Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Fe Ro zei:Iedereen moet gewoon rechts rijden. Dat zijn de regels in Nederland. De tweede en derde baan zijn om in te halen. Vergeten een heleboel mensen blijkbaar.
rke zei:- De rechterrijstrook heeft veel meer kuilen en bulten.
Niet het chicste moment uit mijn leven, maar dit soort bloedzuigers zit ik graag een seconde te lang dwars. En uiteraard rijd ik gewoon 110 op de CC tenzij ik achter iemand zit. Ik weet dat het rijden van die snelheid door anderen al als hinderlijk wordt ervaren, maar die retoriek ben ik niet gevoelig voor.
[www.youtube.com]
Zollie zei:B: Wat moet ik doen met een klever achter me?
-Ik vind het oprecht vervelend en onveilig, dus ja, ik wil er vanaf komen.
-Ik doe altijd eerst mistachterlicht aan als hint.
-Als dat niet werkt minder ik de snelheid tot 50 of 60 ofzo. Daarbij gebaar ik graag uit mijn raam dat je moet inhalen (helaas, dat kan natuurlijk bijna nooit met al die tegenliggers.
-dan weer CC aan, ik spurt weg, en de bumperklever? Vaak spurt die mee tot ie weer op de bumper zit.
Carfanatic zei:Niet het chicste moment uit mijn leven, maar dit soort bloedzuigers zit ik graag een seconde te lang dwars. En uiteraard rijd ik gewoon 110 op de CC tenzij ik achter iemand zit. Ik weet dat het rijden van die snelheid door anderen al als hinderlijk wordt ervaren, maar die retoriek ben ik niet gevoelig voor.
[www.youtube.com]
Je bent zelf net zo dom bezig.
ak2 zei:@Zollie
maak je vooral niet druk in het verkeer, ook als andere chauffeurs onhandige of gevaarlijke dingen doen, wees gewoon de wijste, geef anderen bestuurders gewoon op tijd de ruimte, anticipeer goed op gedragingen van andere bestuurders, en probeer ook niet voor eigen rechter te spelen.
Je schiet er gewoon niets mee op met ruzie of onenigheid in het verkeer, probeer dit gewoon te voorkomen.
W212 zei:Soms hebben mensen gewoon haast, om redenen die jij vanuit je rijdende camera niet kunt beoordelen. Sommige mensen rijden asociaal, dat gaat echt niet beter worden als jij ze de les gaat lezen. Als er iemand op je bumper zit, laat em erlangs. Opgelost.
En wat je bij die Volvo flikt, werkelijk schandalig. Dat is bijna een aanslag. Artikel 5 in ieder geval.
rke zei:Verkeersagressie is iets waarvoor je minimaal twee verkeersdeelnemers nodig hebt.
Als je zelf geen agressie uitlokt of je niet laat verleiden tot agressie, is er nog maar een verkeersdeelnemer.
Beros zei:Ik zou Zollie sterk op het hart willen drukken zich niet meer te laten verleiden tot het irriteren, corrigeren/"opvoeden" van andere weggebruikers. Je moet het echt totaal negeren.
W212 zei:Je haalt bewust het bloed onder de nagels vandaan bij je medeweggebruikers.
Soms hebben mensen gewoon haast, om redenen die jij vanuit je rijdende camera niet kunt beoordelen. Sommige mensen rijden asociaal, dat gaat echt niet beter worden als jij ze de les gaat lezen. Als er iemand op je bumper zit, laat hem erlangs. Opgelost.
En wat je bij die Volvo flikt, werkelijk schandalig. Dat is bijna een aanslag. Artikel 5 in ieder geval.
Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
R Wolters zei:Ik denk dat we vooral kunnen concluderen dat ritsen voor de gemiddelde chauffeur een veel te complexe handeling is. Snelheid aanpassen, ruimte maken voor anderen, dat kan allemaal niet.
rke zei:Hier een mooi voorbeeld van de vele mogelijke voorbeelden:
[size=x-small]Hendrik Ydenweg tussen Zwijndrecht en Hendrik Ido Ambacht[/size].
https://maps.app.goo.gl/1cqtMDfcdZaGA6oD6
Direct na de kruising, voor het verstoplicht, wordt een rijstrook opgedeeld in twee rijstroken, na het verstoplicht gaan we weer op een rijstrook verder.
Waarom zit dat speciale drammers-stukje in deze weg?
afentoe zei:rke zei:Hier een mooi voorbeeld van de vele mogelijke voorbeelden:
[size=x-small]Hendrik Ydenweg tussen Zwijndrecht en Hendrik Ido Ambacht[/size].
https://maps.app.goo.gl/1cqtMDfcdZaGA6oD6
Direct na de kruising, voor het verstoplicht, wordt een rijstrook opgedeeld in twee rijstroken, na het verstoplicht gaan we weer op een rijstrook verder.
Waarom zit dat speciale drammers-stukje in deze weg?
Twee redenen waarom dit juist goed voor de doorstroming is.
- De rij voor het stoplicht is korter, omdat op twee stroken nu eenmaal ongeveer tweemaal zoveel meters blik passen als op één. Je ziet de file nu al doorstrekken tot na het volgende stoplicht, die was nog veel langer geweest als alles hier op één rijstrook was gepropt.
- Per minuut groen licht kunnen er netto meer auto's doorrijden. Bij het optrekken vallen er gaatjes waar mensen vanaf de andere rijstrook gebruik van kunnen maken. 't Zal vast niet verdubbeld zijn, maar meer dan bij één rijstrook is toch logisch?
Zunigrijje zei:Waarom krijgen bestuurders het rijbewijs überhaupt nog terug? Laat ze gewoon opnieuw rijexamen doen, dan piepen dit soort kwajongens wel anders.
Carfanatic zei:Niet het chicste moment uit mijn leven, maar dit soort bloedzuigers zit ik graag een seconde te lang dwars. En uiteraard rijd ik gewoon 110 op de CC tenzij ik achter iemand zit. Ik weet dat het rijden van die snelheid door anderen al als hinderlijk wordt ervaren, maar die retoriek ben ik niet gevoelig voor.
[www.youtube.com]
Je bent zelf net zo dom bezig.
Rembrandt zei:Gezien de positie op de weg, hebben de heren het rechte stuk even willen gebruiken om de Jaguar flink de sporen te geven............helaas.
PLOF!
En daar sta je dan............
Durashift zei:^^^ zit er dan een uitgebreide ritregistratie box in om rijgedrag op te slaan?
Je kan het altijd nog op de (vermeende) Engelse kwaliteiten gooien natuurlijk.
@Rembrandt: wat is er specifiek idioot aan, eigenlijk? De locatie... of heb jij ze op dat gravel zien boenderen?
DeeTwee zei:(...)
Desalniettemin wel bijzonder dat de dashcammer het zo ver laat komen.
der Magistrat zei:DeeTwee zei:(...)
Desalniettemin wel bijzonder dat de dashcammer het zo ver laat komen.
Vooral dat. Zonde.
Ondanks dat de dashcammer wel gelijk had, kan je dit makkelijk vermijden. Er is al genoeg om ons druk over te maken, niet waar?