Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jay DoubleYou zei:Stif zei:Oke een punt beste KR, maar in mijn ogen is hij dan wat te duur, dit komt doordat er Youngtimer in de verkoop tekst staat.
De term "Youngtimer" is toch puur alleen vanwege de leeftijd?
rzasa zei:https://www.autoscout24.nl/aanbod/toyota-corolla-1-3-gl-benzine-beige-b212e971-1148-8e04-e053-e350040ab5ea?cldtidx=15
A.BRANDHORST zei:Is 'ie dan door beun de Haas opgeknapt en door Stevie Wonder gespoten
Het houdt het denk geen winter vol zonder dat de roest uit de ingebakken spatbordranden weer tevoorschijn komt.
Dat is waar, maar de spatbordranden zijn na 275000 kilometer vast niet vervangen omdat de vorige eigenaar alleen de zomermaanden reed.929V6 zei:Je moet daar ook niet de winter mee doorrijden, maar hem lekker als hobbyauto voor de zomermaanden erbij houden.
500 E zei:Een youngtimer is een relatief oude auto die de klassiekerstatus gaat verwerven. Leeftijd heeft daar niet zoveel mee te maken. Dat is alleen fiscaal van belang. Een BMW M3 van 2008 is een youngtimer. Een Volkswagen Golf V met 12.000 km is een youngtimer, maar een exemplaar met 276.000 km niet. Dat is een tweedehands auto. Een Corolla van 1980 is een klassieker. Een W123 Mercedes-Benz was een youngtimer maar is inmiddels een klassieker geworden. And so on.quote]
Sorry, maar dit is echt onzin. Je beweert dus dat enkel speciale wagens (zelfs al vanaf slechts 10 jaar oud!) of gewone wagens met een lage km stand een youngtimer en daarna een klassieker status zullen verwerven? Maar gewone auto's (en met eventueel een hioge km stand) niet?
Na 15 jaar mag je al spreken van een youngtimer in autoland. En vanaf 30- 40 jaar van een klassieker ofwel oldtimer.
Voorbeeld: elke auto uit de jaren vijftig, zestig en zeventig is bijvoorbeeld al een klassieker. Zo zal het ook gaan met auto's van nu. En dan heb je daar zowel de populaire als de minder populaire modellen in zitten.
Moderator
Barri zei:Een youngtimer is iets wat oud is en bijzonder, maar nog niet oud genoeg om oldtimer genoemd te worden. Simpel toch? :T
Brent® zei:Barri zei:Een youngtimer is iets wat oud is en bijzonder, maar nog niet oud genoeg om oldtimer genoemd te worden. Simpel toch? :T
Vertel dat maar eens tegen de gemiddelde marktplaatshandelaar, als ik zoek op BMW 5-serie dan staat er bij zo'n beetje de helft van alles wat oud genoeg is: YOUNGTIMER, YOUNGTIMERRRR, YOUNGTIMERREGELING etc etc.
Ik snap 500E zijn mening en dat zal ook de gedachtegang zijn achter de term Youngtimer, het neemt alleen niet weg dat de gemiddelde NL'se handelaar de term te pas en te onpas gebruikt bij alles wat qua leeftijd goed genoeg is, zodat men van die regeling kan genieten.![]()
Klassiekerrijder zei:Als het zo subjectief is; blijft er ook genoeg ruimte voor eigen interpretatie. En verkopers schrijven de grootst mogelijke onzin om hun auto's te slijten.
Moderator
Barri zei:Mijn vader heeft er zo eentje gehad, een blauwe XLD van 1991, en ik heb er wel een zwak voor. Vooral de achterkant vind ik mooi.
Barri zei:Klassieker in wording? Een up! hoort niet echt in dit topic, maar misschien dit exemplaar wel? Eentje van eind 2011, eentje die door de Franse VW organisatie gebruikt is. De stickers zitten er nog op en het interieur is toch wel uniek te noemen. Erg leuk ding: <https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=262612896>
Voor diegenen die 'm hier niet vinden passen zal ik geen foto's linken hier![]()
A.BRANDHORST zei:Is 'ie dan door beun de Haas opgeknapt en door Stevie Wonder gespoten
Het houdt het denk geen winter vol zonder dat de roest uit de ingebakken spatbordranden weer tevoorschijn komt.
Graad Raaijmakers zei:Ben gistere tegen beter weten in toch maar wezen kijken..
Auto is heel lang in bezit door de eigenaar..en hem flink laten opknappen..
Ofja...oplappen..de goede man is iig goed genaa*d
Man man...wat een hok..
Had m toch nog 350€ geboden ivm 2jaar APK....
F Mitsi zei:Klopt als een bus! Fiscaal gezien is een auto vanaf 15 jaar een youngtimer, en valt daardoor in de categorie 35% bijtling over de dagwaarde. Dit staat los van de liefhebbers definitie, die duidelijk heel anders is cq kan zijn
500 E zei:Een hoge km stand gaat meestal gepaard met roest, slecht onderhoud en bovenmatige gebruikssporen.
Nee hoor, dat staat nergens. Een tien jaar oude auto kan ook een youngtimer zijn.
Gilletti zei:Leuk dat je mijn advertentie gevonden hebt.
Ik dacht al, wat een bekende foto. :T