Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Er heeft er hier ook een tijd een rondgereden, een zwarte. Al jaren niet meer gezien.
Dat zal dan waarschijnlijk een MG ZT zijn geweest, deze zijn wat meer geleverd met V6 en V8. De Rover 75 met V8 is wel vrij uniek, ik kan alleen één andere in NL vinden met kenteken 61-TX-ZK.

Oef, fraai!

Hij vraagt een euro per in het verleden gereden kilometer, mooie manier van prijsberekening ;)

(checkt km stand van eigen V40 en ziet mogelijkheden :cool: )

Laatst bewerkt:
Dat zal dan waarschijnlijk een MG ZT zijn geweest, deze zijn wat meer geleverd met V6 en V8. De Rover 75 met V8 is wel vrij uniek, ik kan alleen één andere in NL vinden met kenteken 61-TX-ZK.
ZTs reden er hier meer rond, dit was echt een Rover. Mogelijk inmiddels geëxporteerd of gesloopt, is al gauw tien jaar geleden.

Die moeten beide wel erg goed zijn. Ik vind ze flink aan de prijs.
Nou zeg dat. Voor dat geld vind ik ze eigenlijk ook al niet meer echt 'leuk'.

En een Toyota Starlet van die generatie moet wat mij betreft ook altijd origineel Nederlands zijn. Ook niet goedkoop, maar dan ga ik toch veel liever voor deze.
toyota-starlet-1-0-special-79-000-org-km-nap-zeer-goede-staat-apk-1-2026.jpg

Nou zeg dat. Voor dat geld vind ik ze eigenlijk ook al niet meer echt 'leuk'. En een Toyota Starlet van die generatie moet wat mij betreft ook altijd origineel Nederlands zijn.
Vind ik ook. En in het geval van zo’n Starlet moet-ie wat mij betreft dan zelfs ook niet aangepast zijn met allerlei JDM-accessoires. Als dat bij een importauto gebeurt vind ik het eigenlijk toch net iets minder erg.

Vind ik ook. En in het geval van zo’n Starlet moet-ie wat mij betreft dan zelfs ook niet aangepast zijn met allerlei JDM-accessoires. Als dat bij een importauto gebeurt vind ik het eigenlijk toch net iets minder erg.
Aftermarket 'period correct' velgen, wat stickers en een beetje verlaging kan een Starlet best hebben. Worden ze eigenlijk alleen maar leuker van.
12377525235_57cbda8e1c_b.jpg

ER Classics heeft een r5 verzameling opgekocht. Vind ze erg prijzig.
renault-5-parisienne-2-1984-r0953-040.jpg

1920x1080.webp

d776c8429f46232a9f2140de8b66959cb3b243b1.jpeg

Wat een leuk ding voor een klein prijsje!
754c3ed1-7e7a-40bc-8581-a46eca65d5be

Laatst bewerkt:
In Hongarije staat deze Volga 3111 uit 2004 te koop:
DSC_0007-2.jpg

Een auto die wij eigenlijk al niet kennen, maar wat nog leuker is, is het verhaal erachter, (ik vertaal de advertentie) :

De GAZ-fabriek wilde een auto produceren die een volkomen uniek uiterlijk had en met niets anders verward kon worden, maar tegelijkertijd deed denken aan de legendarische M-21 Volga. Na lang plannen werd het type GAZ-3111 geboren. De ontwerpers ontwierpen het uiterst modern (in 1994 waren er bijvoorbeeld remlichten bestaande uit LED-lampen en een extra remlicht voor de auto gepland, die vervolgens werden gerealiseerd). Zelfs vóór de start van de productie (!) ontvingen veel mensen een staatsprijs voor het ontwerp van de auto, en sloten ze een aanzienlijke lening af bij de Europese Ontwikkelingsbank om de serieproductie te starten, die ze wisten te besteden, maar voor iets anders . Met Kerstmis 1998 werden 4 exemplaren voltooid door handmatige montage, daarna met een lange tussenruimte nog eens ca. 380-400 exemplaren. Deze auto heeft al een motor met katalysator die wordt aangestuurd door een lambdasonde, met licht aangepaste motorbesturingselektronica, en het injectorsysteem wordt per cilinder ingespoten. De auto kon worden besteld in Russische autoshowrooms, maar tegen een extreem hoge prijs. Ten slotte werd in 2002 de mogelijkheid om te bestellen opgeschort en het jaar daarop werd deze uit het aanbod van de fabriek verwijderd. In 2004 werd er echter nog één exemplaar op bestelling gemaakt in een officiële assemblagefabriek van de fabriek, en we bieden het nu te koop aan

DSC_0016-2.jpg

Link naar de advertientie

En dat voor maar nog geen 13.000 euro, maar de eerlijk is eerlijk, de staat van de auto is wel jammer. Maar goed, de moderne Volga's waren kwalitatief ook echt meuk. De tekst van de verkoper klopt in grote lijnen, maar is helaas toch iets mooier gemaakt dan wat het is.

Er staat ook bij dat het een Prototype is, dus daar kunnen we sowieso nooit al teveel van verwachten qua afwerking. Vraag is of onderdelen nog te krijgen zijn, en zo niet dan komt er denk ik een 3D-printer aan te pas.

Er staat ook bij dat het een Prototype is, dus daar kunnen we sowieso nooit al teveel van verwachten qua afwerking. Vraag is of onderdelen nog te krijgen zijn, en zo niet dan komt er denk ik een 3D-printer aan te pas.
Ja en nee..

Er zijn nog geen 500 wagens gebouwd in de eerste 2 jaar. En in 2004 zijn er enkele exemplaren afgebouwd met de restanten die er nog waren. (volgens Wiki 9) . Dus een echt prototype is het dus niet.

Maar Volga was toen echt meuk ook hoor, echt rommel. Dit model zou dus moeten concurreren met wagens als BMW, nouja dat is niet gelukt zeggen we dan maar.

Het gebeurde trouwens vaker dat zeg maar prototypes gewoon werden verkocht en daarna door de koper gewoon gebruikt, maar dat is weer een ander verhaal.

Hier een wat latere Visa, voor maar €800!
Op zich een leuk ding (en qua uitvoering en kleur exact gelijk aan mijn eerste auto), maar wel wat rare details zoals die voorbumper (die volgens mij van een C15 is en niet van een GTI) en de uitlaat die veel te ver naar achteren uitsteekt. Ook jammer van de achterbank. Een Visa-kwaal maar deze is wel erg ver heen. Maar voor de prijs moet je ook niet te veel verwachten, als hij überhaupt nog niet verkocht is (en binnenkort voor 2,5k te koop staat).

Wat een heerlijk lullige Dodge. Je zou hem al kopen om te kunnen zeggen dat je een Amerikaanse auto rijdt. Geen mens die dan aan dit denkt. :D

Wat een heerlijk lullige Dodge. Je zou hem al kopen om te kunnen zeggen dat je een Amerikaanse auto rijdt. Geen mens die dan aan dit denkt. :D
Ik vind het ook een briljant ding. Zoals ook de keuzehendel aan de stuurkolom bij zo'n compacte auto. Maar ik heb wel het vermoeden dat er nog aardig wat achterstallig onderhoud aan zit, gelet op de verroeste slangklemmen onder de motorkap en de banden die zomaar eens nog de originele kunnen zijn. Wel leuk dat de Nimag-stickers nog achterop zitten, hij is dus zo'n beetje rechtstreeks door de importeur (Louwman & Parqui waaraan Nimag gelieerd is) aan de eerste eigenaar geleverd. Als dan ook alle onderhoudshistorie er nog bij is, is het toch wel een mooi stuk mobiel erfgoed.

Euuuhhh achterstallig onderhoud? Wanneer vervang je slangklemmen? Toch pas als het een keer uit elkaar gaat? Doe jij dat preventief iedere 5 jaar?

Euuuhhh achterstallig onderhoud? Wanneer vervang je slangklemmen? Toch pas als het een keer uit elkaar gaat? Doe jij dat preventief iedere 5 jaar?
Het gaat niet om die klemmen zelf uiteraard, maar om de slangen die ermee zijn vastgezet. Ik zou een minstens 20 jaar oude koelslang wel preventief vervangen ja.

Inderdaad. Maar als de handelaar dan niet het tientje in een nieuwe kentekenplaat wil investeren, zet deze dan tenminste even tussen de bankschroef om 'm weer een beetje plat te krijgen.

Voor die prijs van €7450 zal de Oldsmobile niet zo snel op export gaan....
Of juist wel. Vaak zijn het juist de Nederlanders die het meest op de prijs willen afdingen. Met "de export" bedoel ik niet die van oude hokken, maar van oldtimers. Het feit dat deze Olds in ons land niet meer belastingvrij wordt maakt de kans daarop ook groter.

Ik volg ze toevallig op Instagram. Leuk, die Maserati. Op Marktplaats komen ze soms ook wel voorbij. Buffertje voor onverwachte kosten is inderdaad wel handig bij die dingen, maar dan heb je wel iets leuks voor weinig.

Terug
Bovenaan