Blackadder zei:
Wat mij opvalt in de filmpjes is dat er vooral getoeterd wordt om de (vermeende) plek op te eisen.
Op het moment dat het er echt op aankomt, blijft het oorverdovend stil:
Tegemoetkomende auto op verkeerde weghelft
Hier had wat mij betreft keihard getoeterd/groot licht/uitgeweken mogen worden. Ik hoor alleen maar heel zwakjes "zo?" ...
Als je goed kijkt zie je op de verkeersborden verderop mijn grootlicht wel refelcteren.
Ik zat even te whatsappen dus had geen handje over voor de toeter...
En voor de rest, ik ben prima degene die iemand de ruimte geeft om zijn fouten op te lossen. Maar dat zijn fouten in de navigatie. Dus komt iemand met een knippertje en steeds omkijkend vlak voor een afslag, krijgt ie gewoon de ruimte om op tijd op zijn afspraak te komen.
Maar zoals in de fimlpjes, krijg ik zonder knipperlicht een auto in de flank gepresenteerd, helaas. Doe je je knipper aan maar gooi je je prius al schuin voor me voordat er plek is, helaas.
Ik denk, en kan me soms vergissen misschien, dat ik op mijn gewone route het verschil wel zie tussen de nieuweling die zoekende is naar de afslag en de routinier die vlak voor de stoplichtjes kiest voor de rechter baan, omdat het altijd wel lukt. Voor het ene slag heb ik geduld, voor t andere niet, risico nemen is soms deksel op je neus krijgen.