Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

rke zei:
Durashift zei:
Tja, wiens verantwoordelijkheid is het dan? Ik mag toch aannemen dat degene die op de rijstrook stilstaat als eerste aansluiting in de hersenpan moet maken dat dat gedrag toch niet zo verstandig is...

Die Audi-dwaas moet gewoon zijn verlies voor lief nemen en met hulp van zijn navigatie een alternatieve route zoeken.

Hij heeft gegokt en verloren. En hij probeert nu zijn (minuten-) verlies goed te maken door onbeschoft te zijn.

Ben ik niet mee eens, reden zie mijn vorige post ...

Sarcast zei:
Ik ben hierheen gestuurd door braadslee, maar er is niks te beleven!
(..)

Klopt, denk dat Braadslee zijn vlog omtrent zijn datingervaringen nog een keer moet doen, maar dan rijdend vertellen.. 2 vliegen in één klap. Gevarieerder beeld én er is geen ruimte voor nodeloos commentaar op het verkeersbeeld. ;)

Blackadder the 5th zei:
rke zei:
Durashift zei:
Tja, wiens verantwoordelijkheid is het dan? Ik mag toch aannemen dat degene die op de rijstrook stilstaat als eerste aansluiting in de hersenpan moet maken dat dat gedrag toch niet zo verstandig is...

Die Audi-dwaas moet gewoon zijn verlies voor lief nemen en met hulp van zijn navigatie een alternatieve route zoeken.

Hij heeft gegokt en verloren. En hij probeert nu zijn (minuten-) verlies goed te maken door onbeschoft te zijn.

Jullie hebben beide gelijk. De Audirijder maakt het zichzelf onnodig moeilijk, die had dit niet moeten doen. Doorrijden en keren. Maar daarom hoeft een ander het nog niet lastiger en gevaarlijker te maken dan het al is door iemand klem te rijden.

Boppie zei:
Blackadder the 5th zei:
rke zei:
Durashift zei:

Jullie hebben beide gelijk. De Audirijder maakt het zichzelf onnodig moeilijk, die had dit niet moeten doen. Doorrijden en keren. Maar daarom hoeft een ander het nog niet lastiger en gevaarlijker te maken dan het al is door iemand klem te rijden.

Rationeel heb jij gelijk... echter, ik denk dat als je al netjes een kilometer of 5 aan het aansluiten bent, je min of meer ziet dat de Audi op het puntstuk staat, de mens snel geneigd zal zijn om de deur dicht te doen.. zeker ook door de manier van aanrijden. Met hoge snelheid, abrupt stoppen en -in dit geval- dwingend met de richtingaanwijzer..

Nee, die kerel flikt het daar vaker, volgens mij.

Durashift zei:
Boppie zei:
Blackadder the 5th zei:
rke zei:
Durashift zei:

Rationeel heb jij gelijk... echter, ik denk dat als je al netjes een kilometer of 5 aan het aansluiten bent, je min of meer ziet dat de Audi op het puntstuk staat, de mens snel geneigd zal zijn om de deur dicht te doen.. zeker ook door de manier van aanrijden. Met hoge snelheid, abrupt stoppen en -in dit geval- dwingend met de richtingaanwijzer..

Nee, die kerel flikt het daar vaker, volgens mij.

Dan hoop ik dat er een politieafent voorbijkomt om er een artikel 5 op te plakken. Maar rationeel gezien is iedere seconde extra op de rijstrook een mogelijkheid tot een zwaar ongeval waar meerderen bij betrokken zijn. Op dat moment siert het de mens als de ego even opzij gaat en het opgelost wordt.

Boppie zei:
Op dat moment siert het de mens als de ego even opzij gaat en het opgelost wordt.

Het siert een mens en het plaatst hem vijf sporten hoger op de evolutionaire ladder door deze dwaas even voorrang te geven. En, je kan ook op veiliger manieren jouw afkeer van deze rijstijl laten blijken, de claxon is zo'n gadget wat hiervoor geschikt zou zijn.
Maar als het jou zou overkomen (het kan natuurlijk dat het een keer gebeurt dat je denkt "Oeps, hier had ik er af gemoeten" ), vind ik dat je je verlies moet nemen. Navigatie aan en omrijden of veilig keren bij de eerste gelegenheid.
En als je gegokt hebt op een vrij plekje maar dat was er niet...dan heb je gegokt en verloren. Dan ga je niet staan te stampvoeten drammen als een jankend kind.

Eens, maar dat is niet de realiteit in deze. Wat wel gebeurt is dat deze dwaas een gevaarlijke situatie veroorzaakt. Aan de Opelrijder de keuze om het erger te maken of het op te lossen voor deze dwaas. Ik laat ze ertussen. Ik heb er niets aan als deze dwaas door een DAF of Scania tegen mijn wagen aan gebeukt wordt. Er volgt wel even een claxon of groot licht. Niet dat dat indruk maakt. En soms lokt ook dat reactie`s uit....maar ook ik laat mij soms nog meeslepen in sommige dingen. Dat is moet ik eerlijk zeggen soms gebeurt voor je er erg in hebt.

Boppie zei:
Eens, maar dat is niet de realiteit in deze. Wat wel gebeurt is dat deze dwaas een gevaarlijke situatie veroorzaakt. Aan de Opelrijder de keuze om het erger te maken of het op te lossen voor deze dwaas. Ik laat ze ertussen. Ik heb er niets aan als deze dwaas door een DAF of Scania tegen mijn wagen aan gebeukt wordt. Er volgt wel even een claxon of groot licht. Niet dat dat indruk maakt. En soms lokt ook dat reactie`s uit....maar ook ik laat mij soms nog meeslepen in sommige dingen. Dat is moet ik eerlijk zeggen soms gebeurt voor je er erg in hebt.

+1

Je kan boos zijn, gefrusteerd etc. dat hij er tusssengelaten moet worden, maar veiligheid gaat bij mij op dat moment voor.

En in mijn ogen zou dat de norm moeten zijn, de ergernis kun je beter met de claxon afreageren en/of op een forum plaatsen ... ;)

Okay, stel dat ik op de plek van die Astra zou rijden, een volgende keer, zal ik Audi rijder er wel tussenlaten.
Stap ik wel uit, net als die kerel ff verderop, om alsnog verhaal te gaan halen...*-) ..:}

Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:

+1

Je kan boos zijn, gefrusteerd etc. dat hij er tusssengelaten moet worden, maar veiligheid gaat bij mij op dat moment voor.

En in mijn ogen zou dat de norm moeten zijn, de ergernis kun je beter met de claxon afreageren en/of op een forum plaatsen ... ;)

Weet je, soms ben ik in mijn kwaadheid net zo dom als die Audi drammer en rij ik hem klem. En, heel misschien, dringt het in die extreem botte schedel (als je zo drammerig rijdt, heb je een plaat voor de hoofd waar de Duitsers graag tanks van gemaakt zouden hebben) door dat dit eigenlijk geen manier is om de weg te misbruiken.

Ik zou heel graag zien dat al die camera's langs de snelweg nu eens een keer nuttig ingezet worden om dit soort verkeersidioten een mooie acceptgiro met een artikeltje vijf te geven. Ik zag recent een reportage over de gevaarlijkste snelwegen en dan zie je nog veel meer van dit soort wegmisbruikers.
Het was steeds hetzelfde grapje: Nog even van links, auto's afsnijdend, net over het puntstuk, in een zee van remlichtjes de afrit pakken.

Zo's dwaas gun je een pirouette. Jammer dat onschuldigen de andere tikjes moeten uitdelen.

rke zei:
Weet je, soms ben ik in mijn kwaadheid net zo dom als die Audi drammer en rij ik hem klem. En, heel misschien, dringt het in die extreem botte schedel (als je zo drammerig rijdt, heb je een plaat voor de hoofd waar de Duitsers graag tanks van gemaakt zouden hebben) door dat dit eigenlijk geen manier is om de weg te misbruiken.

Ik zou heel graag zien dat al die camera's langs de snelweg nu eens een keer nuttig ingezet worden om dit soort verkeersidioten een mooie acceptgiro met een artikeltje vijf te geven. Ik zag recent een reportage over de gevaarlijkste snelwegen en dan zie je nog veel meer van dit soort wegmisbruikers.
Het was steeds hetzelfde grapje: Nog even van links, auto's afsnijdend, net over het puntstuk, in een zee van remlichtjes de afrit pakken.

Zo's dwaas gun je een pirouette. Jammer dat onschuldigen de andere tikjes moeten uitdelen.

Zou dit een oplossing zijn? Blik op de weg - Meldpunt

Gisteren reed ik in Duitsland op een 100km/u weg door een soort vallei met een hoop bergen. Veel mooie slingerweggetjes waar je lekker kan sturen. Inhalen is wat lastiger daarentegen.

40 minuten lang reed er een T5 bus met een wrap van een BMW tuningsbedrijf achter mij (kon de naam van het bedrijf niet lezen), want de bus zat te kort achter me, zag alleen de stoppels van die knakker in mijn binnenspiegel, tevens reed de man over de streep links van me waardoor één van de tientallen tegenliggers al een signaal gaf.
Als mensen zo dicht achter mij rijden wordt ik behoorlijk agressief in mijn hoofd, echter fysiek blijf ik rustig en rijd gewoon door.

Toen de bus mij eindelijk inhaalde zat deze achter een vrachtwagen (schiet lekker op) en na een minuut moest ie linksaf tanken...... Ik ben er niet naartoe gegaan, maar snap dit gedrag niet.
Ik rijd waar mogelijk 10% te hard en ik mijn motor was al lang warm, dus ik accelereer ook lekker stevig. Ook al reflecteerde ik op mijn gedrag, ik kon geen munitie voor die man vinden om zo dicht op mijn trekhaak te rijden?!! Het was echt knetterirritant!

Een paar weken terug reed ik richting Arnhem in een file (50km/u op een 80 weg), netjes afstand houdend op mijn voorganger. En dan zit er een Audi Leaseknakker achter je te kleven... in een file...... voor een goede 15 minuten lang.........? Wie snapt het nog?

Ik wil ook weleens harder dan een ander, maar bumperkleven werkt gewoon niet, mogelijk op een enkeling...

Fulcrum zei:
Gisteren reed ik in Duitsland op een 100km/u weg door een soort vallei met een hoop bergen. Veel mooie slingerweggetjes waar je lekker kan sturen. Inhalen is wat lastiger daarentegen.

40 minuten lang reed er een T5 bus met een wrap van een BMW tuningsbedrijf achter mij (kon de naam van het bedrijf niet lezen), want de bus zat te kort achter me, zag alleen de stoppels van die knakker in mijn binnenspiegel, tevens reed de man over de streep links van me waardoor één van de tientallen tegenliggers al een signaal gaf.
(..) Het was echt knetterirritant!

Mijn indruk is dat soms lokaal verkeer bij het zien van een buitenlands kenteken e.e.a gaan invullen.. vooral op bergwegen die wij, NL, niet gewoon zijn om te rijden en dus misschien weleens te langzaam oprijden, en dat de lokalen dan wat 'gaan drukken' om er voorbij te willen of de hoop hebben dat de snelheid dan wat omhoog gaat.
Zo te lezen was dat bij jou geen probleem.. misschien een gevalletje 'conditionering op gele platen'?

Fulcrum zei:
Een paar weken terug reed ik richting Arnhem in een file (50km/u op een 80 weg), netjes afstand houdend op mijn voorganger. (..) Wie snapt het nog?
(..)..

Tja, wat voor de één 'netjes afstand houden' is, zal voor een ander soms een tussenruimte zijn wat al te groot is en graag zien dat dit dichtgereden wordt.. Is, volgens mij, psychologisch.. Een min of meer aanééngesloten rij geeft nu eenmaal de indruk dat het niet harder kan dan dat het gaat.. zit er te veel ruimte tussen.. kan de indruk ontstaan dat de snelheid opgevoerd kan worden..

Ik had het gisterochtend ook, op weg naar werk.. zat achter een Golf Variant die eigenlijk net iets te langzaam reed naar mijn smaak én de geldende maximumsnelheid... Enfin, stukje in de stad wat een mooie rechtdoorgaande weg is, afstevenend op een verkeerslicht.. Ik verdenk de beste man ervan dat hij netjes met de cruisecontrol op 50 km/h reed.. Op zich prima, want het verkeerslicht in de verte was toch rood.. en toen wij daar aankwamen sprong het net op groen.. dus konden zo mooi de kruising over..

Maar toch.. mijn gevoel zij mij dat ik liever toch iets vlotter op de kruising was afgereden.. zeker niet op het laatste moment remmend.. maar wel iets meer snelheid eruit remmend... Na de kruising ging het ook zeer rustig de rotonde over.. iets vlotter maakt dan gewoon dat je in ieder geval de illusie hebt dat het opschiet, op weg naar werk. ;)

Durashift zei:
Maar toch.. mijn gevoel zij mij dat ik liever toch iets vlotter op de kruising was afgereden.. zeker niet op het laatste moment remmend.. maar wel iets meer snelheid eruit remmend... Na de kruising ging het ook zeer rustig de rotonde over.. iets vlotter maakt dan gewoon dat je in ieder geval de illusie hebt dat het opschiet, op weg naar werk. ;)

Wat de ene (ver) vooruitkijken noemt, is voor de ander traag rijden. Uiteindelijk ga je beide op dezelfde snelheid de kruising over.
Heb ook wel eens een auto voor mij gehad die voortdurend na elke kruising vooruit sprintte,
en bij elke volgende kruising/verkeerslicht stond ik weer achter hem/haar ... ;)

Heb zelf in de loop der jaren ervaren dat kunnen doorrijden bij een kruising/verkeerslicht veel belangrijker is om op te kunnen schieten dan het net even iets harder rijden dan de rest van het verkeer.

Sarcast, heb jij soms de VID getipt?

Er is twijfel over de handhaafbaarheid van het vrachtwagenverbod op de Merwedebrug. De politie bekeurt vrachtwagen- en buschauffeurs die de brug gebruiken. Het gebruikte verbodsbord wijkt af van de borden die zijn voorgeschreven in het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (kortweg RVV 1990). Vooral de gebruikte figuur voor de bus wijkt best sterk af van de bus zoals die in de wet is afgebeeld. (lees verder..)

:}

Wat vinden jullie van deze?
Naar mijn mening had er ook een afbeelding van een aanhangwagen bij gemoeten..

14591735_1496360960390886_4140836555451601160_n.png

https://staticresources.rijkswaterstaat.nl/binaries/A27%20Merwedebrug%20tijdelijk%20verbod%20zwaar%20verkeer_tcm21-93658.pdf

gisteren weer eens een totaalmalloot die over een dubbele doorgetrokken streep inhaalde terwijl er tegenligger aankwamen.ging maar weer net goed (td)

Jup! Ik ken hem wel namelijk. :)
Kijk de video nog maar snel want hij is straks gebraadsleed.

Los van of het inhalen wel of niet goed is zijn dat wel heel veel randdebielen op plekken waar ze niets te zoeken hebben. Wat mij betreft EMG waardig. Misschien helpt het om een fors aantal foto's te laten zien van platte pick-ups, misschien wat mensen aan het woord laten die aan de weg werken.

Carfanatic zei:
gisteren weer eens een totaalmalloot die over een dubbele doorgetrokken streep inhaalde terwijl er tegenligger aankwamen.ging maar weer net goed (td)

Niet om het goed te praten, maar haalde hij/zij een trekker of ander langzaam voertuig in?
Er zit er dan altijd wel een tussen die meent dat hij/zij meer haast heeft dan de rest.
Ik ga zelf in de voorzorg al een beetje rechts in mijn eigen strook rijden om meer ruimte te hebben als het fout mocht gaan ...

Blackadder the 5th zei:
Carfanatic zei:

Niet om het goed te praten, maar haalde hij/zij een trekker of ander langzaam voertuig in?
Er zit er dan altijd wel een tussen die meent dat hij/zij meer haast heeft dan de rest.
Ik ga zelf in de voorzorg al een beetje rechts in mijn eigen strook rijden om meer ruimte te hebben als het fout mocht gaan ...

Nope, ik reed al ruim 80km/h met m'n bus. Treurige is ook dat je zo'n figuur dan een paar honderd meter verder een dorp in ziet gaan waardoor hij er eigenlijk geen moer mee is opgeschoten.

https://www.youtube.com/watch?v=TbJBGOntBg0

ja, die bmw zit natuurlijk fout, maar sommige cammers lijken het er ook een beetje om te doen.

Carfanatic zei:
Nope, ik reed al ruim 80km/h met m'n bus. Treurige is ook dat je zo'n figuur dan een paar honderd meter verder een dorp in ziet gaan waardoor hij er eigenlijk geen moer mee is opgeschoten.

https://www.youtube.com/watch?v=TbJBGOntBg0

ja, die bmw zit natuurlijk fout, maar sommige cammers lijken het er ook een beetje om te doen.

Tsja, drukker bezig met het inhalen van een ander dan nadenken of het inhalen aan sich eigenlijk wel zinvol is.

Heb op snelweg wel eens gemerkt dat inhalen blijkbaar heel veel brandstof kost.
Gelijk na het inhalen neemt men de afslag naar het tankstation. Of was er andere
hoge nood aan de orde? ... ;)

De video? Er wordt blijkbaar niet altijd ruimte gehouden om (eigen of andermans) fouten op te vangen ... :(

Ik heb mijn dashcam vooral voor eigen gebruik en heb nog nooit een filmpje op Youtube gezet, maar wat ik vandaag tegenkwam vroeg om publicatie.

Deze idioot haalt in de bebouwde kom met grote snelheid in, in een bocht waar rond die tijd veel fietsers oversteken, en gaat bij het stoplicht over de busbaan door rood linksaf.

Zoals gezegd is dit de eerste keer dat ik een filmpje upload, en eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit waardeloos. Weet iemand hoe ik dat kan verbeteren? Het zou toch 1080P moeten zijn.

Gister nog een situatie meegemaakt. Heb ternauwernood een flinke aanrijding kunnen voorkomen. :O

Op de A35, 100 km/u maximumsnelheid. Rechterbaan rijdt stapvoets, komt door de drukte in de avondspits en mensen moeten (naar mijn idee) allemaal de afslag hebben. Ik niet, dus blijf lekker op de linkerbaan. Verderop gaat het over in 1 rijstrook, dus had inmiddels mijn gas al los gelaten omdat ik ook in mijn achterhoofd hield dat er hoogstwaarschijnlijk geritst moet worden verderop. Op dat moment komt ineens iemand van de rechterbaan (vanuit stilstand dus) die de linkerbaan opdraait, waar ik aan kom rijden met ongeveer 80 km/u. Vol in de rem, hij heeft het gelukkig door, en gaat weer zo ver mogelijk naar rechts (daar reden auto's, dus niet veel ruimte voor hem). Hierdoor kon ik nog net tussen hem en de vangrail doorschieten tijdens het remmen. :O

Had niet veel gescheeld, of het was einde Xantia. Persoon achter mij klapte daarbij trouwens bijna achterop mij naar mijn idee. Niet kunnen zien, ik was me aan het focussen op het ontwijken van die Golf...

Blijft oppassen, beste is om je snelheid aan te passen. Zeker als je verderop toch moet ritsen, hou een 50 km/h aan en je kan beter reageren op allerlei ongein.

Ik was al bezig met snelheid aanpassen. Maar op meteen op de rem te gaan vind ik zelf ook wat overdreven, zeker als de hele linkerbaan leeg is en de rest achter je ook met 100km/u doorrijdt.

Iedereen maakt wel eens een foutje prima, maar je kunt toch wel nagaan dat je niet op de snelweg vanuit stilstand zo de linkerbaan op kan draaien. Dat is vragen om ongelukken.

Ik probeer te rijden alsof iedereen om mij heen gek is (de grootste gek zit ik wel eens aan te kijken in de binnenspiegel). Heeft mij al wat aanrijdingen gescheeld. Wat degene achter mij denkt of doet moet hij zelf weten. Is geen kritiek, gewoon mijn zienswijze.

Rembrandt zei:
Ik heb mijn dashcam vooral voor eigen gebruik en heb nog nooit een filmpje op Youtube gezet, maar wat ik vandaag tegenkwam vroeg om publicatie.

Deze idioot haalt in de bebouwde kom met grote snelheid in, in een bocht waar rond die tijd veel fietsers oversteken, en gaat bij het stoplicht over de busbaan door rood linksaf.

Zoals gezegd is dit de eerste keer dat ik een filmpje upload, en eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit waardeloos. Weet iemand hoe ik dat kan verbeteren? Het zou toch 1080P moeten zijn.

Wat een mafkees! :O

Als je video's upload duurt het altijd enkele minuten voordat je'm op 1080P kunt zetten. Ik kan 'm nu nl. wel in 1080P bekijken!

Of er dicht op rijden om te kunnen lezen wat er staat [size=x-small](en vervolgens te concluderen dat je die stikker zelf misschien ook wel nodig hebt)[/size]. :T

Bossinkje zei:
Gister nog een situatie meegemaakt. Heb ternauwernood een flinke aanrijding kunnen voorkomen. :O

Op de A35, 100 km/u maximumsnelheid. Rechterbaan rijdt stapvoets, komt door de drukte in de avondspits en mensen moeten (naar mijn idee) allemaal de afslag hebben. Ik niet, dus blijf lekker op de linkerbaan. Verderop gaat het over in 1 rijstrook, dus had inmiddels mijn gas al los gelaten omdat ik ook in mijn achterhoofd hield dat er hoogstwaarschijnlijk geritst moet worden verderop. Op dat moment komt ineens iemand van de rechterbaan (vanuit stilstand dus) die de linkerbaan opdraait, waar ik aan kom rijden met ongeveer 80 km/u. Vol in de rem, hij heeft het gelukkig door, en gaat weer zo ver mogelijk naar rechts (daar reden auto's, dus niet veel ruimte voor hem). Hierdoor kon ik nog net tussen hem en de vangrail doorschieten tijdens het remmen. :O

Had niet veel gescheeld, of het was einde Xantia. Persoon achter mij klapte daarbij trouwens bijna achterop mij naar mijn idee. Niet kunnen zien, ik was me aan het focussen op het ontwijken van die Golf...

Dit had je kunnen voorkomen door niet met een groot snelheidsverschil langs een file te rijden. Leermomentje. ;) Gelukkig ging het goed. (tu)

Bossinkje zei:
Ik was al bezig met snelheid aanpassen. Maar op meteen op de rem te gaan vind ik zelf ook wat overdreven, zeker als de hele linkerbaan leeg is en de rest achter je ook met 100km/u doorrijdt.

Iedereen maakt wel eens een foutje prima, maar je kunt toch wel nagaan dat je niet op de snelweg vanuit stilstand zo de linkerbaan op kan draaien. Dat is vragen om ongelukken.

Na 30 jaar autorijden kijk ik nergens meer van op. Bij dit soort situaties ga ik in de voorzorg al wat links in de strook rijden,
zodat ik/de ander nog even bedenktijd heb om uit te wijken. En inderdaad de snelheid aanpassen.
Vaak zie je op dergelijke plekken de matrixborden al een lagere snelheid aangeven, ondanks dat je ogenschijnlijk door kunt rijden.
Juist om dit soort ongevallen veroorzaakt door grote snelheidsverschillen te voorkomen ...

Rembrandt zei:

Rijbewijs afpakken en nooit meer teruggeven. Plus TBS.(td)

Idefiqs zei:
Rembrandt zei:

Dat is een wel heel forse straf voor het plaatsen van een wat minder scherp filmpje:T

Boppie zei:
Idefiqs zei:
Rembrandt zei:

Dat is een wel heel forse straf voor het plaatsen van een wat minder scherp filmpje:T

:D:-D

Joël D. zei:
Bossinkje zei:

Dit had je kunnen voorkomen door niet met een groot snelheidsverschil langs een file te rijden. Leermomentje. ;) Gelukkig ging het goed. (tu)

Zoals ik zei, ik had mijn gas al losgelaten dus was al bezig met snelheid aanpassen. ;) Lijkt me ook niet erg veilig om vol op de rem te gaan op de linkerbaan en daar met een gangetje van 20 km/u te blijven rijden.

Ik voeg gisteren in op de a15 en denk nog van joh als die bestelbus nu maar niet naar rechts komt. En jawel hoor meneer de oostblokker kwam zonder richting aangeven naar rechts. Dat ging maar net goed. Als ik niet opzij stuurde zat ie er vol in.
Hoe hij mij gemist heeft? Ik reed al volledig op de rijstrook.

Bossinkje zei:
Joël D. zei:
Bossinkje zei:

Zoals ik zei, ik had mijn gas al losgelaten dus was al bezig met snelheid aanpassen. ;) Lijkt me ook niet erg veilig om vol op de rem te gaan op de linkerbaan en daar met een gangetje van 20 km/u te blijven rijden.
Goed om te lezen dat er voor u geen middenweg is tussen gas los van 100 naar 80 km/h en noodstop naar 20 km/h... Als er matrixborden hadden gehangen stonden die ongetwijfeld op 50 km/h en met een goede reden. Met ruim 80 langs een stilstaande rij auto's is bijzonder gevaarlijk getuige de ontstane situatie. Tevens zitten er remlichten op de auto om de achterligger duidelijk te informeren over uw remactie. Rustig remmen naar zo'n 50-60 km/h en er zijn een stuk minder problemen; door o.a. meer reactietijd, halve remafstand tov 80 km/h enz.
Laten we overigens voorop stellen dat ik u niet schuldig acht, zeker niet, die malloot moet gewoon opletten en niet stapvoets van rijstrook wisselen, wat een ei.

Laatst zelf nog een rare situatie meegemaakt. Auto komt netjes van de rechterstrook naar de linker (zelfs met clignoteur), dat op zich is niet raar. Maar wel raar dat er geen reden toe was, rechterstook was nog zeker 150 meter leeg en er waren absoluut een voertuigen om in te halen, en ik reed zo'n 30 km/h sneller dan hij en moest nogal resoluut van het gas af.
Video, het is bij de afslag van de A16 naar de A20 (bij Rotterdam dus), ik mag daar 130, rij dat ook, hij komt naar links met krap 100 op de teller.

Tonnie. zei:
Laatst zelf nog een rare situatie meegemaakt. Auto komt netjes van de rechterstrook naar de linker (zelfs met clignoteur), dat op zich is niet raar. Maar wel raar dat er geen reden toe was, rechterstook was nog zeker 150 meter leeg en er waren absoluut een voertuigen om in te halen, en ik reed zo'n 30 km/h sneller dan hij en moest nogal resoluut van het gas af.
Video, het is bij de afslag van de A16 naar de A20 (bij Rotterdam dus), ik mag daar 130, rij dat ook, hij komt naar links met krap 100 op de teller.

Krijg zelf de indruk dat de auto alvast wil gaan voorsorteren voor de hoofdrijbaan. Wel een beetje aan de vroege kant, wellicht door een opmerking van de route-navigatie ... :S
Verbaas me er trouwens over dat men daar 130 mag, juist op dit soort weggedeelten waar kans is
op wisselen van rijstrook door auto's/vrachtwagens voor het kiezen van een andere richting zou je een verlaagde maximum snelheid verwachten.

Terug
Bovenaan