Het grote Kever-topic!

Gisterochtend bij de post: een flitsboete op kenteken van de Kever! :eek: De eerste boete in 25 jaar voor het wagentje... 56 km/u waar je 50 mocht, oeps :D Je moet er wel je best voor doen met een Kever, maar het lukt o_O

Bollenrit Keverling:
07052006.jpg

07052006009.jpg

07052006008.jpg

07052006010.jpg

Gefeliciteerd! :LOL:

Ik ben trouwens van plan naar de Bollenrit te gaan, maar mn bijrijder van vorig jaar en de mede-eigenaar van mn ex-Kever willen allebei ook mee... En hier in de buurt kan je nergens een Kever huren :p
Dus we moeten op de parkeerplaats maar bedelen waar we mee kunnen rijden :)

Dank u :D

Wanneer en waar (ja, de bollenbuurt.. :D) is dat dan, die Bollenrit?? Dat moet bij in de buurt zijn!

Hm.. das dichtbij, én een mooie omgeving. Zal thuis ff kijken of ik kan!

Moet je zeker doen! Is een leuke rondrit. Vorig jaar een overstelpende belangstelling. Misschien moeten ze er dit jaar maar een maximum aan maken, want het was wel erg groot :)

Verder al een paar dagen lekker in m'n 70er gecruised. Die uitlaat ben ik toch wel snel beu aan het worden... Het geluid is me toch wat te sterk. Bovendien zitten er nu twee gaten in de motorruimte (op de plaats waar normaal de spruitstukvoorverwarmingsbuizen zitten) én een gat op de plek van de voorverwarming van het luchtfilter (het sportluchtfiltertje heeft geen voorverwarmingsstand). Dat is voor de koeling van de motor geen goede zaak. Ben al wat onderdelen aan het verzamelen, zoals goede kachelpotten, een origineel luchtfilter etc.

Verder afgelopen weekend nog de spanningsregelaar moeten vervangen, want die hield er mee op.. En bezig met de kofferklepsluiting. De kabel zit niet goed en de klep valt dus niet in het slot. Heb al wat vervangen, maar nog niet alles in orde. To be continued :)

Grtz,
Bram.

Vorig jaar 65 auto's idd... De route gaat nu wel over iets ruimere wegen, heb ik begrepen... Als dat stukje bij de duinen er nog maar wel in zit! (y)

Dat hoop ik ook, want dat was een superstukje, zeker als je elkaar dan ook tegenkomt en zo :)

Tis ff rijden, maar ik ben er zeker bij. Met lekker weer hoop ik, want dan gaat de 59er mee met de kap open :cool:

Grtz,
Bram.

Klinkt goed jongens, moet je je daar nog ergens voor opgeven of mag je gewoon verzamelen daar in Sassenheim??

Je ziet niet veel Kevers hier in de buurt valt mij op, toevallig zie ik nu elke ochtend in de spits een tegemoetkomende 50 Jahre Kever en al een paar keer in Zoeterwoude een toffe oranje T2a personenbus. Ze komen weer uit de stallingen! :D

Niet veel Kevers in de randstad? Dacht toch dat er daar ook veel reden!

Vorig jaar hoefde je je niet op te geven. Maar misschien door de drukte dit jaar wel. Daar is iig nog geen melding over gemaakt. Als er meer info is zal het hier ook vast wel gepost worden ;)

@Barri: waar is je keverling ;)

Grtz,
Bram.

Op Keversite zag ik zo gauw niets over inschrijven!

Ik weet dat er hier vele Kevers en andere luchtgekoelden moeten zijn, maar je ziet ze gewoon bijna nooit! Zeker niet in de winter, logischerwijs. Maar toch...

Dat is toch een wagenpark om jaloers op te zijn! :eek:

Toch nog opvallend veel verschillen tussen die 2 Kevers!

Niet jaloers worden Berry, kan bij jou ook altijd nog ;) Ik ben ook pas in 2004 begonnen :)

Tussen beide wagens zit 10 jaar, maar daarin is veel gebeurd! Vooral natuurlijk de facelift van 1967 naar staande koplampen... Maar verder zijn er te veel verschillen om op te noemen...

Grtz,
Bram.

Volgens mij is van de carrosserie geen onderdeel hetzelfde!

Niet jaloers worden Berry, kan bij jou ook altijd nog Ik ben ook pas in 2004 begonnen
Een wagenpark dat bestaat uit enkel twee Kevers zal er bij mij niet komen, maar een wagenpark met daarin een mooie Kever (en het liefst daarnaast nog een luchtkoeler, T1, T2 of 911) zal er toch zeker wel komen!

Leuk karretje, maar 'kwijl'? ;)

Zie je zondag op de bollenrit! Heb er zin in, wordt vast weer net zo super als vorig jaar :)

Grtz,
Bram.

Hij is erg netjes! En vast buiten mn budget, maar toch redelijk goedkoop! Maar dit ding ziet er echt goed uit! Perfecte kleur ook voor een Kever!!

En 'kwijl' dus inderdaad omdat ie eigenlijk redelijk 'bereikbaar' is.
tot zondag inderdaad! Ik kom met de Golf denk ik, en stap daar wel ergens in (met mn bijrijder, die vorig jaar ook mee was en ook een Kever wil kopen :D)

Haha, het is ook wel een leuk Kevertje! Zolang het kevervirus maar blijft zitten bij jou en die vriend van je is het goed :)

Grtz,
Bram.

Volgend jaar rijden er 2 Kevers meer rond in deze omgeving, gok ik zo :p

Ik zou toch bijna vragen of ik deze Kever ff kan lenen voor zondag :D

Wie niet waagt, die niet wint ;) Zo heb ik ook ooit de Kever van een toenmalige collega meegekregen toen ik zelf nog geen Kever had :D

Grtz,
Bram.

Gezien het feit dat het op het strand toch echt nog net iets te fris is, ben ik morgen voor 99% zeker met een maat van me bij de Bollenrit!

Je hoeft je nergens in te schrijven toch?? Kan het althans niet vinden op Keversite.

groeten,
Sander

Nee, je hoeft je nergens in te schrijven. Gewoon naar Van de Valk in Sassenheim komen :) CU 2morrow :cool:

Grtz,
Bram.

Zo, allemaal genoten vandaag?? Wij wel! Topdag: schitterend weer, mooie omgeving, geweldige auto's :D

Bram ongeveer 1 sec. gesproken, Barri niet gezien... reed je mee met de Golf??

Mijn Golf stond aan het begin van de parkeerplaats. Ik reed mee in die prachtige zwart/witte T1. Ik heb jou inderdaad ook niet gezien...

Oei, dat was idd wel een heel erg mooie! Er reed ook een gele T2 Westfalia mee, werkelijk schitterend. Volgens mij wil ik ook niet weten hoeveel geld de eigenaar in zoiets heeft gestoken...

Die T2 Westfalia was ook erg mooi ja!
De T1 waarin ik meereed had die eigenaar zo gekocht. Hij had 'm pas. Auto komt uit Amerika.

Hey allemaal,

Het was weer een supergave rit! (y) Nog enigszins brak van een avondje stappen in Amsterdam was de rit wel enigszins slopend :) Maar ik heb weer genoten. Mijn 59ertje zat vol (4 personen) en heeft de rit goed volbracht. Ik heb geen foto's gemaakt, er waren voldoende fotografen aanwezig en ik wilde mijn batterijen even sparen voor Koninginnedag in Amsterdam ;)

@Barri: jij hebt een prima 'ride' gevonden joh! Wat een prachtige spijlbus was dat!!
@Sander: was idd wel erg kort. Ik moest helaas in Noordwijk ook vrijwel meteen weg, want de ovaal van Oscar moest nog van het startpunt naar huis gesleept worden :( Was m'n tweede ritje in een ovaal ;) Maar echt lekker rijden is het met een korte sleepkabel er tussen..

Op https://www.keversite.nl/fotoalbum/photos.php?id=175 staan al weer veel foto's :)

Grtz,
Bram.

Die T1 had idd nog het USA kenteken op de bumper :D

Je 59er heeft lekker mogen werken dus op zn oude dag Bram! ;) Lekker toch even, was een heerlijk dagje. Er staan idd meer dan genoeg foto's weer op de site.
Wij waren in Noordwijk ook ineens iedereen kwijt, maar toen hadden we het ook wel gehad inmiddels. Lekker naar huis en aan het bier gegaan :D

groeten,
Sander

@Barri: jij hebt een prima 'ride' gevonden joh! Wat een prachtige spijlbus was dat!!
Eerst leek ie wat afwachtend, alsof ie alleen wilde rijden. Maar hij pikte ons toch op, toen we alweer bij mn Golfje stonden. Erg aardige gast en inderdaad een prachtige T1!!! Ik weet al waarvoor ik ga sparen (Kever en een T1)!!

Was je al weer van plan om dan maar niet mee te rijden :eek: Gelukkig maar dat je dan toch nog mee mocht...

Sorry dat er bij mij geen plek was, omdat die beige ovaal er mee op hield.. Die waren ook met vieren, twee bij mij erin en twee in de cabrio van Kaag.

Er is trouwens ook een film gemaakt: https://zzfilm.keversite.nl/bolle.avi (wel ff 'opslaan als', want hij is 8 minuten lang en veel mb groot!). Geeft de sfeer prima weer :)

Grtz,
Bram.

Was je al weer van plan om dan maar niet mee te rijden
Sja, ik ken bijna niemand en dr was ook niet zoveel plek... Anders was ik idd maar achter die cabrio aan gaan racen met mijn Golf...

Filmpje heb ik idd gezien. Ziet er weer gaaf uit!!

Overigens, ik heb nog een andere leuke klassieker gezien. Geen Kever, maar wel erg leuk: <https://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6639>
Even aan mn monteur voorleggen, wat het probleem met de motor zou kunnen zijn. Toch een retegaaf ding, voor €500,- :)

Da's ook een lachen karretje :) €500 is iig niet veel!

De volgende keer als er geen plek is moet je me maar ff aanspreken joh! Ik ken genoeg mensen en dan was er zo een plekje voor jullie geweest!!

Grtz,
Bram.

wat is eigelijk het minimale bedrag waar je een kever met APK kan kopen?

Pffff, dat is erg lastig aan te geven. Je hebt rotte bakken voor meerdere duizenden euro's en harde maar minder mooie exemplaren voor 500 euro. Maar voor een apk-waardige Kever moet je over het algemeen toch wel rekenen op minimaal (!) 1000 a 1500 euro... En dan moet je nog steeds errug goed opletten, want een apk zegt zeker niet altijd wat over de staat van de auto.

Grtz,
Bram.

Mielcitrofiel Schreef:
-------------------------------------------------------
> wat is eigelijk het minimale bedrag waar je een
> kever met APK kan kopen?

In Hilversum staat er nu een Kever te koop met APK voor €1200,-. Dat vind ik wel weinig. Een Spaarkever van 1976, appeltjesgroen. Voor deze wilde ik toevallig 2 jaar geleden ook kijken, maar toen was ie net voor mn neus verkocht.

De volgende keer als er geen plek is moet je me maar ff aanspreken joh! Ik ken genoeg mensen en dan was er zo een plekje voor jullie geweest!!
Fijn dat ik het weet! Maar volgende keer hoop ik toch zelf weer een Kever te hebben ;) ;)

1200 euro is idd wel weinig... meestal is dat weinig soeps voor die prijs! Vanaf zo'n 2000 a 3000 euro heb je een betere kans op succes.

Maar zoals ook altijd geadviseerd op keversite.nl: neem een kenner mee en ga niet alleen!! Er zitten aan een Kever genoeg potentiële rotte plekken die je als leek niet vindt...

Grtz,
Bram.

Ik heb dit weekend ook een kevertje gekocht

Volkswagen Kever 1300
1970
44pk
groen
automaatje

Foto's volgen volgende week als ik hem afhaal in Duitsland :)

Mooi bouwjaar, net als mijn dagelijks Kever (y) Ben benieuwd naar de foto's!! Neem trouwens aan dat het een halfautomaatje is: met 2 versnellingen, maar zonder koppeling.

Gefeliciteerd :)

Grtz,
Bram.

Ja, een stad en een buitenwegversnelling: kicken! :D Laatst ook in een Simca 1000 Halfautomaat meegereden, daar hebben de versnellingen namen: 'Ville', 'Tour', etc. Geweldig!

Gefeliciteerd Caye, ben benieuwd naar foto's!

Mooie uitleg! Zo rond de 50 a 60 overschakelen is dus gemiddeld als ik het goed begrijp :) Lijkt mij wel fijn rijden trouwens!

Gaaf ding man! Ziet er netjes uit!! (y) Ik wil ook weer een Kever! :(

Wat zijn dat trouwens voor een velgen?

Porsche Fuchsen

Maar die zitten er niet bij normaal gezien.

De originele komen er terug onder te staan, die met die chrome bollen

Terug
Bovenaan