Jay DoubleYou
Asfaltkampioen
Als er een gaatje in de uitlaat zit klinken ze nog leuker. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Barri zei:Voor zo'n goedkoop/licht autootje scheelt dat toch bijna niks?
Engineer2 zei:Financieel maakt het volgens mij weinig uit. Het kan wel makkelijker zijn om te verzekeren tegen taxatie waarde ipv dagwaarde. Mijn Alfa 164 is nu nog youngtimer (bijna oldtimer al) en heb ik zo al enkele jaren verzekerd. Met korting omdat er in de winter niet mee gereden wordt en de auto binnen gestald staat. Het verschil tussen dagwaarde en taxatiewaarde is een factor 10 ongeveer dus dat wilde ik wel zeker weten.
Wel zijn er aanvullende voorwaarden. Ik mag er bijvoorbeeld geen woon-werk verkeer mee rijden en ook geen boodschappen mee doen.
Durashift zei:Iemand heeft ooit de moeite genomen om een Citybug om te bouwen naar elektrische aandrijving.
Weinig kilometers op de klok.. wél even de kosten voor nieuwe batterijen meetellen...:T
https://www.autowereld.nl/citroen/c1/occasion-33994673/details.html
stif zei:Maar dit lijkt me een fabrieksauto.
Mocht er wel iemand dit hebben omgebouwd dan vraag ik me af van wie? het is zeker geen prius.
En wat is er met de accuś gebeurd, nu al stuk of iets, gevalletje beunhaas misschien.
Auto encyclopedie zei:En dit is klokje rond nummer ?
Klassiekerrijder zei:Leuk, de 107 komt ook nog eens in mijn verzameling omdat ik in die versie het meeste heb gereden.
Noem er eens één?Jay DoubleYou zei:
speedtouch zei:Noem er eens één?Jay DoubleYou zei:![]()
Mechanix zei:Dus het is slechts een gedachtenspinsel?![]()
bob 1729827 zei:Ik heb sinds vandaag een Aygo uit 2017. Super autotje! Ik vind het echter vrij moeilijk om fatsoenlijk in de 1e versnelling weg te rijden. Het kan ook komen doordat ik hiervoor een jaar in een automaat gereden heb, maar als ik weg wil rijden dan lukt dit bijna niet zonder dat de auto als een jekko in de toeren schiet. Het gaspedaal is extreem gevoelig dus bij de lichtste druk schiet al hoog de toeren in. Ik heb het idee dat de koppeling juist wat later opkomt. Vandaar dat het doseren lastig is.
Is misschien ook iets wat gewoon even moet wennen. Of is dit iets wat bij alle aygos/107/108s/c1s zo is?
edit: Daarnaast dacht ik dat deze auto’s Apple Carplay zouden moeten hebben als ze het touchscreen scherm hebben. Ik heb namelijk een xplay pakket maar het is mij nog niet gelukt om hier apple carplay op te krijgen. Ligt het aan mij of wordt dit gewoon niet ondersteund bij de 2e generatie?
Jay DoubleYou zei:bob 1729827 zei:Ik heb sinds vandaag een Aygo uit 2017. Super autotje! Ik vind het echter vrij moeilijk om fatsoenlijk in de 1e versnelling weg te rijden. Het kan ook komen doordat ik hiervoor een jaar in een automaat gereden heb, maar als ik weg wil rijden dan lukt dit bijna niet zonder dat de auto als een jekko in de toeren schiet. Het gaspedaal is extreem gevoelig dus bij de lichtste druk schiet al hoog de toeren in. Ik heb het idee dat de koppeling juist wat later opkomt. Vandaar dat het doseren lastig is.
Is misschien ook iets wat gewoon even moet wennen. Of is dit iets wat bij alle aygos/107/108s/c1s zo is?
edit: Daarnaast dacht ik dat deze auto’s Apple Carplay zouden moeten hebben als ze het touchscreen scherm hebben. Ik heb namelijk een xplay pakket maar het is mij nog niet gelukt om hier apple carplay op te krijgen. Ligt het aan mij of wordt dit gewoon niet ondersteund bij de 2e generatie?
Volgens mijn moeder gaat de koppeling bij de 107 ook zwaar. Ander nieuws: Er is in de familie een Aygo vertrokken, maar ergens anders ook weer eentje bijgekomen.![]()
haarr zei:@bob 1729827: ik denk dat het gewoon even wennen is. Koppeling iets eerder en gas wat voorzichtiger behandelen.
Mijn aygo is overigens uit 2017 en heeft 85k km op de teller. Dus er zou in principe nog niks kapot mogen zijn zou je zeggen. Ik dacht misschien komt het ook wel omdat de motor weinig vermogen en koppel heeft dat het daarom zo beroerd rijdt in de lage toeren bij de 1/2e en achteruitversnelling?Ik heb meerdere koppelingen meegemaakt die begonnen te slippen door te 'happen'. Langzaam aangrijpen en stijgende toerentallen is de volgende fase.
Motorsteun is ook een optie.