Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Dit maakt een lokale stickerboer zo na!

De GTI hier boven heeft volgends mij de zeldzame treser achterlichten, meestal stond het dan met een sticker op het middelste paneel.
Sommige audis hadden het ook.
Dit was het begin van een rage, smoke achterlichten.
 
Ik dacht dat VW classic parts ze te koop had, maar daar zie ik ze op dit moment niet te koop staan, deze Griekse verkoper wil er kennelijk behoorlijk aan verdienen ( let wel slechts een sticker ! )

sticker 10 millionen
 
Gelukkig hebben wij alle stickers al liggen, deze hebben we in het verleden al eens laten maken door onze buren (een reclamebureau).
 
Net iets minder smakeloos dan de blauwe lampen, die toen ook een tijdje populair waren.

s-l500.jpg
 
Stif zei:
Dit maakt een lokale stickerboer zo na!

De GTI hier boven heeft volgends mij de zeldzame treser achterlichten, meestal stond het dan met een sticker op het middelste paneel.
Sommige audis hadden het ook.
Dit was het begin van een rage, smoke achterlichten.

Altijd leuk, die tijdsoriginele toevoegingen ... ;)
De auto is een leuke basis om verder te verbeteren/op te knappen.
Het is slecht te zien, maar volgens mij kun je de naam "Treser" op het paneel lezen:
$_86.JPG

Hier een voorbeeldfoto waar het wat duidelijker te lezen is:
$_72.JPG
 
Stif zei:
Dit maakt een lokale stickerboer zo na!

Nou....:rolleyes:
Ik wil een setje nieuwe Pasadena stickers voor mijn Tornadorode Golf.
De "lokale stickerboer" in Loosdrecht vraagt er €150,00 voor om ze na te maken.
Dan toch maar liever 2x tanken.
 
Huub Type 43 zei:
Nou....:rolleyes:
Ik wil een setje nieuwe Pasadena stickers voor mijn Tornadorode Golf.
De "lokale stickerboer" in Loosdrecht vraagt er €150,00 voor om ze na te maken.
Dan toch maar liever 2x tanken.

Op volkswagen classic parts kun je de stickers nog kopen voor je auto voor slechts € 11,95 per stuk.

Vw Classic parts
 
Wat voor kleur moet je hebben? Ik heb setjes blauwe Pasadena stickers na laten maken. Heeft veel tijd gekost, maar zijn niet van origineel te onderscheiden. PB maar bij interesse.

150 euro is veel geld, maar ik kan je vertellen dat ik meer kwijt was. Het opmaken van een zeefdruk brengt nu eenmaal kosten met zich mee.
 
Gisteren is mijn Golf weer glansrijk door de APK gekomen ( reeds 25 keer ! ) , wel constateerde ik vandaag dat het motorontgrendelingssysteem ( mooi scrabble woord :) ) niet meer functioneerde als voorheen , blijkt dat dankzij de APK keurmeester het veertje afgebroken was ( te hard aan de grendel getrokken of de motorkelp dicht laten klappen) , vandaag maar een universeel veertje als vervanger gekocht, op de sloop of bij de dealer willen ze het complete vergrendelingssysteem aan je verkopen.
Indien iemand nog een origineel veertje heeft hou ik mij aanbevolen, nu moet ik de trekhandel van binnen terugduwen om de motorkap dicht te kunnen doen.
 
Mach1 zei:
Gefeliciteerd met de apk!
Bedankt, ik blijf het een mooie prestatie vinden voor een auto van deze leeftijd. Op internet vond ik deze site waar je dezelfde type auto's ziet uit 1989 t/m 1991, met wat er bij de APK geconstateerd is, blijken er toch nog een aardig aantal dezelfde VW Golf II rond te rijden, een aantal zijn ook reeds gesloopt.

RDW kenteken

Het probleem met de vergrendeling heb ik opgelost met een op maat gemaakte stevige veer, de klep valt nu weer goed in de vergrendeling.

Toch maar kijken of ik t.z.t. nog een reserve veer kan weten te bemachtigen, just in case ;)
 
Gefeliciteerd met je soepel verlopen APK. Toch bijzonder dat dit soort eenvoudige, ijzersterke auto's het zo goed blijven doen. Dat bewijst meer weer eens het betrekkelijke nut, sterker: de nadelen van allerlei nieuwerwetse elektronische onderdelen.
Dus pas maar goed op je mooie Golf. N.a.v. mijn eigen gedwongen verkoop hoor ik links en rechts roepen dat mooie Golfjes II nu snel in waarde gaan stijgen.
 
Kever1 zei:
de nadelen van allerlei nieuwerwetse elektronische onderdelen.
Gisteren in het nieuws , wat zit er tegenwoordig allemaal op een auto en gebruiken mensen dit, goed zaken als stuurbekrachtiging, centraal portier vergrendeling, elektrische ramen en verstelbare zijspiegels, ABS en airbags + airco zijn allemaal gemeengoed geworden tegenwoordig.

Maar de bijkomende zaken als keep your lane systeem, aangepaste cruise control , volledige info systeem etc. Ik zie daar het nut niet van. Veel mensen gebruiken die items niet eens, goed park assistance lijkt me handig. Maar het voorkomen dat je wegrijdt als je je autogordel niet om hebt bij een elektronische handrem vindt ik geen vooruitgang.

Daarbij kan alles ook kapot gaan, ABS lampje gaat niet meer uit, APK afkeur, lichten kunnen niet meer elektronisch versteld worden APK afkeur. Maar je cockpit verlichting die niet meer brandt , geen APK afkeur, dit lijkt me nu wel weer handig.

Ik ben gisteren ook bij mijn contact geweest die auto's spuit, maar kijken na de winterstop hoe verder te gaan met mijn Golf.
 
Tsja, een mooie originele buitenspiegel voor mijn Golf betaalde ik laatst 15 euro voor.

Mijn C-HR heeft electrische, inklapbare, verwarmde spiegels met puddle lights, knipperlicht en dode hoek LEDs erin.
Het glas is los verkrijgbaar maar anders moet je hele spiegel nemen a 600 euro. En dan is de kap nog niet in de kleur.. en hij moet er nog op!

Al die veiligheids electronica, camera´s, sensoren en radar is wel erg lekker hoor. Alsof er iemand half meekijkt met je.
Je kan/moet er nooit helemaal op vertrouwen maar toch.. gemak dient de mens tegenwoordig.

Voor het echte ouderwetse, pure autorijden heb ik immers de Golf.. :D
 
MRS zei:
Mach1 zei:
Gefeliciteerd met de apk!
Bedankt, ik blijf het een mooie prestatie vinden voor een auto van deze leeftijd. Op internet vond ik deze site waar je dezelfde type auto's ziet uit 1989 t/m 1991, met wat er bij de APK geconstateerd is, blijken er toch nog een aardig aantal dezelfde VW Golf II rond te rijden, een aantal zijn ook reeds gesloopt.

RDW kenteken

Het probleem met de vergrendeling heb ik opgelost met een op maat gemaakte stevige veer, de klep valt nu weer goed in de vergrendeling.

Toch maar kijken of ik t.z.t. nog een reserve veer kan weten te bemachtigen, just in case ;)

Ik zie mijn ex Golf (YT-32-JS) er ook tussen staan! :)

Onze GTD gaat ook maar door, inmiddels bijna 4 ton op de teller!
 
MRS zei:
Op internet vond ik deze site waar je dezelfde type auto's ziet uit 1989 t/m 1991, met wat er bij de APK geconstateerd is, blijken er toch nog een aardig aantal dezelfde VW Golf II rond te rijden, een aantal zijn ook reeds gesloopt.

RDW kenteken

Het probleem met de vergrendeling heb ik opgelost met een op maat gemaakte stevige veer, de klep valt nu weer goed in de vergrendeling.

Toch maar kijken of ik t.z.t. nog een reserve veer kan weten te bemachtigen, just in case ;)

Leuk die lijst met kentekens.
Ik zie bij mijn kenteken dat ik een APK aantekening heb voor overmatige olielekkage :confused:
Het blok is al jaren kurkdroog!! Nou ja, het zal wel.

Ik blijk die motorkapontgrendelveer ook te missen, maar ik miste hem niet. :cool: Ik druk blijkbaar steeds zonder erbij na te denken de hendel weer terug.
 
Inderdaad absoluut niet verkeerd. Maar houd er wel rekening mee dat het hele front is opgedrukt, dus alleen de bumper vervangen is wat kort door de bocht.
 
Kijk maar eens goed naar de achterbumper. Ik denk dat deze een kop-staart aanrijding heeft gehad. Reken maar dat ie goed krom is.
 
De auto van Kever1 staat te koop bij een bekende, zie volgende link : VW Golf MK II GT

Kever 1 had de auto al geperfectioneerd, benieuwd behalve poetsen en van binnen schoonmaken, of er nog iets aan gedaan is ?

Toch jammer dat door de symboolpolitiek van de grote steden mensen die daar wonen en komen gedwongen worden om van hun dierbare auto's afstand te doen of zelfs te laten slopen met geld toe.

We leven in een vreemd tijdperk waar consumeren voorop staat en behoud van erfgoed , rollend of niet in Nederland geen prioriteit is.
 
Ik heb vandaag mijn Golf geschorst voor de aankomende winter, accu eruit, banden goed op spanning , antivries o.k. , alle rubbers van de deuren goed ingevet, ramen op een kier en een plastic zeil erover.

360.jpg


Laat de winter maar komen, volgend jaar Maart gaat hij weer uit de stalling.

Edit:

Ik heb nog wat zitten lezen op internet, en zoals Barri al zei plastic ademt niet, ik heb het veranderd in een autohoes die ademt ;)
 
Goed bezig! Maar zou je dat plastic wel doen? Ik snap dat je de auto wil beschermen tegen vuil, maar plastic ademt niet en dat lijkt me niet bevordelijk. Ik zou een autohoes met zachte binnenkant gebruiken.
Voor binnengebruik heb je veel mooie hoezen.

Ik zit ook te denken of ik de VR6 zou schorsen. Scheelt alleen aan HSB al zo'n €40 a €50 per maand. Maar waar moet ik 'm dan neerzetten... Kan hier onder een afdak in de tuin, maar dan staat de aanhangwagen 'buiten'. Of ergens buiten bij een boer, maar dat is ook niet ideaal.
 
De garage's waar de auto's in staan zijn niet de best onderhouden garage's, vroeger waren die vochtig maar dat valt nu mee, de garage daken en deuren zijn vernieuwd, muren achter heb ik vocht proof gemaakt. Plastic heb ik veranderd in een autohoes.

Ondertussen ben ik de accu al aan de druppelaar aan het opladen, nadat ik met de auto gisteren nog heen en weer naar Amersfoort gereden ben.

Het schorsen ging super makkelijk , met je Digid en online bij de RDW, tevens is mijn verzekering opgeschort. Kijken hoe ik de auto ga missen in de wintermaanden. Hij blijft in ieder geval van de pekel verschoont.

@Barri , ik zou de VR6 toch ook gaan schorsen voor de winter, je hebt een hoop moeite en laswerk gedaan om hem weer goed te krijgen. De pekel verdiend de auto niet meer. Dan maar de aanhangwagen naar buiten toe en onder een goed zeil zetten.
 
Ben aan nieuwe winterbandjes toe voor de 13" Tecnocast velgen. Op zich niet zon groot probleem maar nu kom ik een setje zilvergrijs gespoten 14" Avus "snowflake" velgen tegen voor vijf tientjes. Dus de grote vraag is even of ik nieuwe banden op de 13" Tecnocast ga doen of meteen overstap naar de Avus velgen en daar nieuwe winterbandjes op doe.

Prijstechnisch is op de 13" nieuwe banden interessanter.. maar een setje Avus-jes voor 5 tientjes is best koopje... Wat zouden jullie doen??
 
Zolang die Avus snowflakes hun hart en binnenvakken nog zwart hebben, vind ik ze prachtig en zou ik ze zeker doen. Als ze geheel aluminium-grijs zijn, vind ik ze een stuk minder en vind ik de Tecnokast juist mooier.
 
De Avus zijn wel geheel zilvergrijs.. vandaar de prijs waarschijnlijk ook.
De Tecnocast hebben hun eerste (originele) laklaag nog en zijn op zich prima..
 
Norev is bezig met een 1:43 schaalmodel van de Golf II GTI 16V, met dikke bumpers. Hun kwaliteit is doorgaans dik in orde dus dit wordt er een om in de gaten te houden.
 
Wauw, dat ging best snel. En dat met zo'n vraagprijs.
Gelukkig dat je 'm aan een specialist verkocht hebt, want hoewel ze er vast aan verdiend hebben, heb jij er vast meer dan de oud ijzer prijs voor gekregen.
Wat komt er nu ook alweer in de plaats?
 
Wat ik gekregen heb, komt in de buurt van wat ik destijds betaald heb. Maar dat was wel fors minder dan de vraagprijs...

Hoe verder? De Kever staat voorlopig op stal. Heb nu snel gekozen voor een Audi A4 Avant 1.8 T: heb ik altijd een mooie auto gevonden. Wel ééntje uit 2002, dus nog voor die grote muil van een singleframe-gril in de mode kwam. Denimblauwe kleur, rijdt erg lekker, maar verder niet bijzonder.
Voor later denk ik aan een Audi A2... Lekker apart.
 
Wel jammer dan, maarja.
Zo'n A4 Avant 1.8T lijkt me ook een heerlijke auto. En mooi inderdaad, de laatste modellen voor de single-frame-grille! (y)
 
Dat klopt, en ik zal je vertellen waarom dat niet gebeurd is: heb altijd gedacht dat voor een A2 geen trekhaak voor met kleine aanhanger (lees: Eriba Pan) mogelijk is. Blijkt me nu ineens dat dat wel kan. Even goed: eerst een tijdje genieten van de A4, dan maar weer eens verder zien. Hoef ook niet altijd zeven jaar (190 D 2.5) of tien jaar (Passsat Variant GT VR6) met een auto te doen, toch ;) ?
 
Kever1 zei:
Zolang die Avus snowflakes hun hart en binnenvakken nog zwart hebben, vind ik ze prachtig en zou ik ze zeker doen. Als ze geheel aluminium-grijs zijn, vind ik ze een stuk minder en vind ik de Tecnokast juist mooier.

Ik ben het met Kever1 eens dat zilvergrijs gespoten Avussen het eigenlijk verdienen om in originele kleurstelling gebracht te worden.
Dat zal echter een heel ander prijskaartje hebben dan je wilde uitgeven aan een setje wintervelgen.

Laat je voor de 13" winterbanden goed informeren over de productiedatum. Ik heb eind december 2015 een setje Fulda Kristal Montero 3 winterbanden 175/70R13 gekocht bij een grote landelijke bandenketen en gisteren viel mijn oog op de DOT code 3112. Ze waren dus toen al 3,5 jaar oud. Bij mijn kilometrage zijn ze eerder 10 jaar oud dan dat ze versleten zijn. Volgende keer beter opletten.
 
Dank! Geldt dat voor de 1.4 TDI's en/of voor de 1.4-tjes?
Het schijnt dat je de 1.6 FSI beter kan laten staan.

Reed zelf proef met een 1.4 TDI: een openbaring!
 
De TDI zou mijn keus zijn, heerlijk blokje. Door het lage gewicht valt de MRB ook mee en het verbruik is heerlijk laag.
De VAG 16V 1,4s uit die tijd hebben vaak last van kantelende zuigers, hoewel ik dat nog niet heb gehoord over de A2.
 
Barri zei:
Ik zit ook te denken of ik de VR6 zou schorsen. Scheelt alleen aan HSB al zo'n €40 a €50 per maand. Maar waar moet ik 'm dan neerzetten... Kan hier onder een afdak in de tuin, maar dan staat de aanhangwagen 'buiten'. Of ergens buiten bij een boer, maar dat is ook niet ideaal.

Die van mij staat gewoon achterhuis bij een boer, buiten ja, dat staat hij namelijk de overige negen maanden ook.
Geen probleem, voor de tijd goed wassen en in de wax en dat over drie maanden weer.
 
Klassiekerrijder zei:
De VAG 16V 1,4s uit die tijd hebben vaak last van kantelende zuigers

Dat hoor je inderdaad veel, waar dit toe lijdt geen idee ik weet wel dat ze uiteindelijk gaan tikken, en dat hoort niet goed alhoewel ze met pittige kmstanden staan op MP.
Vergeet ook niet dat de bakken van de 1.4 niet zo'n beste reputatie hebben.
 
Terug
Bovenaan