Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik dacht dat dit ook een Frans idee was. En eerlijk gezegd gaat het daar prima. In het buitengebied is het vaak een stuk rustigerIk vind dat een 45 kar niet op een 80 weg hoort, 100 wegen zijn al verboden. Ik zou zeggen die moeten gewoon op het fietspad. Maar, ik ben ook geen voorstander van die enorme karren die je tegenwoordig ziet. De meeste nieuwe Ligier zijn te groot voor het fietspad, te sloom voor de weg.
Wat mij betreft blijft dat allemaal formaatje Canta en kunnen ze op het fietspad, net zoals scooters zeg maar.
Phoe, kan. Aangezien ik liever een dag op de trekker stap dan in de auto zit zou ik geen nee zeggen. Vraag me wel enerzijds af of het buitenaf dunbevolktere engeland daar niet geschikter voor is. Andere kant is weer dat ze daar nog smallere wegen mét hedgerows dan hier hebben.
Ok, ik stem voor
![]()
Het verbaast mij nog steeds dat een knaap van 16 een T rijbewijs kan halen en dan met gemak met 50 ton vooreen loonwerker op pad kan. Terwijl ik met dat gewicht op dezelfde route 3 theorie examens en 4 praktijkexamens af moet leggen. En iedere zucht en scheet tot 2 maanden na datum te bekeuren is. De knaap van 16 kan gewoon 16 uur lang knallen.Ik ook. Voor mezelfOf jongens van 16 ook zo hard moeten met een combinatie van 35-40 ton weet ik dan weer niet.
Als ze voor een loonwerker rijden staan ze onder tijdsdruk.Ik ook. Voor mezelfOf jongens van 16 ook zo hard moeten met een combinatie van 35-40 ton weet ik dan weer niet.
Ik ben biased, maar die knaap van 16 heeft tenminste zn rijbewijs moeten halen..daar ben ik bij een aziatisch gezicht in een moldavische truck niet altijd even zeker van.Het verbaast mij nog steeds dat een knaap van 16 een T rijbewijs kan halen en dan met gemak met 50 ton vooreen loonwerker op pad kan. Terwijl ik met dat gewicht op dezelfde route 3 theorie examens en 4 praktijkexamens af moet leggen. En iedere zucht en scheet tot 2 maanden na datum te bekeuren is. De knaap van 16 kan gewoon 16 uur lang knallen.
Tsja. Zag laatst een filmpje over chauffeurs die de Merwedebrug nog overgingen. Litouwse vrachtwagens met een chauffeur uit Brazilië en een kerel uit ik denk India. En de verslaggever vind dat doodnormaal.Ik ben biased, maar die knaap van 16 heeft tenminste zn rijbewijs moeten halen..daar ben ik bij een aziatisch gezicht in een moldavische truck niet altijd even zeker van.
Deels ben ik het met je eens hoor. Deel vd regelgeving is nog blijven hangen bij de Vmax van 35 toen 20/25 ton al heel wat was, waar het tegenwoordig bij trucks mijns inziens wel wat doorschiet qua regelgeving. Dan heb je al snel een paar uitersten.
(..)
In de cabine van een vrachtwagen met Pools kenteken is Eddy (50, achternaam bekend bij de redactie) aan het koken. „Het is hifiridzi”, zegt hij. „Of Highfields stew.” De stoof van rundvlees en groente is een traditioneel gerecht uit Zimbabwe, waar hij vandaan komt en waar zijn vrouw en vier kinderen wonen. Ook Eddy slaapt regelmatig op de vluchtstrook.
Voor Eddy is zijn truck écht zijn thuis. Al twee jaar is hij onderweg, in Polen komt hij nooit. Het geld dat hij verdient stuurt hij naar zijn vrouw. In december kan hij langs bij zijn gezin, hoopt hij. Op de vraag of hij vrienden op de weg heeft, vertelt hij dat alle chauffeurs uit Zimbabwe in een groepsapp zitten. „Met hoeveel denk je?” Hij lacht schamper. „We zijn met ruim vijfhonderd. Allemaal rijden we spullen door Europa.”
Ik vind dat een 45 kar niet op een 80 weg hoort, 100 wegen zijn al verboden. Ik zou zeggen die moeten gewoon op het fietspad. Maar, ik ben ook geen voorstander van die enorme karren die je tegenwoordig ziet. (..)
Wat mij betreft blijft dat allemaal formaatje Canta en kunnen ze op het fietspad, net zoals scooters zeg maar.
(..)
Er zijn twee soorten gehandicaptenvoertuigen. Met een open carrosserie, zoals een scootmobiel. En met een gesloten carrosserie (bijv. een Canta), die speciaal zijn ontworpen voor mensen met een handicap. Ze lijken op een brommobiel, maar zijn het niet. Er gelden andere regels:
Op de stoep mag je 6 km/u, op het fietspad 30 km/u (binnen de bebouwde kom) en 40 km/h (buiten de bebouwde kom), op de rijbaan maximaal 45 km/u.
- Je hebt geen rijbewijs nodig
- Je bent minimaal 16 jaar oud
- Je moet het voertuig verzekeren (verzekeringssticker)
- Anders dan met de 'gewone' brommobiel mag je ook op de stoep (en op het (brom)fietspad of de rijbaan) rijden.
Let op: je mag met gehandicaptenvoertuigen niet op de auto(snel)wegen rijden.
Hoewel het een gehandicaptenvoertuig is, is het niet verboden om er zonder handicap gebruik van te maken. (..)
Demonstreren moet wel wat raken natuurlijk. Zo hufterig dat de verzorging na de coronacrisis het met een applausje moet doen ipv fatsoenlijk salaris komt m.i. net zo over als demonstreren in een weiland achterin Twente om de grachtengordel vrij van bakfietsen te krijgen. Zowel boeren (voedsel) als XR (Milieu) protesteren om aandacht te vragen voor landelijke problemen. Dan mag het land er ook wel even wat overlast van hebben.Te koppig om dat toe te geven? Zelfde als XR. Het doel heiligt de middelen en dat is vaak precies waar het in dit land misgaat. Men denkt zelf wel te bepalen wat kan, regels zijn slechts richtlijnen.
Het schijnt gewoon legaal te zijn, dat gedrag.![]()
Ze hadden ook iedere oprit van de A59 5 uur lang kunnen blokkeren. Demonstreren moet effect hebben maar het wordt wel een dingetje als je gevaarlijke situaties gaat creëeren.Demonstreren moet wel wat raken natuurlijk. Zo hufterig dat de verzorging na de coronacrisis het met een applausje moet doen ipv fatsoenlijk salaris komt m.i. net zo over als demonstreren in een weiland achterin Twente om de grachtengordel vrij van bakfietsen te krijgen. Zowel boeren (voedsel) als XR (Milieu) protesteren om aandacht te vragen voor landelijke problemen. Dan mag het land er ook wel even wat overlast van hebben.
Ze waren heel lang niet toegestaan in Nederland.... Maar de Franse fabrikanten vonden dat ze in heel Europa mochten rijden en dus zo geschiedde.... Krengen kosten nieuw ook vanaf € 16 k!Precies. Daar zit dus het probleem. Het is een voertuig dat qua snelheid op een brom-fietspad hoort, maar qua formaat op de autoweg. Maar daar hoort 'ie eigenlijk ook niet thuis. Want op N-wegen met een max snelheid van 100 km/u mogen ze ook niet komen. Rare constructie die eigenlijk nooit lekker uitpakt.
Ben ik helemaal met je eens, maar zodra iemand dan de file voor de oprit niet ziet en er volgas achterin klapt (als het appje maar verstuurd is).... ligt het dan wel aan de demonstranten? Causaal verband heet dat, de oorzaak en gevolg moet wel met elkaar verbonden zijn. Tracktoren op de snelweg zijn verboden, mag de overheid tegen optreden, hoeft niet, keuze, maar staan totaal los van niet opletten van een ander of er een file staat.Ze hadden ook iedere oprit van de A59 5 uur lang kunnen blokkeren. Demonstreren moet effect hebben maar het wordt wel een dingetje als je gevaarlijke situaties gaat creëeren.
Dat laatste grapje kan sinds ‘21 niet meer. MMBS is eruit sinds landbouwvoertuigen eigen kenteken hebben.Klopt het is allemaal volgens de letter der wet, maar zo'n Brommobiel hoort wat mij betreft gewoon niet thuis op een N-weg. Het ding gaat 45, scooters mogen ook niet op een N-weg . De enige reden dat een Brommobiel het wel mag is gewoon vanwege de afmetingen. Dus wat mij betreft mogen ze allemaal terug naar formaatje Canta en daarmee ook weer op het fietspad. Voelt een beetje als een maas in de wet net zoals die auto's die worden afgevoerd naar 52 km/u (vaak eigenlijk 50/60) een oranje 3-hoek achterop krijgen en dan ineens als "landbouwvoertuigen" zonder verzekering, MRB en APK mogen rondrijden. Rare constructies die gewoon niet thuishoren op de weg m.i.
Ben ik helemaal met je eens, maar zodra iemand dan de file voor de oprit niet ziet en er volgas achterin klapt (als het appje maar verstuurd is).... ligt het dan wel aan de demonstranten? Causaal verband heet dat, de oorzaak en gevolg moet wel met elkaar verbonden zijn. Tracktoren op de snelweg zijn verboden, mag de overheid tegen optreden, hoeft niet, keuze, maar staan totaal los van niet opletten van een ander of er een file staat.
Ik las dat de auto die achterop reed een vrij recente BMW X5 was. Die zou toch goede veiligheidssystemen moeten hebben? Indien volledig geactiveerd (waar ik overigens wel vanuit ga) is de impact en schade aan de grijze auto van het echtpaar echt nog bizar groot. Helemaal voorkomen kan zo'n systeem nooit maar als dit 'minder erg' is.. phoe zeg!
Je kan er een geintje van maken. Feit is dat actievoeren op een snelweg niet het beste idee is. En ik mis een stukje zelfreflectie bij FDF, maar wat verwacht je van een club waar de voorman een davidster met een B erin op zijn rechter borst plakt.Dan zou in casu de overheid 30 jaar geleden al aansprakelijk zijn.... Hun beleid doet mensen nu protesteren. En dus ook de kiezers... Die hadden een vooruitziend blijk moeten hebben dat er wel eens geprotesteerd kan worden in de toekomst, met gevaarzettende situaties, en daarop anticiperend op andere partijen moeten stemmen...
Dat is de kern van het probleem.Nee. Ik was aan het werk die dag. Ik denk ook niet dat dat zoden aan de dijk zet. Ze kunnen beter de boel 5 dagen stilzetten. Dan staat alles stil namelijk. Maar dat gaat niet want dan konen grafbedrijven zoals Girteka, Hoptrans en noem maar op er vol in.
Dat zijn de legale geintjes. Ik ken ook iemand die jaren lang goud verdiende door de cabine als woonhuis te gebruiken. De tachograaf werkte toen nog met papieren schijven en dus kon je "met dubbele schijven rijden", 2 keer 9 uur rijden en dan een tukkie doen. Voor groente, fruit en bloemen was daar vraag naar.Het hele systeem is ziek. Ook NL bedrijven doen er vol aan mee. Punt is dat ze overal mensen wegtrekken die via Polen of Litouwen een werkvergunning voor de EU krijgen. Die bivakkeren weet ik niet hoelang in de cabine of in een truckershotel (klinkt leuk, is het niet. Over het zeer lage loon wat ze krijgen betalen ze belasting en sociale lasten. De rest wordt aangevuld met een dagvergoeding waar geen lasten op liggen. Daardoor brengen ze voor hun doen veel geld naar huis. Voor ons is het de helft van het normale.
Je mag je afvragen of dat een gezonde arbeidsverhouding is en wie controleert de rijvaardigheid van deze mensen (om het on topic te houden). Het is in mijn ogen een vorm van moderne slavernij en de grote jongens (ook in NL) doen er vrolijk aa mee.
We zijn gewoon te duur geworden. Die 800 euro per dag is meer dan 15000 per maand waar de werknemer er maar 3000 van overhoudt. De werkgever heeft meestal wel een iets royaler salaris maar het is zeker geen 12000 van iedere werknemer.Probleem is dat je met de NLprijzen doorberekenen gewoon niet meer uitkomt zo langzamerhand. Die 800,-/dag, en in sommige branches is dat ong/u, moet wel wat brengen/opleveren. Zelfde voor transport, in de basis is het enige dat er gedaan moet worden iets van A naar B brengen in een bepaalde tijd. Een truck met oplegger doet 32/33 europallets. Dat is bijna niet meer in productprijzen door te rekenen als dat volgens NLtarieven moet.
Daarom rijden wij ook zelden nog FTL zoals dat. Veel groupagetransport en meeneemheftruck. Bij ons duiken ze daar steeds meer in. Beurzen, machinewerk. Plekken waar je minder makkelijk komt.Probleem is dat je met de NLprijzen doorberekenen gewoon niet meer uitkomt zo langzamerhand. Die 800,-/dag, en in sommige branches is dat ong/u, moet wel wat brengen/opleveren. Zelfde voor transport, in de basis is het enige dat er gedaan moet worden iets van A naar B brengen in een bepaalde tijd. Een truck met oplegger doet 32/33 europallets. Dat is bijna niet meer in productprijzen door te rekenen als dat volgens NLtarieven moet.
Zie AH. Chauffeurs zetten hun pallets op de rollerbaan. Vanaf daar hop de opslag in. Komt geen heftruck of reachtruck bij kijken. Wel jammer dat het systeem de helft van de pallets weer uitspuugt omdat ze 0.03mm uitsteken...Klopt wel denk ik, daarnaast is de wereld een stuk kleiner geworden en techniek inmiddels zo ver dat het deels mensen kan gaan vervangen. Ik denk dat transport bij uitstek een tak is waarin dat verregaand gaat spelen op relatief korte termijn.
Of wat dacht je van de hub locaties. Bij ons hier veel groupage om uiteindelijk naar DC te gaan. Wordt nu vaak met terminal trekkers gedaan of oude vrachtwagens (altijd met open pijpzeker de dc-dc ritten. Het wachten is op het finetunen van fsd.
Hopelijk gaan ze viraal, zodat hun dood toch nog zin heeft gehadIs al een paar keer gebeurd de laatste tijd, las ergens dat ze het filmen en het gaat om de likes. Dan ben je toch wel echt ver van het pad af![]()