaar volgehangen met accessoires intrigeerde mij destijds. Spoilers, striping en BBS achtige velgen.
Nu staan er twee exemplaren te koop die zo uit die folder weggereden lijken te zijn!

4535b92c-a61a-430a-a660-47204b2b3237


692f7a73-0516-4ee3-ad52-2eef779dc9b4


De blauwe kleur ken ik nog uit de folder, maar de rode is minder duur en eigenlijk veel leuker!
 
Mijn vader kocht in 1991 een nieuwe Ford Escort Clipper. De folder heb ik nog steeds liggen. Vooral het exemplaar volgehangen met accessoires intrigeerde mij destijds. Spoilers, striping en BBS achtige velgen.
Nu staan er twee exemplaren te koop die zo uit die folder weggereden lijken te zijn!

4535b92c-a61a-430a-a660-47204b2b3237


692f7a73-0516-4ee3-ad52-2eef779dc9b4


De blauwe kleur ken ik nog uit de folder, maar de rode is minder duur en eigenlijk veel leuker!
Ik ben in de war, xr3i is toch met 1.8 motor?
 
De verkopende partij is de Snoekfabriek en die zit in hetzelfde pand. Dus die optie was vast al wel overwogen.
En dan krijg ik eigenlijk meteen een slecht gevoel bij zo'n ding. (misschien niet helemaal gegrond hoor)
Maar hij word verkocht door een specialist, voor een bedrag wat mij eigenlijk vrij laag lijkt. En in de (directe) omgeving zitten garages die er wel interesse in zouden hebben, maar schijnbaar toch niet.

Dan denk ik toch dat ze die auto op de brug gehad hebben oid, en er geen heil in zien.

Beetje hetzelfde idee als een garage die een auto verkoopt die een "klein probleem" heeft. Als dat probleem echt zo klein was, had je hem wel gerepareerd. Je weet gewoon dat dat ding serieuze problemen heeft.

En nogmaals, misschien zie ik dat (in dit geval) wel helemaal verkeerd, maar dat is wel het gevoel wat ik krijg.
 
en om nou met een ambulance rond te gaan rijden......
Toevallig weet ik dat er mensen zijn die echt verzamelen, en om ze in goede conditie te houden zal er natuurlijk ook mee gereden moeten worden. Ik zou me er niet voor schamen om in zo’n ding te rijden. Ik heb ook wel eens gezocht naar een Mercedes W124 Ambulance, maar die zijn bijna niet meer te vinden.
 
@Nissan GTR R34
Visscher Classique is meer een museum dat ook auto's verkoopt. Het kan zijn dat men daar de auto niet in de collectie vindt passen. Daarnaast is de Snoekfabriek ook gewoon een handelaar in klassieke Citroëns en ik vind het dan ook wel logisch dat hun auto's gewoon te koop worden gezet en niet allemaal worden doorgeschoven naar de buren (no pun intended).
 
@Nissan GTR R34
Visscher Classique is meer een museum dat ook auto's verkoopt. Het kan zijn dat men daar de auto niet in de collectie vindt passen. Daarnaast is de Snoekfabriek ook gewoon een handelaar in klassieke Citroëns en ik vind het dan ook wel logisch dat hun auto's gewoon te koop worden gezet en niet allemaal worden doorgeschoven naar de buren (no pun intended).
Precies dat :)
De ambulance past niet in de collectie van het museum, hij vindt 1 BX voldoende en heeft ook al een ambulance.
Ik kreeg de auto aangeboden van een Franse handelaar en kon hem niet laten gaan.
De lage prijs is vooral omdat deze auto nog geen kenteken heeft en wat werk nodig heeft;
met alles wat er nog staat heb ik er voorlopiog geen tijd voor.

KNIP
Gaat teveel op reclame lijken.
Moderatie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vond het wel apart dat dit blijkbaar mag.
a1ec128d-99c3-464c-bbda-57d41b5901f8


9f4b4ca0-a911-4bf6-95f0-f42aeb700d07


1920x1080.webp
 
Maar waar zitten die? In Japan? Lijkt me ook niet echt de moeite.
Het wordt met Range Rovers en G-klasses ook vaak gedaan.
Inderdaad. Al vind ik het soms toch ook wel een beetje raar. Dat betekent ook dat zo'n auto ineens alleen aan de eisen van een 1980 auto moet voldoen. En laten we eerlijk zijn, het doel is meestal om bepaalde reglementen te omzeilen.

Als je hem opknapt, het gelijk maakt zoals het was, prima. Misschien wat aanpassingen om het beter te maken in het dagelijks verkeer, ook prima.
Dit busje is eigenlijk wel een mooi voorbeeld, niet echt iets mis mee vind ik. Zo te zien is hij zo gereviseerd dat het eigenlijk gewoon een nieuw busje uit 1980 is.

Maar bij een G klasse, of Range rovers, zijn er ook gewoon auto's met een moderne v8, en helemaal opgebouwd als een moderne auto. Dat vind ik toch wel weer een ander verhaal eigenlijk.
 
Het is een leuk en heel net ding, maar het is geen bijzondere auto. Waar willen ze zo iets echt graag hebben?
Het is zeker wel een bijzondere auto, er zijn er echt niet veel meer van over en er zijn gelukkig genoeg liefhebbers van de doorsnee automobielen van vroeger, alleen of hij ook 12k waard is.
 
Terug
Bovenaan