Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

En zo'n hypothetisch ongeval met letsel is het nou ook weer niet. Het is zelfs behoorlijk waarschijnlijk dat zoiets kan gebeuren. Nu lette jij goed op. Maar wat als er rechts iets van jou was gebeurd? Dan kijk je in je reflex naar rechts. En zie je die hele fietser niet. Of te laat.

Dus om nou te zeggen dat dit tot de onwaarschijnlijkheden behoort? Nee, dat niet. Praktijk van alledag. Helaas!

Boppie zei:
Zonder camera is het heel lastig om je gelijk te halen denk ik.
Ik denk dat het met deze beelden nog veel moeilijker zou zijn. Als je zoveel tijd hebt om een ongeval te vermijden en je doet het niet dan....

Boppie zei:
Zonder camera is het heel lastig om je gelijk te halen denk ik.
Met deze beelden zou het nog veel lastiger zijn.
Als je zoveel tijd hebt om het ongeval te voorkomen, en laat zien wanneer je hem gezien hebt door de tüter, dan is overmacht helemaal niet meer aannemelijk en is WVW185 gewoon van toepassing.

Helemaal gelijk, deze beelden werken dan tegen je. Zelfs zonder de toeter. Hij heeft tijd en ruimte om naar de situatie te handelen. Het wordt denk ik anders als de fietser op het laatste moment ergens achter vandaan schiet en ineens in beeld komt.

Over fietssters gesproken.. kwam net dit tegen. Een originele boodschap aan hen 'verkeersaso'..

Totdat je de video bekijkt en op 0:15 gedrag ziet dat m.i. niet helemaal de bedoeling is.. en wat misschien wel aanleiding voor de toeterende automobilist is geweest..

https://www.rtvnh.nl/nieuws/174215/marit-en-dochter-isis-5-vrezen-verkeersaso-was-bang-dat-hij-mama-dood-zou-rijden

Kortom, moeder doet haar best maar moet nog even een beter voorbeeld zijn;)

Dat die vrachtwagen hier niet doorrijdt. En 'm er vol achter tegenop zet.

Door dit andermans fouten opvangen, wat hier een stokpaardje is, lokt dit m.i. juist alleen maar meer van dit soort gedrag uit. Die VW bestuurder voelt zich nu onoverwinnelijk. Wat hij ook doet, denkt hij, ik kom er mee weg.
Door dit vergoeilijken van fouten, wat natuurlijk helemaal geen fouten zijn, blijft dit gedrag maar doorgaan.

Ik zette jaren geleden mijn auto voor een brutaal de straat oprijdende trekker. Had ik zijn fout ook moeten opvangen?

En dat is met fietsers zonder licht ook zo. Eigenlijk zou je een proefproces moeten uitlokken. Ja, ik zag \m niet. Hij had geen licht aan.

Zemelaar zei:

Zemelaar zei:
Ik had het wel geweten als chauffeur op die vrachtwagen, die laatste paar seconden. Even langs de personenauto schaven. "Oeps, sorry! Niet goed gezien."

gelukkig zit jij niet op een vrachtwagen (:B

Zemelaar zei:
En dat is met fietsers zonder licht ook zo. Eigenlijk zou je een proefproces moeten uitlokken. Ja, ik zag \m niet. Hij had geen licht aan.

nee, dan komen ze met dit soort acties:

100 fietsers zonder licht bij verlichtingscontrole Heerenveen

Door de politie zijn er bijna 100 fietsers gecontroleerd die zonder verlichting fietsen. In plaats van een bekeuring werd de keuze aangeboden om bij de medewerkers van VVN direct een setje fietsverlichting te kopen. Bijna iedereen koos hierbij voor de aankoop van zo’n setje. 2 fietsers wilden niet meewerken aan de controle en kregen hierop wel een bekeuring voor het fietsen zonder verlichting.
https://www.flitsnieuws.nl/index.php?p=124049/100-fietsers-gecontroleerd-bij-verlichtingscontrole-heerenveen/

Carfanatic zei:
gelukkig zit jij niet op een vrachtwagen (:B

Ik denk dat dat maar beter is inderdaad. Want ik heb makkelijk praten, hier zo vanachter het scherm.

Maar mijn vader zei vroeger altijd, wie niet horen wil moet maar voelen. Dat credo is volledig uit de mode geraakt. Nu wordt er gepamperd.
Ach, als die vrachtwagen achterop die VW was gebotst, had die chauffeur van die VW wel zo in woede kunnen uitbarsten dat het nog veel erger had kunnen aflopen.

Maar goed, dat gold jaren geleden ook toen ik 'm voor die trekker zette.

Zemelaar zei:

Door dit andermans fouten opvangen, wat hier een stokpaardje is, lokt dit m.i. juist alleen maar meer van dit soort gedrag uit. Die VW bestuurder voelt zich nu onoverwinnelijk. Wat hij ook doet, denkt hij, ik kom er mee weg.
Door dit vergoeilijken van fouten, wat natuurlijk helemaal geen fouten zijn, blijft dit gedrag maar doorgaan.

Ik zette jaren geleden mijn auto voor een brutaal de straat oprijdende trekker. Had ik zijn fout ook moeten opvangen?

Dit is geen fout(je) van een ander opvangen, dit is een voorbeeld van escalerend rijgedrag:

1. automobilist haalt vrachtwagen via fietspad in en draait kort voor de vrachtwagen weer de weg op;
2. vrachtwagenchauffeur gaat op de toeter hangen wegens dreigend gevaar/frustratie;
3. automobilist voelt zich op zijn beurt gekrenkt en haalt een rem-actie uit;
4. We mogen blij zijn dat de vrachtwagenchauffeur (instinctief) remde, anders waren beiden in het water beland ... :,(

Eigenlijk zegt de politie dat de vrachtwagenchauffeur niet had moet remmen, dan hadden ze tenminste iemand staande kunnen houden ...

Het zou handiger zijn als we wat meer begrip voor elkaar zouden hebben in het verkeer.
Rijdend vanaf mijn werk zag ik ook weer zo'n voorbeeld voor mij gebeuren.

Bestelauto draait een weg in waar aan de tegenoverliggende zijde auto's staan geparkeerd.
Dat betekent dat tegemoetkomende auto's moeten wachten op het andere verkeer.

Precies op het moment van indraaien zijn komen 2 auto's tegemoet en zouden eigenlijk moeten wachten. Er staan echter veel auto's geparkeerd, de auto's zijn ongeveer halverwege het rijtje geparkeerde auto's.
Desondanks drukt de bestelauto gewoon door (volgens de letter van de wet heeft hij voorrang)
en de andere auto's moeten maar zien waar ze hem tussenproppen ... :(

Binnen de lijnen kleuren, altijd lastig... Op dit punt gebeurt het me bijna altijd...

En dan van de fietserskwesties naar voetgangers. Wat doe je met voetgangers die de rijbaan verkiezen boven de stoep? Houd je hier rekening mee net als met fietsers? Heb vandaag geen rekening gehouden, hardloopmeisje moest maar wijken voor mijn inparkeren, vond ik. Maar is dit nou (regeltjestechnisch) aso van mij? Of had ze lekker op de stoep moeten lopen, en heeft ze rekening met mij te houden als ze de rijbaan liever gebruikt?

Ik snap de hardlopende jongedame wel. De stoep zal wel vol staan met fietsen / bakfietsen én enkele wandelaars zo te zien..
Dan kies je liever je eigen weg.. dat er dan een automobilist in de weg staat die een bijzondere manouvre in gang zet plus 2 fietsers is dan minder prettig. Volgens mij stopt de aame eerder voor de fietser dan voor jou, Zollie.. Al kan ik mij indenken dat je dat graag anders had gezien;)

Zollie zei:
Binnen de lijnen kleuren, altijd lastig... Op dit punt gebeurt het me bijna altijd...

Ik vraag me af wie er nu wel of niet binnen de lijntjes kleurt ... ;)

De Saab die voor jou houdt uiterst links aan en lijkt geen probleem te hebben,
ik heb zelf de indruk dat je (ongemerkt) zelf een baantje naar rechts opschuift in de bocht ...

edit: ik zie dat na de bocht de weg overgaat in 2 rijstroken voor rechtdoor en 1 rijstrook voor rechtsaf.
Je kunt dan verwachten dat er wel eens van rijstrook gewisseld moet worden.

De Saab schuift een baantje op naar links, ik volg de lijn die op het wegdek ligt, rechts van mijn auto. Uiteraard moet er wel eens wat gewisseld worden, is plek zat voor. Maar om dat nou in de bocht, zonder ruimte en zonder knipperlicht te doen, lijkt me wat overdreven.
hier van linksboven naar linksonder is de route. Die lijnen op het wegdek heb ik hier al wel een paar honderd keer bestudeerd :)

Zollie zei:
De Saab schuift een baantje op naar links, ik volg de lijn die op het wegdek ligt, rechts van mijn auto. Uiteraard moet er wel eens wat gewisseld worden, is plek zat voor. Maar om dat nou in de bocht, zonder ruimte en zonder knipperlicht te doen, lijkt me wat overdreven.
hier van linksboven naar linksonder is de route. Die lijnen op het wegdek heb ik hier al wel een paar honderd keer bestudeerd :)

Bedankt vor de extra toelichting. Vooropgesteld, wat de automobilist rechts naast je doet, is niet handig.
Zomaar van rijstrook veranderen zonder richting aan te geven is gevaarlijk en mag daarom ook niet.
Voor mij is nog steeds de vraag of de automobilist wel in de gaten had dat hij (onbedoeld) van rijstrook wisselde.

Zoals je kunt zien gaat de weg na de bocht over van 2 naar 3-rijstroken.
Vervolgens kun je je afvragen hoe je de stroken gaat invullen ...

Begin je links, zoals de Saab en blijkbaar ook de auto naast je dacht, of begin je rechts, zoals jij veronderstelde ...;)

Ik vind de bochtstrepen op de google plaatje nogal vaag (weet niet of de strepen pasgeleden ververst zijn),
kan me voorstellen dat het in het echt amper gezien worden.

Ik denk zelf dat de doorstroming beter zou verlopen wanneer men links begon met de bocht aansluiting.
De twijfelaars/niet-de-weg-weters zitten meestal rechts en hoeven dan maar 1 baan naar links/rechts voor het kiezen van de goede richting.
En rechts houden betekent dan in eerste instantie rechtdoor gaan, niet meteen weer rechtsafslaan bij de volgende kruising.

https://nos.nl/artikel/2069631-automobilist-rotterdam-veroorzaakt-meerdere-aanrijdingen.html

Automobilist Rotterdam veroorzaakt meerdere aanrijdingen

De politie in Rotterdam heeft een 52-jarige man aangehouden die ervan wordt verdacht dat hij verschillende aanrijdingen heeft veroorzaakt. Daarbij is een aantal mensen gewond geraakt, onder wie hijzelf.

De man reed omstreeks 09.00 uur op de Ringdijk waar op dat moment een file stond. Hij koos met zijn auto het fietspad waar hij twee fietsers aanreed, die allebei gewond raakten.

Vervolgens reed hij door en schampte op een kruising een taxibusje, waarvan de chauffeur gewond raakte. Daarna botste de auto met hoge snelheid tegen een stadsbus. Verschillende passagiers raakten gewond, net als de bestuurder van de auto, die bekneld raakte.

De fietsers en de automobilist zijn naar het ziekenhuis gebracht. Vier passagiers van de RET-bus zijn ter plekke behandeld.

Het donkere seizoen is weer begonnen, dus weer zat kapotte lampjes te zien... Gister weer eentje waarbij ook het waxinelichtje stuk was. Beetje seinen en toetertje, want zeker op kleinere wegen is dit echt levensgevaarlijk in t donker. En als bonus nog iemand die drukker was met zijn mobiel dan met zijn stuur... Kapotte lamp en whatsapper

Wat doen jullie? Ik sein naar elke kapotte lamp twee flitsjes. Zou het helpen?

Ik sein daar niet naar, heb niet de illusie dat het helpt. Daarbij: een defect dimlicht zie je als bestuurder zelf wel als je 's avonds op pad gaat, een achterlicht/remlicht niet maar ik denk niet dat seinen dan gaat helpen. Ik probeer in zo'n geval dan wel de bestuurder aan te spreken, bijvoorbeeld bij een stoplicht of als hij/zij gaat parkeren. Heb op die manier ook wel eens een trucker aangesproken op het feit dat zijn trailer geen enkele verlichting voerde (waarschijnlijk stekker d'r niet in of storing of zo).

Ik seinde laatst naar iemand die onnodig zijn misachterlicht liet branden. Dit was op de snelweg. Iets later stuurde de betreffende automobilist zijn 206 op de vluchtstrook. Geen idee of ik er iets mee te maken heb, maar het maande me wel aan tot voorzichtigheid.

Ik sprak laatst een man aan bij t stoplicht in zijn transporter. Alle lichten uit, de zon was al een tijdje onder. Het was hem zelfs niet eens opgevallen dat zijn dashboard onverlicht was. Wat dat betreft vraag ik me oprecht af wat nog opvalt bij sommige bestuurders, zeker het ontbreken van 1 dimlichtje zal bij sommigen echt niet opvallen.

Ik vind t prima om treurig te zijn, zo lang ik de ijdele hoop heb dat ik daarmee zeer eventueel de bestuurder op iets best gevaarlijks heb proberen te wijzen. Aan mij heeft t niet gelegen :) Ik blijf in de waan dat seintjes aangeven dat er 'iets' mis is, en dat een bestuurder later eens aan de voorkant van de wagen gaat kijken wat t zou kunnen zijn.

Ik moet toegeven dat ik ook wel van het seinen ben wanneer men verkeerde verlichting voert, kapotte lampen heeft of wanneer de lampen verkeerd afgesteld staan. Al is het er maar 1 op 100 die er op reageert, het heeft dan toch effect gehad. Wat ik ook af en toe tegenkom is een auto waarvan continu de remlichten branden, levensgevaarlijk.

Zollie zei:
Ik sprak laatst een man aan bij t stoplicht in zijn transporter. Alle lichten uit, de zon was al een tijdje onder. Het was hem zelfs niet eens opgevallen dat zijn dashboard onverlicht was. Wat dat betreft vraag ik me oprecht af wat nog opvalt bij sommige bestuurders, zeker het ontbreken van 1 dimlichtje zal bij sommigen echt niet opvallen.

Ik vind t prima om treurig te zijn, zo lang ik de ijdele hoop heb dat ik daarmee zeer eventueel de bestuurder op iets best gevaarlijks heb proberen te wijzen. Aan mij heeft t niet gelegen :) Ik blijf in de waan dat seintjes aangeven dat er 'iets' mis is, en dat een bestuurder later eens aan de voorkant van de wagen gaat kijken wat t zou kunnen zijn.

Precies, het lijkt mij ook beter dan niets doen.

Net wees ik ook iemand op zijn niet-werkende remlicht linksachter. Hij zag het al, zei hij en reed verder. Och, wellicht doet hij er iets mee.

Ik heb zelf een weekje rondgereden met linksvoor enkel stadslicht. Er was welgeteld één iemand die seinde. Sympathiek, maar een wel erg lage score.

Ik weet niet of het aan de regio ligt, ik zie in de kop van Noord Holland nog regelmatig een tegenligger een seintje geven naar iemand aan mijn kant van de weg. Ik vermoed dat het dan om verlichting gaat, of heel de regio kent elkaar, kan ook natuurlijk :)

Volgens mij hebben de meeste auto's tegenwoordig wel een boordcomputer die aangeeft dat er een lamp kapot is. Zo niet, dan valt het ze wel op dat de weg minder goed verlicht is lijkt me.
Toeteren vind ik dan ook een beetje vreemd, leidt alleen maar tot verbazing en schrikreacties denk ik. Denk niet dat als er naar iemand getoetert wordt, die als eerste ingeving heeft 'k*t, mijn koplamp is kapot'.

Zollie zei:
Ik weet niet of het aan de regio ligt, ik zie in de kop van Noord Holland nog regelmatig een tegenligger een seintje geven naar iemand aan mijn kant van de weg. Ik vermoed dat het dan om verlichting gaat, of heel de regio kent elkaar, kan ook natuurlijk :)

Ah, ik zie op je video dat je mijn geboorte- en getogenplaats met een bezoek vereerd hebt(tu)(tu)
Mag je wel filmen op / publiceren van het marine terrein?

Ik sein hier in de regio, op een doorgaande weg, ook.. vooral naar bestuurders die overdag geen licht voeren.. Want o.a. de N225 is op sommige plekken aardig 'overdekt met bladgroen' en dat maakt je zichtbaarheid gewoon minder..
Soms heeft het effect en zie ik in de achteruitkijkspiegel de lampen aangaan.
Veelal zie ik het niet.

Ik probeer niet te seinen indien ik direct achter een voorligger rijdt.. die zal het seinen niet echt begrijpen, vermoedt ik.

Seinen kan ook ter waarschuwing van een flitscontrole opgevat worden.

Gewoon Dirk zei:
Ik moet toegeven dat ik ook wel van het seinen ben wanneer men verkeerde verlichting voert, kapotte lampen heeft of wanneer de lampen verkeerd afgesteld staan. Al is het er maar 1 op 100 die er op reageert, het heeft dan toch effect gehad. Wat ik ook af en toe tegenkom is een auto waarvan continu de remlichten branden, levensgevaarlijk.

Is het niet een auto waarbij men vergeten is om het rechter mistachterlicht te verwijderen?
Kan ook heel verwarrend werken. Ik check in zulke gevallen of het 3e remlicht ook brandt.

Seinen doe ik alleen als men helemaal geen verlichting en/of 's avonds alleen dagverlichting voert aan de voorzijde.

Durashift zei:
Zollie zei:

Ah, ik zie op je video dat je mijn geboorte- en getogenplaats met een bezoek vereerd hebt(tu)(tu)
Mag je wel filmen op / publiceren van het marine terrein?

Die bezoekjes aan de haven hebben een dagelijks karakter, ik werk op die babyblauwe kano :) En dit soort beelden publiceren lijkt me niet reuze spannend... Elke bezoeker van een voorlichtingsdag mag zijn hele dagboek op facebook zetten, dit komt dus wel goed.

Blackadder the 5th zei:
Is het niet een auto waarbij men vergeten is om het rechter mistachterlicht te verwijderen?
Kan ook heel verwarrend werken. Ik check in zulke gevallen of het 3e remlicht ook brandt.

In alle gevallen brandde er niet twee maar drie rode lampen, 100% zeker dat het om remlichten ging. Bovendien zitten mistachterlichten meestal laag op de achterkant, remlichten meer geclusterd bij de andere lampen. Let wel meestal, ik weet dat er uitzonderingen zijn...

Zollie zei:
Standaard bij drukte wordt hier heerlijk voorgedrongen. Maar bijna niemand pakt het legale voordringstraatje mee, stom eigenlijk :)

Ach ja, deed ik vroeger ook wel eens. Sluiproute via een binnenstraatje of over binnenweggetjes door het buitengebied.
Ligt tegenwoordig helemaal vol met verkeersdrempels en/of is afgesloten voor niet-bestemmingsverkeer.
Hoe zou dat nou komen? ;)

Vanmiddag gespot op de N36 tussen afslag Beerze en Vroomshoop: licht slingerende Peugeot 205 met enkelas aanhanger beladen met 2 pallets betonklinkers, snelheid ca. 40 km/h.
Ik vraag me wel eens af of er nog wel enige vorm van verantwoordelijkheidsgevoel bestaat bij sommige "bestuurders"...

Joh, is het waarschijnlijk maar een klein stukje en hij reed niet zo hard toch? Wat kan er nou gebeuren.......tot het goed misgaat.

Blackadder the 5th zei:
Zollie zei:
Standaard bij drukte wordt hier heerlijk voorgedrongen. Maar bijna niemand pakt het legale voordringstraatje mee, stom eigenlijk :)

Ach ja, deed ik vroeger ook wel eens. Sluiproute via een binnenstraatje of over binnenweggetjes door het buitengebied.
Ligt tegenwoordig helemaal vol met verkeersdrempels en/of is afgesloten voor niet-bestemmingsverkeer.

Dat komt doordat politici niet begrijpen dat er niet zoiets is als sluipverkeer.

Zollie zei:

Pas bij de pijl op het wegdek moet men rechtdoor he. En je mag maar 30 in dat straatje, snelheidsduivel!

Blackadder the 5th zei:
Zollie zei:

https://www.google.be/maps/@51.1976244,4.3142072,3a,75y,38.83h,95.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZCoqU4fIXAdqzECqZ7FfeA!2e0!7i13312!8i6656
Net voor Antwerpen ook zoiets: links is voor de Liefkenshoektunnel (u weet wel, die tunnel die jaren geleden al gratis had moeten zijn), maar net voor de daadwerkelijke bocht richting die tunnel, mag het verkeer gewoon aansluiten op het overige verkeer. Oftewel, je rijdt meestal een aardig stuk file voorbij via die ene rijstrook.
Zie hier: https://www.google.be/maps/@51.2133314,4.3498556,3a,75y,74.05h,58.46t/data=!3m6!1e1!3m4!1stJUVUxYnWhaVZ0B_9Ax_yw!2e0!7i13312!8i6656
Waar nu een wegwerkauto de boel blokkeert (in dit geval had ik als straf trouwens toch die stomme tunnel moeten nemen (want doorgetrokken streep. Gelukkig is me dat nog niet overkomen. :D).

Sarcast zei:
Zollie zei:

Pas bij de pijl op het wegdek moet men rechtdoor he. En je mag maar 30 in dat straatje, snelheidsduivel!

Ik zie het probleem niet bij die witte Aygo: er is ruimte, hij geeft richting aan en hij mag daar gewoon nog besluiten om de rechterrijstrook te willen nemen. Op dat moment geef jij juist gas en rijd je het gat dicht, waardoor de witte Aygo besluit door te rijden en verderop een potentieel gevaarlijkere invoegactie te starten.
En vervolgens raas jij met een behoorlijke snelheid door het straatje aan de rechterzijde, waardoor je zelf nóg een gevaarlijke situatie creëert. Wie is hier nu verkeerd bezig?

Misschien vertekent de grote lenshoek iets. Je ziet duidelijk dat ik al vaart heb als de witte krentenbol richting aangeeft. Op dat moment is er geen gaatje, ik rijd mezelf dan inderdaad in beeld bij de Aigo, en blijf niet in de blikschadehoek hangen, en inderdaad, ik ga ook niet op de rem om een gaatje te maken.
Wat de Aigo voor dit moment heeft besloten of hierna gaat besluiten lijkt me niet mijn pakkie an. Dat straatje rijd ik denk ik geen 40 tussen de drempels, en ik zie geen drukte met fietsers oid. Overigens is dit straatje zelden een goede optie helaas, vaak stilstaande taxi's of lossende busjes. Goed vooruit kijken en een beetje gokken of t winst oplevert :D

Zollie zei:
Misschien vertekent de grote lenshoek iets. Je ziet duidelijk dat ik al vaart heb als de witte krentenbol richting aangeeft. Op dat moment is er geen gaatje, ik rijd mezelf dan inderdaad in beeld bij de Aigo, en blijf niet in de blikschadehoek hangen, en inderdaad, ik ga ook niet op de rem om een gaatje te maken.

Oke, dan vertekent het beeld misschien. Ik meende ook een aanzwellend motorgeluid te horen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Zollie zei:
Wat de Aigo voor dit moment heeft besloten of hierna gaat besluiten lijkt me niet mijn pakkie an.

Zelf probeer ik me over het algemeen te verplaatsen in de persoon die achter het stuur van die auto zit; ik zou het erg waarderen als iemand me er tussen wil laten. Daarom, als ik zie dat iemand rustig langszij komt en richting aangeeft, houd ik even in en laat ik diegene ertussen. Levert vaak bedankjes op, en ook al is het niet mijn pakkie an, het voelt toch goed.

Zollie zei:
Dat straatje rijd ik denk ik geen 40 tussen de drempels, en ik zie geen drukte met fietsers oid. Overigens is dit straatje zelden een goede optie helaas, vaak stilstaande taxi's of lossende busjes. Goed vooruit kijken en een beetje gokken of t winst oplevert :D

Die ervaring kan ik met je delen. De laatste tijd kom ik er niet meer zo vaak, overigens.

Zollie zei:
Wat de Aigo voor dit moment heeft besloten of hierna gaat besluiten lijkt me niet mijn pakkie an. Dat straatje rijd ik denk ik geen 40 tussen de drempels, en ik zie geen drukte met fietsers oid. Overigens is dit straatje zelden een goede optie helaas, vaak stilstaande taxi's of lossende busjes. Goed vooruit kijken en een beetje gokken of t winst oplevert :D

Nooit gehoord van iemand die per ongeluk de verkeerde richting heeft gekozen en dit wil corrigeren?
Leuk om dan het (volgens filmer niet bestaande) gat snel dicht te rijden en met een druk op de claxon als afmaker
de plek op de weg op te eisen ... :,(

Edit: met dit donkere weer zijn de gevaarlijkste fietsers degene die je niet ziet.
Had deze week er bijna een op de motorkap liggen (fietste zonder licht) ...

Zollie zei:

Tsja, de Aygo probeert nestjes in te voegen, maar je eigen asociale gedrag vind je slim... Waarschijnlijk weten genoeg andere automobilisten ook wel dat je dat weggetje kan nemen, maar hebben genoeg eigendunk om het niet te doen.

der Magistrat zei:
https://www.google.be/maps/@51.1976244,4.3142072,3a,75y,38.83h,95.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZCoqU4fIXAdqzECqZ7FfeA!2e0!7i13312!8i6656
Net voor Antwerpen ook zoiets: links is voor de Liefkenshoektunnel (u weet wel, die tunnel die jaren geleden al gratis had moeten zijn), maar net voor de daadwerkelijke bocht richting die tunnel, mag het verkeer gewoon aansluiten op het overige verkeer. Oftewel, je rijdt meestal een aardig stuk file voorbij via die ene rijstrook.
Zie hier: https://www.google.be/maps/@51.2133314,4.3498556,3a,75y,74.05h,58.46t/data=!3m6!1e1!3m4!1stJUVUxYnWhaVZ0B_9Ax_yw!2e0!7i13312!8i6656
Waar nu een wegwerkauto de boel blokkeert (in dit geval had ik als straf trouwens toch die stomme tunnel moeten nemen (want doorgetrokken streep. Gelukkig is me dat nog niet overkomen. :D).

Maar al word je gedwongen om links aan te houden dan ben je nog altijd niet verplicht om door de Liefkenshoektunnel te gaan. Je kan er dan bij St Anna nog altijd voor kiezen om rechts aan te houden en door de konijnepijp waaslandtunnel te gaan of je houdt wel links aan bij St Anna en keert bij de afrit Waaslandhaven Oost of zelfs pas bij Melsele.

En zo stom vind ik de Liefkenshoektunnel overigens niet, scheelt me dagelijks een hoop vertraging op weg naar mijn werk. Daar komt bij dat juist omdat het een toltunnel is zowel de gierige Hollander als Belg liever omrijdt, waardoor er voor mij en bijna altijd filevrij traject overblijft. Ook in de andere zin van het woord is de tunnel niet stom, bij file praat hij tegen je, over je eigen autoradio welteverstaan. ;)

Dat is dan weer typisch Belgisch...een tunnel die met je praat bij file`s over je autoradio....bijzonder gesprek:}.

Boppie zei:
Dat is dan weer typisch Belgisch...een tunnel die met je praat bij file`s over je autoradio....bijzonder gesprek:}.

:-D
Haha ja die zin liet nogal wat ruimte voor eigen interpretatie...*-)

Wat ik natuurlijk bedoel is dat je via de autoradio krijgt te horen van de tunnel dat er file staat en dat je daarom de snelheid aan moet passen en extra goed op moet letten.

Gewoon Dirk zei:
der Magistrat zei:

Maar al word je gedwongen om links aan te houden dan ben je nog altijd niet verplicht om door de Liefkenshoektunnel te gaan. Je kan er dan bij St Anna nog altijd voor kiezen om rechts aan te houden en door de konijnepijp waaslandtunnel te gaan of je houdt wel links aan bij St Anna en keert bij de afrit Waaslandhaven Oost of zelfs pas bij Melsele.

En zo stom vind ik de Liefkenshoektunnel overigens niet, scheelt me dagelijks een hoop vertraging op weg naar mijn werk. Daar komt bij dat juist omdat het een toltunnel is zowel de gierige Hollander als Belg liever omrijdt, waardoor er voor mij en bijna altijd filevrij traject overblijft. Ook in de andere zin van het woord is de tunnel niet stom, bij file praat hij tegen je, over je eigen autoradio welteverstaan. ;)

Ja, is ook zo, vooruit je hebt gelijk! ;)
De Waaslandtunnel vind ik nog erger dan de Kennedytunnel, dus die neem ik al helemaal niet.

€6 voor een ritje door een tunnel is vrij fors. Verder bekritiseer ik vooral publiek-private samenwerkingen (Diabololijn, Liefkenshoektunnel, twee bekende voorbeelden). De tunnel had al lang gratis kunnen zijn:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Liefkenshoektunnel
Een gratis tunnel zou al aardig wat druk van de Kennedytunnel afnemen (ook relevant voor de uitbreidingsplannen van de Vlaamse overheid en stad Antwerpen). Maar goed, voor geklaag over verkeerssituaties is dit niet direct het goede topic. :)

Terug
Bovenaan