Mooi filmpje weer. Je hoort de bestuurster verontwaardigd zijn over de rode auto, die 'm ineens naar links gooit. Maar wel zelf 108 op de dashcam rijden, als ze aanstalten maakt diezelfde rode auto in te gaan halen. Is al snel tegen de 120 op de teller voor haar neus. En 100 is daar de limiet.
Verschrikkelijk zeg die snelheid. Ook zeker gezien het enorm drukke verkeersbeeld
Heel dat getoeter snap ik verder absoluut niet. Het lijkt bijna alsof de bestuurder verontwaardigt reageert. Dan zou ik maar stoppen met deelnemen aan het verkeer, er zullen nog 1000 en 1 momenten komen dat het niet gaat zoals het hoort. Deal with it, live with it. Laat het van je afglijden en ga verder met je leven. Het is ook niet alsof er plots keihard geremd moest worden in dit geval. Even gas lossen en terug sturen was voldoende. Ongelofelijk waar iemand zich eigenlijk druk om kan maken.
Gewoon lekker doorgassen en er op rekenen dat de uitvoeger op links zijn rechterspiegel wel in de gaten houdt
en de auto op rechts niet (per ongeluk) in wil voegen.
Ja uh, wat moet je dan? Je kunt ook weer niet tot in het oneindige rekening met alles en iedereen houden. Je mag ook in bepaalde mate verwachten dat mensen andersom ook proberen rekening met jou te houden.
Als ik de Golf was geweest en ik moest afslaan, had ik alvast links gaan rijden, zodat je dit soort taferelen niet krijgt.
In theorie zit de pick up nog fout ook, deze geeft vooraf al richting aan, terwijl ie helemaal niet uit kan voegen op dat moment. Het kan wellicht handig zijn om vooraf te weten wat ie gaat doen, maar de regel is nog altijd dat men pas richting aangeeft als men zich ook daadwerkelijk gaat verplaatsen.
Je zou er rekening mee kunnen houden, maar anderzijds, afgezien van de 8km/u te hard, is er werkelijk niets dat de filmer verkeerd doet. Het is nog altijd aan degene die van rijstrook wisselt om voorrang te verlenen. De pick up had dus ook prima na de filmer richting kunnen aangeven en verplaatsen.
Verder snap ik Zemelaar wel, maar hoe ver wil je daar dan in gaan? Ik had de pick up en Golf waarschijnlijk ook niet op die manier ingehaald, maar even ruimte gegeven voor de pick up en daarna er voorbij gegaan. Simpelweg omdat als ie doorzet je geen kant meer op kunt. Leuk gelijk hebben achteraf misschien, maar de rompslomp zal je er toch van hebben.
Gisteren zelf weer een situatie zoals ik die meer dan eens heb beschreven. Ik moest weer eens invoegen op een weg waar men 100km/u rijdt. Voor mij een auto die nog redelijk op gang kwam. Ik check mijn spiegel en zie een auto op de hoofdrijbaan van achteren naderen die op mij inloopt: kortom even wachten om te zien wat ie doet en dan maar na deze auto invoegen als ie niet een baantje opschuift. Het was niet echt druk en ruimte zat na deze ene auto. Opvallend is dat de bestuurder voor mij een andere opvatting en inzicht heeft in deze situatie. Die meent wel gewoon in te kunnen gaan voegen terwijl ie langzamer rijdt dan de achterop komende auto, waardoor ie de achteropkomende auto dus min of meer dwingt een baantje op te schuiven of te remmen.
Ben ik dan gek of wat? Ik mag dan enigszins de naam hebben hier, of waar dan ook, maar hoe kijken jullie dan tegen zulke figuren aan? Zulke inzichtsloze mensen die de situatie niet kunnen (of is het willen??) inschatten mogen ze wat mij betreft ook eens een opfriscursus en bonnetje geven.