Ik heb ook wat gegoogled, tot mijn schrik, moet ik toegeven dat je gelijk hebt Sarcast

.
Los van alles, schijnt er wel veel onduidelijkheid over te zijn, over wat laden en lossen is, en wanneer je gegrond staat en wanneer niet.
Het kan allemaal zijn dat het mag, maar toch blijft het verwerpelijk, en ik vraag me dan ook af hoe je wilt laden en lossen op een invalidenparkeerplaats voor de Mediamarkt(laat ik dat voorbeeld nog eens nemen).
Laden en lossen is, dat je de auto niet mag parkeren, dus je mag bijvoorbeeld je passagiers laten instappen (toch Sarcast?)
Dus als je de (voor het verhaal) grote tv koopt, moet je die eerst bij de kassa laten staan, dan je auto die ergens anders op de parking staat, halen, op de invalidenplaats zetten, naar binnenlopen en dan de tv halen.
Maar, stel je zet je auto daar dan neer, en loop naar binnen, de kassamedewerker is bezig,dus je moet 2 minuten wachten, immers waakt ze over de tv, en kun je die niet zomaar pakken. Op dat moment schrijft een parkeerwachter een bon uit, jouw auto staat zonder invalidenkaart op een invalidenplek, hoe wil je dan aantonen dat je aan 't laden en lossen was?
Oplossing, je laat iemand in de auto wachten, maar met dat gegeven, had je ook samen de tv naar de auto kunnen tillen, als die 2 rijen verder stond zoals eerst.
Daar bovenop, bij grote en zware aankopen gebeurd het vaak dat er of een steekkar is (mijn ervaring bij 4 verschillende Mediamarkten), bij de Praxis of iets vergelijkbaars was er ook "hulp" hetzij een wagentje, hetzij een medewerker, OF je kan je auto voor de ingang van de goederen zetten, en dan wordt het in je auto gedaan.
En dat is wat een normaal mens zou doen, ja misschien mag je even op zo'n plaats staan, en ja Oma in de Suzuki wil heus wel een minuut wachten, maar waarom? Omdat er iemand is die vind omdat het in de wet staat en daar dus recht op heeft? EN wie ben jij om te bepalen dat Oma daar tijd voor heeft, misschien moet Oma juist snel iets halen, medicijnen voor haar man ofzo, je weet het niet.
Het gaat ook een beetje om normen en waarden, en dan kan de wet een heleboel zeggen, maar sommige dingen heb je gewoon "geleerd".
Zoals opstaan in een bus/trein voor ouderen, zodat zij kunnen zitten, maar ja dat zul je ook wel niet doen, immers heb jij net zoveel recht om te zitten als die mensen.
Gelijk hebben houdt niet altijd in dat je het maar moet doen... Als ik langer dan een half uur sta, heb ik ook last van mijn fysieke beperkingen, maar toch als ik zit in een wachtkamer/OV sta ik ook op voor de oudere, of degene die het misschien meer nodig heeft dan dat ik doe.