Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Zollie zei:
Deze twijfelkont kwam ik ook nog tegen. Heb ik geen geduld voor hoor, dit soort dingen...

Hmm en Idefiqs, defensief ja, als je daarmee bedoelt dat ik mijn plekje op de weg verdedig :D Maar ik zie even niet wat je bedoelt. Het ene filmpje is iets waar ik helemaal niets mee te maken had. En bij t andere filmpje wacht ik nog een seconde of 15 voor ik de grote wagen maar rechts voorbij ga.

Ik denk dat je heel blij moet zijn dat m'n Rocky niet veel bij jou in de buurt rijdt, want die vindt dat soort ongeduld-autootjes namelijk "om op te vreten".

Ik zie pikorde/testosteron probleempjes.

Een Engelse tractor die de bocht niet om kan, een tractor met breekijzer-lampjes, een schoolmeester met een auto waarvan de cruisecontrol niet werkt, een kleurenblinde boomknuffelaar.

En ik zie ook een probleempje waar ik ook wel eens last van heb: de linkerbaan wordt door een enkeling gebruikt als rijstrook om de boel eens lekker af te remmen. Daar is die rijstrook niet voor bedoeld.

Muddy Bandit zei:
Zollie zei:
Deze twijfelkont kwam ik ook nog tegen. Heb ik geen geduld voor hoor, dit soort dingen...

Hmm en Idefiqs, defensief ja, als je daarmee bedoelt dat ik mijn plekje op de weg verdedig :D Maar ik zie even niet wat je bedoelt. Het ene filmpje is iets waar ik helemaal niets mee te maken had. En bij t andere filmpje wacht ik nog een seconde of 15 voor ik de grote wagen maar rechts voorbij ga.

Ik denk dat je heel blij moet zijn dat m'n Rocky niet veel bij jou in de buurt rijdt, want die vindt dat soort ongeduld-autootjes namelijk "om op te vreten".

Laat jij ook je gas los alvorens wanneer ander verkeer uitvoegt 'm er zonder knipperlicht voor te gooien? *-)

Blackadder the 5th zei:
Zollie zei:
En deze man durft geen bochtjes te rijden met zijn stoere grote auto, wel links natuurlijk. Maar goed dat ik een Passerati heb :)

2 keer een bord met max. snelheid 70 km/h verwacht je ook niet in zo'n bocht ... ;)

Tsja, jij rijdt ook bijna 30km/u te hard *-) dan heb je weinig te zeuren lijkt me.

The SLB zei:
Muddy Bandit zei:
Zollie zei:

Laat jij ook je gas los alvorens wanneer ander verkeer uitvoegt 'm er zonder knipperlicht voor te gooien? *-)

In mijn hoofd is die witte 107 al een paar keer naar rechts gekomen. Vooruit plannen.

Ik reed dinsdag achter zo'n figuur in een Twingo op verkeerplein Velperbroek. Er zijn twee rijstroken voor rechtsaf, hij reed op de linker-, ik op de rechterrijstrook. Figuur komt één auto voor mij plots zonder richting aangeven naar rechts op het moment dat iedereen snelheid aan het maken is, behalve hij. De auto voor mij maakt een zwieper naar rechts om de Twingo te ontwijken. De Twingo rijdt vervolgens als een slak in dikke stroop verder en houdt de stoet auto's achter hem dus op, daar waar vlot doorrijden gewenst is in verband met de optimale benutting van de capaciteit van het plein. Ik hou het er maar op dat deze persoon niet bekend is met het plein en zijn onzekerheid etaleert met een aaneenschakeling van voor anderen frustratie-opwekkende handelingen. Het onnodig wisselen van rijbaan kan ik 'm vergeven, het niet snelheid maken ook nog wel, het niet aangeven van richting en daarmee onverwacht afblokken van een ander vind ik een prent waard.

Blackadder the 5th zei:
Zollie zei:

Wat voor zin heeft het om op de uitvoegstrook te gaan versnellen als je verderop toch weer moet gaan afremmen?
Daarmee haal je voor jezelf de veiligheidsmarge weg voor fouten van een ander.

(..)

Het zal geen 'zin' hebben..al herken ik dat gedrag bij mij wel (dat versnellen dan, niet het toeteren en gebrek aan anticipatie).

Dit komt, volgens mij, door een 'menselijk verlangen -kennelijk bij een deel van onze populatie- om terug te komen op hetgeen men mee bezig was'. In dit geval dus een bepaalde snelheid rijden.. die men iets daarvoor door een ander moest verlagen. Er valt een gat en je geeft wat gas bij om op je oude snelheid terug te komen.. Misschien net zoiets als dat sommige mensen soms weer in oude gewoontes vervallen?

Ik zou ook niet per definitie willen stellen dat Zollie had kunnen voorzien dat de 107 de afrit zou nemen. Ik zie een auto waarin ik aanneem dat er meerdere personen in zitten (hangt laag in de veren).. mogelijk dat er mensen 'meerijden' en de bestuurder(ster) invloedbaar is?.. Als er 1 zegt.. je moet hier eraf.. plomp auto naar rechts.. en even later blijkt toch van niet.. kan het maar zo zijn dat de 107 op rechts naar de volgende afrit, Durgerdam, door hobbelt..

The SLB zei:

Ik heb nooit zo'n haast, 90 of 100 is een hele mooie snelheid om te rijden met een oldtimer, 4x4 of bus/aanhanger... bijkomend voordeel is dat je dan ook bijna nooit het gas even los hoeft te laten.
En die haast heeft ook weinig zin, want een slak en een haas hebben toch op dezelfde dag nieuwjaar.:}

De knipperlichtjes gebruik ik trouwens nog steeds netjes volgens de regels, maar als ik zo om me heen kijk is dat iets wat al lang niet meer in onze moderne tijd thuis hoort... tegenwoordig moet je blijkbaar even bellen of sms-en als je van richting gaat veranderen.;)

Ringoven in Ijsselstein. Een vrachtwagen besloot maar even dat 'ie hier wel in kon (Hij moest een zijstraat in maar kon de draai niet maken) Vervolgens heeft'ie zeker 10 minuten lang lopen rotzooien. Achteruit rijden, vooruit steken, weer achteruit, weer vooruit proberen te steken, totdat 'ie besloot om toch maar achteruit de straat uit te rijden.. Vervolgens trekt 'ie er bijna een stoplicht uit met z`n trailer *-)
JjlnQr4.jpg

OFwiedq.jpg

Sinds ik mijn bericht niet meer kan editten, hier de kleine versie van de foto's.

Muddy Bandit zei:
Ik heb nooit zo'n haast, 90 of 100 is een hele mooie snelheid om te rijden met een oldtimer, 4x4 of bus/aanhanger... bijkomend voordeel is dat je dan ook bijna nooit het gas even los hoeft te laten.
En die haast heeft ook weinig zin, want een slak en een haas hebben toch op dezelfde dag nieuwjaar.:}
Prima toch? Alleen rij jij waarschijnlijk niet onnodig lang links.

De knipperlichtjes gebruik ik trouwens nog steeds netjes volgens de regels, maar als ik zo om me heen kijk is dat iets wat al lang niet meer in onze moderne tijd thuis hoort... tegenwoordig moet je blijkbaar even bellen of sms-en als je van richting gaat veranderen.;)
Ik erger mij daar ook vaak aan. Het schijnt mode bij de dikschedels te zijn geen knipperlichtjes te gebruiken.

Maar misschien zijn knipperlichten een dure accessoire die toevallig op iedere auto zat die ik ooit gehad heb. Misschien is de kwaliteit van sommige autofabrikanten zo belabberd dat de knipperlichtjes nooit werken.
Lucky me, ik heb dus altijd een full-options bolide met werkende knipperlchtjes gehad....

Over het werkelijke gebruik van die leuke, vrolijk knipperende, oranje lampjes: Voor zover ik weet is de functie van de knipperlichtjes het aangeven van de wens om van rijbaan te veranderen.

Het is een vorm van communicatie, nodig voor de samenwerking in het verkeer.
Er staat wens, er staat niets over voorrang. Voor voorrang hebben we andere signalen.

braadslee zei:
Sinds ik mijn bericht niet meer kan editten, hier de kleine versie van de foto's.

Komt volgens mij door het te grote formaat foto's.. dan 'vallen' de knoppen weg..

(..)[/quote]

Wat is eigenlijk je punt?
Is er schade aan de Splash / Agila gereden door de vrachtwagen?

Boppie zei:
De chauffeur maakte idioot veel herrie?

Chauffeur maakte idioot veel herrie, zat een aantal keren bijna tegen huizen / auto's aan. Hield het verkeer wat de straat in/uit wilde ook enorm op.

rke zei:
Over het werkelijke gebruik van die leuke, vrolijk knipperende, oranje lampjes: Voor zover ik weet is de functie van de knipperlichtjes het aangeven van de wens om van rijbaan te veranderen.

Het is een vorm van communicatie, nodig voor de samenwerking in het verkeer.
Er staat wens, er staat niets over voorrang. Voor voorrang hebben we andere signalen.

Daar denken veel invoegers anders over. Zoals vanochtend iemand in een Renault 19. Vanwege het feit dat het een Renault 19 was en de auto al 26 jaar oud was en er prima uitzag heb ik alle medewerking verleend aan het opdringerige invoegen met een snelheid van 90 km per uur. Voor en achter mij was genoeg ruimte maar links van mij niet zodat ik maar van het gas ben gegaan. Ik had vanochtend toch geen zin om hard te rijden.

Verder zat het vanochtend overal mee, de verkeerslichten gaven nauwelijks tot geen vertraging waardoor ik ondanks mijn lage kruissnelheid in recordtijd op kantoor was.

rke zei:

Nee, dat links rijden heeft ook geen zin, alleen tijdens het inhalen van een vrachtwagen.

Maar het is irritant (en gevaarlijk) dat men op de invoegstrook veelal nog eerst snel eventjes rechts voorbij denkt te moeten om daarna in te voegen, terwijl er links ook een inhaler bezig is om weer netjes naar de rechter rijbaan te gaan... kun je met het rustige 90/100-gangetje alsnog vol in de rem. (samen met het andere verkeer wat achter je rijdt)

Uitvoegen idem: vaak eerst nog even snel er voorbij om vervolgens de afrit alsnog te nemen, en daarbij vol op de rem te moeten aangezien een achterligger zich inmiddels al rechtsvoor me op de uitvoegstrook bevindt en er dus weinig tot geen ruimte meer over is voor die inhaler om nog fatsoenlijk in te voegen tussen het afslaande verkeer.

En dan denk ik wel eens: waarom?, wat bezielt zo'n figuur?, wat is diegene er mee opgeschoten?

Muddy Bandit zei:
Uitvoegen idem: vaak eerst nog even snel er voorbij om vervolgens de afrit alsnog te nemen, en daarbij vol op de rem te moeten aangezien een achterligger zich inmiddels al rechtsvoor me op de uitvoegstrook bevindt en er dus weinig tot geen ruimte meer over is voor die inhaler om nog fatsoenlijk in te voegen tussen het afslaande verkeer.

En dan denk ik wel eens: waarom?, wat bezielt zo'n figuur?, wat is diegene er mee opgeschoten?

Dat effe snel er voorbij valt wel eens tegen als een paar kilometer voordat je de afrit moet nemen een vrachtwagen in gaat halen.
Heb wel een keer meegemaakt dat ik hierdoor een afrit dreigde te missen.
Meestal lukte het wel met het aanzetten van de richtingaanwijzer, normaal gesproken wordt er dan wel even ruimte voor je gemaakt.
Heel af en toe kom je wel eens een "defensieve" rijder tegen, die al toeterend zijn plekje op de weg verdedigt ... ;)

Muddy Bandit zei:
rke zei:

Nee, dat links rijden heeft ook geen zin, alleen tijdens het inhalen van een vrachtwagen.

Maar het is irritant (en gevaarlijk) dat men op de invoegstrook veelal nog eerst snel eventjes rechts voorbij denkt te moeten om daarna in te voegen, terwijl er links ook een inhaler bezig is om weer netjes naar de rechter rijbaan te gaan... kun je met het rustige 90/100-gangetje alsnog vol in de rem. (samen met het andere verkeer wat achter je rijdt)

Er staan wat filmpjes op YouTube van chauffeurs van dit soort piloten. Gaat het mis dan komt er een mooie steen boven het hoofdeind.

Boppie zei:
Er staan wat filmpjes op YouTube van chauffeurs van dit soort piloten. Gaat het mis dan komt er een mooie steen boven het hoofdeind.

Maar helaas komt die mooie steen wel regelmatig bij de verkeerde hoofd te staan....:(

Vaak wel...en al komt hij op het "goede" hoofd te staan, dan lopen hulpverleners en familie/geliefden wel weer een tik op.

Ik moest even zoeken maar ik heb het filmpje gevonden:

https://www.youtube.com/watch?v=7YtGEAZ-Lsk

Een vergelijkbare situatie is me 27 jaar geleden bij Toulouse overkomen, zoiets vergeet je nooit meer.
Dan sta je daar als 21-jarige zonder een woord frans te verstaan, met een gloednieuwe verkreukelde Scania van een baas waar je net 3 weken voor rijdt...

ik ken het filmpje. Je kan er geen ruk aan doen, maar ik kan mij voorstellen dat de chauffeur met knikkende knieën uitstapt. En met een beetje pech behoorlijk wat hulp nodig heeft.

Muddy Bandit zei:
Ik moest even zoeken maar ik heb het filmpje gevonden:

https://www.youtube.com/watch?v=7YtGEAZ-Lsk

Een vergelijkbare situatie is me 27 jaar geleden bij Toulouse overkomen, zoiets vergeet je nooit meer.
Dan sta je daar als 21-jarige zonder een woord frans te verstaan, met een gloednieuwe verkreukelde Scania van een baas waar je net 3 weken voor rijdt...

Volgens dit bericht heeft de vrouw in de auto dit ongeluk overleefd: Vrouw overleeft spectaculair ongeval op E40

Kan me voorstellen dat je anders tegen dit soort acties aankijkt wanneer je de gevolgen ervan hebt gezien ... :(
Heeft het moeite gekost om weer op de bok te klimmen na dit ongeval?

Ergens vind ik de muurschildering wel humor hebben. En met een beetje opletten snap je dat dat een muur is.

Blackadder the 5th zei:
Kan me voorstellen dat je anders tegen dit soort acties aankijkt wanneer je de gevolgen ervan hebt gezien ... :(

Ja heel veel, voornamelijk dankzij de steun en aanmoediging van de werkgever toch weer de cabine ingestapt.
3 jaar later is me in Italië een motorrijder letterlijk in stukken onder de trailer geklapt, en sindsdien is het beroepschaufeuren over.
Heel af en toe doe ik nog wel een nationaal ritje samen met een kennis, maar ik ben gewoon bang geworden doordat die beelden me achtervolgen in de cabine.

@ filmpjes Zollie: gutgut de moraalridders zijn weer onder hun stenen vandaan gekropen hoor! Wat is er mis met een opvoedend tutertje als er zo'n doos in haar koekblik ineens opzij komt? In de meeste gevallen ongetwijfeld een zinloze missie, maar ik blijf toch de hoop houden dat er af en toe eentje bij zit die haar hersencel eens aan het werk zet en zich gaat afvragen of er misschien iets is wat zij kan veranderen.

Muddy Bandit zei:
Blackadder the 5th zei:

Ja heel veel, voornamelijk dankzij de steun en aanmoediging van de werkgever toch weer de cabine ingestapt.
3 jaar later is me in Italië een motorrijder letterlijk in stukken onder de trailer geklapt, en sindsdien is het beroepschaufeuren over.
Heel af en toe doe ik nog wel een nationaal ritje samen met een kennis, maar ik ben gewoon bang geworden doordat die beelden me achtervolgen in de cabine.

Hier word ik even heel stil van ...

@PM zei:
@ filmpjes Zollie: gutgut de moraalridders zijn weer onder hun stenen vandaan gekropen hoor! Wat is er mis met een opvoedend tutertje als er zo'n doos in haar koekblik ineens opzij komt? In de meeste gevallen ongetwijfeld een zinloze missie, maar ik blijf toch de hoop houden dat er af en toe eentje bij zit die haar hersencel eens aan het werk zet en zich gaat afvragen of er misschien iets is wat zij kan veranderen.

Wat mij opvalt in de filmpjes is dat er vooral getoeterd wordt om de (vermeende) plek op te eisen.

Op het moment dat het er echt op aankomt, blijft het oorverdovend stil: Tegemoetkomende auto op verkeerde weghelft

Hier had wat mij betreft keihard getoeterd/groot licht/uitgeweken mogen worden. Ik hoor alleen maar heel zwakjes "zo?" ...

Muddy Bandit zei:
Blackadder the 5th zei:

Heftig.

Ongelukken blijven heel erg lang in je hoofd rondspoken. Ik heb in 1970 een ongeluk zien gebeuren. Ik was er niet bij betrokken maar ik kan nog steeds het hele voorval als een film voor de geest halen. Ik was toen 12 jaar......
Later heb ik al mijn beschermengelen in een gezamenlijk spoedproject tegelijk aan het werk gezet toen ik zo eigenwijs was de maximale acceleratie van een klein motorfietsje in de bebouwde kom uit te proberen. Nog steeds voel ik paniek opkomen in vergelijkbare situaties (na 30 jaar....).

Hetzelfde geldt voor mensen die veel afstand houden.
DAT HEEFT EEN REDEN. Dat is niet altijd (terechte) angst
Ik heb sinds kort verse sloffen onder mijn leaseauto. Dat heeft te maken met de norm die leasemaatschappijen stellen wanneer banden versleten zijn. Dan rij ik met wat meer afstand, ik vind dat ik dan weinig grip heb.

Toch, die extra meters lijken een volmaakt overbodige veiligheidsmaatregel. Er is er gegarandeerd een die meent die extra ruimte te kunnen gebruiken. "Hier, gebruik mijn kontje maar als kussen". Men informeert niet eens naar mijn sexuele voorkeur, men doet maar. ....

Blackadder the 5th zei:
@PM zei:

Wat mij opvalt in de filmpjes is dat er vooral getoeterd wordt om de (vermeende) plek op te eisen.

Op het moment dat het er echt op aankomt, blijft het oorverdovend stil: Tegemoetkomende auto op verkeerde weghelft

Hier had wat mij betreft keihard getoeterd/groot licht/uitgeweken mogen worden. Ik hoor alleen maar heel zwakjes "zo?" ...

Als je goed kijkt zie je op de verkeersborden verderop mijn grootlicht wel refelcteren. Ik zat even te whatsappen dus had geen handje over voor de toeter... :D

En voor de rest, ik ben prima degene die iemand de ruimte geeft om zijn fouten op te lossen. Maar dat zijn fouten in de navigatie. Dus komt iemand met een knippertje en steeds omkijkend vlak voor een afslag, krijgt ie gewoon de ruimte om op tijd op zijn afspraak te komen.
Maar zoals in de fimlpjes, krijg ik zonder knipperlicht een auto in de flank gepresenteerd, helaas. Doe je je knipper aan maar gooi je je prius al schuin voor me voordat er plek is, helaas.

Ik denk, en kan me soms vergissen misschien, dat ik op mijn gewone route het verschil wel zie tussen de nieuweling die zoekende is naar de afslag en de routinier die vlak voor de stoplichtjes kiest voor de rechter baan, omdat het altijd wel lukt. Voor het ene slag heb ik geduld, voor t andere niet, risico nemen is soms deksel op je neus krijgen.

Zollie zei:
Blackadder zei:

Als je goed kijkt zie je op de verkeersborden verderop mijn grootlicht wel refelcteren. Ik zat even te whatsappen dus had geen handje over voor de toeter... :D

En voor de rest, ik ben prima degene die iemand de ruimte geeft om zijn fouten op te lossen. Maar dat zijn fouten in de navigatie. Dus komt iemand met een knippertje en steeds omkijkend vlak voor een afslag, krijgt ie gewoon de ruimte om op tijd op zijn afspraak te komen.
Maar zoals in de fimlpjes, krijg ik zonder knipperlicht een auto in de flank gepresenteerd, helaas. Doe je je knipper aan maar gooi je je prius al schuin voor me voordat er plek is, helaas.

Ik denk, en kan me soms vergissen misschien, dat ik op mijn gewone route het verschil wel zie tussen de nieuweling die zoekende is naar de afslag en de routinier die vlak voor de stoplichtjes kiest voor de rechter baan, omdat het altijd wel lukt. Voor het ene slag heb ik geduld, voor t andere niet, risico nemen is soms deksel op je neus krijgen.

Tsja, als je op het cruciale moment zelf de handen vol hebt, verlies je zelf het recht van spreken ...

Ik ben zelf wat voorzichtiger met mijn plek opeisen op de weg.
Vind zelf de risico's te groot ten opzichte van het mogelijke aangeven van een leermoment van de ander.
Het is trouwens naar mijn idee vaak moeilijk te bepalen of iemand met opzet zonder richting van rijstrook wisselt,
of iemand die de weg aan het zoeken is.

Als je het sarcasme niet herkent heb je ook geen recht van spreken :)

Als je zonder opzet, zonder richting aan te geven van rijstrook wisselt ben je een hartaanval aan het hebben of vreselijk dronken. (of whatsappen)
Als je geen richting aangeeft maar wel met opzet van rijstrook wisselt ben je een lui dier dat weigert te communiceren, krijg je van mij extra dosis communicatie (toet!)
Als je richting aangeeft en zonder opzet van rijstrook wisselt weet ik t even niet. :)

Blackadder the 5th zei:
Tsja, als je op het cruciale moment zelf de handen vol hebt, verlies je zelf het recht van spreken ...

Ik ben zelf wat voorzichtiger met mijn plek opeisen op de weg.
Vind zelf de risico's te groot ten opzichte van het mogelijke aangeven van een leermoment van de ander.
Het is trouwens naar mijn idee vaak moeilijk te bepalen of iemand met opzet zonder richting van rijstrook wisselt,
of iemand die de weg aan het zoeken is.

Dat lijkt mij een stuk gezonder uitgangspunt.(tu)

Zollie zei:
Als je geen richting aangeeft maar wel met opzet van rijstrook wisselt ben je een lui dier dat weigert te communiceren, krijg je van mij extra dosis communicatie (toet!)
Als je richting aangeeft en zonder opzet van rijstrook wisselt weet ik t even niet. :)

Dus als iemand een verkeersovertreding begaat beantwoord jij dit met een verkeersovertreding....:S

Idefiqs zei:
Zollie zei:
Ik denk, en kan me soms vergissen misschien,

Daar zou ik iets vaker vanuit gaan. Het is niet aan jou medeweggebruikers op te voeden.

Je bent anders wel degene ter plaatse. En opvoeden kun je ook adviseren noemen. Klinkt al heel anders. Je kan het ook betuttelen noemen. Klinkt weer anders. Feitelijk is er echter niet zoveel verschil.

Zollie zei:
Als je het sarcasme niet herkent heb je ook geen recht van spreken :)

Als je zonder opzet, zonder richting aan te geven van rijstrook wisselt ben je een hartaanval aan het hebben of vreselijk dronken. (of whatsappen)

Blijf het een raar gevoel voor humor vinden:

Iemand verwijten dat hij onnodig links rijdt en vervolgens met 30 km/h overschrijding rechts inhalen;
Als een zonder richting aan te geven van rijstrook wisselt, toeteren en gewoon doordrukken (want ik heb voorrang);
Als er echt gevaar dreigt, niet meer kunnen uitrichten dan een zielig lichtsignaal omdat men zelf aan de mobiel aan het rommelen is.

Voorrang krijg je niet, dan moet je verleend worden.
En als je het niet krijgt moet je de maatregelen nemen om eventuele brokken te voorkomen.
Vraag me zelf af of je alle schade wel vergoed zou krijgen als het onverhoopt wel tot een botsing met de uitvoeger was gekomen ...

Oh nee joh, je denkt nog steeds dat ik meende dat ik zat the whatsappen?

Een maatregel tegen brokken is de toeter, om de mensen te wijzen op de gevaarlijke situatie die ze maken en hopen dat ze hun actie staken. En ik wijk keurig uit naar de vluchtstrook, gevaar ontweken. Wat heerlijk dat gebeuren met discussie op internet, helaas heb ik vakantie en maak ik niet zo veel kilometers komende 3 weken...

Kwam vanmorgen rond 5:30 uur een (ik meen gezien te hebben) Kia Picanto) tegemoet op de, op dat stuk, onverlichte provinciale weg. Met slechts alleen de (felle) dagrijlicht ledstrips aan... *-)
Kennelijk had de bestuurder/ster een goed stel ogen om door de nacht te kunnen kijken?
Best bizar om na het voorbijgaan in je spiegel te kijken en een compleet donkere auto te zien verdwijnen in de nacht..

Gelukkig heeft de wetgever de verplichting tot het hebben van reflectoren in de achterlichten nog niet opgeheven..

Zollie zei:

Een maatregel tegen brokken is de toeter, om de mensen te wijzen op de gevaarlijke situatie die ze maken en hopen dat ze hun actie staken. En ik wijk keurig uit naar de vluchtstrook, gevaar ontweken. Wat heerlijk dat gebeuren met discussie op internet, helaas heb ik vakantie en maak ik niet zo veel kilometers komende 3 weken...

Je hebt het zelf er neergezet, en ik heb geen gevoel voor humor ... ;)
Kan me trouwens niet voorstellen dat je dit communicatiegedrag tijdens de rijles hebt geleerd.
Of was het misschien bij deze rijschool ...

Ik meende altijd dat de toeter daarvoor was... Misschien toch maar weer gewoon alleen gaan gebruiken als ik bij kennissen de wijk uit rijd na tienen, daar zal ie dan wel voor zijn :) En dat filmpje is briljant ja, heerlijk :)

Zollie zei:
Ik meende altijd dat de toeter daarvoor was... Misschien toch maar weer gewoon alleen gaan gebruiken als ik bij kennissen de wijk uit rijd na tienen, daar zal ie dan wel voor zijn :) En dat filmpje is briljant ja, heerlijk :)

Gisteravond bij mij in de straat weer zo'n hooibaal die tegen middernacht meende zijn gastheer/vrouw toeterend te moeten bedanken voor een ongetwijfeld zeer geanimeerd avondje.

Zollie zei:

Zou toch maar eens de verkeersregels er op nalezen, kan anders een duur geintje worden ... ;)

Blackadder the 5th zei:
Zollie zei:

Je hebt het zelf er neergezet, en ik heb geen gevoel voor humor ... ;)
Kan me trouwens niet voorstellen dat je dit communicatiegedrag tijdens de rijles hebt geleerd.
Of was het misschien bij deze rijschool ...

Nog steeds geweldig. Heerlijk. Frank en Carla van Putten die parkeren.......ook prachtig.

Terug
Bovenaan