PauseBreak
Kilometervreter
Zemelaar zei:PauseBreak zei:Zemelaar zei:Muddy Bandit zei:Afgezien van wie er ook fout is, ik vind het (netjes uitgedrukt) knap stom om bewust schade te gaan rijden waar het simpel vermeden kan worden.
De verzekeringspremies worden er uiteindelijk alleen maar duurder van voor iedereen, dus uiteindelijk wordt ook iedereen de dupe van dat soort agressief rijgedrag.
Maar die verzekeringspremies stijgen ook door mensen die niet opletten in het verkeer. In de eerder door mij twee aangehaalde voorbeelden is er schade. Komt er politie bij. En een ambulance. Ziekenhuisopname. Wat kost dat wel niet?
En enkel en alleen door het niet goed genoeg opletten. En ja, goed opletten kun je leren. Moet je het wel willen leren.
Moet je nagaan hoeveel kosten jij de maatschappij had kunnen besparen door andermans fout even op te vangen! Erg asociaal van je dat je voor je eigen gewin bent gegaan en niet goed genoeg hebt opgelet. Want opletten is ook rekening houden met het grote plaatje.
Als andermans fout het gevolg is van diens laakbaar gedrag geef ik inderdaad niet thuis.
Correctie: Als jij van mening bent dat andermans fout het gevolg is van mogelijk laakbaar gedrag, dan geef jij niet thuis. Ik hoop dat jij je beseft dat die starre houding niet klopt met je opgeheven vingertje naar anderen, maar ik zie het wat dat betreft niet erg zonnig in. Je hebt een grote mond over stijgende kosten en asociaal gedrag, maar dit gedrag van jou zorgt júíst voor die stijgende kosten en is minstens net zo asociaal.