Het Grote Register Topic - deel 2

3 x Citroën Visa, Lelystad, Kampen en een oude uit Amsterdam.

IMG-9128-Rez.jpg
IMG-0137-Rez.jpg
GVBA-796-Amsterdam-Willemsparkweg-00602-Copyright-Olaf-Horn.jpg
 
Ik denk dat de polo movie een duitser is, google zegt me dat (tussen de regels door) op de duitse ebay staat een folder te koop met foto's van elke pagina. Leuk.
 
Ik was inderdaad zo enthousiast dat ik niet had gezien dat de Peugeot 205 oude kentekenplaten heeft met APK sticker en de foto uit de jaren 90 komt.
En dat ze de wagens even snel naar de nieuwe plaats van bestemming reden (zwaar illegaal, maar dat terzijde).
Ik was in de veronderstelling dat iemand deze wagens anno 2015 had gespot.
Volgende keer maar even beter analyseren alvorens het te posten.
 
  • Leuk
Waarderingen: XBXG
Opel rekord op grijskenteken, Hans Verkerk keukens reed daar mee.
En idd duidelijk een foto uit de 90's.
 
Niet dagelijks hier online, maar ik blijf volgen: dank voor de foto's van de Polo's.
Jammer dat die leuke striping minder mooi wordt van de beige steilheck: toendertijd te koop bij de dealer.
Actiemodel Movie uit Duitsland inderdaad: zwart hemeltje vind ik een leuk detail (normaal alleen verkrijgbaar in de GT)
 
Hier al een tijdje niks geschreven. En zoals al werd geschreven; ook ik ben op Flickr actief. En daar probeer ik dan meestal ook iets te schrijven onder een foto over wat we zien.

De witte Z-007-NG is B45015-19: had ooit een wit dak en rood leder interieur.

Mijn archief omhelst nu zo'n 2650 (van 10865 geproduceerde) TC2's gebaseerd op het productienummer. Door wisselen van buitenlandse platen is dat voor mij geen optie om bij te houden. En Nederlandse data is wel leuk, maar ook redelijk overzichtelijk. Ik zal jullie laten zien hoe ik soms de productienummers achterhaal.

Hier een paar voorbeelden:
B40043-14. Er zijn in Spanje maar 22 TC2 verkocht. En ééntje was een 323i Automaat. Nog even kijken: balticblau, stof pacific en blauw dak klopt. Dus hier hangen we productienummer 43 aan.
53894411147_639037f067_c.jpg

B44919-66. We zien een burgundrode 323i of 325i (gezien de uitlaten) met een weinrood dak: zelfs met coupé-top (hardtop). Het interieur is beige. Dan komen we op twee auto's uit: B44919-66 en B47033-66 (de 66 staat voor hardtop, softtop begint met 1 ipv 6). B44919-66 is door Baur gebruikt op de IAA Frankfurt 1985. Zeer waarschijnlijk dat ze hem daarom hebben voorzien van een BBS-kit.
53894400177_e41a8066db_c.jpg

B47128-18. Een 325iX; daarvan waren er 114 stuks. Maar maar één exemplaar werd verkocht met een Becker radio. En wel door Autohaus Kathan in Bad Wiessee. En laat dat nu op zo'n 20km zijn van het aangegeven telefoonnummer. Maar hoe zit dat nou met die hardtop? We zien immer -18 (sonnenland beige). Gelukkig bestaat deze auto nog; blijkbaar is er later seperaat nog een hardtop bij gekocht, in de kleur beige.
53895334331_dbc8b55b4b_c.jpg

B47824-13. Een rechtsgestuurde 316, dat is nog redelijk makkelijk te zien. De ruitenwissers wissen andersom en we zien het grote luchtfilter (koekenpan) van de carburateurmotor. Maar gelukkig heeft de fotograaf nog net een stukje van de kleursticker op de foto gezet. "Gaz" is nog net te lezen. Dat kan enkel Gazellenbeige zijn. Daar zijn er twee stuks van gemaakt. Het dak lijkt zwart, maar een vies bruin dak lijkt ook snel zwart. Gelukkig zijn er nog interieurfoto's, waarop duidelijk een anthracit interieur op is te zien ipv het groene interieur van B47312-15.
53895320976_73805cd72e_c.jpg

B48323-13. De verkoper van deze auto heeft ook foto's gemaakt van de deurposten, welke de originele kleur verraden. Dit is mineralblau. Slechts 6 TC2's kregen deze kleur. Dit is een 316: in Belgie (waar deze auto ook te koop staat) werden nog tot zomer '88 gefacelifte wagens geleverd met carburateur. En er is slechts één wagen in minralblau verkocht in België: uiteraard deze 316.
53895561628_9425cc59b6_z.jpg

B47424-15. 14 TC2 werden geleverd in Nerzbraun-metallic. In Nederland was er ééntje: deze 316 welke nu bij Venyard te koop staat.
53895559803_10d041336a_c.jpg

B48495-13. Op vakantie in Rhodos duikt er een Baur achter ons op. Dat is nooit goed voor mijn hartslag, maar gelukkig weet mijn vrouw meteen al dat Rhodos-stad nog even moet wachten. Goed kijken waar hij heen gaat, voorbij laten gaan, en achtervolgen is het devies. Gelukkig stopt de auto vlot bij een winkel en kan ik Antreas (eigenaar) vragen naar het Baur-nummer.
53895575923_f72f04975c_c.jpg


Gr Jeroen
 
Die 75'er Polo staat in een Renault showroom te Zevenbergen, van nieuw t/m 2018 had ie slechts één eigenaresse.
Heb ook nog wel foto's met die dame achter 't stuur: gezien de grijze haren, vrees ik dat ze nu niet meer in staat om zelf auto te rijden.
De Polo 2 Coupe 'hoort' bij De Boxer, garage voor luchtgekoelde VW's.
Dank voor de foto's.
 
Wordt het UK kentekenregister nog bijgehouden?
Ik kom zojuist er achter dat op een oude foto/postkaart van station Echt een UK kenteken blijkt te staan:

UK-86-72 Wat voor auto het is kan ik niet achterhalen en ik herken het ook niet.
afb2.jpg

(kenteken is op de kaart zelf wel goed leesbaar)

Kenteken helaas niet meer opvraagbaar.
 
Wordt het UK kentekenregister nog bijgehouden?
Ik kom zojuist er achter dat op een oude foto/postkaart van station Echt een UK kenteken blijkt te staan:

UK-86-72 Wat voor auto het is kan ik niet achterhalen en ik herken het ook niet.

(kenteken is op de kaart zelf wel goed leesbaar)

Kenteken helaas niet meer opvraagbaar.
Jawel hoor. Heb ook nog niet scherp wat voor auto dit is. Bedankt!
 
Op FB iemand in de groen 'luchtgekoelde VW Club Nederland' die op zoek is naar de 56-59-UK. Die heb je vast wel ergens in het archief, Ukkie?
 
Nee, deze niet. Wel een paar kentekens die er vlakbij zitten. Kenteken is nog wel geregistreerd, maar lijkt al heel lang te slapen.
 

Volkswagen Polo​

1.05 C​

PB-84-DZ

Gesloopt weliswaar, maar misschien mooi voor de verzameling?,
Kwam het kenteken tegen op YT 'Blik op de Weg'
search
 
Laatst bewerkt:
@Arievectra: gedemonteerde exemplaren hou ik niet echt bij. 1e generatie Polo en bijzondere uitvoeringen oid wil ik nog welles opslaan in de fotocollectie. Maar bijv. de slooptopic bekijk ik niet eens: word ik een beetje depri van....

Geheel volgens traditie vóór 't einde van 't jaar is mijn jaarlijkse registercontrole voltooid: https://www.type86c.nl/aantallen.html
In 't huidige tempo verwacht ik dat er volgend jaar in totaal +/- 2000 stuks over zijn van de eerste 2 generaties Polo's (en aanverwanten) bouwjaren 1974 t/m 1994.
Ondertussen is net iets meer dan de helft van die aantallen voorzien van foto's, mede door de foto's van de spotters hier: waarvoor dank!
 
Terug
Bovenaan