Wrangler zei:
Op zich wel eens met het feit dat er teveel idiote reactie komen op wat je ook maar te koop zet, maar kan de auto an sich er wat aan doen dan?
Dreigen iets met de auto te doen, terwijl je hem juist kwijt wilt lijkt me averechts werken.
Dat is zonder meer waar, maar heel vaak hoor je na afloop geluiden als "voor dat geld had ik hem wel willen hebben".
Ik had een goede 106, op wat laswerk na. Ik had ook een ervaren lasser gevonden die de auto voor 300 euro wilde lassen.
Crappy 106-jes op MP moeten 500 euro opbrengen, dus ik heb tegen het meisje gezegd dat ze er 250 euro voor moest betalen EN dat ze het spatbord moest laten lassen voor 300 euro.
Zij heeft de auto meegenomen naar een bevriende monteur en die zij letterlijk: als jij hem niet koopt voor dat geld doe ik het.
Deze monteur heeft ook het spatbordje gelast en dat meisje rijdt er al weer bij a een jaar in.
Maar ik weet hoe dat werkt op MP. Er zitten koopjesjagers die iedere nieuw aangeboden auto proberen te kopen voor zo weinig mogelijk om vervolgens die auto door te verkopen.
Dat geeft niet, dat heet handel, maar ik wil niets meer of minder dan van mijn oude auto af. Ik wil geen discussie met bandenschoppers over een paar euro meer of minder, dat is het werk van een autoverkoper. (En ik benijd ze niet. )
Juist dat is ook de kracht van wijkopenautos.nl. Zij jouw botsdoos, jij geld en verder geen gezeur. Je weet dat je er meer voor kan krijgen maar 'geen gezeur' mag ook wel wat kosten.