stoterstangen90
Net ingestapt
op de rijweg waarschijnlijk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Artikel 8 RVV plaatst ze op het ruiterpad. Als dat ontbreekt mag men kiezen of ze de berm of de rijbaan nemen.Soloman zei:Hoe is dat wettelijk geregeld voor ruiters?
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2015-16504.html
Artikel 5 Wegenverkeerswet 1994 en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 voor zover het stilstaand verkeer betreft. De artikelen 4, 5, 6, 10, 82 en 62 juncto bijlage I hoofdstuk C (geslotenverklaring) van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 voor zover van toepassing voor zowel rijdend als stilstaand verkeer
Sarcast zei:Doe eens een gok hoe ver dat was.The SLB zei:zat ruimte
Boppie zei:Dat zie jij op de camera. Met tien meter tussenafstand krijgt Sarcast net de gedachte om zijn rempedaal in te trappen als het onverhoopt mis gaat.
Sarcast zei:9 tot de camera, 7,5 tot mijn neus.The SLB zei:Afstand is dus een meter of 8/9 als hij daadwerkelijk rechts is..
Uitstekende schatting.
0,2 seconde vind jij dus "zat"...
9 tot de camera, 7,5 tot mijn neus.The SLB zei:Afstand is dus een meter of 8/9 als hij daadwerkelijk rechts is..
Blackadder the 5th zei:Sarcast zei:9 tot de camera, 7,5 tot mijn neus.The SLB zei:Afstand is dus een meter of 8/9 als hij daadwerkelijk rechts is..
Uitstekende schatting.
0,2 seconde vind jij dus "zat"...
Reden te meer om meteen afstand te nemen in plaats van te seinen ...![]()
Idefiqs zei:Dat is de essentie in het verkeer, elkaars fouten compenseren in plaats van corrigeren.
Carkiller zei:Ik had zelf onlangs een bumperklever achter me op een 80 km weg.
Reed 90 op de teller maar zag de koplampen niet eens meer van de auto achter me zo dicht zat hij erop.
Toen het eindelijk 2 baans werd bleef de man gewoon achter me rijden, ging dus niet inhalen.
Hij reed dus blijkbaar op zijn gemak achter me op 2 meter afstand, was voor hem wellicht heel normaal.
Ik vond het niet fijn, dus ben maar even 60 gaan rijden na een rotonde, daardoor haalde hij me gelukkig wel in.
Zullen we gewoon seinen om het gevaar van het proppen af te wenden, ja?Blackadder the 5th zei:Reden te meer om meteen afstand te nemen in plaats van te seinen ...![]()
Sarcast zei:Man man man, als die Ternaat van de Telegraaf met pensioen gaat kan hij zijn opvolger hier vinden hoor...
Zullen we gewoon seinen om het gevaar van het proppen af te wenden, ja?Blackadder the 5th zei:Reden te meer om meteen afstand te nemen in plaats van te seinen ...![]()
Sarcast zei:Man man man, als die Ternaat van de Telegraaf met pensioen gaat kan hij zijn opvolger hier vinden hoor...
Ja jij vond 0,2 seconden ook wel genoeg he?Durashift zei:Bovendien, wélk gevaar?
Blackadder the 5th zei:Sarcast zei:Man man man, als die Ternaat van de Telegraaf met pensioen gaat kan hij zijn opvolger hier vinden hoor...
Bij mij heeft het nog nooit gewerkt.
Bij vrachtwagens is het zelfs levensgevaarlijk, die komen meteen naar rechts ...![]()
braadslee zei:Vaak als ik een vrachtwagen wil inhalen op de snelweg schakel ik terug..
Blackadder the 5th zei:Sarcast zei:Oh ja, that reminds me.Blackadder the 5th zei:vrachtwagenchauffeur
https://www.youtube.com/watch?v=ao9c7PeEjLg
https://www.youtube.com/watch?v=iVBAaqNq_5M
Weet je meteen hoe levensgevaarlijk het is om op de uitvoegstrook even nog een (vracht)auto in te halen.
Nooit met een vrachtwagen (mee)gereden?
techlo2 zei:Als de auto tot aan het dak vol zit wordt het lastig om hem ijsvrij te maken, haaks omtrekken en even remmen is een mogelijkheid. Als je in de trailer kan lopen is het makkelijk om even met een bezem tegen het zeil te duwen totdat het ijs eraf valt.
techlo2 zei:Als de auto tot aan het dak vol zit wordt het lastig om hem ijsvrij te maken, haaks omtrekken en even remmen is een mogelijkheid. Als je in de trailer kan lopen is het makkelijk om even met een bezem tegen het zeil te duwen totdat het ijs eraf valt.
Muddy Bandit zei:techlo2 zei:Als de auto tot aan het dak vol zit wordt het lastig om hem ijsvrij te maken, haaks omtrekken en even remmen is een mogelijkheid. Als je in de trailer kan lopen is het makkelijk om even met een bezem tegen het zeil te duwen totdat het ijs eraf valt.
Pfff... ladder tegen de zijkant en de rommel kan er probleemloos af geschoven worden, ging 20 jaar geleden ook zo.
Gemakszucht of angst voor koude handjes zal eerder een reden zijn.![]()
rke zei:Het lijkt mij niet veilig om met gladheid een ladder tegen de zijkant van een trailer te zetten en dan op 4 meter hoogte bijna 20 meter trailer te vegen. Die ladder staat ook op ijs.....
Sarcast zei:Explain:
post 5535705
Boppie 19-01-2016 09:34
post 5535706
Sarcast 19-01-2016 09:27
rke zei:Het lijkt mij niet veilig om met gladheid een ladder tegen de zijkant van een trailer te zetten en dan op 4 meter hoogte bijna 20 meter trailer te vegen. Die ladder staat ook op ijs.....
Aan de andere kant, als voetganger, fietser of motorrijder wil je geen plakje ijs van een aantal kilo tegen je knar krijgen. Ik zou van een professional verwachten dat hij/zij goed kan inschatten hoe groot het risico op afwaaiende ijsklompen is.
Ik denk dat de overweging vooral de inschatting van de ijsdikte moet zijn in combinatie met de te rijden route. Als je een trailer hebt waar plakken ijs van centimeters dikte op liggen en je moet kilometers lang door een woonwijk... tja, dan moet je wel vegen. Gaat het om een laagje van enkele mm's en je moet voornamelijk snelweg rijden, waarom zou je dan vegen? Voor de bumperklever die zo graag zijn voortandjes in de trailer zet?
Bovendien, worden er nog trailers gebruikt waarvan het dak ook van canvas is?
Sarcast zei:Explain:
post 5535705
Boppie 19-01-2016 09:34
post 5535706
Sarcast 19-01-2016 09:27
Muddy Bandit zei:Vanmorgen nog een chaos zien ontstaan door een lading ijs wat van de huif van een trailer afgleed in een flauwe bocht.
Een tegemoetkomend busje en personenauto kregen beide de volle ijslading over zich heen, van beiden de voorruit verbrijzeld en de nodige schade aan het plaatwerk.
Gelukkig waren het auto's dus alleen materiële schade, maar voor hetzelfde geld zijn het fietsers of voetgangers...
Ik begrijp dat soort "beroeps"chauffeurs niet, toen ik zelf nog op de bok zat werd er stevig voor gewaarschuwd om ijsvorming van de huif af te halen.
Sarcast zei:
Idefiqs zei:Gelukkig dat 99,9% van de truckers niet over bovenstaande mentaliteit beschikt. Dan zou het een stuk gevaarlijker zijn op de weg.![]()
Boppie zei:Dan zoekt hij een plekje op waar het niet glad is op het terrein. Antislipmat eronder, zand eronder. Chauffeur is zelf verantwoordelijk voor hoe hij de ladder neerzet, hij moet zich ervan verzekeren dat het ding niet kan schuiven.
En dat een ander de sneeuw er niet afveegt, dat ontslaat de chauffeur niet van de verplichting on het ijs van de trailer te verwijderen. Hij doet het niet dus ik hoef het ook niet te doen...
Het is niet het meest ideale karwei. Nog minder ideaal is een dode op jouw geweten hebben omdat je het niet hebt gedaan.