Hier al een tijdje niks geschreven. En zoals al werd geschreven; ook ik ben op Flickr actief. En daar probeer ik dan meestal ook iets te schrijven onder een foto over wat we zien.
De witte Z-007-NG is B45015-19: had ooit een wit dak en rood leder interieur.
Mijn archief omhelst nu zo'n 2650 (van 10865 geproduceerde) TC2's gebaseerd op het productienummer. Door wisselen van buitenlandse platen is dat voor mij geen optie om bij te houden. En Nederlandse data is wel leuk, maar ook redelijk overzichtelijk. Ik zal jullie laten zien hoe ik soms de productienummers achterhaal.
Hier een paar voorbeelden:
B40043-14. Er zijn in Spanje maar 22 TC2 verkocht. En ééntje was een 323i Automaat. Nog even kijken: balticblau, stof pacific en blauw dak klopt. Dus hier hangen we productienummer 43 aan.
B44919-66. We zien een burgundrode 323i of 325i (gezien de uitlaten) met een weinrood dak: zelfs met coupé-top (hardtop). Het interieur is beige. Dan komen we op twee auto's uit: B44919-66 en B47033-66 (de 66 staat voor hardtop, softtop begint met 1 ipv 6). B44919-66 is door Baur gebruikt op de IAA Frankfurt 1985. Zeer waarschijnlijk dat ze hem daarom hebben voorzien van een BBS-kit.
B47128-18. Een 325iX; daarvan waren er 114 stuks. Maar maar één exemplaar werd verkocht met een Becker radio. En wel door Autohaus Kathan in Bad Wiessee. En laat dat nu op zo'n 20km zijn van het aangegeven telefoonnummer. Maar hoe zit dat nou met die hardtop? We zien immer -18 (sonnenland beige). Gelukkig bestaat deze auto nog; blijkbaar is er later seperaat nog een hardtop bij gekocht, in de kleur beige.
B47824-13. Een rechtsgestuurde 316, dat is nog redelijk makkelijk te zien. De ruitenwissers wissen andersom en we zien het grote luchtfilter (koekenpan) van de carburateurmotor. Maar gelukkig heeft de fotograaf nog net een stukje van de kleursticker op de foto gezet. "Gaz" is nog net te lezen. Dat kan enkel Gazellenbeige zijn. Daar zijn er twee stuks van gemaakt. Het dak lijkt zwart, maar een vies bruin dak lijkt ook snel zwart. Gelukkig zijn er nog interieurfoto's, waarop duidelijk een anthracit interieur op is te zien ipv het groene interieur van B47312-15.
B48323-13. De verkoper van deze auto heeft ook foto's gemaakt van de deurposten, welke de originele kleur verraden. Dit is mineralblau. Slechts 6 TC2's kregen deze kleur. Dit is een 316: in Belgie (waar deze auto ook te koop staat) werden nog tot zomer '88 gefacelifte wagens geleverd met carburateur. En er is slechts één wagen in minralblau verkocht in België: uiteraard deze 316.
B47424-15. 14 TC2 werden geleverd in Nerzbraun-metallic. In Nederland was er ééntje: deze 316 welke nu bij Venyard te koop staat.
B48495-13. Op vakantie in Rhodos duikt er een Baur achter ons op. Dat is nooit goed voor mijn hartslag, maar gelukkig weet mijn vrouw meteen al dat Rhodos-stad nog even moet wachten. Goed kijken waar hij heen gaat, voorbij laten gaan, en achtervolgen is het devies. Gelukkig stopt de auto vlot bij een winkel en kan ik Antreas (eigenaar) vragen naar het Baur-nummer.
Gr Jeroen