A
Anoniem
Guest
Zemelaar zei:Als je over je linker schouder en rechter schouder kijkt, ik heb me dat jaren terug aangewend, heb je nooit een dode hoek.
Want achter de C-stijl kan niets verdwijnen?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zemelaar zei:Als je over je linker schouder en rechter schouder kijkt, ik heb me dat jaren terug aangewend, heb je nooit een dode hoek.
Durashift zei:Rob0032 zei:Blackadder the 5th zei:Pjötr zei:Ik geloof zeer zeker dat er ook Nederlanders zijn die zo doen, echt, maar het was zo kenmerkend..
Jullie reden met een auto met Nederlands kenteken?
Misschien is het de wijze waarop Vlamingen reageren op die arrogante Hollanders
die precies denken te weten hoe alles moet/hoort ...![]()
Inderdaad, dat is weer een typerende eigenschap van Nederlanders. Maar het timide en confrontatiefobe gedrag van Vlamingen is minstens zo typerend.
Nou, de belg (Vlaming vermoed ik, de bestuurder met de dashcam) ging de confrontatie niet uit de weg.
https://youtu.be/PGMoauNDoAI
![]()
Meer een gevalletje van een hele trein auto's die stelselmatig links blijft hangen. Als jij wel netjes rechts houdt, maar anderen niet, ben je uiteindelijk nog de lul ook.Gevalletje van Ik_ga_wel_naar_rechts_maar_ik_laat_mij_niet_inhalen ...
Dat kan ie ook bijna niet, vanwege het verkeer voor hem. Je kan dan doortrappen om vlot in te halen en daarna vol op de rem gaan staan.Dashcam bestuurder haalt hem nu niet echt met een groot snelheidsverschil in
Paulus0013 zei:Je ziet hier duidelijk het probleem van bijna niemand die naar rechts gaat. Je wordt op deze manier bijna gedwongen om ook links te blijven hangen. In de praktijk zie ik dat heel vaak terug, een hele trein op links en de rechterstrook volledig leeg. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn. Punt lijkt dat iedereen haantje de voorste wil zijn ofzo. Verkeer doe je met elkaar en goede doorstroming is er enkel als je aan het geheel denkt en niet puur aan jezelf.
the Fox zei:Paulus0013 zei:Je ziet hier duidelijk het probleem van bijna niemand die naar rechts gaat. Je wordt op deze manier bijna gedwongen om ook links te blijven hangen. In de praktijk zie ik dat heel vaak terug, een hele trein op links en de rechterstrook volledig leeg. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn. Punt lijkt dat iedereen haantje de voorste wil zijn ofzo. Verkeer doe je met elkaar en goede doorstroming is er enkel als je aan het geheel denkt en niet puur aan jezelf.
Ik ga vrijwel altijd weer naar rechts na het inhalen, al was het maar omdat de linkerbaan te vol en te onrustig is. Rechts is rust. Maar als ik met 120 naar rechts ga waar 120 de maximum snelheid is word ik altijd direct ingehaald door mijn achterligger die een ontheffing heeft voor de maximum snelheid die wél voor mij geldt. En direct daarachter komt de volgende. En daarachter weer de volgende. Dicht op elkaar, nauwelijks een autolengte ertussen, zodat ik niet meer naar links kan als de voorliggende vrachtwagen wordt genaderd. Dus weer van het gas af, wachten op een beetje ruimte en dan ga ik weer. En bammm, de volgende zit alweer op mijn bumper, want ik ben een irritant obstakel als ik 120 rij op de linkerbaan en drie autolengtes ruimte hou op mijn voorligger.
Rob0032 zei:Zemelaar zei:Als je over je linker schouder en rechter schouder kijkt, ik heb me dat jaren terug aangewend, heb je nooit een dode hoek.
Want achter de C-stijl kan niets verdwijnen?!![]()
bat zei:Tot 2 keer toe vandaag: bestelauto wil me inhalen, toch maar niet, snelheid neemt af, ik wil de auto voor mij inhalen, dat kan want de bestelauto op links is inmiddels ver genoeg teruggezakt, tijdens het inhalen begint bestelauto toch weer op mijn bumper te drukken, ik rond de inhaalactie af, ga weer naar rechts, wordt met donderend geweld ingehaald door de bestelauto die vervolgens in het daarvoor eigenlijk te kleine gat voor mij duikt en vol in de remmen gaat om de afrit die we al bijna voorbij zijn alsnog te halen... Bijzonder.
Boppie zei:the Fox zei:Paulus0013 zei:Je ziet hier duidelijk het probleem van bijna niemand die naar rechts gaat. Je wordt op deze manier bijna gedwongen om ook links te blijven hangen. In de praktijk zie ik dat heel vaak terug, een hele trein op links en de rechterstrook volledig leeg. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn. Punt lijkt dat iedereen haantje de voorste wil zijn ofzo. Verkeer doe je met elkaar en goede doorstroming is er enkel als je aan het geheel denkt en niet puur aan jezelf.
Ik ga vrijwel altijd weer naar rechts na het inhalen, al was het maar omdat de linkerbaan te vol en te onrustig is. Rechts is rust. Maar als ik met 120 naar rechts ga waar 120 de maximum snelheid is word ik altijd direct ingehaald door mijn achterligger die een ontheffing heeft voor de maximum snelheid die wél voor mij geldt. En direct daarachter komt de volgende. En daarachter weer de volgende. Dicht op elkaar, nauwelijks een autolengte ertussen, zodat ik niet meer naar links kan als de voorliggende vrachtwagen wordt genaderd. Dus weer van het gas af, wachten op een beetje ruimte en dan ga ik weer. En bammm, de volgende zit alweer op mijn bumper, want ik ben een irritant obstakel als ik 120 rij op de linkerbaan en drie autolengtes ruimte hou op mijn voorligger.
Sterker nog, elders op dit forum is er een topic waarin jij dan de zakkenwasser bent want jij kwakt hem naar links. Je hindert het verkeer op de linkerbaan dan.
the Fox zei:Boppie zei:Sterker nog, elders op dit forum is er een topic waarin jij dan de zakkenwasser bent want jij kwakt hem naar links. Je hindert het verkeer op de linkerbaan dan.
In het land der blinden is éénoog koning.
Rob0032 zei:Zemelaar zei:Als je over je linker schouder en rechter schouder kijkt, ik heb me dat jaren terug aangewend, heb je nooit een dode hoek.
Het grote eigen gelijk...Rob0032 zei:Dat is jouw volstrekt foutieve interpretatie van mijn woorden.
Blackadder the 5th zei:Rob0032 zei:Zemelaar zei:Als je over je linker schouder en rechter schouder kijkt, ik heb me dat jaren terug aangewend, heb je nooit een dode hoek.
Binnen/linkerbuitenspiegel & kijken links naast de auto voor naar links gaan
Binnen/rechterbuitenspiegel (is gelijk blik naar rechts) voor naar rechts gaan.
En natuurlijk zorgen dat de spiegels goed zijn afgesteld ...
Blik over de rechterschouder levert bij moderne auto's alleen een uitzicht op de binnenkant van de C-stijl op.
Rechterspiegel is een must.
iDS zei:Het grote eigen gelijk...Rob0032 zei:Dat is jouw volstrekt foutieve interpretatie van mijn woorden.
Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter uit het oog van je broeder of zuster te verwijderen.
Forumregels zei:2. Behandel anderen met respect! Schelden, beledigen of op de man spelen zijn niet toegestaan. Ook onrust stoken of berichten die de sfeer bedreigen zijn niet toegestaan.
Rob0032 zei:Blackadder the 5th zei:Rob0032 zei:Blackadder the 5th zei:Rob0032 zei:Blackadder the 5th zei:Pjötr zei:Ik geloof zeer zeker dat er ook Nederlanders zijn die zo doen, echt, maar het was zo kenmerkend..
Inderdaad, dat is weer een typerende eigenschap van Nederlanders. Maar het timide en confrontatiefobe gedrag van Vlamingen is minstens zo typerend. Waar Nederlanders, bij wijze van, elkaar de huid vol schreeuwen, doen Vlamingen of hun neus bloedt. Niet allemaal hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar je ziet het letterlijk aan de lopende band in het verkeer, maar ook in bijvoorbeeld maatschappelijke betrokkenheid of de politiek.
Ik vraag me nog steeds af waarom je dit soort gedrag van Nederlanders/Belgen wel zou mogen benoemen,
maar niet van bijvoorbeeld Marokkanen of Polen. Waarom ligt daar een grens?
Is geen kwestie van een grens, want het gaat niet om hetzelfde. In mijn ogen is het prima om bepaalde, typerende rijstijlen van groepen te benoemen, of die nou Haags, Marokkaans of Vlaams zijn. Maar als de afkomst wordt gebruikt om te versterken hoe erg diegene wel niet is benadeeld. Was het een 41-jarige vrouw of 67-jarige man geweest, dan was het volstrekt irrelevant geweest en werd het niet benoemd. En de semi-politiekcorrecte bewoording benadrukt vooral de racistische houding, die je in zijn andere posts ook terug kunt lezen.
Het had dus anders geweest als er gewoon Marokkaan of Pool had gestaan?
Dat is jouw volstrekt foutieve interpretatie van mijn woorden.
Blackadder the 5th zei:Rob0032 zei:Blackadder the 5th zei:Rob0032 zei:Blackadder the 5th zei:Rob0032 zei:Blackadder the 5th zei:Pjötr zei:Ik geloof zeer zeker dat er ook Nederlanders zijn die zo doen, echt, maar het was zo kenmerkend..
Inderdaad, dat is weer een typerende eigenschap van Nederlanders. Maar het timide en confrontatiefobe gedrag van Vlamingen is minstens zo typerend. Waar Nederlanders, bij wijze van, elkaar de huid vol schreeuwen, doen Vlamingen of hun neus bloedt. Niet allemaal hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar je ziet het letterlijk aan de lopende band in het verkeer, maar ook in bijvoorbeeld maatschappelijke betrokkenheid of de politiek.
Ik vraag me nog steeds af waarom je dit soort gedrag van Nederlanders/Belgen wel zou mogen benoemen,
Is geen kwestie van een grens, want het gaat niet om hetzelfde. In mijn ogen is het prima om bepaalde, typerende rijstijlen van groepen te benoemen, of die nou Haags, Marokkaans of Vlaams zijn. Maar als de afkomst wordt gebruikt om te versterken hoe erg diegene wel niet is benadeeld. Was het een 41-jarige vrouw of 67-jarige man geweest, dan was het volstrekt irrelevant geweest en werd het niet benoemd. En de semi-politiekcorrecte bewoording benadrukt vooral de racistische houding, die je in zijn andere posts ook terug kunt lezen.
Leg eens uit, ik begrijp het niet.
Rob0032 zei:Blackadder the 5th zei:Rob0032 zei:Blackadder the 5th zei:Rob0032 zei:Blackadder the 5th zei:Rob0032 zei:Blackadder the 5th zei:Pjötr zei:Ik geloof zeer zeker dat er ook Nederlanders zijn die zo doen, echt, maar het was zo kenmerkend..
Leg eens uit, ik begrijp het niet.
Niet zo heel moeilijk. Afkomst wordt hier gebruikt als middel om het gegeven te versterken. Omdat te doen als het onheil nog groter was. Moest het een West-Europeaan zijn geweest, dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest.
iDS zei:Enige tijd geleden kwam zo een medeburger met migratie-achtergrond vanuit een of ander Sahelland aangeracet. Hij schrok zich een bult toen ik mijn wagen 'presenteerde', ging vol in de remmen maar reed snel genoeg om niet te kunnen stoppen dus ik liet hem netjes door.
Enige tijd geleden kwam een Marokkaan aangeracet. Hij schrok zich een bult toen ik mijn wagen 'presenteerde', ging vol in de remmen maar reed snel genoeg om niet te kunnen stoppen dus ik liet hem netjes door.
Rob0032 zei:Ik weet niet of het opzettelijk is of niet, Blackadder, maar je wil het niet snappen. Waarom is de afkomst zo belangrijk? Waarom niet gewoon 'iemand' in plaats van dat semi-racistische geleuter?
Durashift zei:Rob0032 zei:Ik weet niet of het opzettelijk is of niet, Blackadder, maar je wil het niet snappen. Waarom is de afkomst zo belangrijk? Waarom niet gewoon 'iemand' in plaats van dat semi-racistische geleuter?
Wat is voor jou dan de reden om de betreffende persoon, in jouw voorbeeld, als Vlaming aan te duiden en niet, als voorbeeld, medemens?
Rob0032 zei:Omdat ik een Vlaamse eigenschap blootlegde en niet een gebeurtenis die op zichzelf staat.
Muddy Bandit zei:Rob0032 zei:Omdat ik een Vlaamse eigenschap blootlegde en niet een gebeurtenis die op zichzelf staat.
Als dat een typisch vlaamse eigenschap is dan hebben de vlamingen zich al aardig verspreid over nederland en duitsland.
Dat soort verheven kapsonesgedrag zie je overal wel, ik kom het hier ook regelmatig tegen bij de "beter gesitueerden"... schijnbaar is het in de mode om je stand/komaf met wat arrogantie te onderstrepen.
Maar goed, wat mij betreft mag je dat rustig een vlaamse eigenschap noemen, tegenwoordig heeft elke bevolkingsgroep wel een vooroordeel.![]()
Het scheelt idd enorm wat voor auto je rijdt. Zo heb ik een keer kort na elkaar 2 keer hetzelfde stuk gereden: eerst in mijn eigen C2 en direct daarna met de toenmalige Dodge B200 van een vriend. Waar er bij de Dodge niemand (echt niemand) zat te duwen en iedereen netjes naar rechts ging was dit bij de C2 absoluut niet het geval. Misschien toch maar eens voor een B200 kijken als opvolger van de C2...the Fox zei:Bepaalde ongewenste gedragingen op de weg komen in alle lagen van de bevolking voor. Maar het is bedreigender wanneer een BMW X5 met patser achter het stuur op je bumper zit te drukken dan een oude Toyota Starlet waar een vrouw van 75 achter het stuur zit. Bij de X5 zie je een vooroordeel bevestigd worden en in het geval van de Starlet voel je ongeloof en verbazing en kan je er misschien zelfs om lachen.
Auto-fan zei:Het scheelt idd enorm wat voor auto je rijdt. Zo heb ik een keer kort na elkaar 2 keer hetzelfde stuk gereden: eerst in mijn eigen C2 en direct daarna met de toenmalige Dodge B200 van een vriend. Waar er bij de Dodge niemand (echt niemand) zat te duwen en iedereen netjes naar rechts ging was dit bij de C2 absoluut niet het geval. Misschien toch maar eens voor een B200 kijken als opvolger van de C2...![]()
Muddy Bandit zei:Maar vreemd genoeg vervaagt die grens al weer snel zo gauw je zelf in een een vrachtwagen rijdt, blijkbaar zijn die weer niet groot/lomp genoeg om ze niet te hinderen en fatsoenlijk afstand van te houden...![]()
Blackadder the 5th zei:Een echte vrachtwagen hoort een neus te hebben, daarmee maak je wel indruk ...
![]()
Dat hebben de Amerikanen toch beter begrepen ....![]()
Auto-fan zei:Het scheelt idd enorm wat voor auto je rijdt. Zo heb ik een keer kort na elkaar 2 keer hetzelfde stuk gereden: eerst in mijn eigen C2 en direct daarna met de toenmalige Dodge B200 van een vriend. Waar er bij de Dodge niemand (echt niemand) zat te duwen en iedereen netjes naar rechts ging was dit bij de C2 absoluut niet het geval. Misschien toch maar eens voor een B200 kijken als opvolger van de C2...![]()
turbod12 zei:De enige andere reden die ik nog kan bedenken is dat die GS meer stinkt qua uitlaatgassen.
Tja, op mijn Leonneke is het pinkertje ook zo idioot klein. Het hoort helaas tegenwoordig bij het modebeeld, op motoren schroeven sommige mensen ook van die micro-lampjes.Durashift zei:idioot ja, de snelheid van die motormuis..
A3 had de pinker al wel uitstaan.. (nu is dat relatief klein op de huidige VAG producten...) maar zal wel de verantwoordelijkheid (moeten) dragen.. vanwege de bijzondere manouvre..
Gelukkig was het maar een koffer en hield de motormuis zich staande.![]()
Blik_op_wielen zei:Gisteren dacht ik even dat er een film voor mijn neus afspeelde. Laat ik voorop stellen dat er geen gewonden zijn gevallen dus jullie kunnen gewoon verder lezen. Gisteren reed ik zelf op de bus om een groep mensen op te pikken van de Amsterdam Arena die naar de Toppers waren geweest. Ik stond te wachten op een kruispunt waar het een complete chaos was, enorme drukte en verkeersregelaars probeerden dat dus in goede banen te leiden. Andere bussen reden af en aan toen er plotseling een dubbeldekker in zicht kwam met een verkeersregelaar die op de bus af rende, de dubbeldekker reed een paar pionnen omver en mijn aandacht werd helemaal getrokken toen de verkeersregelaar zich voor de bus wierp. Niet letterlijk maar door met grote passen voor de bus achteruit te lopen en op het raam te slaan om de dubbeldekker tegen te houden maar de chauffeur bleef gewoon doorrijden. Uiteindelijk koos de verkeersregelaar eieren voor zijn geld waarop de dubbeldekker vrij baan had om linksaf te slaan waarop er meteen een hele stoet aan politiemotoren met loeiende sirenes de achtervolging inzetten. Die was maar kort want de chauffeur had blijkbaar nog wel het inzicht om voor de politie te stoppen.
Wat er aan vooraf ging? Geen idee maar wat ik wel bijna zeker weet is dat de chauffeur nu zijn baan kwijt is. Die bus zat nog helemaal vol met mensen ook.
Boppie zei:Invoegen is plannen. Indien mogelijk zoek je aan het begin een vrij plekje uit en daar werk je naartoe.
Joël D. zei:Invoeghulp doe ik ook niet aan, je maakt maar lekker op de invoegstrook snelheid.
Hooguit als het heel druk is op de invoegstrook en er op rijstrook 1 echt niemand rijdt.
Boppie zei:Bestuurders zijn herkenbaar, beide aanhouden en eens een goed gesprek voeren over het totaal onzinnige gedrag van beide heren.
Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben. Ik duik heeeel af en toe nog wel eens tussen een ruzie9. Op een festival werd het niet in dank afgenomen, maar de lont was eruit. Kostte mij wel bijna mijn zonnebril, die was afgevallen en gelukkig weer teruggevonden.
Ik kan plannen wat ik wil, maar als ik weer voor de zoveelste keer een droeftoeter voor me heb die geen vaart maakt....Invoegen is plannen. Indien mogelijk zoek je aan het begin een vrij plekje uit en daar werk je naartoe.