Paulus0013
Net ingestapt
Dat is toch te triest voor woorden eigenlijk?DeeTwee zei:EVV zei:Ik ging in het verleden wel vaak naar links in zo'n situatie naar doe het niet meer bij personenauto's. Te vaak gebeurd dan zo'n iemand dan met exact dezelfde snelheid rechts van mij blijft rijden en ik dus niet meer terug kan zonder of gas te geven of gas los te laten. Terwijl de invoegen daar zelf ruimte genoeg voor had.
Invoeghulp is een vanzelfsprekendheid geworden, veel te veel invoegers verwachten dat je ruimte voor ze maakt. Terwijl ze het echt niet zo geleerd hebben, want invoegen is een bijzondere verrichting. Maar goed, dat hoef ik hier niemand uit te leggen. Op de frontpage heb ik er wel af en toe boeiende conversaties over: Als je je aan de regels houdt, ben je een aso, is de teneur.
Ik maak het zelf ook vaak mee in de avond. Je bent de enige op de weg, er moet 1 auto invoegen. Dan presteert zo iemand het nog om lekker langzaam precies voor je neus in te voegen. Dan wil je er langs en geven ze gas bij.
Of van die lui die de afrit nog even moeten hebben en je op het laatste moment afsnijden. Dan kijk je in je binnenspiegel en zie je achter je 500m lege weg...
Wat ook erg onhandig is, zijn die lui die al ruim vóór het invoegen hun knipperlicht aanzetten. Vaak al op een plek waar je nog niet eens kán invoegen. Je weet dus nooit wanneer ze zich daadwerkelijk gaan verplaatsen. De regels is toch echt dat je dat ding pas gaat gebruiken als je ook daadwerkelijk gaat verplaatsen.
Maar ondertussen lekker blijven flitsen, want daar bereiken we meer mee.