Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Honda Civic Maimi

Kilometerstand lijkt onwaarschijnlijk laag :O.

0339540799001.jpg

Ergens hiervoor werd een advertentie getoond van een blauwe Volvo 850 10 klepper met 90k kilometers. Prijs bijna 8000 euro. Vanmiddag die auto eens gaan bekijken bij de Volvo dealer. Een dergelijke auto zou ik wel kunnen gebruiken. Auto had krassen op rechterdorpel, krassen voor onder bumper, een compleet handmatig bijgewerkt beschadigd linker achterspatbord ("niet gespoten want nu nog eerste lak" werd mij gezegd) en verschillende delletjes in de deuren. Vanbinnen en motorruimte absoluut fris en netjes. Auto startte niet ( zat m.i. te kleine merkloze accu in) en moest met starthulp opgestart worden. Motor liep goed, niets op aan te merken. Uitlaat hangt van achter tegen carrosserie aan. 4 luchtbanden zwart van kleur van het merk Alibaba ofzo dus moet je allemaal direct vervangen. Tsja, het wordt dus "een project". En daar heb ik dus geen zin in. Terwijl de prijs en de beschrijving in de advertentie doet vermoeden dat je een redelijke unieke auto koopt in een zorgeloze conditie. En dat is dus niet zo. Dus ik ben er alweer klaar mee.

€8000,- is een ontspoord bedrag. Koop er een met 250.000 op de teller en stuur hem naar een poetser. Hou je misschien €5000,- in de zak. Kan je een hoop voor repareren en onderhouden.

FH218374 zei:
Ergens hiervoor werd een advertentie getoond van een blauwe Volvo 850 10 klepper met 90k kilometers. Prijs bijna 8000 euro. Vanmiddag die auto eens gaan bekijken bij de Volvo dealer. Een dergelijke auto zou ik wel kunnen gebruiken. Auto had krassen op rechterdorpel, krassen voor onder bumper, een compleet handmatig bijgewerkt beschadigd linker achterspatbord ("niet gespoten want nu nog eerste lak" werd mij gezegd) en verschillende delletjes in de deuren. Vanbinnen en motorruimte absoluut fris en netjes. Auto startte niet ( zat m.i. te kleine merkloze accu in) en moest met starthulp opgestart worden. Motor liep goed, niets op aan te merken. Uitlaat hangt van achter tegen carrosserie aan. 4 luchtbanden zwart van kleur van het merk Alibaba ofzo dus moet je allemaal direct vervangen. Tsja, het wordt dus "een project". En daar heb ik dus geen zin in. Terwijl de prijs en de beschrijving in de advertentie doet vermoeden dat je een redelijke unieke auto koopt in een zorgeloze conditie. En dat is dus niet zo. Dus ik ben er alweer klaar mee.
Marco heeft nog een Volvo staan;)

Unieke 335i zeg!

@FH: Dat een Volvo dealer zoiets in hun showroom durven te zetten, en er vervolgens ook nog de hoofdprijs voor vragen. Voor 8000 EUR kun je vast ergens anders een betere 850 op de kop tikken. Het zijn fijne wagens!

FH218374 zei:
Als je inderdaad de foto's bekijkt(met de CH sticker achterop neem ik aan?) dan ziet hij er netjes uit, maar het verklaard wel meteen waarom de foto's alleen van veraf genomen zijn, horen de matten bij de auto en dat het nog de eerste lak is heeft absoluut geen meerwaarde voor een dood gewone auto.

zombies zei:
horen de matten bij de auto en dat het nog de eerste lak is heeft absoluut geen meerwaarde voor een dood gewone auto.

Bij een dertien in een dozijn-tweedehandsje misschien, bij liefhebbersauto's is (een zo groot mogelijke) originaliteit wel degelijk relevant voor veel potentiele kopers. En matig bijgewerkte schades zijn natuurlijk eigenlijk altijd wel negatief voor waarde/perceptie.

Hier nog een leuke 850 20V met vergekijkbare kilometerstand voor net geen 4k

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1252443793-volvo-850-2-5-i-20v-1996-metallic-groen.html

$_85.JPG

Inderdaad ja, nog 20 klepper ook met meer opties. Maar het totaalplaatje sprak mij aan bij die blauwe....1e eigenaar, bij Volvodealer bij mij in de buurt, Zwitsers, beetje een seniorenauto die door de erfgenamen verkocht is, dat idee. Maar viel dus erg tegen.

Deze 20V is al sinds 1999 bij de huidige 2e eigenaar, ook wel wat waard vind ik. Toegegeven, dat blauw is een mooiere kleur.

Ik vond het altijd wel leuke auto's. Tot ik er 1 meekreeg als leenauto. Een s70 weliswaar. Maar wat een boot was dat. Ik vond hem nog beroerder rijden dan mijn v40 voor weinig.

Dat vind ik dus niet. Ik vind zo'n Volvo wel een aangename auto met een karakteristieke motor. In Volvo 850 /70 heb ik altijd wel een prettig gevoel, mij direct realiserend dat een BMW/Merc/Audi in het algemeen de beter rijdende auto is. Maar de Volvo dient een speciaal doel en daarvoor heb ik een technisch eenvoudige degelijke auto nodig.

D. Elzinga zei:
zombies zei:
horen de matten bij de auto en dat het nog de eerste lak is heeft absoluut geen meerwaarde voor een dood gewone auto.

Bij een dertien in een dozijn-tweedehandsje misschien, bij liefhebbersauto's is (een zo groot mogelijke) originaliteit wel degelijk relevant voor veel potentiele kopers.
Dat weten handelaren ook. Ik kocht eens een liefhebbersauto waar de verkopende handelaar zei "ik kan geen spuitdeel eraan ontdekken" . Later bleek de hele kop gespoten, de rechtervoordeur, het linkerachterscherm en de linkerbuitenspiegel *-) Zo leer je de autohandel wel kennen.

Ik heb ooit een 850 als winterbarrel voor 500 EUR gekocht. Bijzonder goede herinneringen aan deze auto. Ik was met name verrast door de lange reis capaciteiten van de auto. Het was toen een oude bak met 245k km op de teller, maar ik ben er moeiteloos een paar keer Europa mee doorkruist. Op de lange baan voelde de auto zich tussen de 120 tot 180 km/h het meeste thuis, echt een lekkere 'flow' om met die snelheid op de snelweg te zitten.

oIgcvFH.jpg

FH218374 zei:
Dat vind ik dus niet. Ik vind zo'n Volvo wel een aangename auto met een karakteristieke motor. In Volvo 850 /70 heb ik altijd wel een prettig gevoel, mij direct realiserend dat een BMW/Merc/Audi in het algemeen de beter rijdende auto is. Maar de Volvo dient een speciaal doel en daarvoor heb ik een technisch eenvoudige degelijke auto nodig.
Kan ook aan het desbetreffende exemplaar hebben gelegen. Ik vond hem traag in alles. Versnellen en afremmen.

De 2.5 20V met 170pk is een prima motor (afgezien van olieverbruik), niet snel maar rijdt prima en geeft een karakteristiek geluid.

Die pre facelift 850 Estate van een paar weken terug was gaaf. Had ik in dit topic gepost.
Vorig jaar ook nog wezen kijken bij een pre facelift 850 sedan, groen met beige interieur. €850. Heerlijke auto, en dat motorgeluid. Fantastisch!

Phaeton V8 zei:
De 2.5 20V met 170pk is een prima motor (afgezien van olieverbruik), niet snel maar rijdt prima en geeft een karakteristiek geluid.

De 20-klepper reed inderdaad prima. En het geluid is natuurlijk legendarisch. Het aparte van de motor vond ik of je nu traag of snel reed ik er altijd 1 op 10 mee behaalde. Olieverbruik schijnt o.a. een defecte carterventilatie kunnen komen, is een bekend probleem bij deze motoren. Eenmaal vervangen kan zo'n vijf cilinder bijna eeuwig mee. Staan op marktplaats genoeg exemplaren die 400k-500k km+ hebben gereden.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/3/te-koop-volvo-v40-youngtimer-173744417.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=2000
173744417_1_big.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1260986130-ford-fiesta-1-3-i-ctx-laurent-david-automaat-apk-nieuwstaat.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
$_85.JPG

https://www.autotrader.nl/auto/subaru-legacy/2005/joure/9dukz/subaru-legacy-30r-specb-245-pk/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty
0339719855002.jpg

https://www.autotrader.nl/auto/chrysler-voyager/1985/echt/8xsyw/chrysler-voyager-26-le-aut-plymouth/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty
0329481107001.jpg

Zo'n 850 hoort wel heel solide te sturen/rijden, als dat niet het geval is moet er volgens mij iets mis zijn met de voortrein cq ophanging/schokdempers.

On topic: heerlijke Legacy! Handgeschakeld nog wel (tu)

https://www.autoscout24.nl/aanbod/fiat-128-benzine-geel-c9df9566-44aa-bf42-e053-e350040a6c42?cldtidx=8
0339762379002.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-190-1-8-e-basic-benzine-wit-0d049566-f934-c870-e053-e350040ae2a5?cldtidx=19
1250 euro
0339761400005.jpg

Credits zijn voor D Elzinga die deze in een ander topic heeft geplaatst.

chevrolet corvette apk 5/2019
https://link.marktplaats.nl/m1216107243?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

fabnzs.png

Mechanix zei:
D. Elzinga zei:

Wow, wat een gave auto voor relatief weinig geld!:O Maar met 131 pk natuurlijk ook wel een beetje een schaap in wolfskleren. Je verwacht toch wel minimaal 100 pk meer in zo'n auto.

Inderdaad verre van sportief met dat vermogen en een automaat. Aan de andere kant, het is ook wel eens verfrissend om een geheel originele, tamelijk low spec Skyline te zien in plaats van het zoveelste exemplaar dat is aangepast door een eigenaar die z'n Fast & Furious-fantasieen probeert uit te leven.

Renault15.17 zei:
Bijzondere Zweedse uitvoering met ronde koplampen met wissers. Erg weinig kilometers, even de velgen opknappen en dan staat er een "nieuwe" R20.

Gaaf is ie he. Met nog de oude klinken en helemaal niet zo duur. Heerlijk ding!

Renault15.17 zei:
Bijzondere Zweedse uitvoering met ronde koplampen met wissers. Erg weinig kilometers, even de velgen opknappen en dan staat er een "nieuwe" R20.

Renault 20 TL

Nog genoeg leuks te vinden in Zweden! Mijn Daf 55 Combi heb ik er ook vandaan gehaald. De kilometerstand van deze R20 is alleen niet zo laag als het lijkt, in Zweden missen ze een 0 in de schrijfwijze. De Renault heeft dus 145.000 km gereden.

Jay DoubleYou zei:
Escher zei:
Weet niet of deze hier al was langsgekomen?

Volgens mij al bij meerdere eigenaren inderdaad.

Ja, hij werd eerst te koop aangeboden door de oorspronkelijke eigenaar, en toen aangekocht + weer te koop gezet door de huidige adverteerder.

Maar geeft niets, blijft een leuk ding(tu)

D. Elzinga zei:
Jay DoubleYou zei:
Escher zei:
Weet niet of deze hier al was langsgekomen?

Volgens mij al bij meerdere eigenaren inderdaad.

Ja, hij werd eerst te koop aangeboden door de oorspronkelijke eigenaar, en toen aangekocht + weer te koop gezet door de huidige adverteerder.

Maar geeft niets, blijft een leuk ding(tu)

Geeft zeker niks. Soms ook best goed om een auto opnieuw onder de aandacht te brengen. (tu) Dan komt er misschien alsnog een liefhebber voor.

Die Kever ken ik, is van iemand hier uit het dorp. Ben twee jaar terug nog wakker geworden van dat draaiorgel toen ie om 7u sochtends stond te draaien voor mn deur :)

Terug
Bovenaan