Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Opel Omega
AutoWeek
0-951f942f-19d1-4c47-ad21-b1e69c96465e.jpg

Volvo 360
AutoWeek
0-1978e5e1-29b9-4118-af26-0a7df3ff51f9.jpg

Renault 4 F4
AutoWeek
0-9f925325-33cd-40dd-a61d-d5ce3b7284ca.jpg

E63AMG zei:
Barri zei:
Leuke Omega! Wel jammer van de Landsail banden...

Voor een paar honderd euro zet je er kwaliteitsbanden onder, dus weinig om je druk over te maken toch?
Dat is sowieso een goed idee, maar dergelijke banden zijn meestal wel een indicatie dat er op onderhoud bespaard is.

E63AMG zei:
Voor een paar honderd euro zet je er kwaliteitsbanden onder, dus weinig om je druk over te maken toch?

En dat is nou net het probleem. Waarom doet de eigenaar dat niet? Zoals Beros ook al zegt, als daar op bespaard is, waar is dan nog meer op bespaard?

Nissan GTR R34 zei:
E63AMG zei:

En dat is nou net het probleem. Waarom doet de eigenaar dat niet? Zoals Beros ook al zegt, als daar op bespaard is, waar is dan nog meer op bespaard?

Soms zet een bedrijf helaas ook wel eens, wanneer de banden aan vervanging toe zijn, een auto op dergelijke banden om kosten te besparen.

Jay DoubleYou zei:
Soms zet een bedrijf helaas ook wel eens, wanneer de banden aan vervanging toe zijn, een auto op dergelijke banden om kosten te besparen.
Ja inderdaad, ik kwam dat laatst ook tegen op een BMW X2 van meer dan 30k. "NIEUWE BANDEN!" in de advertentie zetten en dat waren dan hifly's ofzo. :cry:

Zag de Kadett gisteravond al voorbijkomen op de Instagram-pagina van Gallery Aaldering. Blijkbaar was deze bijzonder genoeg want dergelijke modellen kom je daar zelden tegen.

Een goede GSI is tegenwoordig een flinke bak geld waard (evenals andere hot hatches uit die tijd zoals de 205 GTI) dus dat je ze nu ook tegenkomt bij de meer "premium" handelaren verbaast me niet.

Vind ik ook. En stoffen bekleding… :) Denk dat je tegenwoordig eerder lederen bekleding zult aantreffen in vergelijkbare uitvoeringen van jongere modellen.

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/opel/m1771634686-opel-cadet
Leuke Kadett Caravan. Weliswaar tot MMBS omgebouwd, maar gezien hij al een trekkerkenteken heeft moet dat ook wel weer een NL auto kenteken kunnen worden.

Beros zei:
Jay DoubleYou zei:
Ja inderdaad, ik kwam dat laatst ook tegen op een BMW X2 van meer dan 30k. "NIEUWE BANDEN!" in de advertentie zetten en dat waren dan hifly's ofzo. :cry:

Wel een toepasselijke naam bij aquaplaning.:)

Jay DoubleYou zei:
Kan de aanpassing aan de motor dan ook weer ongedaan gemaakt worden?

Ja, dat moet wel kunnen. In Duitsland werden vaak auto's omgebouwd tot 25km voertuigen, en dan zat er een soort elektronicabox in die e.e.a. aanstuurde. Een vriend van me heeft laatst zo'n ding ontdaan van dat systeem en uiteraard de versnellingsbak weer geheel bruikbaar gemaakt, en dat werkt gewoon.

Wel raar dat als je het carfax rapport opent van de Honda er van de 16 keuringen in Nederland nooit een km stand is ingevuld en toch een logische verklaarbare km stand hebt.
Op het nap rapport klopt het naar geeft de betrouwbaarheid van het carfax rapport wel twijfels

https://www.autowereld.nl/suzuki/alto/0-8-gls-18-907-km-1e-eigenaar-top-staat-35860616/details.html
suzuki-alto-0-8-gls-18-907-km-1e-eigenaar-top-staat.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/daimler-other-104-one-o-four-df310-links-gestuurd-1-16-benzine-blauw-84c981fb-138a-41cc-bac6-9ea558b4d548?cldtidx=14&sort=age&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage
1280x960.jpg

https://www.venemaclassiccars.nl/classic-cars/alfa-romeo-164-3-0-v6-2343210
alfa-romeo-164-3-0-v6-6408325-en-max.jpg

929V6 zei:
Beros zei:
Jay DoubleYou zei:

Wel een toepasselijke naam bij aquaplaning.:)
Net als Landsails.

Een normale Hyundai Lantra zie je al nooit meer, laat staan de Station-variant. Ik kon me niet eens herinneren dat deze variant bestond.
91931868-3.jpg

https://marktplaza.nl/hyundai-lantra-1-5i-glx-apk-21-03-2020-rijdt-goed-nette-auto-91931868

Met die Golf II had je de occasion wedstrijd van overpriced wagens glansrijk gewonnen.
Het dubbele van de nieuwprijs vragen voor een Golf II met 75 pk motor, je moet maar durven.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=334189242&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=designo&maxFirstRegistrationDate=2002-12-31&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&searchId=80d49ff9-c017-3e6c-324b-f776d6aacb39

$_20.jpg

Bijzonder, die Golf Avenue heeft elektrisch te bedienen achterruiten, en raamslingers in de voorportieren.

rzasa zei:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/daimler-other-104-one-o-four-df310-links-gestuurd-1-16-benzine-blauw-84c981fb-138a-41cc-bac6-9ea558b4d548?cldtidx=14&sort=age&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage
1280x960.jpg
Deze Daimler was tot een week of 4 terug van mijn oom. Dit lijkt op ordinair plus 14 K cashen door de huidige verkoper. M'n broertje is erin getrouwd in deze auto 2 jaar en 5 maanden geleden. Het onderhoud viel mijn oom echter zwaarder en zwaarder en door reuma o.a. werd het sleutelen eraan gaandeweg ook moeilijker. De auto zou 'in een op te zetten' automuseum terecht komen. Dat blijkt dus nu wel anders, dit verhaal. Maar ja je hebt niet het eeuwige leven en mijn oom is ook 73 jaar oud inmiddels. Voor de mogelijk geïnteresseerde koper ter info. Kilometerstand is origineel en het is echt een schitterende auto, deze Daimler. One of a kind dus.

A BRANDHORST zei:
Deze Daimler was tot een week of 4 terug van mijn oom. Dit lijkt op ordinair plus 14 K cashen door de huidige verkoper. M'n broertje is erin getrouwd in deze auto 2 jaar en 5 maanden geleden. Het onderhoud viel mijn oom echter zwaarder en zwaarder en door reuma o.a. werd het sleutelen eraan gaandeweg ook moeilijker. De auto zou 'in een op te zetten' automuseum terecht komen. Dat blijkt dus nu wel anders, dit verhaal. Maar ja je hebt niet het eeuwige leven en mijn oom is ook 73 jaar oud inmiddels. Voor de mogelijk geïnteresseerde koper ter info. Kilometerstand is origineel en het is echt een schitterende auto, deze Daimler. One of a kind dus.

Sommige mensen zijn inderdaad niet eerlijk. We hebben ooit onze Daewoo Nubira ingeruild bij een bedrijf en kregen er 300 euro voor omdat deze naar de sloop zou gaan. Paar weken later stond het kenteken bij de RDW geregistreerd als geëxporteerd. :rolleyes:

Eerlijk of oneerlijk is natuurlijk afhankelijk van een aantal factoren. In het geval Dhr. Brandhorst Sr. de auto te koop had staan voor ~25k is er natuurlijk niets op tegen om zo’n investering proberen om te zetten in een stukje winst.
Mocht Dhr. Brandhorst Sr. de auto voor 40k hebben aangeboden, en uiteindelijk na een hoop afdingen voor 25k is gezwicht is het alsnog afhankelijk vanuit welk perspectief de koper zijn onderhandelingen heeft ingezet. Mocht er bijvoobeeld als argument gebruikt zijn dat de auto simpelweg niet meer waard is, dan snap ik zeker de frustratie wanneer dezelfde auto ineens voor 14k meer aangeboden wordt. Of in dit geval, waarbij het mogelijk is dat de koper een betere prijs heeft bedongen onder het vooruitzicht dat de auto in een museum ten toon gesteld zou worden, is het gewoon niet juist dat de auto nu met winst op de particuliere markt wordt aangeboden.

Aan de andere kant, zo'n grote markt zal er niet zijn voor zo'n auto en zal het best een hele poos kunnen duren voordat deze uiteindelijk een nieuwe eigenaar heeft. Ik neem aan dat Dhr. Brandhorst Sr. de auto niet zomaar aan de allereerste bieder heeft verkocht.

Laten we stellen dat Dhr B. de auto zeer heeft gekoesterd en opnieuw heeft laten spuiten, technisch helemaal in orde heeft gemaakt .

En in ieder geval wat anders is verteld dan dat de auto weer in de verkoop zou gaan.

Terug
Bovenaan