Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

- Quatrelle - zei:
Ik zeg het nogmaals, elke handelaar denkt goud in handen te hebben, maar vergeet dat dit doorgaans normale auto's waren in hun tijd en ook als zodanig op waarde geschat moeten worden.

Het waren toen normale auto's. Maar toen is niet meer. Dus moet je hun waarde nu heroverwegen.

Tja, prijsstelling. Het is gewoon een feit dat de aanbieder met een goede reputatie, het juiste verhaal en volledig aantoonbare historie een hele andere prijs kan realiseren bij de klant die gewoon het beste wil hebben.

Ik heb zelf nu een Ford Focus. Ik heb de auto zelf nieuw verkocht in 2009, alle onderhoud is in onze werkplaats uitgevoerd, gegarandeerd 0 spuitdelen op deze auto en nu 4 nieuwe GoodYear Eagle F1 235/35 ZR19 eronder. Ook is deze RS 100% origineel, dus geen chiptuning, verlaging of andere velgen. Als ik dan zie dat de allergoedkoopste grijze import Focus RS in NL nu € 25.000,- kost, dan lijkt € 7.000,- prijsverschil heel veel. Ik heb alleen wel de voordeligste origineel NL geleverde Focus RS in de verkoop gedocumenteerd tot het allerlaatste versleutelde schroefje. Het is maar net hoe je ernaar kijkt. Ondanks het forse prijsverschil trekken ze beiden binnenkort een koper.

Even de advertentie er tussenuit gehaald. Niet meer laten terugkeren, daarvoor is er Marktplaats en Speurders.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Barri zei:
Toevallig die ene die AW toen had weggegeven? :)

Hahaha, nee. Ik heb deze RS nieuw verkocht in 2009 met inruil van een 2006 Suzuki Swift Sport. Nu de RS weer ingeruild van deze beste man. Hij is nu 50 en heeft ontzettend genoten van de RS, maar het werd tijd voor meer comfort en meer zakelijke kilometers. Dus hij rijdt nu al een paar weken naar volle tevredenheid in een nieuwe Focus 2.0 TDCi 150pk full options incl. Individual Styling Pack in de kleur Deep Impact Blue.

michel1975 zei:
Je koopt een verhaal.
En geen sprookje Quatrelle.

(tu)

Zo heb ik nu zelf een 'criminelenauto' in bezit. De 2 vorige eigenaren van mijn auto heb ik inmiddels zelf gesproken en het verhaal is mij waardevoller dan de (ontbrekende) stempels in het onderhoudsboekje. Ik had vorige week een erg leuk gesprek met een echte Brabantse autohandelaar in ruste die mijn Lexus destijds in 1998 bij de domeinen in een veiling van in beslag genomen criminele bezittingen gekocht had voor het winnende bod van fl 77.777,77. Na er 2 maanden zelf mee gereden te hebben, zette hij de auto gepoetst in de showroom voor de hoofdprijs. Het duurde tot 2010 tot hij er afscheid van wilde nemen en zijn verlies toch maar pakte, de auto werd voor € 12.000,- verkocht aan de vorige eigenaar. Ook deze heb ik inmiddels persoonlijk gesproken en ik weet nu precies wat er vanaf 1998 met de auto gebeurd is.

Als ik moderator was had ik je een reprimande gegeven Smarter.
Daarna had ik de rest van de bezoekers van dit topic verzocht om niet zoveel te schrijven maar leuke auto's te posten.

Maar ik ben geen moderator...:T

15595969-1.jpg

Advertentie.

Een Subaru Impreza Outback 2.2 (geen 1.6 zoals vermeld staat) deze uitvoering is nooit geleverd in Europa zover ik weet.
Bijzondere aan deze Impreza is dat het dus een import uit Amerika is, en dat het een 2.2 is die ook nooit is geleverd in eu als Impreza non turbo...

michel1975 zei:
rzasa zei:
Rob0032 zei:
rzasa zei:
Ik denk dat ze bij 500e de markt goed genoeg kennen. Maar deze heeft de kleur niet echt mee om die vraagprijs te verantwoorden vind ik.

Ben ik niet helemaal met je eens. Hof stuwt de prijzen gigantisch op, nog buiten de vraag of dit terecht is of niet. In relatie tot de geboden kwaliteit denk ik van wel, maar er zijn genoeg voorbeelden van auto's die ontzettend overschat zijn daar. De witte W8 die er nu zo'n jaartje staat bijvoorbeeld, of de 605 van laatst.

In zoverre goed genoeg dat er altijd wel weer iemand is die de bewuste auto koopt. En hij heeft een erg goede naam, waardoor men misschien bereid is om wat meer te betalen.
Marco heeft een bepaalde doelgroep met heel veel vaste klanten. Gezien de omloopsnelheid en de hoeveelheid verkochte auto's kennelijk een doelgroep die wel koopt en blijft terugkomen. In Teutonia rijden er behoorlijk wat die regelmatig bij hem kopen.

En zo is de vicieuze cirkel van kunstmatig hoge prijzen compleet. Nu zal ik niet beweren dat de kwaliteit van geleverde waar niet een hogere prijs waard is, en het is natuurlijk ook z'n goed recht om idioot hoge prijzen te vragen. Maar ik mag toch ook vinden dat ik het jammer vind dat hiermee de markt - deels - verziekt wordt? Als een boer de prijs voor z'n melk verhoogt, dan gaat de rest vanzelf mee. Ongeacht de kwaliteit. En waarom? Om meer geld te verdienen... Prima natuurlijk, vrije economie. Maar ga dan niet zielig met een vingertje wijzen als de overheid ook meer geld wil/moet verdienen.

Dakloos zei:
Van in de showroom staan zal een auto niet veel achteruitgaan.

Ik kan het topic over Coenen wel even voor je zoeken. :D

@rzasa,
Heel erg leuke Polo! Ik herken 'm wel van het spot-topic. Die Fiorino is, ondanks dat het niet de enige is zoals de verkoper wel beweert, ook echt fantastisch. Wat een zeldzaam ding is dat.
Die Focus is ook heel leuk. Sympathieke advertentie, ondanks de enorme hoeveelheid (taal)fouten. Zo is het bijvoorbeeld Ghia, zitten er geen elektrische ramen in, betwijfel ik of er een sportonderstel onder zit, is het kennelijk bijzonder dat het plafond bekleed is (normaal van hout of bloot metaal?) en is het uiteraard niet de enige ("enigste") van Nederland. Heel erg jammer allemaal.

Rob0032 zei:
michel1975 zei:
rzasa zei:
Rob0032 zei:
rzasa zei:
Ik denk dat ze bij 500e de markt goed genoeg kennen. Maar deze heeft de kleur niet echt mee om die vraagprijs te verantwoorden vind ik.

Ben ik niet helemaal met je eens. Hof stuwt de prijzen gigantisch op, nog buiten de vraag of dit terecht is of niet. In relatie tot de geboden kwaliteit denk ik van wel, maar er zijn genoeg voorbeelden van auto's die ontzettend overschat zijn daar. De witte W8 die er nu zo'n jaartje staat bijvoorbeeld, of de 605 van laatst.

In zoverre goed genoeg dat er altijd wel weer iemand is die de bewuste auto koopt. En hij heeft een erg goede naam, waardoor men misschien bereid is om wat meer te betalen.
Marco heeft een bepaalde doelgroep met heel veel vaste klanten. Gezien de omloopsnelheid en de hoeveelheid verkochte auto's kennelijk een doelgroep die wel koopt en blijft terugkomen. In Teutonia rijden er behoorlijk wat die regelmatig bij hem kopen.

En zo is de vicieuze cirkel van kunstmatig hoge prijzen compleet. Nu zal ik niet beweren dat de kwaliteit van geleverde waar niet een hogere prijs waard is, en het is natuurlijk ook z'n goed recht om idioot hoge prijzen te vragen. Maar ik mag toch ook vinden dat ik het jammer vind dat hiermee de markt - deels - verziekt wordt? Als een boer de prijs voor z'n melk verhoogt, dan gaat de rest vanzelf mee. Ongeacht de kwaliteit. En waarom? Om meer geld te verdienen... Prima natuurlijk, vrije economie. Maar ga dan niet zielig met een vingertje wijzen als de overheid ook meer geld wil/moet verdienen.
.
Voor de mensen die het niet willen of kunnen betalen (waarvan je dan moet afvragen of je perse een Mercedes wilt rijden. Want niets zo duur als een goedkope Mercedes) blijven er genoeg alternatieven over. Alleen de betere exemplaren staan daar. Je kan zelf proberen de parels te zoeken maar het bos is op zijn zachtst gezegd nogal ondoorzichtig. Marco heeft wel zijn connecties en contacten die hem keer op keer op 500E waardige exemplaren wijzen. Dus om nu te zeggen dat hij de markt 'verziekt'. Nee, absoluut niet. Sterker nog ik zou het een verrijking noemen. Mensen willen betalen voor kwaliteit en als de kwaliteit tegenvalt komen mensen niet meer. Vertrouwen of reputatie komt te voet en gaat te paard. En die laatste opmerking kan ik niet helemaal plaatsen. Zeker niet in dit verband.

Edit: Carkiller heeft wel een punt sorry voor het off topic. Een MP advertentie dan om het goed te maken?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m989700725-volkswagen-corrado-2-0-85kw-e2-1995-blauw.html?c=cc730c50a2cc9f9310172c2f99a0a6bd&previousPage=lr
Woorden toch steeds zeldzamer.

michel1975 zei:
Je koopt een verhaal.

Zou ik toch maar eens wakker worden, want 9 van de 10 keer word je uiteindelijk genaaid. Een verdriedubbeling van de prijzen omdat je dan bij een betrouwbaar adres koopt? goed, zolang er nog gekken zijn die het er voor willen geven bij dit soort bedrijven , worden ze gevoed idd.

Ze voegen niets toe, enkel hun eigen marge. Geen reparatie, verbetering, verfraaiing, afwerking, onderhoud.....niets. En garantie geven ze toch niet op zo'n ouwe bak. Gewoon ordinair auto's schuiven in een markt die tot voor kort niche was en betaalbaar.

Heb talloze van die fijne bedrijven waar jij zo'n auto wel zou kopen gemaild, en gewoon op de man af gevraagd waarom de auto ineens verdubbeld is in prijs binnen een week.

Bijna allemaal geven ze gewoon toe er niets aan gedaan te hebben. Zelfs mijn eigen R5 uit 1981 stond voor 6 keer zo veel te koop, en men deed net alsof de auto helemaal prima was. Terwijl ik wel beter wist en ik daarom de auto ook voor weinig had weg gedaan en de koper dieniovereenkomstig had geinformeerd over de diverse gebreken.

Je zal maar dag in dag uit veel moeite steken in het naar Nederland halen van de allerfraaiste youngtimers, komende uit heel Europa, gebaseerd op jarenlange ervaring en een in die periode uitgebreid opgebouwd netwerk. En vervolgens komt iemand op een forum ergens melden dat je de markt verziekt. Ben je dan mooi klaar mee.

Als je genoegen neemt met een roestige bak van 1000 euro, dan koop je die toch lekker? Iemand die wél kwaliteit wil, betaalt het veelvoudige.

TYN zei:
Je zal maar dag in dag uit veel moeite steken in het naar Nederland halen van de allerfraaiste youngtimers, komende uit heel Europa, gebaseerd op jarenlange ervaring en een in die periode uitgebreid opgebouwd netwerk. En vervolgens komt iemand op een forum ergens melden dat je de markt verziekt. Ben je dan mooi klaar mee.

Is dit nou een plaatsvervangende slachtofferrol?

Rob0032 zei:

Is dat geen teken van intelligentie; je kunnen inleven in de situatie van anderen? :T Ik had het wel best mooi aangedikt, vond ik zelf. Een inhoudelijk antwoord had ik verder ook niet echt verwacht.

Om on-topic te blijven, en voor degene die het Teutonia-topic niet volgen, een geweldige 540i:

TYN zei:
Rob0032 zei:

Is dat geen teken van intelligentie; je kunnen inleven in de situatie van anderen? :T Ik had het wel best mooi aangedikt, vond ik zelf. Een inhoudelijk antwoord had ik verder ook niet echt verwacht.

Geen vraag, geen antwoord. :D
Die BMW is fantastisch trouwens. Dikke motor, goede kleur, pre-facelift, oranje knippers en - misschien wel het belangrijkste - een telefoon met draad! Wel had ik liever een licht interieur gehad, maar ik zou deze daar niet om laten staan.

TYN zei:

Als je genoegen neemt met een roestige bak van 1000 euro, dan koop je die toch lekker? Iemand die wél kwaliteit wil, betaalt het veelvoudige.

Nergens heb ik het over import, enkel opgekochte wagens op MP. Je kan het ook geheel uit zijn verband trekken.
Dat is jouw keuze.
Maar goed, gezien de vele dappere reacties hier, is dit aan dovemans oren gericht. Prima.
Lekker veel betalen en gewoon doen alsof er niets aan de hand is.

Nederland op zijn smalst.

Leuk die Impreza, ik hoop dat de nieuwe eigenaar zich in kan houden.

Rob0032 zei:
Dakloos zei:
Van in de showroom staan zal een auto niet veel achteruitgaan.

Ik kan het topic over Coenen wel even voor je zoeken. :D
Ik ken het topic en zal er verder hier maar niet op ingaan, maar ik dacht dat de auto's in de showroom nog wel meevielen. ;)

Wat een enorm leuke Impreza zeg! Die km-stand zal wel in mijlen zijn? Volgens mij is er ook flink in gepaft.

- Quatrelle - zei:
michel1975 zei:
Je koopt een verhaal.

Zou ik toch maar eens wakker worden, want 9 van de 10 keer word je uiteindelijk genaaid. Een verdriedubbeling van de prijzen omdat je dan bij een betrouwbaar adres koopt? goed, zolang er nog gekken zijn die het er voor willen geven bij dit soort bedrijven , worden ze gevoed idd.

Ze voegen niets toe, enkel hun eigen marge. Geen reparatie, verbetering, verfraaiing, afwerking, onderhoud.....niets. En garantie geven ze toch niet op zo'n ouwe bak. Gewoon ordinair auto's schuiven in een markt die tot voor kort niche was en betaalbaar.

Heb talloze van die fijne bedrijven waar jij zo'n auto wel zou kopen gemaild, en gewoon op de man af gevraagd waarom de auto ineens verdubbeld is in prijs binnen een week.

Bijna allemaal geven ze gewoon toe er niets aan gedaan te hebben. Zelfs mijn eigen R5 uit 1981 stond voor 6 keer zo veel te koop, en men deed net alsof de auto helemaal prima was. Terwijl ik wel beter wist en ik daarom de auto ook voor weinig had weg gedaan en de koper dieniovereenkomstig had geinformeerd over de diverse gebreken.
Zegt misschien meer over je eigen handelsgeest.

- Quatrelle - zei:
TYN zei:

Nergens heb ik het over import, enkel opgekochte wagens op MP. Je kan het ook geheel uit zijn verband trekken.
Dat is jouw keuze.
Maar goed, gezien de vele dappere reacties hier, is dit aan dovemans oren gericht. Prima.
Lekker veel betalen en gewoon doen alsof er niets aan de hand is.

Nederland op zijn smalst.

Edit:
Maar laten we er over op houden en weer genieten van de te koop staande auto's. Eens worden we het kennelijk toch niet;)

Zo'n eerste generatie V70 Cross country is één van die modellen die ik nooit gezien lijk te hebben toen deze nieuw waren (en nog minder nu het in se 20 jaar oude familiebakken zijn). Waarschijnlijk dat ik 'm daarom zo gaaf vind! :D

Tsja, blijkbaar vindt de betreffende aanbieder een fietspad of trottoir de ideale plek voor hun fotoseries.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

$_85.JPG

Ze hebben wel erg leuk spul tussen hun aanbod zitten trouwens...

Edit: ben ik heel zeurderig als ik zeg dat de bestuurdersstoel van die E36 M3 er opvallend "geleefd" uit ziet voor een auto met maar 17k op de teller? Met zo extreem weinig kilometers verwacht je niet dat het leer hier en daar al zo losjes zit en bij de wangen al wat slijtagesporen vertoont, zou je zeggen.

Ik twijfel eigenlijk of deze al eens voorbij is gekomen. Anders in de herhaling!

Helaas niet ONK, maar wel van eerste eigenaar! (tu)

Die bruine kadett(:B,echt mooi,jammer dat de verkoper ze aanbied met een setje blauwe platen(td)

D. Elzinga zei:
Tsja, blijkbaar vindt de betreffende aanbieder een fietspad of trottoir de ideale plek voor hun fotoseries.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

$_85.JPG

Ze hebben wel erg leuk spul tussen hun aanbod zitten trouwens...

Edit: ben ik heel zeurderig als ik zeg dat de bestuurdersstoel van die E36 M3 er opvallend "geleefd" uit ziet voor een auto met maar 17k op de teller? Met zo extreem weinig kilometers verwacht je niet dat het leer hier en daar al zo losjes zit en bij de wangen al wat slijtagesporen vertoont, zou je zeggen.

Die prijs is bizar voor een E36 M3, die stoel is idd wat smoezelig, komt vooral door uitdroging van het leer.
Kmstand is wel een zaak om heel erg goed te controleren door middel van meerdere punten, historie/facturen/uitlezen/ vorige eigenaren/dealers bellen, helemaal met deze prijsstelling, ik geloof het ook niet direct eerlijk gezegd.
Reëel gezien mocht de kmstand kloppen is 25k wel max denk ik.

Bofkont zei:
Die prijs is bizar voor een E36 M3, die stoel is idd wat smoezelig, komt vooral door uitdroging van het leer.
Kmstand is wel een zaak om heel erg goed te controleren door middel van meerdere punten, historie/facturen/uitlezen/ vorige eigenaren/dealers bellen, helemaal met deze prijsstelling, ik geloof het ook niet direct eerlijk gezegd.

Bedenk wel dat de de prijzen van E36 M3's het laatste jaar echt idioot gestegen zijn. Althans, de vraagprijzen. Of dat er ook daadwerkelijk voor betaald wordt weet ik natuurlijk niet, maar het heeft er alle schijn van.

Onderstaand rijtje in ogenschouw nemend, schat ik een exemplaar met 17k echt kilometers op de klok op zo'n 35 à 40 mille.

1
2
3
4
5
6
7

De tijd dat je voor minder dan 10 mille een leuke E36 M3 met wat ervaring op de kop kon tikken en voor 25 mille een in nieuwstaat verkerend exemplaar met zeer weinig kilometers had, das war einmal. :(

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/5/unieke-nissan-rasheem-4wd-automaat-met-airco-154292469.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1998
154292469_1_big.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/page/2/eindejaarsaktie-7-vw-passat-met-63-000-km-154276989.html?sr_ab=0
599 euro
154276989_1_big.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/280875912?asrc=st|as
0280875912001.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/280866218?asrc=st|as
0280866218001.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m990550023-toyota-carina-ii-1-6-xli-tc-16-1ste-eigenaar.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/seat/m990548565-seat-terra-van-benzine-zuinig-praktisch.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

Wat is dat Speurders toch een waardeloze site. Zowel thuis als op het werk openen sommige foto's gewoon niet of wil de pagina niet laden.

Valt me mee dat deze nog niet verkocht is. Geweldig ding namelijk!

Van eerste eigenaar

Bofkont zei:

In Noord-Holland stond laatst ook een E36 cabrio te koop met ongeveer dezelfde km-stand, voor 60K. Dus deze prijs klopt wel als de auto in goede staat verkeert.

Prachtige LandCruiser. Als je het mij vraagt de mooiste Land Cruiser ooit, maar wat een prijs :O
Die Tercel moet hier blijkbaar heel dichtbij staan, toch nog nooit gezien.

Terug
Bovenaan