A
Anoniem
Guest
Appingedam :
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Die heeft echt zitten slapen...
Nog een geluk dat het molenblad intact is, ik wil niet weten wat vervanging daarvan (de verzekering) kost...
De vrouw reed vanuit een erf de Mounleane op en zag daarbij een bestelbus, welke uit de richting Ureterp kwam, over het hoofd.
Welke 'slechte' ervaringen heb je dan in het Amsterdamse verkeer opgedaan? Ik rij hier dagelijks en bevalt me over het algemeen prima. Niet dat het naar mijn ervaring in 010 anders of slechter isLycan_Capri (TSC) zei:Ik rij liever in Rotterdam dan in Amsterdam. Rotterdam is namelijk vele malen ontwikkelder en beschaafd![]()
![]()
Leon in z'n SEAT zei:Oh da's lekker ja, heb ik ook wel eens gehad. Ik snap ook niet waarom het uberhaupt is toegestaan om twee mistachterlichten te hebben. Of sterker nog: waarom fabrikanten daar zelf mee komen. Dubbele achterlichten (dus twee keer twee stuks) zoals bijvoorbeeld Volvo dat vaak doet vind ik wel een uitkomst, mijn Ibiza heeft dat ook. Valt er eentje uit dan ben je altijd nog zichtbaar. Maar bij mistachterlichten werkt het alleen maar verwarrend.
Wrangler zei:Zo het was me het weekje wel met acties van anderen, waardoor het soms nog even spannend werd:
Afgelopen dinsdag,
mistig weer en ook glad hier en daar. Rijdt ik s 'ochtends op een 80 km weg netjes 75km /u ivm donker en mist, steekt er plotseling een fietser over zonder te kijken. Ik zag hem op het laatst aan komen, maar dacht die blijft staan. Mede doordat ik en een tegenligger met 80km/u hem naderden, er was geen oversteekplaats alleen een zandpad. Ik rem behoorlijk en gaf hem een sein met groot licht, kreeg ik een boze blik en een vuist omhoog. Pardon?
Ik ben terug gereden om het eens de wind van voren te geven, de man was stellig dat ik daar geen 80 mocht rijden (ondanks de borden) en dat hij daar mocht oversteken en ik rekening met hem moest houden. Meneer had donkere kleding aan in het donker tijdens mist en op de fiets zie je aan de zijkant geen licht. Omgekeerde wereld? Heb hem geprobereerd duidelijk te maken dat hij het niet wint van een auto die 80 rijdt...
wrangler zei:Woensdag opnieuw even spannend,
ik rijd op een kruispunt af waar ik een fietser voorbij wil die op de rode strook rechts rijdt. Schijnbaar is hij niet vaak op de fiets want hij sorteerde 200 meter voor alsof hij met de auto was. Gevolg, hij gaat midden op de weg voor me fietsen, omdat hij rechtdoor wil.
Op het kruispunt staat een auto rechts, die rechtsaf wil slaan. Terwijl ik met moeite om de fietser kan rijden, probeert hij tussen mij en de andere auto te wurmen (ik was eerder bij het kruispunt). Bij het oversteken, wacht ik netjes op de vluchtheuvel voor andere fietsers van rechts, de fietser komt me voorbij en gaat op de rijbaan ervoor staan. Op het moment van wegrijden is er weinig ruimte en hij wil perse tussen mij en de stoep fietsen en ik krijg opnieuw een vuist omhoog wanneer ik hoofdschuddend langs hem rijd. Gaat lekker.
Wrangler zei:Gisterenmiddag
rijd ik op een t-splitsing af en zie een fietser van rechtskomen, hij fiets rechtdoor de straat in waar ik ook naartoe wil. Prima dan neem ik de binnenbocht linksaf, zodat we samen de straat in kunnen. De straat is breed zat, dus moet kunnen. Op het moment dat ik instuur steekt de fietser plotseling schuin over, om naar het fietspad links naast de weg te willen. Hij zat precies voor mijn bumper, ik kon een noodstop maken. Hij boos dat het lijkt dat ik geen voorrang verleende voor hem van rechts, terwijl ik zie dat hij rechtdoor rijdt en ik er langs kan. Hij steekt geen hand uit in de richting die hij wil, ik zag het fietspad niet (om de hoek). Opnieuw een vuist omhoog terwijl ik me van geen kwaad bewust ben. Had hem gevraagd of ik hem niet had geraakt (jonge knaap), hij zei van niet. Later bij thuiskomst zat er wel een nieuwe kras op mijn bumper in de kleur van zijn fiets. Daar zijn we beide goed weggekomen denk ik (ivm altijd schuld bij fietsers)...
wrangler zei:Aan de ene kant lijkt het misschien dat ik niet goed of onvoldoende rekening houdt met fietsers, echter deze gevallen zijn een gevolg van hun onverwachte acties.
Als ze niet zomaar rare dingen doen, is er weinig aan de hand. Fietsers zijn kwetsbaar, dat lijken sommigen echter niet te beseffen denk ik.
Ik ben iemand die graag goed en heelhuids thuis komt, ook gun ik dit voor anderen. Blij dat het gelukkig goed is afgelopen.
Boppie zei:Plaatje is oud. Er ligt een echt zebrapad met bijbehorend blauwe bord.
Boppie zei:Die staan er niet (meer), dit is al een poosje aan de strepen en het bord te zien. Overigens is de situatie zeer duidelijk. Wat mij betreft had daar een agent mogen rijden om er een artikel 5 op te plakken.
Moderator
Boppie zei:Die staan er niet (meer), dit is al een poosje aan de strepen en het bord te zien. Overigens is de situatie zeer duidelijk. Wat mij betreft had daar een agent mogen rijden om er een artikel 5 op te plakken.
Terence zei:Boppie zei:Die staan er niet (meer), dit is al een poosje aan de strepen en het bord te zien. Overigens is de situatie zeer duidelijk. Wat mij betreft had daar een agent mogen rijden om er een artikel 5 op te plakken.
Volgens mij hebben we daarvoor toch gewoon niet stoppen voor een oversteekplaats? Voor art. 5 zijn er in ieder geval 2 overtredingen nodig...
Edit: ik zie dat het een een kruising is en dus inhaalde. Tja twijfeltje.
Carfanatic zei:VIDEO: Dashcam legt gevaarlijke manoeuvre op 'dodenweg' N36 vast
Keren op een autoweg. Je moet het maar durven. Robert Slaat filmde maandagmiddag om kwart over drie via zijn dashboardcamera een automobilist die besloot te keren op 'dodenweg' N36.
'De N36 moet veiliger, maar met dit rijgedrag gaat het zelfs met 100 miljoen euro niet lukken. Onvoorstelbaar!', schrijft Slaat over de bizarre manoeuvre.
https://www.tubantia.nl/regio/twenterand/video-dashcam-legt-gevaarlijke-manoeuvre-op-dodenweg-n36-vast-1.4782319
![]()
Lycan_Capri (TSC) zei:Carfanatic zei:VIDEO: Dashcam legt gevaarlijke manoeuvre op 'dodenweg' N36 vast
Keren op een autoweg. Je moet het maar durven. Robert Slaat filmde maandagmiddag om kwart over drie via zijn dashboardcamera een automobilist die besloot te keren op 'dodenweg' N36.
'De N36 moet veiliger, maar met dit rijgedrag gaat het zelfs met 100 miljoen euro niet lukken. Onvoorstelbaar!', schrijft Slaat over de bizarre manoeuvre.
https://www.tubantia.nl/regio/twenterand/video-dashcam-legt-gevaarlijke-manoeuvre-op-dodenweg-n36-vast-1.4782319
![]()
Bewijst maar weer wat ik altijd al zeg:
Wegen zijn niet (snel) gevaarlijk, de mens daarintegen is levensgevaarlijk
Boppie zei:Lycan_Capri (TSC) zei:Carfanatic zei:VIDEO: Dashcam legt gevaarlijke manoeuvre op 'dodenweg' N36 vast
![]()
Bewijst maar weer wat ik altijd al zeg:
Wegen zijn niet (snel) gevaarlijk, de mens daarintegen is levensgevaarlijk
Inderdaad....hier kan niets tegenop. Door dit soort mensen vallen er doden, gewoon uit de auto trekken en haarfijn uitleggen waarom dit niet kan.
Lycan_Capri (TSC) zei:Dan moeten ze op die N36 inderdaad maar doen wat ze op de N57 op Voorne-Putten al jaren hebben, een tussengeleider over de hele lengte van de weg.
Ligt het alsnog aan de bestuurder en niet aan de weg. Gewoon logisch nadenken en niet als een kip zonder kop anderen in gevaar gaan brengen
Een weg is pas onveilig als er gaten / kuilen in de weg zitten waar je je ophanging door aan gort rijdt
PauseBreak zei:Lycan_Capri (TSC) zei:Dan moeten ze op die N36 inderdaad maar doen wat ze op de N57 op Voorne-Putten al jaren hebben, een tussengeleider over de hele lengte van de weg.
Ligt het alsnog aan de bestuurder en niet aan de weg. Gewoon logisch nadenken en niet als een kip zonder kop anderen in gevaar gaan brengen
Een weg is pas onveilig als er gaten / kuilen in de weg zitten waar je je ophanging door aan gort rijdt
Dat kan niet. Het is de enige weg tussen grote ziekenhuizen en politiepunten. Er rijden met grote regelmaat hulpdiensten met blauw/blauw overheen.
Lycan_Capri (TSC) zei:Ok, die N36 ziet er niet uit als een heel fijne weg, maar echt gevaarlijk wil ik de weg ook nog niet noemen.
Ongelijk vloerse kruisingen zouden helpen maar ik denk dat verkeerslichten ook al wonderen zouden verrichten.
Elk ongeluk is er natuurlijk 1 teveel maar hoeveel ongelukken gebeuren er daadwerkelijk op die kruisingen en hoeveel op de wegdelen zonder kruisingen?
Lycan_Capri (TSC) zei:Ok, die N36 ziet er niet uit als een heel fijne weg, maar echt gevaarlijk wil ik de weg ook nog niet noemen.
Ongelijk vloerse kruisingen zouden helpen maar ik denk dat verkeerslichten ook al wonderen zouden verrichten.
Elk ongeluk is er natuurlijk 1 teveel maar hoeveel ongelukken gebeuren er daadwerkelijk op die kruisingen en hoeveel op de wegdelen zonder kruisingen?
Zemelaar zei:Het is net als met de aanbiedingen van goedkope leningen, mensen moeten soms/vaak* tegen zichzelf worden beschermd.
*wat van toepassing is.
Muddy Bandit zei:Is de weg echt gevaarlijk?... ja en nee.
Het is de combinatie van veel verkeersaanbod van vrachtwagens, gehaaste kamikazepiloten die de max. snelheid zien als minimale snelheid, en een snel sterk wisselende omgeving die de aandacht afleid van het verkeer.
Eigenlijk is het meer een 80 km weg als een autoweg.
Muddy Bandit zei:Zemelaar zei:Het is net als met de aanbiedingen van goedkope leningen, mensen moeten soms/vaak* tegen zichzelf worden beschermd.
*wat van toepassing is.
....mensen moeten soms/vaak* tegen anderen worden beschermd.
Blackadder the 5th zei:Je kunt van kruisingen wel rotondes maken of regelen door verkeerslichten, maar hierdoor neemt de wegcapaciteit alleen maar meer af.
Ik vind persoonlijk 100 km/h best hard op een 2-baans weg zonder vluchtstrook en een zachte berm.
Je kunt geen kant uit als het druk is en er komt een inhalende tegenligger op je af ...