Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

stoterstangen90 zei:
michel1975 zei:
Astrawez zei:
Zadelsnuiver zei:
Astrawez zei:
FH126560 zei:
Jammer van die verhoogde duplicaatcode...
Inderdaad! Die zal wel slordig met zijn auto zijn omgegaan! (td)
Sorry, m'n sarcasme-meter is stuk maar dit meen je toch niet? Ik geef toe ik zie ze liever zonder maar er zijn een hoop valide redenen te verzinnen waarom deze GTV er een heeft.
Nee natuurlijk meen ik dit niet. ;) Maar ik baal er altijd van als mensen erover beginnen. Alsof de auto daardoor minder geliefd is ofzo. Het hoeft niks met de auto en/of eigenaar te maken te hebben. Ook al zijn de platen gestolen geweest, wat kan de eigenaar eraan doen? Ik heb zelf bij mijn D Kadett Bestelwagen ook een 2'tje erop staan. De auto is in 2008 met pre-gaik-platen uit een schuur getrokken. Omdat er geen papieren meer bij zaten kreeg hij de 1, omdat er nieuwe gaik-platen moesten worden aangevraagd kreeg hij gelijk de 2. Balen maar niks aan te doen. En de auto is er niet minder om.
grappig als iemand hier over een import auto begint met een te nieuw kenteken zijn jullie allemaal eensgezind. Maar een 1tje, 2tje etc is allemaal prima.

Overigens zegt aantal eigenaren niet altijd wat. Mijn SEC had op papier 15 eigenaren gehad. Dit waren er maar 2. Laatste eigenaar had een aantal garages en ieder haar in de winter ging die de handelsvoorraad in. Alle overschrijvingen zaten bij de verkoop.
Ondanks dat mooie verhaal met die overschrijvingen, is het toch een auto met 15 eigenaren. En die raak je dus nooit meer kwijt.
Tenzij je hem 9 jaar houdt. Dan ben je weer de enige eigenaar.
Kuch, proest, bullshit. Met 2 dagen verkocht.

michel1975 zei:
stoterstangen90 zei:
michel1975 zei:
Astrawez zei:
Zadelsnuiver zei:
Astrawez zei:
FH126560 zei:
Sorry, m'n sarcasme-meter is stuk maar dit meen je toch niet? Ik geef toe ik zie ze liever zonder maar er zijn een hoop valide redenen te verzinnen waarom deze GTV er een heeft.
Nee natuurlijk meen ik dit niet. ;) Maar ik baal er altijd van als mensen erover beginnen. Alsof de auto daardoor minder geliefd is ofzo. Het hoeft niks met de auto en/of eigenaar te maken te hebben. Ook al zijn de platen gestolen geweest, wat kan de eigenaar eraan doen? Ik heb zelf bij mijn D Kadett Bestelwagen ook een 2'tje erop staan. De auto is in 2008 met pre-gaik-platen uit een schuur getrokken. Omdat er geen papieren meer bij zaten kreeg hij de 1, omdat er nieuwe gaik-platen moesten worden aangevraagd kreeg hij gelijk de 2. Balen maar niks aan te doen. En de auto is er niet minder om.
grappig als iemand hier over een import auto begint met een te nieuw kenteken zijn jullie allemaal eensgezind. Maar een 1tje, 2tje etc is allemaal prima.

Overigens zegt aantal eigenaren niet altijd wat. Mijn SEC had op papier 15 eigenaren gehad. Dit waren er maar 2. Laatste eigenaar had een aantal garages en ieder haar in de winter ging die de handelsvoorraad in. Alle overschrijvingen zaten bij de verkoop.
Ondanks dat mooie verhaal met die overschrijvingen, is het toch een auto met 15 eigenaren. En die raak je dus nooit meer kwijt.

Stoterstangen90 was anders bloedserieus hoor, wij kennen hem :D:T

Phaeton W12 zei:
michel1975 zei:
stoterstangen90 zei:
michel1975 zei:
Astrawez zei:
Zadelsnuiver zei:
Astrawez zei:
FH126560 zei:

Stoterstangen90 was anders bloedserieus hoor, wij kennen hem :D:T
Joh.

1986 Suzuki Alto 0.8 GL 23.178 km. Ook zeer geschikt om rustig mee over de snelweg te rijden, heb ik mij laten vertellen...

$_85.JPG

1969 Ford Cortina GT

$_85.JPG

Ja die Alto. Grandioos ding natuurlijk maar die prijs... Aan de ene kant denk ik dat 'ie het waard is, aan de andere kant koop je voor dat geld ook gewoon een nette C1 of iets in die hoek. Maar er gaat zeker wel iemand knap geld neerleggen voor dat ding (tu)

Wij kochten vorig jaar ook een Alto voor dat geld. Uit 2009. *-)
Ik zou geen enkele reden weten om zo'n oude Alto voor dat geld te kopen. Zo fijn rijdt zo'n ding ook weer niet.

Barri zei:
Ik zou geen enkele reden weten om zo'n oude Alto voor dat geld te kopen. Zo fijn rijdt zo'n ding ook weer niet.

Een afschrijving van ongeveer €65 per jaar. Wie had dat gedacht van een Alto? :}

der Magistrat zei:
Barri zei:

Een afschrijving van ongeveer €65 per jaar. Wie had dat gedacht van een Alto? :}

Een afschrijving van ongeveer 12 cent per kilometer. Wie had dat gedacht van een Alto? :}

Barri zei:

Een kever wel dan? B)

grappig ding. Er staat ook al een tijd een Mitsuoka Galue te koop. Een van voor de facelift. Die vind ik écht mooi. Bij de Viewt zie je nog steeds dat het een Micra was.

Deze is linksgestuurd, dat is denk ik ook vrij uniek.
edit: dat staat dus ook in de advertentietekst!

edit2:
De auto komt aan de voor- en achterzijde volledig overeen met een Jaguar MK II en is voorzien van Jaguar badges. Door de argeloze voorbijganger wordt de auto daardoor als een klassieke Jaguar gepercipieerd. Zelfs autokenners zijn in totale verwarring wanneer zij de auto willen duiden. De positieve reacties zijn dan ook niet van de lucht wanneer je met deze automobiel rondrijdt.
:T

Fantastisch zeg, die Argenta! Zou erg leuk zijn als 'ie bij een forummer terecht komt.

Ik kwam net deze nog tegen. Uiteraard ben ik bevooroordeeld, maar je krijgt echt een hoop auto voor je geld met zo'n Applause.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1119100028-bmw-540i-touring-kashmirbeige-65dkm-1e-eig-youngtimer.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=13
$_85.JPG

Ter verkoop?

Formeel mag je geen reclame maken hier.
Maar, als het een bijzondere auto is.. wordt deze vast wel opgemerkt door de spotters alhier. ;)

https://ww3.autoscout24.nl/classified/302476092?asrc=st|as
0302476092001.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/302474850?asrc=st|as
0302474850001.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/302472692?asrc=st|as
0302472692001.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/302472536?asrc=st|as
0302472536001.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/302466383?asrc=st|as
0302466383011.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/3/lexus-lx450-luxe-landcruiser-80-166185112.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=2000
166185112_1_big.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/5/citron-bx-14-re-1986-oldtimer-166166794.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=2000
166166794_1_big.jpg

Fantastisch die wijnrode chevy, helemaal nieuw, de donkere ramen en de wielen zijn net aan te pruimen.
Oke dan een klein smetje, hoe haal je het in je hoofd om slaglood op de wielen te slaan, dan ben je in mijn ogen niet goed met je werk bezig:|

De bedrijfs caddy is natuurlijk helemaal uniek, ik zal wat km gemaakt hebben in zo'n ding ( na ja de seat versie dan)

Pagina winnaar voor mij de rode passat.
Mede door zijn prijs en schaarsheid op de nederlandse wegen

Die Caddy is inderdaad geweldig. Als je die bewaart heb je later echt iets heel bijzonders. Nu eigenlijk ook al.

Die Impala SS is heel mooi, een van mijn favoriete auto's en eigenlijk nog nooit eentje in zo'n mooie staat gevonden. Dit is er trouwens eentje van de eerste serie waar de automaat bediening nog aan het stuur zat zoals bij de "gewone" Caprice, de jaren daarna zat de pook tussen de voor stoelen dat vond men toch sportiever.

Die Lexus is dan weer een van m'n favoriete modellen. Wat een gaaf ding zeg! Maar het geheel vind ik wat vreemd. Hij is heel erg goedkoop (ik heb ze met veel meer kilometers zien gaan voor meer geld) en 17.000 euro erin stoppen om 'm dan voor 14.000 euro te verkopen.... :S

Zo'n LX is inderdaad ook heel gaaf, ik zie ze hier regelmatig rijden met Russische of Estse kentekens. Ik denk dat deze verkoper wel erg de prijzen voor onderhoud heeft overdreven, bijna 2000€ voor een paar veren of een radiateur? Ruim 3000€ voor een koppakking vervangen en dan vervolgens nog eens de motor laten reviseren (voor ruim 6000€) lijkt me sowieso erg onlogisch.

RobEU zei:
(...) en 17.000 euro erin stoppen om 'm dan voor 14.000 euro te verkopen.... :S

Waarom is dat gek? Een auto is geen investering, een auto is een gebruiksvoorwerp dat onderhoud vergt. Als jij 20 mille in een Delta stopt, wordt het ding toch ook geen 20 mille waard?

Verder is 'ie best goedkoop inderdaad, maar volgens mij drukken het feit dat het de Lexus-versie is (=VS import) en dat er LPG op zit de waarde enigszins. Daarnaast is de kmstand in mijlen.

Ik kwijl trouwens al tijden over dit geweldige exemplaar: https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=289242846

Wellicht een paar mille te duur, maar wél met die beresterke diesel.

TYN zei:
RobEU zei:

Waarom is dat gek? Een auto is geen investering, een auto is een gebruiksvoorwerp dat onderhoud vergt. Als jij 20 mille in een Delta stopt, wordt het ding toch ook geen 20 mille waard?

Verder is 'ie best goedkoop inderdaad, maar volgens mij drukken het feit dat het de Lexus-versie is (=VS import) en dat er LPG op zit de waarde enigszins. Daarnaast is de kmstand in mijlen.

Ik kwijl trouwens al tijden over dit geweldige exemplaar: https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=289242846

Onderhoud van 16.000 euro (niet 17, my bad) in twee jaar is niet 'normaal'. Verbeteringen, zoals de adverteerder het noemt, vallen ook niet zozeer onder onderhoud, en al eerder onder 'investering'. Bovendien is er een behoorlijk verschil tussen je 'onderhoud' niet helemaal terugzien in de verkoopprijs en meer dan de dagwaarde stoppen in een auto en er dan een relatief schijntje voor vragen. Maar zoals Zadelsnuiver ook al aangeeft, lijken de prijzen best overdreven.
Dat het een Lexus is, is zeker geen minpunt. Auto's overleven Amerika vaak een stuk beter dan ons barre klimaat. Want ook deze auto's willen best roesten.

De jouwe is ook erg mooi, hoewel die bullbar dan wel erg jammer is. En de motor is inderdaad beresterk. Die kan nog wel een paar tonnetjes draaien.

RobEU zei:
Dat het een Lexus is, is zeker geen minpunt. Auto's overleven Amerika vaak een stuk beter dan ons barre klimaat. Want ook deze auto's willen best roesten.

Gevoelsmatig zou ik liever een Europese HDJ80 hebben. En als (veel) meer mensen dat gevoel hebben, is de Lexus-versie dus minder waard. Bedenk ook dat men in andere landen geen torenhoge MRB op diesels heeft, dus dan is een 4.2 interessanter dan een 4.5. En dan valt de Lexus dus af.

Fijn om te weten dat 'HET' Amerikaanse klimaat beter is voor roestgevoelige auto's dan het Nederlandse. (oké, flauw :})

Vwb de reparaties, ik zie enkel onderhoud, maar zal wel aan mij liggen. (Koppaking lek, radiator stuk, vering en vooras versleten, etc.)

TYN zei:
RobEU zei:

Ik had niet eens door dat het de Lexus versie betrof. Het is dat jullie erover beginnen te schrijven, ik nog een keer terug naar de foto ga en de advertentie eens bekijk..

Tja, advertentie bevat weinig meer informatie dan dat wat er aan herstellingen betaald is. Het meest essentiële misschien wel, dat wát bedrijfsmatige, dagelijkse, inzet behelst staat er juist niet. Elke werkdag een marktkraam, kleine veewagen of een hanger met een bobcat erop getrokken??

Eerst vervangen van koppakking en later motorrevisie.. tja, zou kunnen duiden op dat de koppakking reparatie het lek niet gedicht had?

Enfin, door de bedrijfsmatige inzet/gebruik kunnen die reparatiekosten fiscaal vriendelijk weggeschreven worden.. dat helpt ook wel bij het te besteden bedrag, denk ik zo maar.

TYN zei:
(..)

Bullbar eraf schroeven en het is een mooi exemplaar inderdaad.

Zo'n diesel krijg je in DLD toch nog wel verkocht??

(foto's zijn van afgelopen zomer, zo te zien..)

Helemaal goed. Laatst in zo'n eentje (maar dan de 2e generatie, de LX470 - derivaat van de Toyota LC J100) gereden, in een land waar het wel goed uitkomt om je plek in het verkeer op te eisen met zo'n mastodont. Goed op het gas, lekkere dikke V8, automaat. Rustig, stil. Wat je van een dikke Lexus mag verwachten. En het doet het gewoon. Als ik de vaste en variabele lasten hier zou trekken zou ik em zo kopen. Als ik zou emigreren naar het land waar ik em gereden heb, staat is boven aan de lijst.

rzasa zei:
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/3/lexus-lx450-luxe-landcruiser-80-166185112.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=2000
166185112_1_big.jpg

TYN zei:
En als (veel) meer mensen dat gevoel hebben, is de Lexus-versie dus minder waard.

Ha, zo lust ik er nog wel een paar! Mijn lievelingsletter is de L. En als (veel) meer mensen dat gevoel hebben, is de Lexus-versie dus meer waard.
Overigens heeft de adverteerder het zelf over verbeteringen, en niet over onderhoud. Maar goed, dat zei ik gisteren ook al tegen je.
Onder de streep is hij behoorlijk leeggelopen op deze auto door er in 15 maanden tijd ruim 16k in te stoppen. Zelfs jij moet toegeven dat dit niet bepaald gangbaar is, en al helemaal niet voor een Toyota/Lexus.

Ik denk echt dat de verkoper er zakelijk profijt van heeft gehad om (veel te duur) onderhoud/verbeteringen uit te laten voeren. Wellicht een vriendje bij die garage die het niet erg vond om de prijzen flink op te schroeven zodat de verkoper het van de belasting kon aftrekken of doorberekenen aan een klant oid. Er is iets in elk geval niet zuiver.

Zadelsnuiver zei:
Ik denk echt dat de verkoper er zakelijk profijt van heeft gehad om (veel te duur) onderhoud/verbeteringen uit te laten voeren. Wellicht een vriendje bij die garage die het niet erg vond om de prijzen flink op te schroeven zodat de verkoper het van de belasting kon aftrekken of doorberekenen aan een klant oid. Er is iets in elk geval niet zuiver.
Ik denk dat dat allemaal wel mee valt. Dit soort auto's zijn nu eenmaal duur. Voor een auto als dit moet je gewoon rekening houden met €3000,- onderhoudskosten per jaar. En ja als er dan wat stuk gaat ben je gewoon aan de beurt. Waarom denk je dat marktplaats vol staat met auto's die nieuw meer dan €100.000,- hebben gekost en nu voor minder dan de kiloprijs weg gaan?

Als je referentiekader hier een Applause of een Alto is snap ik de verbazing wel. Dat het geen goede 'investering' geweest is is evident. Maar dat is een auto die als gebruiksvoorwerp is aangeschaft nooit. Zeker niet in deze klasse. Ik zie iemand die het er kennelijk wel voor over had zijn Lexus in topstaat te houden/krijgen.

michel1975 zei:
Zadelsnuiver zei:
Ik denk dat dat allemaal wel mee valt. Dit soort auto's zijn nu eenmaal duur. Voor een auto als dit moet je gewoon rekening houden met €3000,- onderhoudskosten per jaar. En ja als er dan wat stuk gaat ben je gewoon aan de beurt. Waarom denk je dat marktplaats vol staat met auto's die nieuw meer dan €100.000,- hebben gekost en nu voor minder dan de kiloprijs weg gaan?

Als je referentiekader hier een Applause of een Alto is snap ik de verbazing wel. Dat het geen goede 'investering' geweest is is evident. Maar dat is een auto die als gebruiksvoorwerp is aangeschaft nooit. Zeker niet in deze klasse. Ik zie iemand die het er kennelijk wel voor over had zijn Lexus in topstaat te houden/krijgen.

Volgens mij heeft niemand van de participanten aan de discussie een Alto of iets dergelijks, dus die opmerking is wat overbodig, vind je ook niet? Bovendien gaat het hier niet over onderhoud dat jij als normaal beschouwt voor dergelijke mastodonten, of zelfs maar in die trant. Dit is het viervoudige daarvan! Ik heb dit exemplaar weleens in Amsterdam gezien en hij zag er nog heel netjes uit. Geweldig dus als de eigenaar 'm in topstaat wou houden. Maar daar past vaak ook een top prijskaartje bij. Voor kwaliteit betaal je immers. Met een stel Benzen in topstaat weet jij dit als geen ander.
Dan spreek ik m'n verbazing uit over die relatief lage prijs, hetgeen erg lastig re verkroppen is voor sommigen blijkbaar.

RobEU zei:
michel1975 zei:
Zadelsnuiver zei:

Volgens mij heeft niemand van de participanten aan de discussie een Alto of iets dergelijks, dus die opmerking is wat overbodig, vind je ook niet? Bovendien gaat het hier niet over onderhoud dat jij als normaal beschouwt voor dergelijke mastodonten, of zelfs maar in die trant. Dit is het viervoudige daarvan! Ik heb dit exemplaar weleens in Amsterdam gezien en hij zag er nog heel netjes uit. Geweldig dus als de eigenaar 'm in topstaat wou houden. Maar daar past vaak ook een top prijskaartje bij. Voor kwaliteit betaal je immers. Met een stel Benzen in topstaat weet jij dit als geen ander.
Dan spreek ik m'n verbazing uit over die relatief lage prijs, hetgeen erg lastig re verkroppen is voor sommigen blijkbaar.
Niet meteen zo aangebrand. De opmerking over referentiekader was in het algemeen. Vaak zie je dat zo'n auto gekocht wordt maar men helemaal niet beseft wat de kosten zijn om zoiets rijdbaar te houden. Dus na de eerste beurt zie je hem vaak al weer te koop staan. Mijn punt was gewoon dat een dergelijke auto gewoon niet voor de kosten van een a/b/c segment auto gereden kan worden en dus ook niet vergeleken kan worden. Onderdelen zijn vaak exorbitant duur. Dat heeft enerzijds te maken met de exclusiviteit en anderzijds met de aantallen. Van eeb Aygo rijden er miljoenen rond dus de productie voor vervangingsonderdelen is vele malen lager. Soms met een factor 10. Niet vanwege het materiaal maar omdat de ontwikkelingskosten in veel kleinere aantallen terugverdiend moet worden.
Ik weet inderdaad dat als er een onderdeel stuk is welke niet elders te krijgen is ik meteen aan de beurt ben. Afgelopen jaar nog rotor en verdeler. Bijna €700,-. Bij mijn Polo was ik volgens mij destijds €100 kwijt.

Verkoopprijs is inderdaad redelijk en de kosten die de verkoper gemaakt heeft krijg je nu eenmaal niet terug.

Alto en Applause waren ad random gekozen omdat die hier toevallig voorbij kwamen.

michel1975 zei:
RobEU zei:
michel1975 zei:
Zadelsnuiver zei:

Niet meteen zo aangebrand. De opmerking over referentiekader was in het algemeen. Vaak zie je dat zo'n auto gekocht wordt maar men helemaal niet beseft wat de kosten zijn om zoiets rijdbaar te houden. Dus na de eerste beurt zie je hem vaak al weer te koop staan. Mijn punt was gewoon dat een dergelijke auto gewoon niet voor de kosten van een a/b/c segment auto gereden kan worden en dus ook niet vergeleken kan worden. Onderdelen zijn vaak exorbitant duur. Dat heeft enerzijds te maken met de exclusiviteit en anderzijds met de aantallen. Van eeb Aygo rijden er miljoenen rond dus de productie voor vervangingsonderdelen is vele malen lager. Soms met een factor 10. Niet vanwege het materiaal maar omdat de ontwikkelingskosten in veel kleinere aantallen terugverdiend moet worden.
Ik weet inderdaad dat als er een onderdeel stuk is welke niet elders te krijgen is ik meteen aan de beurt ben. Afgelopen jaar nog rotor en verdeler. Bijna €700,-. Bij mijn Polo was ik volgens mij destijds €100 kwijt.

Verkoopprijs is inderdaad redelijk en de kosten die de verkoper gemaakt heeft krijg je nu eenmaal niet terug.

Alto en Applause waren ad random gekozen omdat die hier toevallig voorbij kwamen.

Helemaal waar! (tu)

https://ww3.autoscout24.nl/classified/302575624
0302575624001.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/302528311?asrc=st|as
0302528311001.jpg

https://www.autotrader.nl/auto/peugeot-406/2000/culemborg/7wbsn/peugeot-406-sv-30-v6-automaat-leder-stoelverwarmin/
128103252-medium.jpg

Mooie 406 hoor met een fijn motorblok. Maar voor die prijs kon er kennelijk nog geen beschrijving vanaf. Zelfde geldt voor een beurtje, laatste is dik 5 jaar geleden zo te zien. Dan vraag ik me ook af hoe oud de d-riem al is...

Terug
Bovenaan