Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Dat toeteren was nu werkelijk nergens voor nodig. Jij kon prima remmen, dus om gevaar af te wenden is geen reden. Onnodig toeteren kost heel wat tegenwoordig en oom agent kan hem er zo voor geven.

stoterstangen90 zei:
Dat toeteren was nu werkelijk nergens voor nodig. Jij kon prima remmen, dus om gevaar af te wenden is geen reden. Onnodig toeteren kost heel wat tegenwoordig en oom agent kan hem er zo voor geven.

Daar denk je op zo'n moment niet aan.

D.E.N.N.I.S. zei:
stoterstangen90 zei:

Leg dat die agent maar eens uit.
Jij gebruikt je toeter als wraak, en daar is tie niet voor. de toeter is om gevaar af te wenden.

stoterstangen90 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
stoterstangen90 zei:

Leg dat die agent maar eens uit.
Jij gebruikt je toeter als wraak, en daar is tie niet voor. de toeter is om gevaar af te wenden.
Dan zal ik die agent uitleggen dat de bestuurder van de bus ongeconcentreerd en zonder na denken een voorrangskruising oprijdt. Die bestuurder zag mij pas nadat ik toeterde en begon pas te remmen op het moment dat het al te laat was.

En als die agent mij niet gelooft, dan neem ik deze video (zonder muziek uiteraard) mee naar de rechter en dan leg ik het aan hem of haar uit.

D.E.N.N.I.S. zei:
Voorrangsfoutje: https://www.youtube.com/watch?v=uDKIiCg3Ecs&feature=gp-n-y&google_comment_id=z13gfxeqzkekzxnhz04ci5obrmi4i3z5xuk0k
Ik toeter in zon'n geval ook.

1 je creërt getuigen doordat de claxon de aandacht trekt.
2 als je jezelf aan de verkeersregels houdt loopt de andere bestuurder gevaar.

En schade is duurder dan een prentje voor onnodig toeteren.

D.E.N.N.I.S. zei:
Voorrangsfoutje: https://www.youtube.com/watch?v=uDKIiCg3Ecs&feature=gp-n-y&google_comment_id=z13gfxeqzkekzxnhz04ci5obrmi4i3z5xuk0k

Is dit niet meer een geval ik-dacht-dat-je-linksaf-zou-slaan-en-toch-moest-afremmen-dan-kan-ik-er-wel-voorlangs?

Verhip, moest-ie toch bij het benzinestation zijn ... :(

Blackadder the 5th zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Is dit niet meer een geval ik-dacht-dat-je-linksaf-zou-slaan-en-toch-moest-afremmen-dan-kan-ik-er-wel-voorlangs?

Eerlijk gezegd denk ik oprecht dat deze bestuurder gewoon een grote fout maakt. Hij zit gewoon ongeconcentreerd achter het stuur en ziet daarbij het overige verkeer en de haaientanden over het hoofd.

Sarcast zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
(zonder muziek uiteraard)
Graag!

Lycan Capri zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
(zonder muziek uiteraard)

Dat zou de filmpjes een stuk aangenamer maken om te zien :)

F4-4ETS-OY8BXrlctOJ3mC2BwX0S4Km1LG5tQD-BKCVbfBWfysg2KXQqvX2L2ErR228ydgqxvQ=w1920-h1080-rw-no

D.E.N.N.I.S. zei:
Blackadder the 5th zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Eerlijk gezegd denk ik oprecht dat deze bestuurder gewoon een grote fout maakt. Hij zit gewoon ongeconcentreerd achter het stuur en ziet daarbij het overige verkeer en de haaientanden over het hoofd.

Ik houd het zelf op een inschattingsfout van de andere bestuurder.

Vind het trouwens wel een typische kruising met die afbuigende voorrang.
Is dit bedoeld om het verkeer dat van rechts komt af te remmen?

rke zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Ik toeter in zon'n geval ook.

1 je creërt getuigen doordat de claxon de aandacht trekt.
2 als je jezelf aan de verkeersregels houdt loopt de andere bestuurder gevaar.

En schade is duurder dan een prentje voor onnodig toeteren.

Hier hetzelfde. En de andere bestuurder leert er wellicht wat van. Volgens mij zat ie te slapen en had ie gewoon niet door dat ie fout was.

Blackadder the 5th zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Blackadder the 5th zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Ik houd het zelf op een inschattingsfout van de andere bestuurder.

Vind het trouwens wel een typische kruising met die afbuigende voorrang.
Is dit bedoeld om het verkeer dat van rechts komt af te remmen?
Ik zou niet weten wat de wegbeheerder gedacht heeft toen hij/ zij dit bedacht.

Tsja..Gijsbert de verkeersexpert...ik heb niet zo`n hoge pet op van hem. Kan mij een filmpje herinneren van een bloemenrijder die een luxe wagen klem zet door op de bumper van een ambulance te gaan zitten. Geen woord daarover van hem.

Je bedoelt deze: https://www.youtube.com/watch?v=Tmmq2692YgU

Of Laurens de hemel in prijzen,
https://www.youtube.com/watch?v=cHmkhYqjx-g
zonder de rest van zijn oeuvre te kennen. Toen dat eenmaal bekend werd...

Trucker die een golfje de weg afreed was ook de held:
https://www.youtube.com/watch?v=6G5BvUsRF9E

Sarcast zei:

Op zich vond ik die wel tof :) Golfje had die wel verdiend, bloemetje voor de chauf!

Mijn rijstijl? Ik haal heus wel eens in waar t niet mag, via rechts dan voornamelijk. Maar wel over rijstroken die in mijn rijrichting bedoeld zijn.

Vandaag twee idiote acties meegemaakt.

Vanmorgen op weg naar mijn werk. Reed rustig op de meest rechter rijbaan om over een km de afslag te nemen. Links naast me rijd een prius die langzaam maar zeker naar rechts komt met de knipper aan. Meneer reed echt recht naast me. Geef een lichte toeter om aan te geven dat ik naast de prius rij. Meneer zet de handeling onverstoord voort.
Na wat langer op de claxon te hebben gebruikt gaat de prius terug naar zijn rijbaan om vervolgens achter me naar de rechterbaan te gaan.

Met wilde gebaren maakt meneer duidelijk dat ik iets totaal verkeerd had gedaan. Na een korte uitwisseling van gebaren wat gas gegeven en bij de prius weggereden.

Vanmiddag reed ik op de linkerrijbaan met het verkeer mee als een clio besluit gelijk met het aanzetten het knipperlicht zijn auto op enkele meters ervoor te gooien vanaf de rechter rijbaan. Ik gebruikte mij claxon om mij ongenoegen met deze handeling duidelijk te maken. Hierop ging de clio vol op de rem.......

Ben naar de rechter rijbaan gegaan en de clio maar verder genegeerd. Na de ervaring gehad van vanmorgen en de botte reactie van de cliobestuurder was me duidelijk dat verdere communicatie geen nut had.

Afgelopen donderdag lekker afgesneden. Reed op de A 30 richting A1. Aan het eind liep het vast dus afrit Barneveld gepakt. Een oude baas in een Audi dacht hetzelfde, alleen dan te laat via het puntstuk recht voor mijn snufferd. Op dat moment kan ik zijn strot er wel afbijten....even verderop toonde hij verder aan dat lijntjes en strepen niet voor hem waren.

Boppie zei:
Afgelopen donderdag lekker afgesneden. Reed op de A 30 richting A1. Aan het eind liep het vast dus afrit Barneveld gepakt. Een oude baas in een Audi dacht hetzelfde, alleen dan te laat via het puntstuk recht voor mijn snufferd. Op dat moment kan ik zijn strot er wel afbijten....even verderop toonde hij verder aan dat lijntjes en strepen niet voor hem waren.

Bij (het ontstaan van) file ben ik altijd alert op "spijtoptanten" die op het allerlaatste moment
toch besluiten de afslag te nemen om de file te ontwijken.
Ga meestal uiterst rechts in de uitvoegstrook rijden en probeer het snelheidsverschil niet te groot te laten worden.

Nadeel is wel dat je voor de rechts-uitvoeger slecht zichtbaar bent in de rechterbuitenspiegel.
Misschien werk ik door mijn rijgedrag het wel een beetje in de hand ... ;)

Boppie zei:
(..)..even verderop toonde hij verder aan dat lijntjes en strepen niet voor hem waren.

Klopt, 'lijnen zijn plat' (dus erover heen gaan als het nodig is) vertelde mijn rijinstructeur (C) mij onlangs. ;)
Ik heb het principe gisteren ook toegepast...

Blackadder the 5th zei:
(..)

Nadeel is wel dat je voor de rechts-uitvoeger slecht zichtbaar bent in de rechterbuitenspiegel.
Misschien werk ik door mijn rijgedrag het wel een beetje in de hand ... ;)

Mwah, denk eerder dat de uitvoeger dan verzuimd om over de schouder naar rechts te kijken voordat de actie ingezet wordt..:(

Sarcast zei:

Ik zie alleen een Golf die een vrachtwagen aanrijdt en daardoor zichzelf in de problemen werkt.

Gisteren was ik even aan het klaverbladrijden, is erg leuk op de motor... Anyway, in 3 minuten 2 bijna ongelukken tegengekomen. Gewoon omdat de invoeger niet even de ruimte kon gunnen aan in het eerste geval de auto voor hem die ook moest invoegen, in het 2de geval aan de uitvoegende auto. Waarom is het zo moeilijk even die ruimte te geven?

Video

Tonnie. zei:
Gisteren was ik even aan het klaverbladrijden, is erg leuk op de motor... Anyway, in 3 minuten 2 bijna ongelukken tegengekomen. Gewoon omdat de invoeger niet even de ruimte kon gunnen aan in het eerste geval de auto voor hem die ook moest invoegen, in het 2de geval aan de uitvoegende auto. Waarom is het zo moeilijk even die ruimte te geven?

Video

Er zou een inhaalverbod voor alle voertuigen moeten gelden op dergelijke weggedeelten, dat zou al veel leed voorkomen ...
(dat betekent dus max 80 km/h).

Het effect van snelheidsverschillen zie je vooral bij de 2e situatie:

auto op links wil uitvoegen, de voorste auto op rechts voegt met een (te) lage snelheid in,
auto op links moet afremmen, 2e auto op rechts maakt van de gelegenheid gebruik om nog even gauw rechts in te halen,
ehhh, ik bedoel rechts voorbij te gaan, want dit is toegestaan bij in/uitvoegstroken ... :(

Sarcast zei:
Geen richting en te laat ingevoegd
Te laat invoegen komt omdat die Colt hem meteen ernaast zet zodra hij het verdrijvingsvlak voorbij is. Maar de Corsa gaf wel richting aan, die gaat aan als de Colt midden boven de blokken rijdt (op 0.02, afspeelsnelheid 0.5 is het goed te zien), en toch gaat die Colt inhalen... Tevens kan je natuurlijk ruim van te voren bedenken dat je voorganger na de bocht ook wil invoegen.

Blackadder the 5th zei:
Het effect van snelheidsverschillen zie je vooral bij de 2e situatie:

auto op links wil uitvoegen, de voorste auto op rechts voegt met een (te) lage snelheid in,
auto op links moet afremmen, 2e auto op rechts maakt van de gelegenheid gebruik om nog even gauw rechts in te halen...
Sarcast zei:
Die uitvoeger had daar ook gewoon al voor moeten duiken natuurlijk.
Helemaal mee eens. het waren er overigens 3, daarom is het juist belangrijk goed te kijken en samen te werken. Dat die caddy toch de focus nog maar voorbij steekt, terwijl die al voor hem reed, is in dit geval raar, onhandig en gevaarlijk rijgedrag. En omdat er verder niets aankwam, was erachter invoegen duidelijk de beste optie.

Sarcast zei:
Tonnie zei:
Tevens kan je natuurlijk ruim van te voren bedenken dat je voorganger na de bocht ook wil invoegen.
Omdat ik geen richtingaanwijzer zag zou ik daar ook niet altijd van uitgaan.

Blind varen op richtingaanwijzer bij het in- en uitvoegen vindt ik zelf riskant.
Ik geef bij dit soort weef-vakken altijd bewust naar rechts richting aan als ik op de strook blijf rijden, zodat anderen weten
wat ik ga doen.
Zo rechts/links er voorbij steken doe ik zelden, heb net iets te vaak meegemaakt dat iemand toch ineens
mijn rijstrook opkwam ...

DriveSaveNetherlands.
Letten we even op de actie op 1:47? En ook even op die actie op 2:49? Z`n vrouw roept "Klote trut" Naar die fietser die oversteekt, terwijl hij mákkelijk had kunnen remmen en dan was er niets aan de hand geweest, maar deze luldebehanger laat expres z`n gast niet los

Had er ook onder gereageerd, maar quote hem hier ook even want hij zal wel verwijderd worden:
Wat ben jij een walgelijk mannetje zeg...

Heb er zelf ook een handje van om in het verkeer te zuchten en te steunen en te kreunen, maar kom op zeg. Een bejaard iemand rijd 40 waar 'ie 50 mag en verleent voorrang, nou nou... Om dan zo te gaan lopen beledigen en schelden..

En dan ook nog die actie op 1:47 Jij rijd met een rotgang richting die Kia Rio, gooit je auto er langs, en hangt vervolgens een seconde of 3 op je toeter omdat die fietser oversteekt? JIJ bent hier fout bezig, die fietser hoeft niet voor het spoor te wachten en steekt over, dat kan, er komt namelijk geen verkeer aan.. Jij bent op dit moment de verkeershufter, niet hij.

Jouw kanaal heet "DriveSafeNetherlands" En JIJ moet dan ook het voorbeeld geven, niet als een of andere mafklapper zulk gedrag vertonen in het verkeer.

Oh, enne.. Actie op 2:49 Waarnaar dat wijf van je "Klote trut" Roept naar die fietser? Jouw fout, jij ziet hem aankomen, anticipeer dan en REM. Je hangt nu expres op je gas zodat je het haar fout kan laten zijn..

Gaat echt nergens over dat gedrag van die kerel..

Durashift zei:
Boppie zei:
Sarcast zei:
Wat snapt de multivan niet helemaal?

Misschien heb ik het verkeerd, maar ik zie vooral een PostNL busje wat een beetje opdringerig is.

(je neus) 'ff laten ruiken' (aan het overige verkeer) noemt men dat ook wel. :)

Tsja, een beetje doordrukken met de hoop dat de ander schrikt en vervolgens stopt.
"En bedankt!!"

Wordt ook in de hand gewerkt door de flauwe verkeersdrempel waardoor de Multivan iets moet afremmen,
wordt door de ander uitgelegd dat hij dus kan oprijden ...

Ik vind het nog steeds irritant als mensen hun auto op de andere rijstrook gooien, terwijl dat niet kan.

Meestal heb ik dat als ik links rijd en iemand ineens (bij voorkeur een busje) ervoor gooit waardoor ik keihard moet remmen.

Vandaag had ik op zo'n 50km weg dat ik naar links wilde, maar dat kon niet door een doorgetrokken streep. Het busje achter me ging wel doodleuk over die streep heen en me gelijk inhalen. (Terwijl we net bij de stoplichten de bocht om waren gegaan in zn 2)

Mijn rijinstructeur werd ook boos over die actie, was ook een rare manier van hoe dat busje handelde.

Blackadder the 5th zei:
Durashift zei:
Boppie zei:
Sarcast zei:

Misschien heb ik het verkeerd, maar ik zie vooral een PostNL busje wat een beetje opdringerig is.

Tsja, een beetje doordrukken met de hoop dat de ander schrikt en vervolgens stopt.
"En bedankt!!"

Nee, dat is niet het principe van 'ff laten ruiken'.. Dat doe je beheerst.. veelal omdat men al enige tijd ergens staat te wachten om een kruising over te kunnen steken..

Blackadder the 5th zei:
Wordt ook in de hand gewerkt door de flauwe verkeersdrempel waardoor de Multivan iets moet afremmen,

Misschien.. Ik zie het meer als dat de beste man druk met zijn route aan het rijden is en iets te laat moet afremmen.. had waarschijnlijk geen verkeer verwacht.. Zo erg is het dat nu ook weer niet, vind ik.

Mapima zei:
Ik vind het nog steeds irritant als mensen hun auto op de andere rijstrook gooien, terwijl dat niet kan.

Meestal heb ik dat als ik links rijd en iemand ineens (bij voorkeur een busje) ervoor gooit waardoor ik keihard moet remmen.

Anticiperen.. hoef je minder hard te remmen. ;)

Mapima zei:
Vandaag had ik op zo'n 50km weg dat ik naar links wilde, maar dat kon niet door een doorgetrokken streep. Het busje achter me ging wel doodleuk over die streep heen en me gelijk inhalen. (Terwijl we net bij de stoplichten de bocht om waren gegaan in zn 2)

(..)

Waarom zou je in de bbk naar links willen op een rijbaan die begrenst is door een doorgetrokken streep?

Durashift zei:
Blackadder the 5th zei:
Durashift zei:
Boppie zei:
Sarcast zei:

"En bedankt!!"

Nee, dat is niet het principe van 'ff laten ruiken'.. Dat doe je beheerst.. veelal omdat men al enige tijd ergens staat te wachten om een kruising over te kunnen steken..

Blackadder the 5th zei:

Misschien.. Ik zie het meer als dat de beste man druk met zijn route aan het rijden is en iets te laat moet afremmen.. had waarschijnlijk geen verkeer verwacht.. Zo erg is het dat nu ook weer niet, vind ik.

Het is maar net hoe het overkomt. Bij mij geeft het de indruk dat de Post NL bus een beetje "gokt" op het afremmen van de Multivan voor de verkeersdrempel, zodat hij er voor langs kan gaan.

Dit is een Voorbeeld van een voorrangskruising waar de drempels zo steil zijn dat er stevig moet worden afgeremd.
Voor degene die al op de kruising staat en voorrang moet geven is het verleidelijk om op te rijden,
omdat de ander toch eerst af moet remmen voor de drempel.
Totdat je iemand treft die niet in de gaten heeft hoe steil de drempel is en/of een comfortabel geveerde auto heeft ... ;)

Terug
Bovenaan