Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

https://cognos.swov.nl/ibmcognos/cgi-bin/cognos.cgi
Maar ik was weer eens te vlug.

klik

1244 doden door schuld van motorrijder, waarvan 716 (~60%) eenzijdig.
744 dood door schuld van een ander.

In totaal dus 36% eenzijdig.

Als ik dan de toedracht erbij haal dan valt dat linksafslaan nog al mee toch?
IQOx4Ea.png

Sarcast zei:
Soloman zei:
Veel motorrijders houden zich uitstekend aan de regels. Het zijn alleen een paar testosterongekken die de boel verknallen.
Dat denk je maar, 62 boefjes van de 125 motards. https://rechtennieuws.nl/8653/gedragscode-filerijden-motorrijders-onder-de-aandacht/
En dit is nog van voor Wenen.

Is er iemand die beweert dat alle motards, net als automobilisten, fietsers, ruiters, wandelaars, vissers, (duvelstoe)jagers en/of travestieten heilig zijn?:confused:

Dit is ook zo'n leuke actie: even met je scootertje inhalen, terwijl je ziet dat op de linkerrijstrook een UPS busje stil staat...

Peugeot Lover zei:

Dit is ook zo'n leuke actie: even met je scootertje inhalen, terwijl je ziet dat op de linkerrijstrook een UPS busje stil staat...

Meh, ik zie een auto die rustig (langzaam) optrekt en een scooter die er met meer dan genoeg ruimte langs gaat

Lycan Capri zei:
Peugeot Lover zei:

Meh, ik zie een auto die rustig (langzaam) optrekt en een scooter die er met meer dan genoeg ruimte langs gaat
Hoe snel had jij dan willen optrekken? In Dusseldorf kun je niet echt goed doorrijden met al die wegwerkzaamheden. Die scooter schiet er naar mijn mening gewoon even langs, terwijl het niet echt een verantwoorde inhaalactie is naar mijn mening.

Ow ja sorry jij bent 205 / Goku :)

Dit was geen aanval hoor, maar naar mijn mening doet die scooter niks verkeerd.

Ding is een stuk sneller dan jij bent en er was echt ruimte zat

Ja hij was sneller, die trekken waarschijnlijk een stuk sneller op. Alleen ik denk, dat zulke acties ook wel eens verkeerd kunnen aflopen. Nu kon het inderdaad makkelijk. Maar ik zelf zie dat als onverantwoord en zou het op mijn fiets nooit doen, omdat het lastig is in te schatten of zo'n auto niet nog even gas bij gaat geven. En eerlijkheidshalve, hij zat al in mijn dode hoek en zag hem daardoor niet echt aankomen.

Sarcast zei:
https://cognos.swov.nl/ibmcognos/cgi-bin/cognos.cgi
Maar ik was weer eens te vlug.

klik

1244 doden door schuld van motorrijder, waarvan 716 (~60%) eenzijdig.
744 dood door schuld van een ander.

In totaal dus 36% eenzijdig.

Als ik dan de toedracht erbij haal dan valt dat linksafslaan nog al mee toch?
IQOx4Ea.png

Van de motordoden in 2015 zouden er volgens jouw selectie 0 door de linksafslaande auto zijn gevallen, dit lijkt mij uiterst dubieus. Ik heb zelf de cognos rapporten doorgeworsteld maar jouw cijfers niet kunnen weerleggen. Wellicht dat de registratiewijze van de linksafslaande auto niet juist op ons netvlies staat.

Auto-fan zei:
Idefiqs zei:
Auto-fan zei:
Geen mappen, maar packages. ;) Wel jammer dat ze een oude versie draaien.

Ik zie het, dom van mij. Dank.(y)
Nou zal het ook wel schelen dat het beheren van een omgeving met dat pakket mijn dagelijks werk is. ;)

Dat helpt inderdaad, maar wij gebruiken ook Cognos, alleen heel sporadisch. Dus ik had het kunnen weten.

Vroegah wel veel gedaan met z'n voorganger, Impromptu.

Ik kreeg de kritiek:
Dat manische gerem voor geel heb ik nooit zo begrepen.
Ik zie gewoon een aantal voorbeelden in je filmpje waarbij je heel mooi soepel door had kunnen rijden zonder gevaar te veroorzaken.
Meningen?

Ik zie niks geks. Het is niet dat je nu zo idioot hard remt voor geel, dus gewoon zoals het hoort lijkt me. Tuurlijk, je had bij sommige veilig kunnen doorrijden. Maar geel betekent niet 'trap nog ff bij om er net voor rood nog doorheen te kunnen'.

Heren: welke fout maak ik hier nou bij het afslaan? Ik denk dat ik al weet wat fout ging, dat ik voor linksaf stond voorgesorteerd en de auto naast mij voorgesorteerd stond om rechtdoor te gaan. Maar als ik de beelden van de dashcam nog verder terug kijk, kom ik er achter dat de pijl op de meest rechterrijstrook naar rechtdoor wijst en niet naar links!

2pzcvg0.png

Dat is dus duidelijk een pijl die enkel rechtdoor wijst... zodoende stond ik ook links opgesteld en omdat ik vooraan stond, wilde ik ook direct op de meest rechtse rijbaan uitkomen. Maja toen kwam daar dus die andere auto, die voor rechtdoor en niet linksaf voorgesorteerd stond... althans volgens de belijning van het wegdek.

Of ligt het hier gewoon aan de verwarrende bewegwijzering? Al moet ik wel eerlijk zijn, dat ik behoorlijk gestress was. Ondanks dat ik nog wel meer dan een halfuur rust genomen heb, voordat ik ging rijden.

adi90m.png

Maja heb de beelden toch nog eens terug gekeken, want van je eigen fouten kun je ook leren.

Je eigen rijstrook houden. Simpel. En anders bij wisselen knipperlicht gebruiken en over de schouder kijken.

Ja het is wel verhelderend om de beelden terug te zien: ik was behoorlijk gestress, en ondanks dat ik een lange rustpauze genomen had. Kon ik toch niet helemaal tot rust komen, dus dan rij ik automatisch een stuk minder goed.

Peugeot Lover zei:
Ja het is wel verhelderend om de beelden terug te zien: ik was behoorlijk gestress, en ondanks dat ik een lange rustpauze genomen had. Kon ik toch niet helemaal tot rust komen, dus dan rij ik automatisch een stuk minder goed.

Het bord aan de rechterkant van de weg met de pijlen is duidelijk, maar stond op de rechterrijstrook alleen een pijl voor rechtdoor?

Blackadder the 5th zei:
Peugeot Lover zei:

Het bord aan de rechterkant van de weg met de pijlen is duidelijk, maar stond op de rechterrijstrook alleen een pijl voor rechtdoor?
Ja dat bord is duidelijk, maar op de rechterrijstrook stond inderdaad alleen een pijl voor rechtdoor. En dat kan ik dus terug zien op de beelden die ervoor opgenomen waren. Op de Google Maps beelden uit okt 2015 kan ik ook zien waarom die pijl naar rechtdoor wijst!

De verf is zodanig vervaagd, dat de pijlen naar links en rechts niet meer zichtbaar zijn. Zou dat iets zijn wat je aan het wegbeheer kunt doorgeven?

Is meer iets voor het parkeertopic ...;)

Via een parkeerapp een foto van de fiets maken en opsturen & aankomsttijd, en na een uur wordt deze aan de wielklem gelegd als
je nog niet terug bent?

Blackadder the 5th zei:
Is meer iets voor het parkeertopic ...;)
Nee, dit is meer idioot.
Blauwe zone geldt alleen voor motorvoertuigen, maar nog erger een tijdslimiet kan niet op een onderbord. (behalve bij gehandicaptenparkeerplaatsen)
DKzFVhGXcAAxpOU.jpg

DKzFRHyWkAAbT1h.jpg

en als bonus, de politie heeft dit verkeersbesluit gewoon goedgekeurd. En vindt het ondanks artikel 24 handhaafbaar
mSrSKil.jpg

en zelfs conform het BABW
2e1GdiP.png

Tilburg vindt zelf dat je daar geen snorfietsen zou mogen zetten: https://www.tilburg.nl/actueel/nieuws/item/nieuwe-fietsparkeervakken-binnenstad/
DKzu1mVWAAAy2yb.jpg

Dank voor de achtergrondinformatie.

Gemeente probeert het gebruik van de fiets om naar het centrum te komen aan te moedigen
en loopt daarbij tegen allerlei regeltjes aan ...

Een goede voor het TV-programma Kanniewaarzijn ... ;)

Peugeot Lover zei:
Heren: welke fout maak ik hier nou bij het afslaan? Ik denk dat ik al weet wat fout ging, dat ik voor linksaf stond voorgesorteerd en de auto naast mij voorgesorteerd stond om rechtdoor te gaan. Maar als ik de beelden van de dashcam nog verder terug kijk, kom ik er achter dat de pijl op de meest rechterrijstrook naar rechtdoor wijst en niet naar links!
Op de kruising staat een onderbroken lijn die jou naar de juiste rijstrook begeleidt, als je die niet gebruikt dan heb je inderdaad kans dat je ander verkeer tegen gaat komen. Daar begint het mee. Dat zou dan overigens betekenen dat je in het wegvak voor linksafslaand verkeer uitkomt wat in eerste instantie niet heel logisch lijkt, maar ik ken de situatie daar niet. Het verschil in wegdekaanduiding en bijbehorende borden helpt dan natuurlijk ook niet zoals je zelf al gezien hebt. Sowieso een merkwaardige oplossing daar, je hebt dus een verkeerslicht voor alle richtingen en aanvullend een extra strook voor alleen linksaf? Of zie ik dat nou verkeerd?

Leon in z'n SEAT zei:
Peugeot Lover zei:
Op de kruising staat een onderbroken lijn die jou naar de juiste rijstrook begeleidt, als je die niet gebruikt dan heb je inderdaad kans dat je ander verkeer tegen gaat komen. Daar begint het mee. Dat zou dan overigens betekenen dat je in het wegvak voor linksafslaand verkeer uitkomt wat in eerste instantie niet heel logisch lijkt, maar ik ken de situatie daar niet. Het verschil in wegdekaanduiding en bijbehorende borden helpt dan natuurlijk ook niet zoals je zelf al gezien hebt. Sowieso een merkwaardige oplossing daar, je hebt dus een verkeerslicht voor alle richtingen en aanvullend een extra strook voor alleen linksaf? Of zie ik dat nou verkeerd?
Nee dat zie je goed! En ze gaan allemaal tegelijk op groen. Dit is ook zo'n punt dat stampen ze je er tijdens rijles in, puur voor het examen eigenlijk zeg maar. Maar ik kom daar dus bijna nooit, anders had ik had vast wel nog geweten.

Ik vind dit niet alleen ergerlijk, maar ook gevaarlijk gedrag waarde sarcast. Niet alleen rij je de hele file voorbij en voeg je op het laatst in, maar kruip je op de baan voor rechtdoorgaand verkeer waar hogere snelheden kunnen worden gereden.

[size=x-small]Mompelt iets over wel zeuren over voorkruipende motorfietsen....[/size]

Volgens mij wordt de doorgaande weg afgesloten. Het busje stormt op het laatst al door een rood kruis.

Terug
Bovenaan