Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Eentje waarvan ik altijd hoopte er ooit een te kunnen vinden. Gele Suzuki SJ410 op Spaans kenteken!
720x540.webp

cadbdc62b3c5e6c4b7253c635a731735.jpg
Wat gaaf! Toen ik in 2002 op Lanzarote was heb ik er ook één gezien. Daarna nooit meer! Ik zou hem denk ik wel voorzien van die oranje stickers haha.

Heb altijd een zwak voor de zeldzame 55 combi gehad. Helemaal in (vla)geel

Je kan een bod doen!

Toch een beetje vreemd: een diesel van 39 jaar oud met 44.000 km op de klok. Da's gemiddeld 1128 km/jaar. Als je er zo mee om gaat, dan zou je toch eerder een benzineversie kopen, lijkt me?

Dat is achteraf. Vooraf was de aankoop in een heel andere, diesel vriendelijker, tijd. Voor de economische voordelen zal de auto niet aangeschaft zijn, als de kilometerstand klopt. Wellicht dat de eigenaar een fan van dieselmotoren was? Misschien toegang had tot 'rode diesel' waardoor het in die jaren nog wel lucratief was om op diesel te rijden terwijl je het niet nodig had voor de kilometers, zeg maar.

Intussen is de diesel fiscaliteit fiks aangepakt.. maar ja: men hecht zich toch met een auto.. dus afstand ervan doen kan moeilijk zijn.

Dat is achteraf. Vooraf was de aankoop in een heel andere, diesel vriendelijker, tijd. Voor de economische voordelen zal de auto niet aangeschaft zijn, als de kilometerstand klopt. Wellicht dat de eigenaar een fan van dieselmotoren was? Misschien toegang had tot 'rode diesel' waardoor het in die jaren nog wel lucratief was om op diesel te rijden terwijl je het niet nodig had voor de kilometers, zeg maar.

Intussen is de diesel fiscaliteit fiks aangepakt.. maar ja: men hecht zich toch met een auto.. dus afstand ervan doen kan moeilijk zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat de man een dieselliefhebber was, want hij reed daarvoor een Kever volgens de advertentietekst.

Verder heb ik even van een auto uit deze klasse (851-950 kg) opgezocht wat het verschil in motorrijtuigenbelasting per jaar was: benzine fl. 435,- en diesel fl. 619,- (tarieven duurste provincie). Er moest dus toch fl. 184,- (+42,3%) meer worden afgerekend en terugverdiend (plus de hogere verzekeringspremie en onderhoudskosten, maar ja, met vier beurtjes in 40 jaar is dat bijna te verwaarlozen). In die tijd kostte een liter normale benzine circa fl. 1,60, super fl. 1,66 en diesel fl. 1,19.

Wat je toen veel zag dat een hele familie kon tanken op het familiebedrijf. Een beetje diesel van zo'n Golf valt dan aanmerkelijk minder op tussen de afrekeningen van bijvoorbeeld alle vrachtwagens...

Die Xedos wil ik wel. Die 17" Mazda6 wielen staan hem ook goed. Helaas is parkeren in mijn straat wat krap ;)

Het rijden voelde een beetje aan als achter het roer van een boot. Niet erg exacte besturing en de extreem zachte vering hielp niet mee. Van een 3.8 liter V6 verwacht je ook wat meer, al was het natuurlijk geen lichte auto.

Dan ging ik voor de Megane Coupé, wat een leuk model is dat ook! En, misschien dankzij de automaat, nog schappelijk geprijsd vind ik. :)

1920x1080.webp

0f44977b-4e47-45a1-b9cc-c59c2ec57863

ced03c81-c7ae-4ccd-b475-dc63c398636d

Stuk voor stuk prachtige Peugeots! Vooral de 405 en 605 spreken mij wel aan. Al zou ik de 405 wel als Break kiezen, dat is echt een eeuwigheid geleden dat ik zo eentje gezien heb. Sinds onze 107 heb ik wel meer interesse in het merk.

Een 404 vind ik ook prachtig…

720x540.webp

720x540.webp

720x540.webp

Laatst bewerkt:
volkswagen-passat-1-8-5v-trendline-automaat-airco-apk-nieuw.jpg

volvo-340-1-4-dl-32-600km-nederlands-fabricaat-1e-eigenaar.jpg

mercedes-benz-a-klasse-140-classic-automaat-elekr-41dkm-uniek-apk-nap.jpg

cbc0d202-be62-446c-8a5d-faf73bb7f9a3

Laatst bewerkt:
(..)
Kenners en liefhebbers weten de waarde.
Goede investering waar je ook nog veel plezier aan kunt beleven. Want in de verdere toekomst gaan de prijzen van dit soort bijzondere modellen maar 1 kant op.

jajaja.. rare teksten toch altijd bij dergelijke advertenties: áls zo'n puntgave Japanse coupé dan in je bezit én het zal alleen maar in waarde gaan stijgen.. wáárom verkoop je de auto dan met een vers importkenteken? Dat is dan geld verliezen..ten opzichte van de toekomstige waarde..toch???
.. of zou dat laatste wel meevallen en wil je nu gewoon cashen?

De witte passat is mooi.
En als enige in deze serie iets van betaalbaar. (in vergelijking met die xantia (11.000euro!)
Rijden fijn hoor die passats
Heb er ooit drie gehad.

Terug
Bovenaan