Gewoon Dirk zei:
Gisteren een idioot op een motor tegen gekomen, met passagier nota bene.
Eerst kwam hij met +/- 140 km/u voorbij gezet maar vervolgens rijden we de trajectcontrole in. Daar zal hij 120 km/u op de teller hebben gereden, hoe dan ook, ik (ook 120 km/u op mijn teller) loop op hem in en even later wil ik hem inhalen. Op het moment dat ik hem bijna passeer (+/- 5 meter van voorbumper tot achterwiel) gooit hij hem zonder richting aan te geven naar links om een auto in te halen die op dat moment nog zeker 50 meter voor hem reed.
Niet heel netjes maargoed, dat soort figuren rijden er nou eenmaal ook rond. Dus ik zet de cc af en laat de auto rollen zonder te remmen om te zorgen dat ik zijn passagier niet van de motor rij. Ik liep al niet meer in maar het gat werd nog niet groter, trapt die aap ineens op de rem. Ik vermoed om zijn onvrede over mijn volgafstand duidelijk te maken aangezien er over honderden meters niets voor hem reed. Na de auto gaat hij naar rechts en ga ik hem vervolgens alsnog voorbij, wil even oogcontact zoeken maar meneer had een donkerblauw geblindeerd visier. Hem eenmaal voorbij gegaan begint ie druk zijn middelvinger te tonen, mafkees. Eenmaal de trajectcontrole uit kwam hij me vol accelererend voorbij, even twijfelde ik of ik de auto naar links wou gooien maar daar ben ik dan weer te braaf voor.
Ik herken dit bedrag wel, iemand "gooit" hem al dan niet bewust ervoor, en de verleiding is dan groot om de voorligger (even) kort te gaan volgen,
in plaats van afstand te nemen. Een soort van "straffen" voor zijn overtreding.
Dat kan dus bepaalde reacties uitlokken, zoals je hebt gemerkt ...
Ik probeer dit soort reacties op het gedrag van anderen zoveel mogelijk te vermijden,
maar soms verlies ik toch mijn zelfbeheersing ...