Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Zemelaar zei:
Blackadder the 5th zei:
Ik denk niet dat je zomaar het rijbewijs mag houden als je het onwel worden als reden opgeeft na een ongeval.
Een medisch onderzoek is dan wel het minste wat er gebeurt. En bij twijfel ...

Dat weet ik wel. Maar zeggen dat je zat te whatsappen ben je direct aan de beurt.

... ben je je rijbewijs kwijt ... :cry: (als blijkt dat je wat onder de leden hebt).

In geval van whatsappen een fikse bekeuring en/of schade betalen.

Blackadder the 5th zei:

Als het eenzijdig blijft wel. Waarschijnlijk?:confused:

Niet ieder eenzijdig ongeval eindigt immers zonder verdere justitiële gevolgen.

Je bent natuurlijk wel zwaar verwijtbaar niet oplettend bezig. Onwel worden overkomt je.
Maakt voor het verdere strafverloop een groot verschil.

Zemelaar zei:
Blackadder the 5th zei:

Als het eenzijdig blijft wel. Waarschijnlijk?:confused:

Niet ieder eenzijdig ongeval eindigt immers zonder verdere justitiële gevolgen.

Je bent natuurlijk wel zwaar verwijtbaar niet oplettend bezig. Onwel worden overkomt je.
Maakt voor het verdere strafverloop een groot verschil.

Onwel worden kan voor het bezit van het rijbewijs grote gevolgen hebben.
Niet iets om te doen alsof ...

Blackadder the 5th zei:
Onwel worden kan voor het bezit van het rijbewijs grote gevolgen hebben.
Niet iets om te doen alsof ...

Maar weet iedereen dat?

Als je achter het stuur zit te whatsappen of überhaupt met de telefoon, er er gebeurt iets, weet iedereen dat wel.

De keuze om dan maar te zeggen dat je onwel werd achter het stuur, niet wetende wat dat dan weer voor gevolgen heeft, lijkt dan logischer dan het gebruik van de telefoon achter het stuur toe te geven.

Ik probeer me in zo'n gedachtegang te verplaatsen.

Wat dacht je van die drankrijder die 'm smeert. En zich de volgende dag met een of ander wazig verhaal meldt. Die denkt ook, altijd beter dat ik een douw krijg voor mijn wazig verhaal dan dat ze kunnen bewijzen dat ik dronken achter het stuur zat.

the Fox zei:
Ik had gisteren een opgefokte Mercedesbestuurder achter mij die slechts een paar meter voor het einde van de afslag van de A15 naar de A325 richting Arnhem (zie situatie afslag) zijn auto tussen mij en de voorliggende vrachtwagen drukte. Ik dacht eerst nog dat hij laat in de gaten had dat hij deze afslag moest hebben maar toen hij aan het eind van het klaverblad vervolgens de vrachtwagen rechts ging inhalen wist ik dat het gewoon een proleet was. Het mooie was dat hij na deze actie van onfatsoen achter de volgende vrachtwagen kwam te rijden maar daar wist hij ook een oplossing voor door ook deze bij een volgende gelegenheid rechts in te halen, waar de vrachtwagen naar rechts wilde voorsorteren (zie situatie). Daarna verloor ik 'm uit het oog want hij reed ver boven de toegestane 100 km/uur. Maar dan komt de zoete smaak van genoegdoening. Aangekomen bij de kruising naast het Gelredome, ruim 5 km na de asociale inhaalacties van de Mercedes, zie ik de verkeerslichten voor het rechtdoorgaande verkeer op rood staan. De lichten voor rechtsaf staan op groen. En ik moest naar rechts. Op het moment dat ik door groen rij zonder een moment stil te hebben gestaan zie ik de frust in de Mercedes voor in de rij voor het rode verkeerslicht staan wachten op de rijbaan voor rechtdoor. Heerlijk...........

Verbazingwekkend dat de bestuurder wel overal rechts inhaalt en te hard rijdt, maar vervolgens keurig als eerste voor het rode verkeerslicht wacht ...:rolleyes:

Daar verbaas ik me ook weleens over inderdaad. De ene regel wel aan de laars lappen. Maar de andere dan weer niet.

Met bumperklevers op een 100 km weg maak ik dat wel mee. Zie ik ze hard naderen in mijn binnenspiegel. Om vervolgens kort achter me te gaan rijden. En dan niet inhalen vanwege een doorgetrokken streep.
Als ze dan toch zoveel haast hebben, houdt een doorgetrokken streep je toch ook niet tegen?

Nee, ze weten dat dat niet mag. Maar ze weten toch ook dat bumperkleven ook niet mag?

Blackadder the 5th zei:
(...)

De auto stond links naast de rijbaan met de neus tegen de rijrichting in geparkeerd.
Bij het wegrijden moest hij dus de linkerbaan oversteken, waarbij hij de toeterende en seinende auto kortstondig tegemoet reed.

Ter plekke is de maximum snelheid 30 km/h, zou me niets verbazen als de tegemoetkomende auto te hard heeft gereden.
Maar ja, die mag je niet hinderen ... ;)

Is dit Elst (Utr.)?
Ik rijd daar menig keer per week met de auto en ook soms met de fiets.
Met de auto rijd ik daar doorheen met de naald iets onder de 40 op de snelheidsmeter. Ben daar al een paar keer ingehaald omdAt ik kennelijk te langzaam reed. Bizar.

Durashift zei:
Blackadder the 5th zei:
(...)

De auto stond links naast de rijbaan met de neus tegen de rijrichting in geparkeerd.
Bij het wegrijden moest hij dus de linkerbaan oversteken, waarbij hij de toeterende en seinende auto kortstondig tegemoet reed.

Ter plekke is de maximum snelheid 30 km/h, zou me niets verbazen als de tegemoetkomende auto te hard heeft gereden.
Maar ja, die mag je niet hinderen ... ;)

Is dit Elst (Utr.)?
Ik rijd daar menig keer per week met de auto en ook soms met de fiets.
Met de auto rijd ik daar doorheen met de naald iets onder de 40 op de snelheidsmeter. Ben daar al een paar keer ingehaald omdAt ik kennelijk te langzaam reed. Bizar.

Klopt. Je kunt je hier maar beter aan de snelheid houden, er wordt (on)regelmatig gecontroleerd op de snelheid op dit traject.

Over inhalen gesproken, werd met de auto vanavond kort na elkaar nog ingehaald door 2 auto's op een weg waar een inhaalverbod geldt.
Waren waarschijnlijk drukker bezig met elkaar bijhouden dan met het letten op de weg/verkeerstekens.
Reed zelf toch de max. toegestane snelheid op dit traject ... :(

Bedankt voor de tip. Weet ervan.. las in het lokale nieuwsblad over extra controles dit jaar. op verzoek van de gemeenten..
Niet veel van gezien.. 1x een T5 op het stuk tussen Doorn en Leersum.. en begin van het jaar een Fabia aan het einde bbk Elst (tov pannenkoekenhuis).

Durashift zei:
Bedankt voor de tip. Weet ervan.. las in het lokale nieuwsblad over extra controles dit jaar. op verzoek van de gemeenten..
Niet veel van gezien.. 1x een T5 op het stuk tussen Doorn en Leersum.. en begin van het jaar een Fabia aan het einde bbk Elst (tov pannenkoekenhuis).

Heb begrepen dat er in de bebouwde kom wel eens met deze dingen wordt gecontroleerd (foto is een voorbeeld):
foto.php

Valt minder op, en je hebt geen auto nodig die verkeerd geparkeerd staat ...

Durashift zei:
Dat was vroeger toch?
Tegenwoordig met die digitale apparatuur heb je een stabielere omgeving nodig.. denk ik;)

Geen idee, mijn laatste bekeuring voor de snelheid is uit de vorige eeuw ...;)

Lijkt me eerlijk gezegd alleen maar makkelijker, de container heb je alleen als camouflage nodig.

Blackadder the 5th zei:
Durashift zei:

Heb begrepen dat er in de bebouwde kom wel eens met deze dingen wordt gecontroleerd (foto is een voorbeeld):
foto.php

Valt minder op, en je hebt geen auto nodig die verkeerd geparkeerd staat ...

Het kan ook milieuvriendelijk in een groene container.

Snelheidscontrole.jpg
a068.gif

Jazzik zei:
Het kan ook milieuvriendelijk in een groene container.

Snelheidscontrole.jpg
a068.gif

Lijkt me goed om een aantal varianten op voorraad te hebben, zodat ze niet te veel opvallen tussen de andere containers ...
Ook niet te weinig, want anders wordt hij meteen geleegd door de niets vermoedende vuilnisman en/of weer binnengehaald
door de buurtbewoner ...:confused:

https://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/24299252/__Halve_gare_maakt_A2_onveilig__.html

Mooi filmpje weer. Je hoort de bestuurster verontwaardigd zijn over de rode auto, die 'm ineens naar links gooit. Maar wel zelf 108 op de dashcam rijden, als ze aanstalten maakt diezelfde rode auto in te gaan halen. Is al snel tegen de 120 op de teller voor haar neus. En 100 is daar de limiet.

Je schrikt minder, en hebt meer tijd - in dit specifieke geval bijna 20% en dat is best veel - om te reageren, als je minder hard rijdt. Dat besef lijkt zij niet te hebben.

En de Telegraaf ook niet. Die eenzijdig het voorval met een krachtterm benoemt.

Typisch dat jij de rollen omdraait. Ik zie daar maar één voertuig een totaal achterlijke actie uithalen en dat is dat rode koekblikje.
Even optellen:
- Geen richtingaanwijzer.
- Meerdere rijstroken tegelijkertijd oversteken.
- Puntstuk meepakken.
- Ander verkeer afsnijden doordat er niet of niet genoeg wordt gespiegeld.

Nee, dan valt een snelheidsovertreding van 108km/u waar je 100km/u mag rijden wel mee. Dat is in mijn auto overigens ook niet "tegen de 120 aan" op de teller, maar net iets boven de 110 (afwijking van 4km/u). Ik betwijfel of dat in een VW Bora anders is.

206 doet inderdaad niet een goede actie.
Echter, de filmster hoeft echt niet op de toeter te drukken.. zat best genoeg afstand tussen om te reageren..

Denk dat de dame graag haar ongenoegen wilde tonen.. en dan is het wel fijn 'ff van je af te claxonneren'.. :rolleyes:

Zemelaar zei:
https://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/24299252/__Halve_gare_maakt_A2_onveilig__.html

Mooi filmpje weer. Je hoort de bestuurster verontwaardigd zijn over de rode auto, die 'm ineens naar links gooit. Maar wel zelf 108 op de dashcam rijden, als ze aanstalten maakt diezelfde rode auto in te gaan halen. Is al snel tegen de 120 op de teller voor haar neus. En 100 is daar de limiet.

Je schrikt minder, en hebt meer tijd - in dit specifieke geval bijna 20% en dat is best veel - om te reageren, als je minder hard rijdt. Dat besef lijkt zij niet te hebben.

En de Telegraaf ook niet. Die eenzijdig het voorval met een krachtterm benoemt.

Voor mij een voorbeeld dat je bij verkeersknooppunten de snelheidsverschillen zo klein mogelijk moet houden.
Dit soort acties zijn voor achteropkomend verkeer dan beter op te vangen.

Dat wil niet zeggen dat ik dergelijke acties goedkeur, je moet altijd goed spiegelen & richting aangeven voordat je van rijstrook verandert
en zeker niet via het puntstuk nog "even invoegen" .... :(

Natuurlijk draai ik het niet om. Die rode auto zit gewoon volkomen fout.

Maar ik hoop dat die bestuurster van de achteropkomende auto nu denkt, als ik mij aan de snelheid had gehouden was het 200 meter voor mij gebeurd. En was ik nooit geschrokken. Had ik mijn schouders erover opgehaald.

Het zal wel niet want we geven zo graag een ander de schuld. Maar daar heb je niks aan als het tot een aanrijding was gekomen.
Kan de verzekering alles wel betalen. De verloren tijd, wat met ieder ongeluk gepaard gaat, krijg je niet terug.

Je zal net onderweg zijn naar een concert. Ik noem maar wat. Marco Borsato wacht niet.

Dat punt van die verloren tijd speelt echt voor mij. Want het komt altijd ongelegen. Altijd. En het is ook niet eventjes. Je bent zo een uur verder. Zonde.

Belgische tieners redden bejaard stel uit zinkende auto
https://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4107085/2015/07/24/Belgische-tieners-redden-bejaard-stel-uit-zinkende-auto.dhtml

ik vind het apart om te zien dat ze zo verstijfd in hun auto blijven zitten

Carfanatic zei:
Belgische tieners redden bejaard stel uit zinkende auto
https://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4107085/2015/07/24/Belgische-tieners-redden-bejaard-stel-uit-zinkende-auto.dhtml

ik vind het apart om te zien dat ze zo verstijfd in hun auto blijven zitten

Misschien dat iedere beweging er op zo'n moment voor zorgt dat de auto sneller zinkt (heb hier gelukkig geen ervaring mee)? Bovendien is de man kennelijk niet zo atletisch meer, getuige het verhaal en de gehandicaptenkaart die volgens mij achter de voorruit ligt...

PauseBreak zei:
Typisch dat jij de rollen omdraait. Ik zie daar maar één voertuig een totaal achterlijke actie uithalen en dat is dat rode koekblikje.
Even optellen:
- Geen richtingaanwijzer.
- Meerdere rijstroken tegelijkertijd oversteken.
- Puntstuk meepakken.
- Ander verkeer afsnijden doordat er niet of niet genoeg wordt gespiegeld.

- Paniek zaaien om niks, want als je de baan 'richting Amersfoort/Almere' volgt en dan links aan blijft houden, kom je vanzelf weer op de A2 terecht.

Dat moet je dan maar net weten. Als je op onbekend terrein bent wordt het al lastiger.

Er komt aan de rechterkant ook een baan bij, dat zal toch op de één of andere manier naar de A2 moeten kunnen.

Paniek blokkeert het rationeel denken. Ik zou mijn verlies nemen en doorrijden...maar hoeveel mensen er wel niet allerlei domme manoeuvres uithalen als ze verkeerd rijden..

@PM zei:
Er komt aan de rechterkant ook een baan bij, dat zal toch op de één of andere manier naar de A2 moeten kunnen.

Zo zie ik mijn moeder niet redeneren. Of ieder ander die niet vaak op de weg is.

Met minder kilometers per jaar lever je ook op inzicht in.

Het het complete filmpje, geeft naar mijn idee een beter beeld van de situatie: Paniekuitvoeger

Wat ik zie:

iemand die lekker doorkachelt (ca. 108km op de GPS, waarschijnlijk 120 op de kmteller) op de rechter uitvoegstrook en daarbij 2 auto's rechts inhaalt;
vervolgens inloopt op een auto die belangrijk langzamer rijdt (waarom zou die dat doen is voor mij dan de eerste vraag);
denkt deze vlotjes links in te halen en plotseling komt deze naar links ("wat doet ie nou???? :confused:);

Dat is het vervelende als je harder dan de gemiddelde automobilist rijdt, je moet beter opletten/anticiperen
en hebt minder tijd om de fouten/overtredingen van de ander op te vangen.

Er van uitgaan dat de ander maar moet opletten is naar mijn idee een gevaarlijk uitgangspunt.

Nogmaals, dit wil niet zeggen dat de actie van de rode auto hartstikke fout is ...

Edit: hier nog een voorbeeld van dezelfde dashcammer: Altijd spannend

Gewoon lekker doorgassen en er op rekenen dat de uitvoeger op links zijn rechterspiegel wel in de gaten houdt
en de auto op rechts niet (per ongeluk) in wil voegen. En ook hier weer 108/111 op de gps = waarschijnlijk 120 op de km-teller ....

Blackadder the 5th zei:
Nogmaals, dit wil niet zeggen dat de actie van de rode auto hartstikke fout is ...

Gewoon lekker doorgassen en er op rekenen dat de uitvoeger op links zijn rechterspiegel wel in de gaten houdt
en de auto op rechts niet (per ongeluk) in wil voegen. En ook hier weer 108/111 op de gps = waarschijnlijk 120 op de km-teller ....

Aan dit filmpje is toch niets spannends? Dat is gewoon hoe het verkeer werkt..

Precies. En daarom gebeuren er ook zoveel aanrijdingen. ;)

Ik ben blij dat ik mijn auto wel als een rijdend spaarpotje zie. En er dus voorzichtig mee omspring. Geld is mij waardevol. Daarvoor heb ik er iets teveel moeite voor moeten doen.
Anders zijn al die nachten, dat ik in de fabriek tegen mijn zin en met een slaperige kop stond te werken, voor niets geweest.

Eén botte stuurbeweging kan al die dagen inspanning teniet doen. En dat zou wel heel erg stom zijn. Dat besef ik mezelf heel goed.

BMW Power zei:
Blackadder the 5th zei:

Jij ziet de risico's niet? Een van de twee die toch doorzet en je heb een filebericht op de radio door een ongeval.

Blackadder the 5th zei:
BMW Power zei:
Blackadder the 5th zei:

Jij ziet de risico's niet? Een van de twee die toch doorzet en je heb een filebericht op de radio door een ongeval.

Ja, tuurlijk zie ik de risico's wel. Verkeer hangt nou eenmaal aan elkaar van risico's en rekening houden met anderen. Meneer de dashcammert doet dat overduidelijk een stuk minder dan meneer met aanhanger.

En dat is dus gewoon hoe het verkeer werkt. Als iemand bewust of onbewust een 'fout' maakt, anticipeert de rest. En dat gaat natuurlijk niet altijd goed en dan heb je een filebericht ;)

Als dit filmpje onder 'spannend' of 'idiote acties in het verkeer' valt dan kan ik elke dag wel mijn hele rit van huis naar werk - en vice versa - online gooien.

BMW Power zei:
Als dit filmpje onder 'spannend' of 'idiote acties in het verkeer' valt dan kan ik elke dag wel mijn hele rit van huis naar werk - en vice versa - online gooien.

Je gaat er gemakkelijk mee om. Pas maar op, straks heb je spijt dat je niet voorzichtiger was. Ik zou niet 20 jaar in een rolstoel willen.

Het zal meevallen waarschijnlijk. Een aanrijding beperkt zich meestal tot blikschade. Maar het hoeft maar één keer tegen te zitten. Zal het jou net treffen.

Zemelaar zei:
BMW Power zei:

Je gaat er gemakkelijk mee om. Pas maar op, straks heb je spijt dat je niet voorzichtiger was. Ik zou niet 20 jaar in een rolstoel willen.

Het zal meevallen waarschijnlijk. Een aanrijding beperkt zich meestal tot blikschade. Maar het hoeft maar één keer tegen te zitten. Zal het jou net treffen.

Nee hoor, want ik hoor bij de groep die defensief rijdt en goed op let.

Voor de goede orde: met mijn post bedoelde ik wat ik onderweg allemaal zie gebeuren, en niet dat ik zelf net zo rij als de dashcammer..

Hè gelukkig. Ik schrok al. :)

Ik snap het ook wel. Je denkt van jezelf altijd dat je volledig de controle hebt. Dat jou niets overkomt. Ik net zo goed.

Heb vroeger ook wel fratsen uitgehaald. Mijn vrouw heeft het er nu nog weleens over. Dat ik bij een versmalling van twee naar één rijstrook nog net de vrachtwagen voorbij kon. Was in 1994. Met vrouw en kinderen onderweg naar Malmedy. Vanwege werkzaamheden ging er op de A2 een rijstrook af. Maar ik moest en zou die vrachtwagen nog voorbij natuurlijk. Ging ook wel goed. Maar het hield niet over. Zat bijna in de borden.

Was toen 29. En vol met adrenaline. Wat soms dus belachelijke uitwerkingen heeft.

Volgens mij zie ik die rode 206 wel richting aangeven.

Verder getuigt dat andere filmpje, van dezelfde 'poster Archiebald' niet echt van 'inzicht' wat mij betreft.
Doelbewust 'de kleine ruimte' opzoeken is niet slim wat mij betreft..

Gewoon gas los.. had de pick-up kunnen invoegen.. én als de filmer dan zo'n haast had.. had ie ff naar links kunnen uitvoegen.. en verderop weer terug invoegen richting Amstelveen.
Lijkt mij de betere oplossing.

@PM zei:
Blackadder the 5th zei:
op de rechter uitvoegstrook en daarbij 2 auto's rechts inhaalt;

Niks mis mee toch?

Het is een afweging. Hoe voorspelbaar gaat iemand zich in het verkeer gedragen. Wat mag je redelijkerwijs verwachten.

Met een uitvoegstrook naast je, is de kans dat iemand uit voegt, veel groter dan met alleen een vluchtstrook naast je. Dat moet je op zo'n moment wel in je achterhoofd houden.

Afslag op een snelweg naar een tankstation is wat dat aangaat berucht. Rij jij naar de pomp, een auto rechts inhalend, besluit die ineens dat die ook wil tanken. Boem.

Daar moet je gewoon op bedacht zijn. Dat noemen ze anticiperen. Vooruitzien.

Of als je ze links inhaalt terwijl er geen verkeer voor ze is. De kans dat een auto dan ineens naar links gaat is redelijkerwijs niet te verwachten.

Uiteraard moet je er alert op zijn dat mensen alsnog kunnen besluiten om uit te voegen. Maar om er dan maar helemaal niet voorbij te rijden is wel wat overdreven angsthazerij.

@PM zei:
Uiteraard moet je er alert op zijn dat mensen alsnog kunnen besluiten om uit te voegen. Maar om er dan maar helemaal niet voorbij te rijden is wel wat overdreven angsthazerij.

Waarom de confrontatie zoeken als even wachten ook een optie is?

Waarom zul je jezelf in een mogelijk gevaarlijke positie manoeuvreren? Is daar een specifiek belangrijke reden voor?

Waarom het jezelf moeilijk maken als het ook makkelijk kan.:confused:

@PM zei:
Blackadder the 5th zei:
op de rechter uitvoegstrook en daarbij 2 auto's rechts inhaalt;

Niks mis mee toch?

Met het rechts inhalen an sich niet.
Wel als je er gemakshalve vanuit gaat dat degene links naast je wel oplet.
Al helemaal als je dit boven de maximum snelheid ter plaatse doet.

Met dergelijk verkeersgedrag waarbij je de veiligheidsmarge minimaal maakt
worden fouten van andere weggebruikers al snel idiotenacties ... :confused:

Zojuist een klassieke hit 'n run in de straat. Autootje komt te hard over drempel en schampt daarna een auto rechts. Zet m in de achteruit en ramt keihard een auto links (schuine vakken). Wij erheen rennen, autootje rijdt daarna keihard weg en de bocht om, weg!

Kenteken is door andere buurtbewoner genoteerd en politie is ter plaatse. Nu hopen dat t oude twingo'tje op naam staat en niet is gestolen...

Verschrikkelijk zeg die snelheid. Ook zeker gezien het enorm drukke verkeersbeeld o_O

Heel dat getoeter snap ik verder absoluut niet. Het lijkt bijna alsof de bestuurder verontwaardigt reageert. Dan zou ik maar stoppen met deelnemen aan het verkeer, er zullen nog 1000 en 1 momenten komen dat het niet gaat zoals het hoort. Deal with it, live with it. Laat het van je afglijden en ga verder met je leven. Het is ook niet alsof er plots keihard geremd moest worden in dit geval. Even gas lossen en terug sturen was voldoende. Ongelofelijk waar iemand zich eigenlijk druk om kan maken.

en de auto op rechts niet (per ongeluk) in wil voegen.
Ja uh, wat moet je dan? Je kunt ook weer niet tot in het oneindige rekening met alles en iedereen houden. Je mag ook in bepaalde mate verwachten dat mensen andersom ook proberen rekening met jou te houden.
Als ik de Golf was geweest en ik moest afslaan, had ik alvast links gaan rijden, zodat je dit soort taferelen niet krijgt.
In theorie zit de pick up nog fout ook, deze geeft vooraf al richting aan, terwijl ie helemaal niet uit kan voegen op dat moment. Het kan wellicht handig zijn om vooraf te weten wat ie gaat doen, maar de regel is nog altijd dat men pas richting aangeeft als men zich ook daadwerkelijk gaat verplaatsen.
Je zou er rekening mee kunnen houden, maar anderzijds, afgezien van de 8km/u te hard, is er werkelijk niets dat de filmer verkeerd doet. Het is nog altijd aan degene die van rijstrook wisselt om voorrang te verlenen. De pick up had dus ook prima na de filmer richting kunnen aangeven en verplaatsen.

Verder snap ik Zemelaar wel, maar hoe ver wil je daar dan in gaan? Ik had de pick up en Golf waarschijnlijk ook niet op die manier ingehaald, maar even ruimte gegeven voor de pick up en daarna er voorbij gegaan. Simpelweg omdat als ie doorzet je geen kant meer op kunt. Leuk gelijk hebben achteraf misschien, maar de rompslomp zal je er toch van hebben.

Gisteren zelf weer een situatie zoals ik die meer dan eens heb beschreven. Ik moest weer eens invoegen op een weg waar men 100km/u rijdt. Voor mij een auto die nog redelijk op gang kwam. Ik check mijn spiegel en zie een auto op de hoofdrijbaan van achteren naderen die op mij inloopt: kortom even wachten om te zien wat ie doet en dan maar na deze auto invoegen als ie niet een baantje opschuift. Het was niet echt druk en ruimte zat na deze ene auto. Opvallend is dat de bestuurder voor mij een andere opvatting en inzicht heeft in deze situatie. Die meent wel gewoon in te kunnen gaan voegen terwijl ie langzamer rijdt dan de achterop komende auto, waardoor ie de achteropkomende auto dus min of meer dwingt een baantje op te schuiven of te remmen.
Ben ik dan gek of wat? Ik mag dan enigszins de naam hebben hier, of waar dan ook, maar hoe kijken jullie dan tegen zulke figuren aan? Zulke inzichtsloze mensen die de situatie niet kunnen (of is het willen??) inschatten mogen ze wat mij betreft ook eens een opfriscursus en bonnetje geven.

Manoeuvre van de Peugeot is gewoon idioot, ik kan het toetertje wel begrijpen. Snelheid weer niet, 100 is 100. Hou je er gewoon aan. Ergens moet er een grens zijn qua snelheid. Waarom dan weer net over de grens gaan.

En de pick up zit niet goed, maar zoals je al aangeeft...dat staat vooral leuk op het schadeformulier, verder heb je er geen zak aan om dan alles op de spits te drijven. Wat betreft het rekening houden..ik calculeer niet in dat iemand anders rekening houdt met mij. Ik ga er bijna vanuit dat hij/zij dom gaat doen. Is in werkelijkheid lang niet altijd zo, maar het houdt je wel scherp.

Wat betreft het invoegen ben ik het helemaal met je eens. Geef ze de kost die niet om je heen in kunnen voegen, maar precies op de plek waar jij stuurt.

In het geval van voertuigen die moeilijk op gang komen en nergens naartoe kunnen wil ik ruimte maken waar mogelijk, verder zou het mensen sieren als ze eens vooruit keken en hun plek opzoeken. Nu rijden ze de strook op en bedenken ze op het laatst dat ze er nog op moeten. Vooruit kijken is wat dat betreft zo belangrijk.

Terug
Bovenaan