Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Vooruit, 07:00 starten tot 09:00. Graag condooms en inhoud gescheiden houden, we denken wel aan het milieu!

Nee dat is geen manier om een eenrichtingsweg te maken. Als je dat bord ziet verwacht je geen tegenliggers.

Elke wegwerker heeft een D2 bij de hand, had die dan gebruikt.

Sarcast zei:
Nee dat is geen manier om een eenrichtingsweg te maken. Als je dat bord ziet verwacht je geen tegenliggers.

Elke wegwerker heeft een D2 bij de hand, had die dan gebruikt.

D2 is zinloos, dan krijg je juist tegenliggers, en je kunt daar elkaar alleen op bepaalde plekken (inritten/zijstraten) passeren.

Voor het doorgaande verkeer werkt het wel, zij het niet volgens de regels ... ;)

Vraag me alleen af of men op de uitrit vanaf de parkeerplaats rechts van de weg ook een rij-richting heeft aangegeven.

Blackadder the 5th zei:
D2 is zinloos, dan krijg je juist tegenliggers, en je kunt daar elkaar alleen op bepaalde plekken (inritten/zijstraten) passeren.
Een D2 die naar rechts wijst op het hek. Dan kan je er niet links langs.

Dan was het mis gegaan met de pijlen in het voorsorteervak. (alhoewel, tijdelijke tekens)
Ik moest wel gelijk aan het andere filmpje denken ja.

Sarcast zei:
Dan was het mis gegaan met de pijlen in het voorsorteervak. (alhoewel, tijdelijke tekens)
Ik moest wel gelijk aan het andere filmpje denken ja.

Eerlijk zeggen: zag je het meteen tijdens het rijden, of pas later bij het terugkijken van het filmpje?

Sarcast zei:
Gezien natuurlijk.

Had ik niet anders verwacht ... ;)

Op het filmpje waren ze de boel al aan het opruimen door het verwijderen van de pylonen,
ik denk dat het de bedoeling was om het verkeer op links in 2 stappen om te leiden.
Vandaar die 2e volgwagen met alleen een D2 naar links.

Omdat we toch bezig zijn hierover, beelden zijn helaas al overschreden. Kwam om 21.00 uur in Groningen aan op de N7, 3 rijstroken, pijlwagen op rijstrook 2, wijzende naar rijstrook 1. Waar zijn ze bezig? Juist rijstrook 1 en steken midden in het donker over. Onbegrijpelijk dat ze niet naar rijstrook 3 wijzen, dan hebben ze alle veiligheid. Snap er helemaal niets van. Ik werd boos aangekeken toen ik stopte op de weg om ze maar even wat ruimte te geven...

Ach, ik had laatst op de rondweg noord in Amersfoort dat de 'groene golf detectie' nog in werking was en bij het begin van de rijstrook afzetting netjes adviseerde om 60 km/h te gaan rijden.. terwijl de wegwerkzaamheden 50 km/h voorschreef..

Nu ja, nou gaat het één vast wel boven het andere.. maar heb bij het volgende verkeerslicht toch maar één van de wegwerkers aangesproken.

Lijkt mij dat zo'n apparaat met een draai aan een hendel of een druk op een knop uitgeschakeld kan worden.

Terence zei:
Omdat we toch bezig zijn hierover, beelden zijn helaas al overschreden. Kwam om 21.00 uur in Groningen aan op de N7, 3 rijstroken, pijlwagen op rijstrook 2, wijzende naar rijstrook 1. Waar zijn ze bezig? Juist rijstrook 1 en steken midden in het donker over. Onbegrijpelijk dat ze niet naar rijstrook 3 wijzen, dan hebben ze alle veiligheid. Snap er helemaal niets van. Ik werd boos aangekeken toen ik stopte op de weg om ze maar even wat ruimte te geven...

Je hebt ze verder niet aangesproken op het feit dat de pijlen op de wagen verkeerd zouden staan?

Blackadder the 5th zei:
Terence zei:

Je hebt ze verder niet aangesproken op het feit dat de pijlen op de wagen verkeerd zouden staan?

Uiteraard wel, maar de reactie terug was een andere dan je zou verwachten...

Terence zei:
Blackadder the 5th zei:
Terence zei:

Uiteraard wel, maar de reactie terug was een andere dan je zou verwachten...

Ben eerlijk gezegd wel benieuwd ...

Lang verwacht en toch gekomen! De Zeurende Chauffeur is terug!!!

10km/h is al niet mogelijk, dan nog een onderbord erbij en een 5km/h maximumsnelheid in de achtergrond. *-)

https://www.youtube.com/watch?v=kXvrIEruWMo

beetje apart dat hij na het obstakel vol op rem gaat, alsof hij zijn achterligger een braketest geeft.

Inderdaad apart, maar wie weet moest hij remmen voor een overstekende voetganger/fietser of een auto die uit een zijstraat kwam. Moeilijk te bepalen.

Sarcast zei:

10km/h is al niet mogelijk, dan nog een onderbord erbij en een 5km/h maximumsnelheid in de achtergrond. *-)

Je snapt dat dit voor de parkeergarage is?
Weg waar ik rij mag je 30

braadslee zei:
Ja. En 30 is inderdaad een snelheid die een wegbeheerder mag instellen. 10 en 5 niet, daarbij is het onderbord natuurlijk te gek voor woorden! Onder een A1 mag je de reden van de snelheidsbeperking aangeven. En dit is geen goede reden! :}

Sarcast zei:
braadslee zei:
Ja. En 30 is inderdaad een snelheid die een wegbeheerder mag instellen. 10 en 5 niet, daarbij is het onderbord natuurlijk te gek voor woorden! Onder een A1 mag je de reden van de snelheidsbeperking aangeven. En dit is geen goede reden! :}

10 + 5 wel. :}

Boppie zei:
Een ondergrondse parkeergarage?

Ja, je gaat daar naar beneden en dan haaks links de hoek om.
Toevallig een week of wat geleden even gestaan..

Het is ook niet zozeer de drempel als wel de hoek van de helling ten opzichte van het vlakke deel.

Carfanatic zei:
https://www.youtube.com/watch?v=kXvrIEruWMo

beetje apart dat hij na het obstakel vol op rem gaat, alsof hij zijn achterligger een braketest geeft.

Vreemde actie inderdaad.. al kan ik mij voorstellen dat de beste man de straat die je rechtsboven in beeld ziet had moeten hebben.. en besefte dat hij te ver was gereden.. Remt zonder te kijken.. om stukkie achteruit te rijden?

Ton. zei:
Sarcast zei:

10 + 5 wel. :}
Slechts op erven! En daar zitten er ook nog wat haken en ogen aan!
uNssuNR.jpg

Want hoe snel mag je daar dan lopen skeeleren of gehandicaptenvoertuigen? Juist 15km/h!
Tot de eerst volgende kruising want daarna mag je weer gewoon zo hard rennen als je wilt. Tenzij je met je gehandicaptenvoertuig op de stoep reed, want dan mag je ineens niet meer 15 maar slechts 6km/h
(omdat de 15 dan de algemene maxsnelheid op erven niet meer overrulet, en ja dat doet ie want men is 20c en 21c vergeten in 63b)

Sarcast zei:
Slechts op erven! En daar zitten er ook nog wat haken en ogen aan!
uNssuNR.jpg

Want hoe snel mag je daar dan lopen skeeleren of gehandicaptenvoertuigen? Juist 15km/h!
Tot de eerst volgende kruising want daarna mag je weer gewoon zo hard rennen als je wilt. Tenzij je met je gehandicaptenvoertuig op de stoep reed, wand dan mag je ineens niet meer 15 maar slechts 6km/h
(omdat de 15 dan de algemene maxsnelheid op erven niet meer overrulet, en ja dat doet ie want men is 20c en 21c vergeten in 63b)

:} (tu)

Sarcast zei:
wand dan mag je
:,(

Sarcast zei:
https://www.youtube.com/watch?v=sXX9tap0nE8/

@Braadslee, op 1:24 bij afslaande Audi:
Nog nooit afgeslagen op een plek waar eigenlijk net te weinig ruimte was?
Wees blij dat je er nog langs kunt.
Of had hij gewoon op de rijbaan moeten stoppen zodat je er helemaal niet langs kunt? *-)

Carfanatic zei:

Grappig.

1- De aso rijdt weer een Audi.
2- De Opel er voor heeft duidelijk zoiets van "je zet hem er maar tegenaan".
3- De aso brengt het doorgaande verkeer ook in gevaar doordat zijn auto breder is dan het puntstuk.
4- Ik zie iemand even op zijn gemak iets in de kofferbak doen, iets wat aangeeft dat het daar dagelijks prijs is.
5- De motorrijder die er "even snel" tussendoor floept is misschien nog asocialer bezig.

Ik had er vanmorgen ook zo'n invoeger.
Ik zal vanmiddag even kijken of het dashcamfilmpje gelukt is, meneer vond het nodig na het invoegen op millimeters afstand de horlepiep te tikken op het rempedaal.

Edit: Opel-logo's worden niet op Volkswagen-kofferklepjes geplakt.

Carfanatic zei:
https://www.youtube.com/watch?v=-Cwn0qthFNs

(td)

Tsja, Audi-rijder probeert op het laatste moment in te voegen,
Opelrijder speelt eigen rechter door bewust het gat dicht te houden/rijden.
En daarmee het risico op de koop toe nemend, dat er iemand achterop de Audi klapt.

Wat mij betreft kunnen ze beiden op verkeerscursus ...:,(

En die motorrijder? Die heeft een onbegrensd vertrouwen in de medemens
die geen fouten maakt ... :(

^^ In de manier van aanrijden (snelheid) heb ik toch de indruk dat de A3 rijder(ster?) had gegokt op een vallend gaatje op de rijstrook waarop de filmer rijdt. Dat kwam er niet.. en dus koos de bestuurder voor deze oplossing..

Ik kan mij de irritatie wel voorstellen.. en ja, dan denk je niet direct aan de mogelijkheid dat jij bij een ongeluk meegesleurd kan worden..

Durashift zei:
^^ In de manier van aanrijden (snelheid) heb ik toch de indruk dat de A3 rijder(ster?) had gegokt op een vallend gaatje op de rijstrook waarop de filmer rijdt. Dat kwam er niet.. en dus koos de bestuurder voor deze oplossing..

Ik kan mij de irritatie wel voorstellen.. en ja, dan denk je niet direct aan de mogelijkheid dat jij bij een ongeluk meegesleurd kan worden..

Ik begrijp de irritatie van de Opelrijder heel goed, maar ik begrijp zijn reaktie daarop dan weer totaal niet ... :,(

Heeft er misschien mee te maken dat ik meer dan 20 jaar geleden een ongeluk heb gehad waarbij een achterligger met ca. 80 km/h achterop mijn auto klapte terwijl ik stond te wachten om links af te slaan. Na de klap stond ik met de auto achterste voren aan de overkant van de weg. Auto total loss, ikzelf had een wond aan het linkerroog en een barstende koppijn ...

Ik kan me dus een voorstelling maken van de gevolgen als er een achterligger op de Audi klapt.
Blijkbaar moet je eerst een (bijna)ongeluk hebben meegemaakt om tot betere inzichten te komen ... :|

^^^, ja dat is vaak zo.. de mens zit in het algemeen toch in elkaar van 'dat overkomt mij niet'..

Ach, ik zie ook nog weleens mensen die gewoon nog helemaal op de rijstrook staan, te wachten, met de pinker naar rechts aan.. terwijl de uitrit helemaal vol staat..

Tja, wiens verantwoordelijkheid is het dan? Ik mag toch aannemen dat degene die op de rijstrook stilstaat als eerste aansluiting in de hersenpan moet maken dat dat gedrag toch niet zo verstandig is...
maar ja, deelname aan het verkeer is veelal 'fouten van een ander' oplossen.. en dan laat je degene er maar weer voor..:o

Durashift zei:
Tja, wiens verantwoordelijkheid is het dan? Ik mag toch aannemen dat degene die op de rijstrook stilstaat als eerste aansluiting in de hersenpan moet maken dat dat gedrag toch niet zo verstandig is...
maar ja, deelname aan het verkeer is veelal 'fouten van een ander' oplossen.. en dan laat je degene er maar weer voor..:o

Veiligheid op de weg is naar mijn mening een gezamenlijke verantwoordelijkheid, in dit geval dus zowel van de invoeger als van degene die al op de rijstrook rijdt.
De invoeger moet op tijd een plekje gaan zoeken, degene die al op de rijstrook rijdt moet gelegenheid geven (dus afstand houden) om in te kunnen voegen. Dan maar 2 voor mijn part 3 auto's later thuis.

Zelf probeer ik er altijd rekening mee te houden door enige afstand tot de voorligger te houden. En goed (blijven) opletten of er een spijtoptant bestuurder aankomt. En indien nodig gelegenheid geven, hoe irritant het soms ook is ...

Durashift zei:

Die Audi-dwaas moet gewoon zijn verlies voor lief nemen en met hulp van zijn navigatie een alternatieve route zoeken.

Hij heeft gegokt en verloren. En hij probeert nu zijn (minuten-) verlies goed te maken door onbeschoft te zijn.

Terug
Bovenaan