goofer zei:
Blackadder the 5th zei:
goofer zei:
Netoj zei:
Hebben jullie het ook gemerkt dat veel vrachtwagen chauffeurs echt letterlijk schijt aan je hebben als je wilt invoegen (je er niet tussen in laten) en je moet invoegen anders rij je tegen de vangrails aan?
Herkenbaar. Ik rij dagelijks de A10 West bij sloterdijk op richting A10 Zuid. Is een korte invoegstrook met veel invoegend verkeer en vrachtwagens op de rechterrijstrook.
Hierbij willen ze meestal geen ruimte geven. Dit snap ik nog wel. Maar maak ook steeds vaker mee dat ze snelheid verhogen om 'het gat' dicht te rijden. Gelukkig heb ik een rappe auto waardoor ik hier meestal nog wel mee om gaan gaan. Met een tragere auto sta je zo maar stil aan het einde van de invoegstrook. Deze houd namelijk op vanwege een brug
Zou het niet de vrachtwagen ervoor zijn, die af moet remmen voor een lompe invoeger en daardoor het gat dicht remt?
Door snel optrekken een gat dichtrijden bij ca. 80 km/h is voor de meeste vrachtwagens vrij lastig ...
Nee, ik versnel pas nadat de vrachtwagen het gat probeert dicht te rijden, niet andersom......
Kan gezichtsbedrog zijn.
Bij het invoegen richt ik me meestal op het voertuig waar ik
achter wil invoegen.
Als er om wat voor reden dan ook verderop in de rij wordt afgeremd, kan het gebeuren dat het gat ineens veel kleiner wordt.
Dat gebeurt dan niet door het versnellen van het voertuig waar ik voor wil gaan invoegen,
maar door het afremmen van het voertuig waar ik achter wil invoegen.
Als je geluk hebt, remt het achterste voertuig ook af, en dat ervaar je alsof je zelf versnelt ...