Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Dat zeg ik ook niet maar is het het jou waard om dan een potentieel verkeersconflict aan te gaan met een wapperende vinger? Baantje opschuiven, geen moeite, klaar
Ik zal een ongeval altijd proberen te vermijden. Maar als een invoeger voldoende ruimte heeft ga ik niet opzij. Dat heeft niks met een wapperend vingertje te maken, ik hou me gewoon aan de regels en ik mag verwachten dat andere weggebruikers dat ook doen.

Ik zit ook in het kamp van ff opzij als ik de ruimte heb. Boeien
Wat ik er problematisch aan vind is dat steeds meer mensen (lijken te) denken dat het de juist de regel is om opzij te gaan. En dat veel van die chauffeurs echt het inschattingsvermogen hebben van een dronken aardbei. Een kilometer voor de invoegstrook opzij voor een trage vrachtwagen, die je never in de weg zou zitten, terwijl je met die actie een bestuurder op de linker rijstrook hindert. Dat soort taferelen.

Plus, zoals boppie al omschreef, je komt bestuurders tegen die aggressief worden omdat je ze hun onverdiende voorrang niet geeft. Ben zelf ook een keer bijna van de weg gereden door zo'n figuur, die had godbetert zn kleinkinderen op de achterbank zitten.

Ik heb gewoon niet zo heel veel zin om in de omgekeerde wereld te leven.

Als ik gelijk uitkom met iemand die moet invoegen wil ik wel aan de kant gaan als de situatie het toelaat maar het mooiste is dan dat ze gaan versnellen en even hard als mij gaan rijden... en bedankt he!

Het is een vrij land en als je ruimte wil maken prima.

Ik ben wat eigenwijs, als een heikneuter het presteert om op een rustige weg naast mij uit te komen dan heeft die twee opties.

Op zich is het ook weer een kleine moeite om voor de invoeger even een baantje op te schuiven ipv je recht op te eisen met een confrontatie evt op de loer
Ik heb te vaak mee gemaakt dat ik ruimte maak waarna de invoegen met exact dezelfde snelheid naast mij bleef rijden. Dan moet ik mijn snelheid aan gaan passen om niet onnodig links te rijden. Ik ben daar wel klaar mee, als je invoegt mag je kiezen, of voor of achter mij. Tenzij het een vrachtwagen is of een langzame combinatie dan wil ik best ruimte maken.

Ik ben daar wel klaar mee, als je invoegt mag je kiezen, of voor of achter mij. Tenzij het een vrachtwagen is of een langzame combinatie dan wil ik best ruimte maken.
Zoals 't heurt, dus.

Wat ik vaak heb met invoeghulpverleners is dat ik sneller wil dan zij. Dan schuiven ze op naar de linker rijstrook voordat ik vlot invoeg, maar dan is er vervolgens net te weinig ruimte voor mijzelf om voor hen langs naar links op te schuiven. Rijden ze me de facto dus klem op de rechterrijstrook. Moet ik me weer terug laten zakken, wachten tot zij weer naar rechts gaan zodat ik ze vervolgens eindelijk kan passeren. Als meneer/mevrouw de invoeghulpverlener gewoon rechts was blijven rijden had ik geen last gehad van hun 'hoffelijkheid'.

Uiteindelijk kan een invoeger het beste anticiperen als diegene op de hoofdrijbaan niets doet. Niet versnellen of vertragen, gewoon dezelfde snelheid rijden en geen onverwachte manoeuvres. Maar goed, dan nog krijgen sommigen het voor elkaar op precies naast je uit te komen terwijl er zeeën van ruimte voor en achter je is. Dan heb je het niet begrepen.

Waarom? Das toch selectief de een (een grote combi) wel ruimte geven en de ander (doorsnee personenauto) niet ? ;)
Geloof t of niet, maar ik ga niet als een totale autist door het verkeer. Als t nodig is maak ik echt wel plek, voor welk voertuigtype is me om t even. Maar dat is voor mij niet, zoals helaas wel bij veel andere bestuurders, het uitgangspunt.

Zal wel helpen voor de doorstroming.... (...) Dat zal ze leren!
Ja, het zou inderdaad kunnen helpen voor de doorstroming, zie mijn eerdere post. En dat andere bestuurders (opnieuw) leren invoegen zou helemaal fantastisch zijn.

Maar goed jij wilt de discussie niet volgen maar gewoon je (nog steeds hetzelfde) plasje doen. Hopelijk lucht het op.

Ik las hier dat twee beroepschauffeurs er aan zitten te denken om wat anders te gaan doen. Inmiddels ben ik ook al twintig jaar beroepschauffeur (eerst jaren op de grote bus, nu op een taxibus) en ik ben er ook wel klaar mee eigenlijk. Vanmorgen maakte ik weer iets nieuws mee en dit was wel weer een nieuw dieptepunt.

Op de snelweg waren twee rijstroken en het verkeer rechts reed zoals gewoonlijk weer onder de maximumsnelheid van 100 km/u. Ik wilde toch graag de maximumsnelheid aanhouden dus ik reed tegen de 110 op mijn teller op de linkerstrook. Mijn ervaring is dat op het moment dat ik naar rechts ga ik weer mooi mag afremmen want vergeet het maar dat het verkeer dat te snel rijd op de linkerstrook je er tussen laat. Dus ik geef eerlijk toe dat ik vanmorgen wat langer op de linkerstrook bleef rijden.

Op een gegeven moment kwamen we langs een invoegstrook waar een auto reed. Mijn plan was dus om naar rechts te gaan zodra ik voorbij die auto was. En precies op dat moment hoorde ik het geluid van een continu claxonnerende bumperklever.

Voorlopig zal ik dus wel weer netjes naar rechts gaan en afremmen voor verkeer dat niet de maximumsnelheid rijdt. Ik kan me er behoorlijk kwaad over maken want iedereen die op de weg zit weet dat er heel wat linksplakkers rondrijden en ik heb nog nooit iemand bovenstaande actie bij iemand anders zien uitvoeren. Als de snelweg uit een paar rijstroken bestaat waarvan de rechter de spitsstrook is ben ik een van de weinigen die daar bijna altijd te vinden is. Om nog maar even aan te geven dat ik er alles aan doe om niet links te plakken maar ik wil wel ook gewoon vooruit komen.

Laatst bewerkt:
Lijkt me een ontzettend moeilijk beroep om in het hedendaagse verkeer chauffeur te zijn, dus niets dan respect. Ik zou persoonlijk waarschijnlijk proberen om gewoon op de rechterbaan achter al die hersenloze bestuurders te sjokken en proberen te accepteren dat het niveau van de gemiddelde automobilist tegenwoordig gewoon diep triest is. Maar dat is makkelijk praten voor iemand die slechts 2 uur per dag maximaal (en vaak een stuk minder) in de auto hoeft te zitten.

Lijkt me een ontzettend moeilijk beroep om in het hedendaagse verkeer chauffeur te zijn, dus niets dan respect. Ik zou persoonlijk waarschijnlijk proberen om gewoon op de rechterbaan achter al die hersenloze bestuurders te sjokken en proberen te accepteren dat het niveau van de gemiddelde automobilist tegenwoordig gewoon diep triest is. Maar dat is makkelijk praten voor iemand die slechts 2 uur per dag maximaal (en vaak een stuk minder) in de auto hoeft te zitten.
Ik heb ook wat rijervaring (hoewel ervaring eigenlijk niets zegt, je kan het al jaren verkeerd doen) maar ik "sjok graag achter de hersenloze bestuurders aan".
Op het moment dat de weg vol begint te raken, lopen de reistijden op en neemt de stress van talentloze planners gigantisch toe. Je ziet dan een gassen - remmen - gassen spelletje ontstaan op de linkerbaan waarbij de kans op een bezoek aan de fuckwa groter wordt. Heel veel ongelukken ontstaan door dit mogelijke-tijdwinst spelletje

Als de planning ruimte heeft, kan je gewoon rechts met 80 km/uur voortsukkelen. Heerlijk tussen de professionals die ook weten dat stress een serieuze bedreiging van je gezondheid is. En wat blijkt na een paar maanden: de tijdwinst met jakkeren op de linkerbaan meet je in secondes, maar je hebt wel een enorme hoeveelheid stress gescoord.
Zo heb je toch waar gekregen voor al die extra vernietigde energie.

Ja in toenemende mate zie ik de volledig zelfrijdende auto wel zitten. Kan ik even lekker een tukje doen terwijl ik naar huis rijd

Vanmorgen heb ik het nog even getest. Tegen de 110 km/u op de linkerstrook, vervolgens bij het eerste gat gelijk naar rechts. De auto die eerst achter me reed ging ook gelijk naar rechts om me in te halen. De auto achter die auto deed precies hetzelfde. Dus ik kon weer terugzakken naar onder de 100 km/u op mijn teller vanwege mijn voorganger op de rechtersstrook.

Conclusie is dat het totaal geen zin heeft inderdaad. Normaal sukkel ik al bijna altijd tussen het langzamere rijdend verkeer op de rechtersstrook. Soms zijn er echter van die momenten dat ik toch even de maximumsnelheid wil rijden maar dat zal nu nog een stuk minder worden.

Overigens heb ik een jaar lang op een zogenaamde "terminal trekker" gereden. Lekker dichtbij huis, 15 minuten rijden maar wel over een 80km/u weg. Ik reed altijd tussen de 86 en 88 op de teller. Steevast werden ik en anderen dan ingehaald over de doorgetrokken streep door mijn directe collega. En dan te bedenken dat dit figuur ook op de echte vrachtwagen reed. Dus ook op korte ritjes zie je helaas genoeg idioten soms helaas.

Ja in toenemende mate zie ik de volledig zelfrijdende auto wel zitten. Kan ik even lekker een tukje doen terwijl ik naar huis rijd

Ik ben altijd anti-zelfrijdende auto geweest maar van mij mag die er ook wel komen. Die houd zich tenminste wel aan de regels en gebruikt altijd netjes het knipperlicht. Maar ik vraag me echt af hoe dit bijvoorbeeld in een grote stad zal werken. Gaat de zelfrijdende auto een groep fietsers platrijden in Amsterdam bijvoorbeeld wanneer deze allemaal besluiten door rood te rijden? De fietsers weten dat de zelfrijdende auto dat echt niet gaat doen dus die zullen vrolijk voort blijven bewegen.

Onlangs 2x een pendeltje Groningen - Maastricht gereden, wat mij in deze tijd vooral opvalt is de enorme haast die veel vakantiegangers kennelijk hebben. Ik ben ook al heel wat jaren met een caravan onderweg als we op vakantie gaan, maar als het druk is op de weg ga ik niet op de linkerbaan tof lopen doen, ik ben immers op vakantie en ga niet onnodig anderen in de weg rijden. Maar vouwwagens en ook caravans op de derde baan is zelfs geen uitzondering zag ik.

Ik ben wel blij als sommige werkzaamheden weer klaar zijn. Dat rijverbod voor vrachtwaggels op de A27 bij de Merwedebrug zal nog wel ff duren ben ik bang, lees tot er een nieuwe brug ligt.

Ik heb ook sterk het idee dat de laatste (zomer)maanden het idiote gedrag toeneemt. Zal wellicht iets met het weer te maken hebben. Maar de algemene teneur is imo ook dat autorijden steeds minder inspanning vergt. Daar worden veel bestuurders laks van. Ik lees ook steeds vaker dat mensen FSD (of soortgelijk) willen omdat ze het "te vermoeiend" vinden om rechtuit over de snelweg te rijden (ik denk dan: het is niet vermoeiend, je wordt onvoldoende geprikkeld). En "we" hebben absoluut matrix LED nodig zodat we bij duisternis zoveel licht hebben dat het klaarlichte dag lijkt. Dat soort ontwikkelingen doen mij vermoeden dat er in hoog tempo steeds minder capabele bestuurders op de weg zijn, met weinig uithoudingsvermogen of concentratie, en slechte ogen.

Gelukkig mogen de kwaden het zoals altijd verpesten voor de goeden, en rijden we binnenkort allemaal met verplicht alle ADAS aan. Of als het even kan, in een auto die de taken van de bestuurder volledig overneemt.

Ik ben altijd anti-zelfrijdende auto geweest maar van mij mag die er ook wel komen. Die houd zich tenminste wel aan de regels en gebruikt altijd netjes het knipperlicht. Maar ik vraag me echt af hoe dit bijvoorbeeld in een grote stad zal werken. Gaat de zelfrijdende auto een groep fietsers platrijden in Amsterdam bijvoorbeeld wanneer deze allemaal besluiten door rood te rijden? De fietsers weten dat de zelfrijdende auto dat echt niet gaat doen dus die zullen vrolijk voort blijven bewegen.
Ook zelfrijdende fietsen dan maar?

Bij proeven met zelfrijdende auto's was dat wel een bezwaar. De zelfrijder wacht keurig tot er "een gaatje" is waardoor asociaal rijgedrag dan simpelweg niet meer mogelijk is.

Zelfrijdende fietsen is een idee of een verplicht kenteken invoeren voor de fiets. Zelfrijdende auto kan dan gelijk het kenteken scannen van de fietser die door rood rijdt.:cool: In Amsterdam zijn er erg veel verkeerslichten en als de zelfrijdende auto voor elk groen verkeerslicht wacht op "een gaatje" dan vraag ik me nog steeds af of dit gaat werken in de praktijk. Aan de andere kant kan de computer wel een stuk sneller reageren dan de mens dus misschien hoeft dit toch geen probleem te zijn.

Een kenteken op een fiets zou handig zijn maar heel die administratie opzetten voor iedere Gazelluf is veel werk wat gedaan moet worden door een organisaties die zichzelf nu al verdrinkt in regeltjes. Bovendien zijn er heel veel doehetzelvers (bijvoorbeeld rke) die van twee, drie halve fietsen weer een verse maken. De techniek is daar eenvoudig genoeg voor, ik leg mijn kleinzoon van zes uit hoe het werkt...

Ik zie meer in gezichtsherkenning van de fietser, dan heb je ook een beter inzicht welke illegalen ons land rijk is, maar de privacy wetgeving laat dat zeker niet toe.

Vanochtend had ik zo'n kwelgeest. Chinese elektrische auto, geen idee welk merk.
Het was rond 6 uur in de ochtend op weg naar het werk, hij reed rustig en ik reed achter hem. Op een gegeven moment begon ik wat kramp te krijgen, tijd voor een toilet... :censored: Ik ga dus naar de linkerbaan om in te halen en opeens is het rustige rijgedrag voorbij. Meneer gaat vol op het gas (Of stroom in dit geval) en laat me er niet voorbij. Hij is ook eerder bij het stoplicht en kan met zijn elektrische auto natuurlijk sneller optrekken dan ik.

Ik ben er zo omheen gereden, heb nog even gezwaaid.
2 idioten wellicht, maar geen geduld voor dat soort lui. Na het stoplicht is een wegversmalling dus ik was voor, maar behalve een lichtseintje was er verder geen interactie meer tussen ons.

Een kenteken op een fiets zou handig zijn maar heel die administratie opzetten voor iedere Gazelluf is veel werk wat gedaan moet worden door een organisaties die zichzelf nu al verdrinkt in regeltjes. Bovendien zijn er heel veel doehetzelvers (bijvoorbeeld rke) die van twee, drie halve fietsen weer een verse maken. De techniek is daar eenvoudig genoeg voor, ik leg mijn kleinzoon van zes uit hoe het werkt...

Ik zie meer in gezichtsherkenning van de fietser, dan heb je ook een beter inzicht welke illegalen ons land rijk is, maar de privacy wetgeving laat dat zeker niet toe.
En dat laatste is maar goed ook. Je weet maar nooit wat een toekomstige extremistische regering met die data gaat doen. IBM had voor WO2 ook alleen maar een data opslag systeem verkocht aan de Duitse overheid....

Ik had vandaag een gevaarlijk oud mevrouwtje op de weg. Voegt in op de snelweg en blijft links rijden. Geen idee waarom, was verder niemand. Ik reed erachter, ze ging 90. Even signaal gestuurd met groot licht, gebeurt niks. Ondertussen komt een ander (XC60) rechts naast mij. Ik was er klaar mee, gas (stroom) erop en rechts voorbij. Gooit ze haar knipperlicht aan, ramt bijna de Volvo, moest ze de afrit hebben blijkbaar. Heel bijzonder... denk dat ze haar rijbewijs maar moet inleveren!

Laatst bewerkt:
De recente geschiedenis met onze boeren in ogenschouw nemend lijkt het mij juist goed deze mensen letterlijk wat ruimte te geven voor protesten. Als je pech hebt is 1 vogelpoepje een overschrijding van de stikstofnorm. Ik zou allang zijn doorgedraaid.

Het fatale ongeluk is uiteraard een tragedie voor de betrokkenen. Onderzoek loopt nog, dus te vroeg om daar een uitspraak over te doen.

In de media zou het wel beter zijn als ze de file en het ongeluk loskoppelen van de boeren in de titels..... Dat een niet oplettende BMW rijder volgas achterop klapt..... verschrikkelijk.

@Pietzoveel, eens, boeren zijn geen zwakke, gekwetste groep dus dan mag het kennelijk. En, protest of niet, als je achterop een file ramt zit je niet helemaal op te letten.
Voorlopig heb ik meer sympathie voor de boerenprotesten dan voor die sneeuwvlokken van XR.

In de media zou het wel beter zijn als ze de file en het ongeluk loskoppelen van de boeren in de titels..... Dat een niet oplettende BMW rijder volgas achterop klapt..... verschrikkelijk.
De betreffende boeren veroorzaken de file.

Het is een ding dat een file door een ongeluk of werkzaamheden veroorzaakt worden maar dit is moedwillig gedaan terwijl de risico's bekend waren. Dus wat mij betreft terecht dat dat in hetzelfde artikel staat.

Laatst bewerkt:
@Pietzoveel, eens, boeren zijn geen zwakke, gekwetste groep dus dan mag het kennelijk. En, protest of niet, als je achterop een file ramt zit je niet helemaal op te letten.
Voorlopig heb ik meer sympathie voor de boerenprotesten dan voor die sneeuwvlokken van XR.
Voor geen van beide heb ik begrip. Beide groepen menen dat ze boven de wet kunnen gaan staan met alle risico's van dien.

Ze bekijken het maar en wat mij betreft gaan er maar eens een paar als voorbeeld dienen. Te beginnen met de trekkerbestuurders die vandaag op de snelweg reden.

En tuurlijk moet je altijd opletten en heeft iemand helaas zitten dromen, maar deze file was volkomen onnodig. Veroorzaakt door mensen die menen dat ze zich niet aan de wet hoeven te houden omdat ze boer zijn.

Ik vind het vooral jammer dat ze de A2 oprijden nadat de organisatie het afraadde. Het ongeluk was op de A59, alleen al uit respect voor de nabestaanden zou ik die dag de snelweg dan mijden...

Wat protesten betreft, je hebt het recht, maar ook de plicht om je altijd fatsoenlijk te gedragen als je het mij vraagt. Dat gaat vaak mis helaas...
Ik vraag het mezelf af hoe het kan dat je een complete file over het hoofd ziet, een file is toch een behoorlijk alledaags verschijnsel. Aan welk knuppeltje heb je dan zitten trekken wanneer je zoiets overkomt.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat een tractor niet op de snelweg mag rijden (tenzij er "Duster" op staat), dat is een overtreding waar terecht een bekeuring voor gegeven moet worden.

Maar ik heb ook begrip voor de boeren. Je hebt het hier over bedrijven die naar mijn idee ten onrechte moeten bloeden voor onze vervuiling. Heel de stikstof-ellende is iets wat nauwelijks onpartijdig onderzocht is en ik begrijp dat je wil protesteren wanneer je een bedrijf wat in generaties is opgebouwd moet opdoeken voor een discutabel onderzoek. Dan wil je heel hard "NEE" roepen.

De Nederlandse politiek heeft een groot probleem met de geloofwaardigheid en dat uit zich op dit moment in regels die onrecht suggereren. Misschien omdat de voorlichting naar "het publiek" te veel op Jip en Janneke niveau is, misschien omdat er andere belangen meespelen op de achtergrond. Maar het publiek heeft nauwelijks nog vertrouwen in het kabinet Rob Jetten (22%, een op de vijf burgers) en vertrouwen is toch de basis voor het regeerakkoord.
Ik heb ook het idee dat dit kabinet de algemene intelligentie van de burger zeer laag inschat. En als ik voor "dom" uitgemaakt word, wil ik - net zoals veel anderen - daar wel een zeer gegronde reden bij horen.

Maar dit had nooit mogen gebeuren.Een zwarte bladzijde in het geschiedenisboekje van Nederland.

Ik heb ook begrip voor de boeren alleen al vanuit m’n werk achtergrond. Maar blijf van die snelweg.

Net als elke andere idioot die de snelweg gebruikt als middel om zijn of haar zin door te drijven.

De nabestaanden hebben, bij monde van een dochter, inmiddels gereageerd (niet in perfect ABN, maar dat doet er nu even niet toe:

Wendy Mollen schrijft:
Dit zijn mijn lieve ouders
Hun wekelijkse uitje naar helftheuvel passage
Zijn ze DOOD gereden door iemand
Die vol in een file is gereden
Het waren NIET de boeren
Het waren NIET ouderen die niet opletten
Heel die kut MEDIA laten fotos zien
Van de auto waar me ouders nog inzitten
En dan gaan jullie BEKVECHTEN
Sommige maken me ouders zwart
Mijn lieve papa en mama zijn slachtoffers van een persoon die vol in ze zijn gereden
Jullie spreiden HAAT en WOEDE
En ons leven zal nooit meer het zelfde zijn
Dit waren mijn ouders
Lief zorgzaam en wilde zeker niet dood
En voor die gene die leugens verspreiden
Denk eens na wat je ons aan doet

Ik weet niet precies hoelang na dat de eerste tractoren de weg op reden het ongeluk is gebeurt.
Maar ik las dat het probleem in dit soort gevallen is dat het allemaal te snel gaat, de eerste moet hard remmen omdat er opeens tractoren op de weg rijden, degene daar achter moet weer harder remmen enz. Tot je dus te laat bent en niet meer kan stoppen en helaas op je voorganger knalt en dit soort ongelukken krijgt. In tegenstelling tot andere files, bij bijvoorbeeld werkzaamheden heb je hier geen tijd om rustig snelheid te minderen.

Ik heb ook begrip voor de boeren alleen al vanuit m’n werk achtergrond. Maar blijf van die snelweg.

Net als elke andere idioot die de snelweg gebruikt als middel om zijn of haar zin door te drijven.
Ik ben niet zo principieel:

Als XR de weg blokkeert zou ik het liefst gewoon over ze heen rijden.
Als de boeren de weg blokkeren sluit ik graag aan bij de blokkade en wacht ik rustig af tot het weer gaat rijden.

Dat heeft alles met de redenen van de blokkade en de soort blokkeerders te maken.

Ik ben niet zo principieel:

Als XR de weg blokkeert zou ik het liefst gewoon over ze heen rijden.
Als de boeren de weg blokkeren sluit ik graag aan bij de blokkade en wacht ik rustig af tot het weer gaat rijden.

Dat heeft alles met de redenen van de blokkade en de soort blokkeerders te maken.
Het boeit toch niet wie blokkeert. Doe dat gewoon niet. Het mag ook niet.

Terug
Bovenaan